словник."Роздільні пункти"

Про матеріал
Словник з теми забезпечує формування необхідних знань, що передбачає кваліфікаційна характеристика і відповідає навчальному плану за даними спеціальностями. Визначення у словнику допомагають здобувачам освіти при засвоєнні матеріалу згідно програми курсу при вивченні розділу « Роздільні пункти». Словник призначений для викладачів і здобувачів освіти професійно – технічних навчальних закладів залізничного спрямування. Словник надає допомогу здобувачам освіти при засвоєнні знань з предметів « Технологія галузі залізничного транспорту »і « Правила технічної експлуатації» як під час уроків, так і під час самостійного засвоєння матеріалу.
Перегляд файлу

ДЕПАРТАМЕНТ  ГУМАНІТАРНОЇ ОСВІТИ І НАУКИ

ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ

 У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ

ДПТНЗ «КОЗЯТИНСЬКЕ МІЖРЕГІОНАЛЬНЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ»

  

Ремез М.Л. – викладач спецтехнологій   Козятинського МВПУЗТ

Словник до теми « Роздільні пункти»

 

  1. Бокова колія – колія, рухаючись по якій, рухомий склад відхиляється стрілочним переводом.
  2. Вхідний світлофор огороджує станцію із сторони перегону та являє собою межу, за яку, як правило, забороняється виїжджати при маневрах.
  3. Вловлюючий тупик — тупикова колія, призначена для зупинки поїзда, або частини поїзда, що втратив управління під час руху на затяжному спуску на перегоні, що примикає до станції.
  4. Головні колії – колії перегонів, а також колії станцій, що є безпосереднім продовженням колій суміжних перегонів і, як правило, не мають відхилень на стрілочних переводах.
  5. Дільнична станція – це роздільний пункт, який має колійний розвиток і призначена для прийому, відправлення, обробки збірних і транзитних поїздів.
  6. Запобіжні тупики – це тупикові колії, призначенні для попередження виходу рухомого складу на маршрути проходження поїздів.
  7. Корисна довжина – відстань між граничними стовпчиками або граничними стовпчиком і вихідним світлофором.
  8. Колії перегону – колії, які розташовані в межах перегону.
  9. Колійний розвиток - крiм головної колii є ще станцiйнi;
  10. Колійний пост – роздільний пункт на залізничних лініях, що не має колійного розвитку.
  11. Колії спеціального призначення – це запобіжні і вловлюючи тупики і під’їзні колії підприємств.
  12. Межею  станції   на одноколійних лініях є вхідні світлофори .
  13. Межею  станції   на двоколійних лініях межі станції встановлені по кожній головній колії окремо: з одного боку - межею  є вхідний світлофор, а з другого боку - сигнальний знак «Межа станції».
  14. Напрямки руху: Парний: з заходу на схід або з півдня на північ. Непарний: з сходу на захід або з півночі на південь.
  15.  Нумерація колій: головні- римськими цифрами (І, II, III, IV), у непарному напрямку - непарними, у парному напрямку – парними.
  16. Нумерація колій: станційні  - арабськими цифрами (2, 3, 4, 5, і т. д).
  17. Обгінний пункт – це роздільний пункт, на двоколійній лінії, який має колійний розвиток і призначений для обгону поїздів і в необхідних випадках заміни однієї головної колії на іншу.
  18.  Обгін поїздів проводять з поїздами  попутнього слідування.(напрямків)
  19. З поїздами  зустрічних напрямків дозволяється проводити схрещення поїздів.
  20. Повна довжина колії – відстань між вістряками стрілок, які ведуть на одну колію.
  21. Парк – це колії одного призначення, поєднані в окремі групи.
  22. Перегін – це відстань між роздільними пунктами.
  23. Перегін - частина залізничної лінії, обмежена суміжними станціями, роз'їздами, обгінними пунктами або колійними постами.
  24. Прохідні світлофори – призначені для регулювання руху поїздів при автоблокуванні. За автоматичної локомотивної сигналізації, що застосовується як самостійний засіб сигналізації та зв’язку для регулювання руху поїздів, визначаються межі блок-ділянок, що позначаються спеціальними знаками вздовж колії перегону.
  25. Роздільні пункти – це пункти, які розділяють залізничну лінію на перегони.
  26. Роз’їзд – це роздільний пункт, на одноколійній лінії, який має колійний розвиток і призначений для обгону і схрещення поїздів.
  27.  Розташування  роздільних пунктів у плані профілі колії.  Станції, роз'їзди й обгінні пункти слід розташувати на горизонтальній площадці. В окремих випадках, при відповідному обґрунтуванні, допускається розташувати роздільні пункти на ухилах  не крутіше 0, 0015; у важких умовах – не крутіше 0,0025.
  28. Станція – роздільний пункт, який має колійний розвиток і призначений для прийому, відправлення, пропуску поїздів, обробки поїздів, обслуговування пасажирів і переробки вантажу.
  29. Станційні колії – колії, які розташовані в межах станції.
  30.  Станційні колії: головні колії, приймально-відправні, сортувальні, вантажно-розвантажувальні, витяжні колії, деповські.
  31. Головні колії  призначені для пропуску поїздів ( це колії які є продовженням колії перегону).
  32.  Приймально-відправні колії призначені для приймання та відправлення поїздів , обробки поїздів.
  33. Сортувальні - для формування і розформування составів, для накопичення їх на состави.
  34. Схрещення поїздів проводиться з поїздами зустрічних напрямків.
  35. Вантажно-розвантажувальні  для виконання вантажних операцій з вагонами;
  36. Витяжні колії призначені для виконання  маневрів.
  37. Стрілочна горловина станції – місце, де зосереджені з’єднання колії.
  38. Сортувальна станція – це роздільний пункт, який має колійний розвиток і призначена для масового перероблення вагонів і формування поїздів по встановленому плану формування.
  39. Технічно-розпорядчий акт (ТРА) — нормативно-технічний до­кумент, який визначає порядок використання технічних засобів станції та регламентує безпечне і безперешкодне приймання, відправ­лення, проходження поїзда через станцію, безпеку внутрішньо-станційної маневрової роботи і дотримання вимог техніки безпеки.
  40. В технологічному процесі наводиться технічна та експлуата­ційна характеристика станції, відображається обсяг і характер роботи, порядок отримання і використання інформації про підхід поїздів…
  41. Уловлювальні тупики – це тупикові колії, призначені для зупинки поїзда, управління яким втрачено, або частина поїзда при русі його по затяжному спуску.

 

 

                              Розташування світлофорів

 

docx
Додано
10 квітня 2023
Переглядів
1061
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку