ДЕПАРТАМЕНТ ГУМАНІТАРНОЇ ОСВІТИ І НАУКИ
ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
ДПТНЗ «КОЗЯТИНСЬКЕ МІЖРЕГІОНАЛЬНЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ»
Ремез М.Л. – викладач спецтехнологій Козятинського МВПУЗТ
Словник до теми « Роздільні пункти»
-
Бокова колія – колія, рухаючись по якій, рухомий склад відхиляється стрілочним переводом.
-
Вхідний світлофор огороджує станцію із сторони перегону та являє собою межу, за яку, як правило, забороняється виїжджати при маневрах.
-
Вловлюючий тупик — тупикова колія, призначена для зупинки поїзда, або частини поїзда, що втратив управління під час руху на затяжному спуску на перегоні, що примикає до станції.
-
Головні колії – колії перегонів, а також колії станцій, що є безпосереднім продовженням колій суміжних перегонів і, як правило, не мають відхилень на стрілочних переводах.
-
Дільнична станція – це роздільний пункт, який має колійний розвиток і призначена для прийому, відправлення, обробки збірних і транзитних поїздів.
-
Запобіжні тупики – це тупикові колії, призначенні для попередження виходу рухомого складу на маршрути проходження поїздів.
-
Корисна довжина – відстань між граничними стовпчиками або граничними стовпчиком і вихідним світлофором.
-
Колії перегону – колії, які розташовані в межах перегону.
-
Колійний розвиток - крiм головної колii є ще станцiйнi;
-
Колійний пост – роздільний пункт на залізничних лініях, що не має колійного розвитку.
-
Колії спеціального призначення – це запобіжні і вловлюючи тупики і під’їзні колії підприємств.
-
Межею станції на одноколійних лініях є вхідні світлофори .
-
Межею станції на двоколійних лініях межі станції встановлені по кожній головній колії окремо: з одного боку - межею є вхідний світлофор, а з другого боку - сигнальний знак «Межа станції».
-
Напрямки руху: Парний: з заходу на схід або з півдня на північ. Непарний: з сходу на захід або з півночі на південь.
-
Нумерація колій: головні- римськими цифрами (І, II, III, IV), у непарному напрямку - непарними, у парному напрямку – парними.
-
Нумерація колій: станційні - арабськими цифрами (2, 3, 4, 5, і т. д).
-
Обгінний пункт – це роздільний пункт, на двоколійній лінії, який має колійний розвиток і призначений для обгону поїздів і в необхідних випадках заміни однієї головної колії на іншу.
-
Обгін поїздів проводять з поїздами попутнього слідування.(напрямків)
-
З поїздами зустрічних напрямків дозволяється проводити схрещення поїздів.
-
Повна довжина колії – відстань між вістряками стрілок, які ведуть на одну колію.
-
Парк – це колії одного призначення, поєднані в окремі групи.
-
Перегін – це відстань між роздільними пунктами.
-
Перегін - частина залізничної лінії, обмежена суміжними станціями, роз'їздами, обгінними пунктами або колійними постами.
-
Прохідні світлофори – призначені для регулювання руху поїздів при автоблокуванні. За автоматичної локомотивної сигналізації, що застосовується як самостійний засіб сигналізації та зв’язку для регулювання руху поїздів, визначаються межі блок-ділянок, що позначаються спеціальними знаками вздовж колії перегону.
-
Роздільні пункти – це пункти, які розділяють залізничну лінію на перегони.
-
Роз’їзд – це роздільний пункт, на одноколійній лінії, який має колійний розвиток і призначений для обгону і схрещення поїздів.
-
Розташування роздільних пунктів у плані профілі колії. Станції, роз'їзди й обгінні пункти слід розташувати на горизонтальній площадці. В окремих випадках, при відповідному обґрунтуванні, допускається розташувати роздільні пункти на ухилах не крутіше 0, 0015; у важких умовах – не крутіше 0,0025.
-
Станція – роздільний пункт, який має колійний розвиток і призначений для прийому, відправлення, пропуску поїздів, обробки поїздів, обслуговування пасажирів і переробки вантажу.
-
Станційні колії – колії, які розташовані в межах станції.
-
Станційні колії: головні колії, приймально-відправні, сортувальні, вантажно-розвантажувальні, витяжні колії, деповські.
-
Головні колії призначені для пропуску поїздів ( це колії які є продовженням колії перегону).
-
Приймально-відправні колії призначені для приймання та відправлення поїздів , обробки поїздів.
-
Сортувальні - для формування і розформування составів, для накопичення їх на состави.
-
Схрещення поїздів проводиться з поїздами зустрічних напрямків.
-
Вантажно-розвантажувальні для виконання вантажних операцій з вагонами;
-
Витяжні колії призначені для виконання маневрів.
-
Стрілочна горловина станції – місце, де зосереджені з’єднання колії.
-
Сортувальна станція – це роздільний пункт, який має колійний розвиток і призначена для масового перероблення вагонів і формування поїздів по встановленому плану формування.
-
Технічно-розпорядчий акт (ТРА) — нормативно-технічний документ, який визначає порядок використання технічних засобів станції та регламентує безпечне і безперешкодне приймання, відправлення, проходження поїзда через станцію, безпеку внутрішньо-станційної маневрової роботи і дотримання вимог техніки безпеки.
-
В технологічному процесі наводиться технічна та експлуатаційна характеристика станції, відображається обсяг і характер роботи, порядок отримання і використання інформації про підхід поїздів…
-
Уловлювальні тупики – це тупикові колії, призначені для зупинки поїзда, управління яким втрачено, або частина поїзда при русі його по затяжному спуску.
Розташування світлофорів