Урок. В.Сухомлинський "Глуха дівчинка"

Про матеріал
Конспект до уроку. Літературне читання 2 клас. В. Сухомлинський "Глуха дівчинка" (За підручником: Українська мова. Автор: К.Пономарьова, О.Савченко
Перегляд файлу

Тема.  Відчуй іншого

Матеріал уроку. В.Сухомлинський « Глуха дівчинка».

Мета. Вчити давати характеристику дійовим особам,порівнювати вчинки і поведінку персонажів, давати оцінку їхнім діям;

  • виховувати морально-етичні  цінності, бажання  допомагати  людям з порушенням слуху та зору, не бути байдужими до оточуючих;  
  • збагачувати словниковий запас слів.

Методи і прийоми: «Інтерв’ю», «Передбачення», робота в групах

Хід уроку

І Розминка.

1.Гра «Закінчи речення»

- Із портфеля випав...(олівець, зошит…)

-  До моєї оселі завітала…(подруга, знайома…)

- На вулиці шумить … (машина, вітер…)

- Ми купалися в….(річці, морі…)

 

2.Гра « Називай якомога більше слів»

 Летить_____(пташка, літак…)

Росте ______(дитина, дерево…)

Спить_______(сонце, совість…)

 

3.Утворити словосполучення зі слів

Квітка                гаряче

 Дівчинка           запашна 

Серце              маленька

  • Як ви розумієте вислів «Гаряче серце?»

Скласти речення з утвореним словосполученням.

 

ІІ. Обґрунтування навчання

«Передбачення»

  • Складіть прислів’я і подумайте, про що ми зараз будемо читати?

Слухати, тільки, не, треба, вухами, серцем, а, і.( Слухати треба не тільки вухами, а і серцем). Будемо читати твір про відчуття людей з порушенням слуху.

ІІІ. Актуалізація.

1.Опрацювання твору В.Сухомлинського « Глуха дівчинка».

а) Робота над твором.

- Чи відоме вам прізвище автора?

 Повідомлення вчителя про творчість і життєвий шлях В.Сухомлинського.

Народився Василь Олександрович Сухомлинський 28 вересня 1918 р. в селі Василівка Онуфріївського району Кіровоградської області. Мати майбутнього славетного педагога працювала в колгоспі. Разом з чоловіком вона виховала, крім Василя, ще трьох дітей — Івана, Сергія та Меланію. Усі вони стали вчителями. В.О.Сухомлинський  — український педагог, публіцист, письменник, поет. Багато своїх творів написав дітям про дітей, про їх вчинки.

- З яким твором письменника ви вже ознайомилися?(«Вічна тополя»)

б). Прочитайте назву твору. (Передбачення)

- Як ви думаєте,про що буде розповідатися в цьому оповіданні? ( Про маленьку дівчинку, яка не чує).

в). Читання оповідання учнями мовчки.

г) Перевірка первинного сприймання

  • Тест:
  1.  Скільки дівчаток лежало у палаті?

а) семеро;                  б) шестеро;

2) Скільки років було Тані?

а) тринадцять;          б) дванадцять;

3)  Що побачила Таня, відчинивши вікно?

а)  галявину;       б) квітучий сад;

4) Які квіти побачила Таня?

а) нарциси;   б) бузок;

д) Читання оповідання «ланцюжком».

ІY Усвідомлення прочитаного.

       1.  Аналіз тексту.

а) Вибіркове читання.

  • Як  почувала себе Таня в лікарні? (Почувала вона себе, ніби керівником дитячого колективу).
  • Що робила Ніна, коли дівчаток захопила гра? (Глуха дівчинка сиділа біля вікна).

     б  ) Дати відповіді на запитання:

  • Чому мовчала восьмирічна Ніна?(Вона  була глуха).
  • Які почуття у вас викликає оповідання? (співчуття, небайдужість до дітей, у яких є вади слуху).
  • Чому дівчата забули про Ніну? (Бо загралися)
  • Як Таня виправила помилку?
  • Які речення потрібно прочитати з почуттям тривоги, а які – вдячності та радості?( Діти зачитують речення).

           в )Мовно-логічне завдання :

       Якими словами можна охарактеризувати  Ніну( засмучена, ображена…),       Таню ( задоволена, самовпевнена…), дівчаток ( байдужі, безсердечні…).

        2.   Робота в групах:

1 група – готує питання для інтерв’ю з дівчатами;

2 група – готує памятку « Як допомогти людині з вадами?»:

3 група – готує пояснення до вислову «Роби все так, щоб людям, які тебе оточують, було добре».

Y. Рефлексія.

Співвідношення персонажів творів з прислів’ям, що читали на початку.

Який висновок ми маємо зробити? ( Не бути байдужими до людей з вадами слуху та зору).

Домашнє завдання.

Підготувати творчий переказ твору від імені Тані, або від імені Ніни. (на вибір) .

Дослідити: за допомогою якої мови спілкуються люди, які не бачать, і які не чують

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Невзорова Світлана Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 лютого 2020
Переглядів
10447
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку