14 квітня о 15:00Вебінар: Дистанційне навчання: від побудови системи до зміни цінностей

Слово до слова -зложиться мова

Про матеріал
Виховний захід до Дня Писемності.Пізнавальні і цікаві завданя для кращого ознайомлення з рідною мовою.Отже, користуйтеся нею, плекайте, шануйте цей найдорожчий скарб! Я бажаю вам успіхів у вивченні української мови та літератури, натхнення і наснаги у навчанні!
Перегляд файлу
  1. Слово вчителя.

 

Добрий день, шановні друзі!

Ми зустрілись в тіснім крузі

Слухать диво калинове –

Рідне українське слово.

 Наш брейн – ринг присвячений Дню писемності та мові, який відзначається 9 листопада.

Мова – це величезий дар. У світі налічується близько 3 тисячі мов і у кожного народу вона своя. І серед них, ніби запашна квітка у чудовому букеті, українська мова.

Слово – це те, що дає можливість висловити свої почуття, думки. З великою любов*ю  про нього писав Тарас Шевченко:

Ну що б, здавалося   слова…

Слова та голос – більш нічого,

А серце б*ється – ожива,

Як їх почує!

Пишаюся тим, що я українка. Люблю й ціную рідну мову, але розумію, що цього замало. Требе ще багато в житті зробити для її піднесення. Тому саме на вас, діти, лежить відповідальність подбати про рідну мову, допомогти їй розвиватися, бо саме вам випала велична місія підняти Україну до світових вершин.

 Вивчайте мову українську

                       Дзвінкоголосу, ніжну, чарівну,

                      Прекрасну, милу і чудову,

                     Як материнську пісню колискову.

 

Отож, запрошую  вас, мої учні, розділиися на  команди. Із чарівної торбинки витягніть емблемки тієї команди учасниками якої ви будете.

Привітайте учасників! Команда «Соняшник» та «Калина»

Брей – ринг проходитиме у кілька конкурсів. Правильно відповідаючи на питання, команда отримуватиме бали. Переможе та команда, яка набере найбільшу кількість балів.

За перебігом конкурсів буде слідкувати наше вельмишановне журі.

Голова журі – Тимчук Ольга Василівна .

Члени журі –

 

Слово до журі

Бажаємо вам успіхів, члени журі,

Щастя й здоров*я від бога в дари!

Достаток хай завжди у вас гостює,

Хліба ніколи хай не бракує,

Хай ваші діти в будні й неділі

Будуть веселі,  здорові  й щасливі…

Натхнення дай , Боже, з роси, з води,

Жертвуйте розум свій на благую ціль!

 

Щоб дізнатися, яка команда першою буде починати гру. Вам треба відгадати загадку.

 

Без неї жити неможливо,

Для всіх людей вона важлива.

Без неї пісні не співати,

Без неї й слова не сказати.

(мова)

 

 

  1. Конкурс «Привітання»

« Соняшникі»

Девіз:

Тож до бою кличте, друзі,

До мовного бою.

Мова рідна, Україно,

Ми завжди з тобою.

«  Калина»

Девіз:

Ми за Україну,

Ми за рідне слово.

Будем знати й пам*ятати

 Солов*їну мову.

 

Учитель. Отже, ми оголошуємо перший конкурс – «Розминка»

Кожна команда за 2 хвилини повинна дати як можна більше відповідей на однакову кількість запитань. Журі фіксує кількість правильних відповідей. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

І конкурс– « Розминка»

Запитання для команди « Соняшник »

1. Державна мова України. (Українська)

2. З якого знаку починається діалог? (Із тире)

3. Наука, що вивчає звуки мови. (Фонетика)

4. Назвіть головні члени речення. (Підмет і присудок)

5. Як називаються літери, що записані в певному порядку? (Алфавіт)

6. Що вивчає графіка? (Знаки письма)

7. Скільки букв «о» в слові «молоко»? (Три)

8. Слово, що має багато значень. (Багатозначне)

9. Остання буква у слові «сім». (Ем)

10. Назвіть одним словом нерозривні словосполучення. (Фразеологізми)

11. Словниковий склад мови. (Лексика)

12. Скільки звуків у слові «джміль»? (Чотири)

 

 

 

 

І конкурс– « Розминка»

Запитання для команди « Калина»

1. Найменша одиниця мови. (Звук)

2. Слова, що мають спільний корінь. (Спільнокореневі)

3. Скільки звуків у слові «легенький» (Вісім)

4. Який знак ставиться в кінці розповідного речення? (Крапка)

5. Яка буква не має звука? (Знак м’якшення)

6. Словник, з якого дізнаємося значення слів. (Тлумачний)

7. Сьомий відмінок нашої мови. (Кличний)

8. Частина слова перед коренем. (Префікс)

9. Речення з однією граматичною основою. (Просте)

10. У що береться пряма мова? (У лапки)

11. Розмова двох осіб. (Діалог)

12. Що вивчає орфографія? (Правопис слів)

 

 

 

 

 

 

 

 

  Слово вчителя.

Поки наше журі підраховує правильні відповіді, час не гаємо і переходимо до наступного конкурсу – «Розшифруй»

Максимальна кількість балів – 3.

Завдання конкурсу:

Розставте прізвища в алфавітному порядку. У кожному слові підкресліть другу від початку букву. Із цих букв прочитайте речення.

 

Гавриков, Чубинський, Заньковецька, Гжицький, Січинський, Кухаренко,Кальченко, Кметь, Івченко, Зюков, Абашев, Ухов, Опанасюк, Мстиславець.

 

Абашев, Гавриков, , Гжицький, Заньковецька, Зюков, Івченко, Кальченко, Кметь, Кухаренко, Мстиславець, Опанасюк, Січинський Ухов, Чубинський.

Відповідь.  Речення: Бажаю вам успіху!

 

Слово вчителя. А зараз перевіримо, як команди справилися із завданням.

Слово надається журі для оголошення результатів за два конкурси.

Напружена гра. Учасники прагнуть перемогти. Тому наступний   3 конкурс називається «Відповідь у слові»

Умови конкурсу. Потрібно уважно читати запитання, тому що відповідь знаходиться у словах самого запитання.

 

ІІ конкурс – «Розшифруй»

 

Завдання конкурсу:

Розставте прізвища в алфавітному порядку. У кожному слові підкресліть другу від початку букву. Із цих букв прочитайте речення.

 

Гавриков, Чубинський, Заньковецька, Гжицький, Січинський, Кухаренко,Кальченко, Кметь, Івченко, Зюков, Абашев, Ухов, Опанасюк, Мстиславець.

 

 

 

 

ІІ конкурс – «Розшифруй»

Завдання конкурсу:

Розставте прізвища в алфавітному порядку. У кожному слові підкресліть другу від початку букву. Із цих букв прочитайте речення.

 

Гавриков, Чубинський, Заньковецька, Гжицький, Січинський, Кухаренко,Кальченко, Кметь, Івченко, Зюков, Абашев, Ухов, Опанасюк, Мстиславець.

 

 

 

3 КОНКУРС «ВІДПОВІДІ У СЛОВАХ»

Відповіді на ці запитання можна знайти у словах.

1.Яку квітку бачив хлопчик, коли лежав у гамаку?

2.Що їв касир під час обідньої перерви?

3.Як називається водойма, де купається влітку Марічка?

4.Який спортивний заклад спорудили на пустирі?

5.Що вилили з цистерни на залізничну колію?

6.Що побачив мотоцикліст попереду?

7.Що побачив Карлсон, який спав на даху?

8. Яку страву любить тракторист?

9.Хто налякав королеву у лісі?

10.Що зламав цап об поріг?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 КОНКУРС «ВІДПОВІДІ У СЛОВАХ»

Відповіді на ці запитання можна знайти у словах.

1.Яку квітку бачив хлопчик, коли лежав у гамаку?

2.Що їв касир під час обідньої перерви?

3.Як називається водойма, де купається влітку Марічка?

4.Який спортивний заклад спорудили на пустирі?

5.Що вилили з цистерни на залізничну колію?

6.Що побачив мотоцикліст попереду?

7.Що побачив Карлсон, який спав на даху?

8. Яку страву любить тракторист?

9.Хто налякав королеву у лісі?

10.Що зламав цап об поріг?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 КОНКУРС «ВІДПОВІДІ У СЛОВАХ»

Відповіді на ці запитання можна знайти у словах.

1.Яку квітку бачив хлопчик, коли лежав у гамаку? (мак)

2.Що їв касир під час обідньої перерви? (сир)

3.Як називається водойма, де купається влітку Марічка? (річка)

4.Який спортивний заклад спорудили на пустирі? (тир)

5.Що вилили з цистерни на залізничну колію? (олію)

6.Що побачив мотоцикліст попереду? (ліс)

7.Що побачив Карлсон, який спав на даху? (сон)

8. Яку страву любить тракторист? (рис)

9.Хто налякав королеву у лісі? (лев)

10.Що зламав цап об поріг? (ріг)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Слово вчителя. Допоки наше журі наполегливо перевіряє роботу наших команд ми продовжимо наш брейн – ринг і перейдемо до наступного 4 конкурсу.

4 конкурс – «Допиши віршик»

 

Для виконання завдання надається дві хвилини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 КОНКУРС «ДОПИШИ ВІРШИКА»

ЇЖАЧОК

Ходить лісом їжачок,

В нього шубка з... (ниток, дроту,

колючок)

 ЩО ЇЙ СНИТЬСЯ?

Вночі їй завжди півник сниться.

Вона не курка, а... (гуска, ворона, лисиця)

 НА ПРОГУЛЯНКУ

У неділю на Хрещатик

Квочка вивела... (голубів, курчаток,

вівців)

 ХТО ТАКА?

Великі очі й голова.

Не Колобок це, а... (слон, сова, коза)

 РИБАЛКА

Ярослав на камінь сів,

Ловить в річці... (щук, карасів, мух)

 

 

 

 

4 КОНКУРС «ДОПИШИ ВІРШИКА»

МАЙСТЕР

Меблі, двері й чобіток

Ремонтує... (голка, ложка, молоток)

 ЛІСОВЕ ТАКСІ

По дорозі жук повзе,

На спині листок... (фарбує, малює, везе)

 А ЯК У НИХ

Є ім’я у мене і в сестрички,

А щеня і котик мають... (рибу, клички,

назву)

НОВИЙ ГЕРОЙ

Їжак згорнувся у клубок.

– Я, – каже, – не їжак, а... (пиріжок, булочка, Колобок)

РОЗУМНИЦЯ

Має Галя добру звичку

Класти книги на... (вікно, підлогу, поличку)

 

 

 

 

 

Слово вчителя.

А зараз наше журі оголосить результати 3 конкурсу.

Для наступного нашого   завдання нам стане у пригоді «жартівлива торбинка»

 Умови конкурсу. Гравці витягують з торбинки жартівливі запитання і відповідають на них, якщо  учасник не знає відповіді, то відповідає противники.

5 конкурс «Жартівлива торбинка»

 

  1. До якого імені потрібно додати одну літеру, щоб дістати назву крупи? (М + Анна)
  2.  Як з буряка можна зробити бурю? (Відкинути звук к)
  3.  З чого починається день ? (Зі звука д)
  4. Що стоїть між небом і землею? (Звук і )
  5. Якого каміння немає в морі? (Сухого)
  6. Географічна назва, до складу якої входить прикметник на позначення кольору? (Чорне

море)

  1.  Яким прикметником можна назвати білу хустку, намочену в Чорному морі? (Мокра)
  2. Яка рослина убиває звіра? (Звіробій)
  3. Як написати одним словом “мати, батько, син, дочка”? (Сім`я)

10. Чого багато має болото, менше – море і зовсім не має річка? (Звука о)

 

1.До якого імені потрібно додати одну літеру, щоб дістати назву крупи? 

 

2. Як з буряка можна зробити бурю? 

 

 З. чого починається день ? 

 

4. Що стоїть між небом і землею? 

 

5. Якого каміння немає в морі ?

 

6. Географічна назва, до складу якої входить прикметник на позначення кольору? 

 

7.  Яким прикметником можна назвати білу хустку, намочену в Чорному морі? 

 

8. Яка рослина убиває звіра? 

 

9.Як написати одним словом “мати, батько, син, дочка”? 

 

10.Чого багато має болото, менше – море і зовсім не має річка?

 

Слово вчителя. Слово нашому вельмишановному журі для оголошення результатів   конкурсу «Допиши віршик» та «Жартівливої торбинки»

 Щоб наші вболівальники не нудьгували і теж подумали ми вас поділимо на команди і запропонуємо  мовні загадки – жарти, а бали наше журі додасть  найактивнішій команді.

5 конкурс - Загадки-жарти.

1. Чим закінчується і зима, і весна? (Буквою А)

2. Чим закінчується і вечір, і ніч? (Приголосними)

3. Як написати слово робота п’ятьма літерами? (Праця)

4. Що треба зробити, щоб майка злетіла? (Замінити початкову літеру на Ч)

5. Чого багато має золото, менше має озеро, ще менше море, і зовсім не має його

річка? (Букву О)

6. Що знаходиться в середині школи? (Буква О)

 

Слово надається журі для оголошення результатів конкурсу

 

Слово вчителя. А зараз цікаве і досить не просте завдання, яке тісно пов*язане із математикою.

Потрібно розв*язати приклади на сонечку, вписати у вічка потрібні букви і прочитати прислів*я.То ж до роботи і хай щастить вам  .

Слово вчителя.

Дуже напружений момент! Оголошується

 

6 КОНКУРС КАПІТАНІВ !!!!

За хвилинку капітани отримають старовинну грамоту.

Завдання: дізнайтеся, що написано в цій грамоті. Зібрати літери в слова вам допоможуть чарівні стрілочки..

Відповідь. Не кажи не вмію, а кажи – навчусь.

Слово вчителя.

Допоки капітани працюють їхні батьки  додадуть бали  команді своїх чад. То ж запрошуємо батьків.

7  Конкурс «Гарний декламатор»

Слухайте завдання

Хто швидше і найчіткіше прочитає скоромовку.

  Сів шпак на шпаківню,
Заспівав шпак півню,
Ти не вмієш так, як я,
Так, як ти, не вмію я.

***

Галасливі ґави й галки
В гусенят взяли скакалки.
Гусенята їм ґелґочуть,
Що й вони скакати хочуть.

***

 

 

Описание: http://1.bp.blogspot.com/-582DK_N4bzo/VHnGgMYhDWI/AAAAAAAAAUU/7xvIqg-yZ-k/s1600/3.jpg

4

 

 

 

 

 

 

 

Слово вчителя.

 

Останній 8 конкурс для наших команд, який допоможе розказати про свою мрію у віршованій формі.

Мрія

Як виросту – збудую  (дім, хату, оселю),

 І колесо ( приладнаю, приб*ю, прикріплю) на ній,

А там я поселю (крилату, летючу, літаючу)

Лелечу клекітну (родину, сім*ю, пару).

Нехай розводиться, (селиться,гніздиться)

По всіх деревах і ( будинках, хатах, оселях),

Нехай мені щоночі (здається, сниться, ввижається),

Що я літаю, наче ( пташка, птиця, птах).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слово вчителя.

 Сьогодні ми мали можливість поринути в атмосферу любові й добра, насолодитися красою рідного слова. Робімо все, щоб наша мова звучала повсюди, бо мова –це доля нашого народу і вона залежить від того, як ревно ми всі плекатимемо її.

Дорогі друзі! Ось і підійшло до кінця наше змагання. Всі ви показали свої знання, хтось краще, хтось гірше.

Слово надається журі для оголошення переможця у брейн - рингу

 «Слово до слова – зложиться мова»

Отже, користуйтеся рідною мовою, плекайте, шануйте цей найдорожчий скарб! Я бажаю вам успіхів у вивченні української мови та літератури, натхнення і наснаги у навчанні!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Сів шпак на шпаківню,

Заспівав шпак півню,

Ти не вмієш так, як я,

Так, як ти, не вмію я.

 

 

 

 

 

Галасливі ґави й галки

В гусенят взяли скакалки.

Гусенята їм ґелґочуть,

Що й вони скакати хочуть.

 

 

 

 

 

Мрія

Як виросту – збудую  (дім, хату, оселю),

 І колесо ( приладнаю, приб*ю, прикріплю) на ній,

А там я поселю (крилату, летючу, літаючу)

Лелечу клекітну (родину, сім*ю, пару).

Нехай розводиться, (селиться,гніздиться)

По всіх деревах і ( будинках, хатах, оселях),

Нехай мені щоночі (здається, сниться, ввижається),

Що я літаю, наче ( пташка, птиця, птах).

 

 

 

 

 

Кон-

курси

1

«Приві-тання»

2

«Розмин-ка»

3

4

5

6

7

8

бали

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 січня 2020
Переглядів
519
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку