Урок розвитку зв'язного мовлення «Складання тексту-розповіді з елементами опису «Квітка сонця».

Про матеріал

Урок розвитку зв'язного мовлення у 3 класі.

«Складання тексту-розповіді з елементами опису «Квітка сонця».

Мета уроку: узагальнення і систематизація знань учнів з теми «Текст», розвиток уваги, спостережливості, пам'яті, мислення, творчості, збагачення словникового запасу, виховання допитливості.

На уроці діти вчилися розрізняти різні типи текстів, порівнювати тексти, виділяти подібні і відмінні ознаки, стисло і послідовно висловлювати думку, передавати її на письмі.

Підібрані завдання розвивали в учнів вміння аналізувати і робити висновки. На уроці застосовувались інтерактивні вправи, диференційовані завдання з правом вибору.

Перегляд файлу

План-конспект уроку розвитку зв'язного мовлення у 3 класі

Тема. Складання тексту-розповіді з елементами опису «Квітка сонця».

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Текст»; вчити розрізняти різни типи текстів, вміти порівнювати тексти, виділяти подібні і відмінні ознаки;

розвивати увагу спостережливість, пам'ять, мислення, творчість; вміння аналізувати і робити висновки; збагачувати словниковий запас учнів;

 виховувати допитливість.

Обладнання:ілюстрації, картки для індивідуальної та групової роботи.

Хід уроку

І. Організація класу.

Сідайте, діти, рівненько,

Працюємо швиденько.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

- Тема нашого уроку : Складання тексту-розповіді з елементами опису.

Знаємо ми, як потрібне навчання.

Мріємо мову вкраїнську вивчать.

Розповідь, опис і міркування –

Це типи текстів, що треба всім знать.

- Як ви гадаєте, діти, яка мета нашого уроку?

  • вчитися складати текст-розповідь, використовуючи елементи опису;
  • розвивати уяву, фантазію, спостережливість, увагу;
  • формувати вміння стисло і послідовно висловлювати думку, передавати її на письмі.

- В кінці уроку ви напишете твір, а допоможуть вам ось ці запитання на дошці.


- Щоб добре виконати це завдання потрібно…

- Підкажіть, діти!

  • Уважно слухати, вміти почути важливе.
  • Уважно спостерігати, вміти побачити головне.
  • Правильно і чітко відповідати, вміти уявити те, про що розповідаєш.

Робота за малюнком.

Запитання:

  1.                 Яке стебло у цієї рослини?
  2.                 Яка квітка на стеблі?
  3.                 Яка серединка в квітки?
  4.                 Чому цю квітку називають соняшником?
  5.                 Що робить квітка вночі?
  6.                 Як реагує на появу ранкової зорі?
  7.                 Як соняшник зустрічає сонце?
  8.                 Як він проводжає його?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1.                      Фізкультхвилинка для вушок.

- А про що буде йти мова в тексті, ви дізнаєтесь із загадки.

- Підготуємо вушка:(«дихаємо» вушками, щоб уважно слухали).

Загадка.

Хлопець Мартин похилився через тин

Говорить дівка Гапка:

- В тебе гарна шапка!

Ще й жовта китиця

Проти сонця світиться

А прилетять горобці,

Буде тобі, як вівці

Від сірого вовка…

Ось така примовка!(Соняшник)

- Які загадки про соняшник ви знаєте?

  1.                   Поетична хвилинка.
  1.   Робота в групах.

- Пропоную вам скласти віршовану загадку про цю рослину.


-Що означає: «віршована» загадка?

- У вірші  повинна бути?... (рима)


 

                                       Є у сонця і землі

Син  __    __ __ __ стеблі.

Вночі квітка спочиває,

Вранці .__ __    __ __ __ .

Кожний вже до цього звик,


    Звуть цю квітку __ __ __. .

  1.   Робота в парах.

А діти, у яких на парті лежать аркушики паперу зі словами, складають свою загадку. Склавши, уважно і виразно прочитати сусіду по парті.

  1.       Сімсот козачків на одній подушці сплять.
  2.       Золоте решето, а в ньому чорних хатинок повно.
  3.       Стоїть палиця, на палиці хатинка, а в тій хатинці повно людей.
  4.       Висить шапличок, а в тім шапличку сімсот козачків.

  1.   Індивідуальна робота. Складання сенкану «Соняшник».
  2.   Перевірка  загадок, які діти склали з деформованих речень.

- Що допомогло вам відгадати цю рослину?

(В загадках були слова, які підкреслювали особливість цієї рослини.)

Золоте решето.

Чорні хатинки.

Хатинка на палиці.

Зустрічає сонце.

  1. Вірш, який склала учениця. (Домашнє завдання).

-Що цікавого ви знаєте про цю рослину?

  1. Повідомлення учнів про соняшник. (Домашнє завдання).

а) Соняшник  - культурна рослина. Культурними називають ті рослини, які людина вирощує і використовує в їжу або як сировину для промисловості, як ліки або корм для худоби.

б) Квіти соняшника дуже красиві, приваблюють бджілок, тому соняшник – гарний медонос.

в)  З насіння соняшника виробляють масло. Це олія, яку ми вживаємо і технічне масло для машин.

г)  Квіти, листя і стебла цієї рослини переробляють на корм худобі.

д)  Але спочатку соняшник вирощували в садах, як квітку.

є)  Олію почали виробляти понад 100 років тому назад.

  •  Зверніть увагу на наш соняшник. Що в ньому незвичайного?

G:\фото УРОКИ\SDC11579.JPG 

 

 

 

 

 

- Соняшник «пропонує» скласти слова.

сонце соняшник  сонячний  сонечко сонях

- Як назвати їх одним словом? (споріднені)

- Чи є серед них слова близькі за значенням?

Сонце   -назва небесного світила

сонечко   - лагідно

 

соняшник -назва рослини

сонях  - у розмові

 

- Визначте, яке слово найбільше підходить до змісту цього речення:

Дітям весело посміхається весняне…

- Отже, при складанні речень потрібно пам’ятати, що є слова, які більше підходять до змісту речення.

ІV. Складання тексту.

  1. Фізкультхвилинка «Сонце і соняшники».

2. Опис рослини за допомогою таблиці.

- Давайте разом спробуємо описати цю рослину і складемо невелику розповідь про неї.

(Допоможуть нам питання, малюнки  на дошці і слова на картках)

            - А в ІІ частині тексту ми описували рослину чи розповідали про неї?

            3. Слухання усної розповіді.

V. Вибір заголовку.

  1.      Соняшник.
  2.      Сонях.
  3.      Квітка сонця.
  4.      Золота квітка.
  5.      Золотава квітка.
  6.      Сонячна квітка.

Фізкультхвилинка для пальчиків.

VI. Написання твору.


  1.  Робота в парах при написанні твору.

І в. – пишуть І частину тексту – опис.

ІІ в. – пишуть ІІ частину тексту – розповідь.

(При перевірці текст читають парами.)

2. Групова творча робота. Складання казки про соняшник за зачином і кінцівкою.

Жив ____    ____. Він дуже пишався ____   ______. Бо мав ____ стебло і ____ квітку з ______    ______, схожу на _____.

Вночі ____  ____. А вранці радо вітав ____.

- Доброго ранку, сонечко! Я так довго ____ на ____.

- ____  ____, соняшнику! Як тобі спалося? Що снилося? – спитало сонечко.

…..   ……. ………………… ………………      ………………………….

Соняшник простягнув ____ і пелюстки до _____. Але коріння міцно тримало його в ______. Над ним весело гуділи ______.

  • Дружи з нами! Дружи! Завтра знову буде день! Завтра знову буде ___________.

 

 (Дод. Прочитати текст  «Сонячна квітка» (За В. Козаченком))

4. Перевірка творів і казки.

VII. Підсумок.

  • Молодці!
  • Чи сподобався урок?
  • Що найбільше?
  • Що було складно виконати?
  1. Гра «Інтервю».

Діти обєднуються в пари (кореспондент і респондент).

Кореспондент складає 3 запитання щодо теми уроку, а респондент відповідає на них, а потім міняються ролями.

VIIІ. Домашнє завдання.

Намалювати ілюстрації до тексту «Сонячна квітка» (За В. Козаченком)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

docx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
3126
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку