Урок. Я досліджую світ "У яких країнах живуть твої улюблені казки"

Про матеріал
Конспект уроку з Я досліджую світ на тему " У яких країнах живуть твої улюблені казки? " 2 клас.
Перегляд файлу

Я  досліджую  світ  2  клас

Тема: У яких країнах живуть твої улюблені казки? 

За підручником    І. Грущинської, З.Хитрої  (частина 2)

Мета: Закріпити знання дітей про знайомі казки, пізнаючи їх за допомогою загадок. Вчити висловлювати своє ставлення до героїв, оцінювати їхні вчинки, робити висновки щодо поведінки в небезпечній ситуації. Продовжувати збагачувати досвід дітей знаннями про взаємини людей на прикладі. Продовжувати збагачувати словник дітей. Розвивати уяву, пам’ять, мислення. Виховувати вміння поводити себе в різних життєвих ситуаціях.
розширювати знання учнів про казки народів світу; вдосконалювати вміння висловлювати оцінні судження, знаходити зображувально-виражальні засоби опису героїв; виховувати інтерес до народної мудрості.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ . Повідомлення теми і мети уроку             

— Сьогодні на уроці ми продовжимо мандрівку у королівство казок, зокрема казок народів Європи.

— Погляньте на мапу Європи. Які країни ви  знаєте?

У кожного народу існують свої звичаї, традиції, культура, і звісно, свої казки.

IІІ.Робота з виставкою книжок

— Які книжки на виставці вам знайомі?

— Які казки ви читали?

— Хто автори цих казок?

— Які народи вони представляють?

У мене в руках чарівне колечко.По колу передаємо його і промовляємо чарівні слова. В кого воно зупиниться, той і буде відповідати.

   -Ти котись, котись колечко,

    З нашого ганочку

За бажанням дітей учитель викликає трьох-чотирьох учнів переказати прочитану казку.

— Чия розповідь вам найбільше сподобалася?

V. Актуалзація опорних знань

Вікторина „Чизнаєте ви казки?”

— Яка героїня, ідучи лісом до бабусі, зустріла вовка? (Шарль Перо „Червона Шапочка”)

— Хто соромився своєї гидкої зовнішності? (Г. Х.Андерсен „Гидке  каченя”)

— Кому чоботи допомогли стати королем? (Шарль Перо „Кіт у чоботях”)

— У якій казці співали разом кіт, осел, пес і півень? (Брати Грімм „Бременські музиканти”)

 

 

Сюжети казок в усьому світі часто мають спільні мотиви та схожих героїв. Проте, є персонажі, котрі зустрічаються ільки в українських казках

Це Дівка-семилітка – дитина, яка, маючи всього лише 7 років, рятує батька від розорення, одну за одною розгадуючи за нього над звичайно  складні загадки пана.

Пан Коцький – старий кіт, якого господар вивів у ліс помирати, але замість того хитрий кіт непогано влаштувався, обдуривши всіх лісових звірів, та ще й узявши лисичку за дружину.

Є в нас і ексклюзивні персонажі-страхіття: Залізноноса Баба, матір чорта, страшна відьма із залізним носом – настільки великим, що аж до  підлоги дістає, а також Кобиляча Голова – вона має здатність літати і може нагородити за працьовитість величезним скарбом або ж – з’їсти за лінощі.

Також автентичні українські герої – Івасик-Телесик, хлопчик, що втік від змія на крилах лебедя, та Котигорошко, який розібрався зі змієм по-своєму – одним ударом величезної булави.

А ще цікавий персонаж – Видимо-Невидимо: невидимий чарівний помічник, який допомагає бідному чоловіку провчити жорстокого пана.

Казки-мандрівники

Деякі українські казки переїхали до інших країн.

Так, наприклад, Котигорошко “перебрався” до сусідньої  Білорусі, а казка “Про Вужа-Царевича та вірну жону” відома в Литві як “Егле – королева  вужів”.

Українська казка “Про Івана  Багатого” – це те саме, що й французька казка “Кіт у чоботях”.

Але є приклади набагато ширшого “покриття”: так, українська “Кривенька качечка” відома в Японії під назвою “Журавка”, “Про багатого і бідного брата” – у В’єтнамі як “Карамблола”, а казка “Чому море солоне” з такою самою назвою і сюжетом існує на Філіппінах.

Що окремо вирізняє українські казки, так це відсутність стовідсотково негативних персонажів. Дослідники пояснюють цей факт прадавнім походженням більшості сюжетів казок, які виникли ще задовгодо приходу християнства з його однозначни поділом на чорне й біле.

Так, наприклад, найпопулярніший злотворецьЗмій у казках виявляє лицарське благородство: влаштовує частування герою, що прийшов його побороти, завжди питає “будемо битися чи миритися?”, передає супротивнику право першого удару тощо.

У давніх українських казках зло могло бути з одного боку грізним, а з другого – помічним. Наприклад, русалки – вони  можуть залоскотати, якщо не відповісти на їхні загадки: тобто карають за відсутність розуму.

Водяник може затягнути на дно того, хто купається під колесом млина, чого робити не можна.

Польовик насилає вічний сон на тих, хто працює в полі ополудні, коли сонце найбіль шепече. Тобто казковумовно злі герої слугують для регламентації поведінки.

 

Тож , діти,  казка –давній і  мудрий порадник.Це вона відкриває двері у чарівну , неповторну країну ,де  добро бориться зі злом , де  правда перемагає  неправду,  де існує чесність і справедливість. – Ось і все. Казки усі колись кінчаються ,герої казок вже прощаються .Наша мандрівка добігла кінця. Ви просто молодці. Я переконалася, що казки – це ваші добрі друзі і порадники. Тож нехай вони залишаться з вами  на довгі роки. Вірте в казку, і вона завжди житиме поруч з вами.

 

  1. Заключна частина

 

         Казка – це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні. Вивчайте казки і переказуйте. Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас, хай виховують нас і вчать, як треба жити по правді.

                  

Казок на світі є багато.

                   І веселих , і сумних.

То ж чи можемо

Прожити ми без них?

 

Не можем без казки у світі ми жити,

Бо казка нас вчить, як потрібно дружити,

Як зло подолати, як хитрих провчити.

Як чуйних і добрих, й сміливих любити.

Як добре, що казка усіх нас зібрала,

Дорослих і діток разом поєднала.

Гукайте іще нас з собою в мандрівку –

Ми знову прийдемо до вас на підтримку.

 

          Сьогодні, я, думаю. Всім було цікаво і весело.  Ми пригадали наші знайомі казки, героїв. Але час повертатися з мандрівки.

                

                   Всі разом казки згадали.

                   Гостям нашим показали.

Всі разом: От і казочці кінець.

                   А хто слухав – молодець!

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Кумпан Інеса
Додано
12 лютого 2020
Переглядів
3544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку