Тема. Слово. Лексичне значення слова. Тлумачний словник
Мета. уточнювати уявлення дітей про слово, як мовну одиницю; ознайомлювати їх із лексичним значенням слова; вчити розрізняти види слів (слова – назви предметів, ознак та дій); виховувати інтерес до вивчення рідної мови; розвивати компетентності: вміння висловлювати власну думку, вміння спілкуватися рідною мовою, співпрацювати, знаходити потрібну інформацію; виховувати любов до рідної мови.
Хід уроку
Знову лунає шкільний наш дзвінок,
Кличе усіх на звичайний урок.
Зручніше сідаємо,
Урок української мови розпочинаємо.
Дзвенить струмочком рідна мова
Усі слова знайомі в ній,
Але писати кожне слово
У мові правильно зумій.
IІІ. Оголошення теми і мети уроку
|
С |
О |
Н И |
Ц |
Е |
|
|||
Б |
Д |
Ж |
І |
Л |
К |
|
|||
|
|
Д |
О |
Щ |
|
||||
|
В |
І |
Т |
Е |
Р |
||||
Т |
О |
Р |
Т |
|
|||||
Треба з ліжечок вставати,
Як іде за обрій спати, -
Час малятам спочивати.
Виграють сопілки, скрипки.
Це не скрипки, не сопілки,
То медок збирають …бджілки.
Повно на землі калюж
І на нас водиця ллється,
Як це явище зоветься?
Дерева нагнув.
Просить в гості завітати,
Бо солодкий і смачний,
Здогадались, хто такий?
Мова складається зі слів. Без слів немає мови. Отже, слово – це мовна одиниця. Чим більшою кількістю слів володіє людина, тим багатша її мова, тим точніше і яскравіше вона може висловити свої думки.
Отже, у нашій мові є слова, що мають одне або кілька значень, тобто однозначні та багатозначні.
Є такі слова на світі,
Схожі як близнята - діти.
Слово чуєш, а не знаєш,
Що це слово означає.
Якщо ж хочеш зміст узнати,
Треба речення складати.
РОБОТА ЗІ СЛОВНИКАМИ ( РОБОТА В ПАРАХ)
І – ключ
ІІ- кошик
ІІІ - сейф
С.39 (будиночок)
Літо, осінь, вогонь, річка, кульбаба, сум, радість, щастя, калина, добро.
- Кожне з цих слів має своє значення. Вони різні: красиві, ніжні, приємні, інші – холодні і черстві. На щастя добрих і лагідних слів набагато більше.
Творіть добро, розказуйте про нього теплими словами.