Зробити процес засвоєння словникових слів більш ефективним – завдання складне, яке потребує натхнення та сил учителя. Засвоєння написання словникових слів потребує численних систематичних вправ, що пов'язані з усіма видами письмових робіт учнів. Якщо учень бачить слово вперше, не знає, що воно означає, не вміє його правильно вимовляти, то й на письмі він не зможе передати його правильно. Тому в основі роботи над правописом таких слів, крім традиційних вправ, належне місце повинні посісти творчі вправи, які б активізували роботу учнів на уроці.
1. |
|
|
А |
|
|
|
|
|
2. 3. 4.
|
|
Б |
|
|
|
|
||
|
Р |
|
|
|
|
|||
|
И |
|
|
|
||||
5. |
К |
|
|
|
|
|||
|
|
|
О |
|
|
|
|
|
7. |
С |
|
|
|
|
Зріють в купочці зернини як коштовні намистини.
Висить, а не скаче,
Рум’яне, гладеньке,
На смак солоденьке.
Стала смачна, пожовтіла.
Діти лампочку зірвали,
З апетитом скуштували.
Мов медочок солоденька.
На баштані достигаю,
Тепле сонечко вітаю.
Вигріває круглі боки, що смачним налиті соком.
В сонця силоньку черпали, золотистим соком стали.
Чи то сонце, чи то злива - пригостить нас влітку…..
Наче галстуки червоні.
То палає в полі так
Польовий червоний...
Золотом сяють квіти здаля.
Синьоокий, пишний ...
Там козак стоїть між квітів.
Весь червоний – гордий пан.
Не козак це, а ...
Синім цвітом серед гаю.
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не стане влітку.
|
А |
|
|
||||||||
2. |
|
|
|
|
Й |
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
С |
|
||||||
4. |
Т |
|
|
|
|
|
|
||||
5. |
|
Р |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
А |
|
|
|
|
||
Стане згодом сива-сива,
Вітерець її подмуха -
Стане миттю сивим пухом.
3.
6. |
1. |
|
А |
|
|
|
|
|
||||
2. |
|
|
Д |
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
Р |
|
|
|
||||
4. |
|
|
|
Е |
|
|
||||||
5. |
|
|
С |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
А |
|
||||||
|
|
|
||||||||||
Мандрувала я світами,
Хоч брала квиточок
На конверт в куточок.
В ній живуть хороші люди.
Він складається з цеглинок.
Називається…
І до мене прислали терміново.
Я його не пошкодую:
Отримаю і вмить розклею.
На кожній сторінці
Мовчать, чекають,
Хто відгадає.
Пошту листоноша клав.
В скриньці пильно подивись. Може там чекає...?
Треба всю її пройти.
Бере початок від порога
Далека чи близька…
|
|
А |
|
|
|
|||
|
К |
|
|
|
||||
|
В |
|
|
|
||||
|
|
|
А |
|
||||
5. |
|
|
Р |
|
|
|||
|
|
І |
|
|
|
|||
|
У |
|
|
|||||
М |
|
|
|
|
|
|||
рибка з нього, знай, кепкує.
Має клешні той дивак,
здогадалися? Це …
ходить боком.
Але часто по небу літає.
А як набридне їй літати,
На землю знову осідає.
має рот — не розмовляє.
Можеш вудкою спіймати
і загадку відгадати.
І вітри його стережуть,
А кораблі красиві,
По водній гладі йдуть.
Світлі — аж іскряться.
Народились у воді,
А води бояться.
знають добре геть усі:
стерегтись потрібно злюки, хижої, страшної …
Там спокійніше мені,
Як желе мої боки:
І прозорі, і м’які.
Якщо зловиш мене ти –
Можу руку обпекти!
|
А |
|
|||||
П |
|
||||||
|
|
|
Е |
|
|||
|
Л |
|
|
|
|||
А |
П |
Е |
Л |
Ь |
С |
И |
Н |
|
|
|
|
С |
|
|
|
|
|
|
|
И |
|
|
|
|
|
|
|
Н |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
достигає серед літа.
Він у джемі, у варенні
і солодкий, і приємний.
Стиглим теж рожевим став.
Рожеві долечки.
Цей гірко-кислий фрукт
Називається...
Бо дуже він кислий,
Проте зазвичай
Приходить на чай!
В Новий рік завезли в магазин.
Здогадайтеся, діти, то що це?
Екзотичний смачний…
зазирати під листочки.
Назбираєш у долоні
стиглі ягідки червоні.
дозрівають серед літа,
мов сережки, червоненькі,
дрібні ягідки смачненькі.
пишний чуб, цупкий жупан.
А як скинеш цей жупан, —
смакотою вгостить пан.
2. 3. |
|
|
|||
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
А |
П |
Е |
Т |
И |
Т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|||||
що на дім перетворився,
де смачна і свіжа
проживає …
Сиплем тільки сухофрукти,
Варимо в каструлі й от
Вийшов в нас смачний …
у окропі поварили.
Потім дружно ласували,
ще й сметанки додавали.
Просять в гості завітати,
Бо солодкий і смачний.
Здогадались, хто такий?
Серединки не проси.
Ми такі гостинці:
Дірка в серединці.
І качали, і ліпили.
Залишили підрости,
Щоб рогалики спекти.
1. |
|
|
|
|
|
А |
|||||
2. |
|
|
|
|
С |
|
|
||||
3. |
|
|
|
|
|
|
Ф |
|
|
||
4. |
|
|
|
|
А |
|
|||||
5. |
|
|
|
Л |
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ь |
||
7. |
|
|
|
Т |
|
|
|||||
Треба всю її пройти.
Бере початок від порога
Далека чи близька…
За ними двоє ще женуться.
Біжать, ніяк не доженуть,
Об землю спересердя б'ються.
Підморгне червоним – стоїмо...
Наче паличка з казки.
Дайте випити бензину.
Уcix коней обжену,
Кого хоч наздожену.
Вже сонця немає.
Щоб ніч прийшла без бід,
Потрібен людям маячок -
Одноногий світлячок.
|
|
В |
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
Е |
|
|
|
|
|
|
|
Л |
|
|
|
|
||||
|
О |
|
|
Е |
|
|||||
В |
Е |
Л |
О |
С |
И |
П |
Д |
|||
|
|
|
|
|
И |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
П |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Е |
|
|
||||
|
Д |
|
|
|
|
|
Хлопчики й дівчатка в будинках сидять.
«Їду, їду в далеч-світ.
Їду, їду не трясу,
Гей, сідайте підвезу».
В небо, наче птах, піднявся.
Через море швидко лине
В інші землі та країни.
Металевий він і гарний.
Все ховає у вагонах
І стає лиш на перонах.
А якщо стану, то впаду.
По дорогах швидко мчить.
Та шолом слід одягати
І права водійські мати.
В сильний шторм чи ураган
Впевнено вперед прямує,
А на ньому люд мандрує.
Розпустила гілля у кожне подвір’я.
|
В |
|
|
|
||||
|
|
Н |
|
|
|
|||
|
|
Е |
|
|
||||
|
|
С |
|
|
|
|
|
|
|
О |
|
|
|
|
|
||
|
|
|
К |
|
||||
Для людей старається,
Дрова порубала,
У куточку стала.
Два леза і дві ручки?
На дерева має злість.
|
В |
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
О |
|
|
|||||
3. |
|
|
Г |
|
|
|
|
||||
|
|
|
Н |
|
|
|
|
||||
|
|
И |
|
|
|||||||
В |
О |
Г |
Н |
И |
Щ |
Е |
|
||||
|
|
|
|
|
Е |
|
|
|
|
|
|
Бува, як скло, крихка й тверда,
Та більше рідкою буває.
Найважливіша в пожежного зброя
З нею завжди іде він до бою.
Камінь чорний видобуває.
Він потім в печі горить,
Будинок взимку наш
зігріває.
Хлопці – наче близнюки.
В них коричневі голівки
І зовуть їх…
туристи -
Розбили табір в чистому полі.
Поліна де тепер тріщать?
І іскри від чого летять?
А перевернеш, сичить,
І піна летить.
|
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
О |
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
К |
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
З |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
А |
|
|
|
|
||||||
|
|
Л |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Працівник залізниці.
Зустрічає він нас на пероні
І з нами поїде у вагоні.
Нас зустрічає на ...
Мчить без диму,
Мчить без пари.
Паровозів сестричка.
Хто така?
А паровоз по ній біжить.
Нам видали на ...
Супроводжує потяги.
|
|
||||||
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Г |
А |
Р |
М |
О |
Н |
І |
Я |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||||
|
|
||||||
|
Аж до серця доходе, а кров не йде.
Тихо сяде біля вушка
Та показує швиденько
Кольорові побрехеньки.
Пустили її в щілинку маленьку;
Поки село обійшла -
В двері не ввійшла.
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
Г |
О |
Р |
И |
З |
О |
Н |
Т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|||||||
Для людей неробких.
Тут туристам цікаво
Вгору йти по стежці.
Можна згадати про вершинах!
До чого ж він великий,
У білій шапці гірський пік.
І в будь-який час року
Тут холодна погода.
мерехтять вони, палають.
Безліч складено казок
про красунь нічних - ...
Вночі - в іншу сторону.
Ти назвати б мені допоміг
Той прибережний вітерець.
Птахів, людей, звірят частує.
І навіть має для джмеля
Смаколик матінка…
Про матусю-Землю дбає.
Нам всміхається в віконце
чарівне, гаряче...
Місяць теж живе на нім.
У людей завжди потреба
дотягнутися до...
Гляньте ви!
Сивко пасеться
Без трави.
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Г |
Р |
И |
М |
І |
Т |
И |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|||
|
|
|||||
|
|
|||||
Доки ніс її сюди, стала краплею води.
Дуб звалила край села.
По синьому небу,
Крила розпластала,
Сонечко застелила.
Річка замерзає.
Її скельце під собою
До весни ховає.
|
|
|
||||
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Д |
Е |
П |
У |
Т |
А |
Т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
печери…
В мулі залишки галери…
Відшукає все це враз
Під водою...
Знає що і де болить,
Кличуть фермер і свинар,
— Порятуй…
Коли навіть в небі хмарно,
Посміхається з висот
Найхоробріший…
Робить зачіски й перуки,
Підстриже і пофарбує,
Гарний настрій подарує.
Важливішої немає!
Він — наставник і навчитель,
Мудрий, приязний…
Розумніших не знайти,
Віртуальний творить міст
Диво-майстер…
По кімнаті як ходити?
Мама каже: «Без істерик,
Допоможе нам…
1. Дія ця із плюсом дружить,
|
|
|
|
||||
|
|||||||
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Д |
Е |
Ц |
И |
М |
Е |
Т |
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
||||
|
|
І вона важлива дуже,
Бо вона – даю вам слово –
Арифметики основа
Щирі вам вітання
Від дії…
2. Ця точка, як відомо вам,
Відрізок ділить пополам.
І неповторна, і єдина,
Вона – відрізка…
3. Продавець у магазині
Калькулятор має нині,
А були часи давніші –
Вид має прилад зовсім інший
І була ця помічниця
Та, що зветься…
4. Від числа число відняти –
Можна результат дістати.
Зовсім це не таємниця,
Зветься результатом…
5. Знаків у математиці
Різних багато,
Учні старших класів
Їх повинні знати
Учать тангенс і синус.
А у нас є плюс і …
6. Суму однакових чисел чисел
Можна обчислити швидше,
Слід нам лише додавання
Замінити дією іншою
Спростити обчислення
можемо, і це завдяки дії…
7.Це точка горда та щаслива,
Бо роль у неї особлива:
Вона ім’я дає,
Його сторін початком є,
Ця точка для кута єдина
І називається…
|
|
|
|
Д |
|
|
||||
|
|
|
И |
|
|
|
|
|||
|
|
|
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Е |
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
К |
|
|
|
|
||
|
|
Т |
|
|
|
|
||||
|
|
|
О |
|
|
|
|
|||
|
|
Р |
|
|
|
|||||
Відвезе усюди нас.
Для доріг він хлопець свій!
За кермом сидить…
Люди винайшли кіно,
Слід вам знати, що тепер,
Головний там…
Про Китай і про Канзас,
Про найдовший в світі міст
Розповість нам…
Звідки виросла гора,
Таємниці зніме полог
Мандрівник-герой…
Линуть чисті, ніжні звуки.
Люди кажуть: «Це талант!»
Добре грає ...
6. Як рубанком дошку чистить,
Летить стружка золотиста.
З-під рук майстра той-же колір.
Як цей майстер зветься?
7. Він навчить Твого собаку
Як прогнати розбишаку,
Не страшний вже буде ворог,
Коли учить пса…
8. Він закони добре знає,
Помилку відраз впізнає,
Будь-який важливий лист
Враз напише вам…
|
|
|
||||||
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Е |
Л |
Е |
К |
Т |
Р |
И |
К |
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|||||||
|
||||||||
1.Змеле дрібно, і змішає,
На шматочки порубає.
Зробить і пюре, і сік.
Він – на кухні
помічник.
2. Помічник і
прибиральник,
Над сміттям він в нас
начальник.
Він з підлоги все збирає,
Ні пилинки не лишає.
3. Гучно музика десь грає…
Із кишені долинає.
Це ж друзяка мій, Антон,
Подзвонив на …
4. Зашумів, загуркотів,
Гучно так заторохтів!
Через п'ять хвилин спинився:
Крем для торту вже зробився!
5. Хоч комп'ютеру він брат,
Але справжній акробат:
Навпіл сам складається,
В сумку поміщається.
6. Якщо складочки десь є,
Чи рукав зім'ятий,
Це завданнячко моє –
Буду виправляти.
7. Є на кухні білий дім:
Ох і холодно ж у нім!
В домі тім живуть продукти:
Овочі, напої, фрукти…
8. Вміє множити, ділити,
Вікна можна тут відкрити.
Якщо вміло працювати –
Може він в пригоді стати.
9. Хоч маленький, прямокутний,
Та потужний, мов комп'ютер!
Є в нім ігри, Інтернет…
Зветься пристрій цей…
|
|
|
|||
|
|||||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
К |
И |
П |
І |
Т |
И |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
||||
|
|||||
Мороз зміцнів — під скло лягла.
А до берега дійде -
Тут і пропаде.
над каструлею летить...
У воді не тоне.
Землю укривають,
А коли прийде весна –
Всі вони розтануть.
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
К |
И |
Ш |
Е |
Н |
Я |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
||||
можем бігати, стрибати,
а вночі ми безпорадні,
бо лягають ноги спати.
Нас від дощику ховає.
Хутром вкриє нас густим.
У взуття ховаються.
Мов принцеси, в них дівчата.
В сніжки гратися підемо.
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
К |
О |
Л |
Е |
К |
Т |
И |
В |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Сміються до сонця.
Діточки довкола.
Наша люба …
Дітлахів гурти веселі.
Одні бігають, стрибають,
Інші щось розповідають,
Дехто весело сміється,
Бо у них все удається.
Раптом продзвенів дзвінок.
Всі побігли на …
Білі, чорні та бузкові,
Жовті й сині на кінці.
Це, звичайно, …
Ми кладемо у …
Хто до школи йде?
Відпливає в країну Знання.
А надвечір оцей корабель
Повертається в рідний …
Він хоче нас навчити.
Любити край чудовий свій
Це мудрий наш …
Знає будь-який школяр.
До усіх книжок доріжку
Прокладає наш …
|
|
К |
О |
М |
Б |
А |
Й |
Н |
|||||
|
О |
|
|
|
|||||||||
|
|
М |
|
|
|||||||||
|
|
|
|
Б |
|
||||||||
|
|
|
А |
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
Й |
||||||
|
|
Н |
|
|
|||||||||
|
|||||||||||||
Зерно молотить,
Жне, косить -
Хліба не просить.
Постриже траву...
Гори й ліс, міста й поля.
Це, малюк, твоя планета,
Називається…
Головний він на столі.
Щоб підняти з гноєм...
І всі зернятка… .
Все поділить рівно...
|
|
К |
|
|
|
|
|
|
|
|
О |
|
|
|
|||
|
|
Р |
|
|
|
|||
|
|
И |
|
|
||||
|
|
Д |
|
|
|
|
|
|
|
О |
|
|
|
|
|
||
|
|
Р |
|
|
|
у місті стоїть,
Та завжди, як вулик бджолиний, шумить.
Як чаша, він повний знаннями,
Ласкавий будинок цей з нами.
Землю нашу добре знає,
Нам показує держави
Ріки, гори, океани.
Голосистий цей дзвінок,
І ми радо поспішаєм
Не в садок, а на …
Засіяв буквами-зерном.
Отож, читачу, поспішай
Зібрати мудрий урожай.
То гучний шкільний…
Аркуші біленькі.
В них вчимося ми писати,
І складати, і віднімати.
Хто вгадає – молодець.
|
|
|
|
|
К |
|
|
|
|||
|
|
|
|
О |
|
|
|||||
|
С |
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
М |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
О |
|
|
|
|
|
||
|
|
|
Н |
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
А |
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
В |
|
|
|
|
||
|
|
|
Т |
|
|
|
|
||||
Робить зачіски й перуки,
Підстриже і пофарбує,
Гарний настрій подарує.
Нині- вчителя у школі,
Завтра буде інша роль-
То бідняк він, то король.
Летить стружка золотиста.
З-під рук майстра той-же колір.
Як цей майстер зветься?
Розумніших не знайти,
Віртуальний творить міст
Диво-майстер…
Підкоряючись людині,
А людина творить свій.
Не повторний світ живий.
На дітей чекають ласощі:
Шоколадки і цукерки із начинками,
Тістечка із кремом і родзинками.
Линуть чисті, ніжні звуки.
Люди кажуть: "Це талант!"
Добре грає ...
І товар пропонувати.
Зошит, книгу, олівець
Видає нам…
Ліки має й вітаміни,
Прочита рецепт уважно,
Що і як робить підкаже
|
К |
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
Р |
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
И |
|
|
|
|
|||
|
|
|
Н |
|
|
|
|||||
|
|
|
|
И |
|
|
|||||
|
|
Ц |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
Я |
|
|
|||||||
Відчуваєш в серці жар.
Інструмент свій обіймає.
Хто ж він є? Співець-…
Я рад би знати тихі їх думки.
Я слухав, чув, як кожна колосина
Шептала тихо слово: …
У червоному намисті,
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду.
Усі квіточки з поля.
Барвисті, душисті,
В стрічках шовковистих.
І кличе в танок
Український…
Два вишитих кінця:
«Умий своє личко,
Щоб грязюка зійшла,
Щоб мене не забруднити,
Треба вчасно личко мити».
Цокотунчики малі.
Чути в полі, чути в лузі,
Як працюють ковалі.
Скільки ґудзиків на нім!
А почнеш їх натискати, -
Починає гість співати!
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
М |
И |
Н |
У |
Л |
И |
Й |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|||
|
||||||
Стало всюди чисто й біло.
А тепла чогось нема.
Це прийшла до нас…
Рота не маю, а скажу,
Коли обідати, коли спати,
Коли роботу починати.
Позіхнув, розплющив очі.
Всіх скликає на сніданок,
Прокидайтеся, вже …
Встигли ягоди дозріти.
Ми купались, загоряли,
Бо було чудове ….
Літами всі рівні,
А іменами різні.
Відгадай, – хто ми?
Це давно відомо всім.
Кожний свою назву май,
Своєчасно день міняй.
|
О |
|
|
||||||
|
Ч |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Е |
|
|
|
|
|
|
||
Р |
|
|
|
||||||
|
|
Е |
|
|
|
|
|
||
|
|
Т |
|||||||
Всі її бояться дуже,
Довгі вуса, чорно-сіра —
Як важка камінна брила.
Тсс! Заснув солодким сном
У намулі дядько-…
Що несе на своїй спинці,
Вміє повзати, плисти…
Чи впізнаєш її ти?
Леле! Труситься від страху
Мудра бабця…
Це ясне, живе желе.
Не чіпайте, малюки —
Пальчик може обпекти!
Паляничка голопуза
Називається …
Носить він тверду сорочку,
Довгі вуса, гострі клешні —
Будьте дуже обережні,
Бо ущипне — буде знак.
Здогадались, хто це?…
Познайомся з нею, друже!
В морі плаває, пірнає,
Із води людей спасає.
Виринає із глибин
Щирий помічник — …
Він — найбільший на Землі!
Дім його — це океани,
Зі спини летять фонтани.
Схожий на масивний щит
Добродушний синій…
|
|
|
|
П |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
И |
|
|
|
|
|
|
|
Р |
|
|
|
|
||
|
|
|
І |
|
|
||||
П |
И |
Р |
І |
Г |
|
||||
Із пшениченьки вони.
Зі здобного тіста,
Просяться, щоб з’їсти.
Із чорницею, вишнями.
Можна цукром посмачити,
Чи сметаною полити.
Бурячок і капустина,
Ще й картопля —
Шусть у горщик.
Ну й смачний
Ми зварим …
Став із сіллю на столі.
З ним їсти ми сідаємо,
І гостей стрічаємо.
Їх усі я добре знаю!
До бабусі я прибіг,
Щоб спекла мені …
|
П |
|
|
|
|
|
|
||||
Р |
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
Е |
|
|
||||
|
|
|
З |
|
|
|
|||||
|
|
|
И |
|
|
|
|||||
|
|
|
Д |
|
|
|
|
||||
|
|
|
Е |
|
|
|
|||||
|
|
|
|
Н |
|
||||||
|
|
|
|
Т |
|
|
|
|
|
|
|
гордо майорить.
Це – ознака сили й слави
Української держави.
Два вишитих кінця:
«Умий своє личко,
Щоб грязюка зійшла,
Щоб мене не забруднити,
Треба вчасно личко мити».
Я співаю, як артист.
Спів той радісний усюди
Дуже люблять слухать люди.
У червоному намисті,
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду.
Удень на двох,
А ввечері на трьох?
Всяк його повинен знати.
Воля, слава, сила в нім. –
То ж ти спробуй відгадати.
До серця руку прикладають,
І вголос, й подумки співають,
І Україну прославляють.
Це основний закон держави.
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
П |
Ш |
Е |
Н |
И |
Ц |
Я |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
||||
|
|
|||||
На кінці города,
Хто до неї доторкнеться,
Як ужалений сахнеться.
Жупан колючий має.
На літо одягається,
А восени скидає.
Зустрівся якось нам.
Стирчать у гору вуса,
Ще довші, аніж сам.
Край води я був біленький,
Опинився в човнику швиденькім, потім під ножиком гостреньким.
Кину її в грядочку,
Нехай моя загадка
Лежить до весни.
У червонім сарафані
Як взялися роздягати –
Стали сльози проливати.
|
|
|
|
С |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Н |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Т |
|
||||||
|
|
|
|
И |
|
|||||
|
|
|
|
М |
|
|
||||
|
|
Е |
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
Т |
|
|
|
|
||
|
|
Р |
|
|
|
|
|
|||
Нам його потрібно мати.
І щоб вимірять кути,
Кращий прилад не знайти. Всім кутам він командир –
Помічник наш…
Із кута у кут ведуть
Продовжуйте вірш далі,
Назвіть…
Там де треба – знак міняли,
Різні спрощення робили,
Корені знайти зуміли.
Ось і зроблене завдання –
Розв’язали ми…
Далеко простягається,
В загадках є і там, і тут
А називається він…
Дій порядок визначають.
А якщо про них забудеш,
Вийде зовсім навпаки.
Пам’ятай же про…
Кінця – краю не знайти,
Початку теж нема,
Бо це лінія - …
І кожну треба добре знати.
Які б ми не вивчали теми,
Зустрінемо там…
І далеко в нескінченість простягається
Кожен з хлопців і дівчаток
Скаже: точка ця - …
Вагомі є причини: виміряти треба нам різні величини
У прикладі в задачі допомогти готові, тут числа нам…
Х |
||||||||||
В |
||||||||||
И |
||||||||||
Л |
||||||||||
|
С |
|
|
|
|
|
И |
|
||
|
|
Е |
|
|
|
Н |
|
|||
|
К |
|
|
|
|
|
А |
|
||
С |
Е |
К |
У |
Н |
Д |
А |
|
|||
|
Н |
|
|
|
||||||
|
|
|
Д |
|
|
|
|
|
||
|
А |
|
|
|||||||
І ніколи не зійдуться.
Він починає Новий рік,
Та худне швидко із днем кожним,
Дивись – змарнів і зовсім зник.
На краю села,
Розчесала довгі коси,
Чорні, мов смола –
В них засяяли Зорини.
Як же звати цю дівчину?
Он підказує нам сич:
-Чорні коси чеше …
висіти, ходити, лежати і казати правду?
|
|
|
Т |
|
|
|
|
||
|
|
|
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
И |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
||
|
|
О |
|
|
|
|
|||
|
|
|
Г |
|
|
|
|
|
|
|
|
А |
|
|
|
|
|
|
|
1. Вирви з душі ти гординю, і лінь
І якнайдалі від себе закинь.
Правила вивчи усі послідовно
І з усіма ти поводься…
Пустили її в щілинку маленьку;
Поки село обійшла -
В двері не ввійшла.
Добрий, уважний, гуманний, правдивий.
Сонце відразу всміхнеться й розквітне,
Як твоє серденько стане ….
якостями, чесна, порядна …..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ф |
Е |
Р |
М |
Е |
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
||||
Там тварини проживають.
Голоду вони не знають,
Краще диких поживають.
Каже грізно: "Гав-гав-гав!"
Пильно дім охороняє,
Кицю Мурку захищає,
Бачить з буди двір увесь…
Хто це, дітки? Звісно, …
Принесе нам до сніданку
Пташка золоте яйце —
І корисне, і смачне.
Що ж оце за чаботурка?
Це ряба матуся…
Хлібчика гризе шкоринку,
Довгий хвостик. Невеличка,
Як сіренька рукавичка.
Та боїться дуже кішку
Ця маленька сіра …
Той — малому передав.
А воно втекло й сховалось,
Прив’язати не давалось.
В кучерявій кожушині, Роги в нього кручені,
Боляче так буцають!
Вперто встав, немов бовван, у кошарі пан …
По весні вона цвіла,
Ніжний запах виділяла,
А коли пора настала,
Почорніла вся вона.
А листочки, як корона.
Влітку листячко зелене,
А як осінь – стає жовте.
Золото кору вкриває,
З гілок кошики плетуть,
В церкву раз на рік несуть.
Дві подружки білокорі.
Дощик їм полоще кіски,
Звуть тих подружок…
Залізе на дерево.
|
Ч |
Е |
Р |
Е |
М |
Х |
А |
|||
|
|
Е |
|
|
|
|
||||
|
|
|
Р |
|
|
|||||
|
|
Е |
|
|
|
|
|
|||
|
М |
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
Х |
|
|||||
|
|
|
А |
|
|
|
|
|||
Костяній сорочечці
Я росту собі в ліску, -
Всім зірвати хочеться.
Серед листя світяться.
Їх духмяний запах, друзі,
Розливавсь по всій окрузі.
|
|
Ч |
О |
Р |
Н |
И |
Ц |
І |
|
|
П |
Е |
Р |
С |
И |
К |
|
||
Г |
Р |
У |
Ш |
А |
|
||||
А |
П |
Е |
Л |
Ь |
С |
И |
Н |
И |
|
В |
И |
Ш |
Н |
І |
|
|
|||
Г |
Р |
А |
Н |
А |
Т |
||||
|
Я |
Б |
Л |
У |
К |
О |
Годі їх тепер впізнати.
Лиш блищать очиці,
Бо їли …
І смачний, і соковитий...
Є гладкий, є бархатистий,
Весь червоно-золотистий!
Важко вирватись з тенет!
Ос від них не відігнати,
Хочуть теж їх смакувати!
Жовтим все заполонили...
Помаранч чарує світ,
Помаранчі з усіх віт!
Дозрівають серед літа,
Мов сережки, червоненькі,
Дрібні ягідки смачненькі.
Є для діточок гостинці.
Зріють вкупочці зернини
Як коштовні намистини.
Висить, а не скаче,
Рум’яне, гладеньке,
На смак солоденьке.
1. |
|
|
|
|
В |
|
|
|
|
|||||
Д |
|
|
|
|
|
|
||||||||
3. |
П |
Р |
И |
Я |
З |
Н |
И |
Й |
|
|||||
4. |
Ч |
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
Н |
|
|
|
|
|||||
|
6. |
М |
И |
Л |
О |
С |
Е |
Р |
Д |
Н |
И |
Й |
||
|
|
|
Й |
|
|
|
|
|||||||