Слово. Лексичне значення слова. Тлумачний словник 2 клас

Про матеріал
План - конспект уроку 2 клас Слово. Лексичне значення слова. Тлумачний словник
Перегляд файлу

Тема. Слово. Лексичне значення слова. Тлумачний словник

Мета. уточнювати уявлення дітей про слово, як мовну одиницю; ознайомлювати їх із лексичним значенням слова; вчити розрізняти види слів (слова – назви предметів, ознак та дій); виховувати інтерес до вивчення рідної мови; розвивати компетентності: вміння висловлювати власну думку, вміння спілкуватися рідною мовою, співпрацювати, знаходити потрібну інформацію; виховувати любов до рідної мови.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Знову лунає шкільний наш дзвінок,

Кличе усіх на звичайний урок.

Зручніше сідаємо,

Урок української мови розпочинаємо.

  1. Мотивація навчальної діяльності
  1. Вправа «Мікрофон»
  • Яким має бути наш урок?
  • А якими ви маєте бути на уроці?
  • Цікаво, а чого кожен з вас чекає від уроку? Перед вами є кольорові цеглинки.  Хто сподівається отримати нові знання – підніме червону, якщо чекаєте цікавого спілкування – зелену, а хто не визначився – підніме - синю.
  • Мені приємно, що більшість очікують здобути нові знання. Сподіваюся на вашу активність і уважність.

Дзвенить струмочком рідна мова

Усі слова знайомі в ній,

Але писати кожне слово

У мові правильно зумій.

IІІ. Оголошення теми і мети уроку

  • D:\тиждень початкової освіти\ЛЮБА ЯРОСЛАВІВНА\Презентация1\Слайд1.JPGМи продовжуємо розкривати таємниці рідної мови. Сьогодні розпочинаємо вивчення нового розділу. Відгадавши загадки, прочитаємо його назву.

 

С

О

Н

И

Ц

Е

 

Б

Д

Ж

І

Л

К

 

 

 

Д

О

Щ

 

 

В

І

Т

Е

Р

Т

О

Р

Т

 

 

  1. Як рушає мандрувати,

Треба з ліжечок вставати,

Як іде за обрій спати, -

Час малятам спочивати.

 

  1. Серед літа біля липки

Виграють сопілки, скрипки.

Це не скрипки, не сопілки,

То медок збирають …бджілки.

 

  1. Хтось відкрив на небі душ

Повно на землі калюж

І на нас водиця ллється,

Як це явище зоветься?

 

  1. Рукавом махнув –

Дерева нагнув.

 

  1. До дітей на кожне свято

Просить в гості завітати,

Бо солодкий і смачний,

Здогадались, хто такий?

 

  • Як ви вважаєте, що ми будемо вивчати в цьому розділі?

D:\тиждень початкової освіти\ЛЮБА ЯРОСЛАВІВНА\Презентация1\Слайд2.JPGD:\тиждень початкової освіти\ЛЮБА ЯРОСЛАВІВНА\Презентация1\Слайд3.JPG 

  1. Робота в зошитах
    1. Запис дати.
    2.  Каліграфічна хвилинка.

 

 

  1. Вивчення нового матеріалу
  1. Робота за підручником
    1.             Робота за вправою 96  с. 38
  2. Слово вчителя.

D:\тиждень початкової освіти\ЛЮБА ЯРОСЛАВІВНА\Презентация1\Слайд6.JPGМова складається зі слів. Без слів немає мови. Отже, слово – це мовна одиниця. Чим більшою кількістю слів володіє людина, тим багатша її мова, тим точніше і яскравіше вона може висловити свої думки.

  •      Сукупність слів мови – це лексика. Лексикологія – наука про слова. Це ми забігаємо у 5-ий клас, а сьогодні ми говоримо просто про слова.
  1. D:\тиждень початкової освіти\ЛЮБА ЯРОСЛАВІВНА\Презентация1\Слайд7.JPGРобота за підручником.
    1. Читання правила з підручника
  • Чи згідні ви з тим, що слово парта – це назва предмета, слово нова – її ознака, слово – стоїть – дія. Отже, лексичне значення слова – це його зміст, це те, що означає слово.
    1. D:\тиждень початкової освіти\ЛЮБА ЯРОСЛАВІВНА\Презентация1\Слайд8.JPGВправа 97.

 

  1. Фізкультхвилинка

 

  1. Робота за темою уроку
  1. Слово вчителя
  • Більшість слів мови зібрано у спеціальних книгах – словниках. Для того, щоб дізнатися, що означає те чи інше слово, тобто лексичне значення слова, нам потрібен тлумачний словник, що в перекладі означає «колекція слів».
  1. D:\тиждень початкової освіти\ЛЮБА ЯРОСЛАВІВНА\Презентация1\Слайд10.JPGОпрацювання правила «Запам’ятайте!» (с. 38)
  • Який словник пояснює значення слів?
  • Скільки значень має слово саджанець?
  • Скільки значень має слова серпанок?

D:\тиждень початкової освіти\ЛЮБА ЯРОСЛАВІВНА\Презентация1\Слайд12.JPGD:\тиждень початкової освіти\ЛЮБА ЯРОСЛАВІВНА\Презентация1\Слайд11.JPGОтже, у нашій мові є слова, що мають одне або кілька значень, тобто однозначні та багатозначні.

  1. Вірш «Дивні слова»

Є такі слова на світі,

D:\тиждень початкової освіти\ЛЮБА ЯРОСЛАВІВНА\Презентация1\Слайд13.JPGСхожі як близнята - діти.

Слово чуєш, а не знаєш,

Що це слово означає.

Якщо ж хочеш зміст узнати,

Треба речення складати.

  1. Багата наша мова

РОБОТА ЗІ СЛОВНИКАМИ ( РОБОТА В ПАРАХ)

І – ключ

ІІ- кошик

D:\тиждень початкової освіти\ЛЮБА ЯРОСЛАВІВНА\Презентация1\Презентация3.jpgІІІ - сейф

  1. Домашнє завдання

С.39 (будиночок)

  1. Підсумок уроку. Рефлексія
  • Що нового ви довідалися на уроці?
  • Лексичне значення слова – це…
  • D:\тиждень початкової освіти\ЛЮБА ЯРОСЛАВІВНА\Презентация2.jpgЯк називається словник, що пояснює лексичне значення слів?
  • Гра «Кольорові слова» (Реагуємо кольором цеглинки)

Літо, осінь, вогонь, річка, кульбаба, сум, радість, щастя, калина, добро.

- Кожне з цих слів має своє значення. Вони різні: красиві, ніжні, приємні, інші – холодні і черстві. На щастя добрих і лагідних слів набагато більше.

Творіть добро, розказуйте про нього теплими словами.

 

doc
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
5230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку