Діагностувальна робота
Прізвище, ім’я__________________________________Дата________________________
ПЕРЕМАГАЙ ЗЛО ДОБРОМ
Жили у нашому дворі дві киці. Одна чорненька, а друга — біленька. Чорненька киця сподобалася всім одразу, бо була вона лагідною і приязною. Зате друга киця, була дуже вередливою. А ще була вона страшенною сплюхою й могла цілий день і ніч проспати, лінуючись навіть встати, щоб попоїсти чи попити.
Якось, після такої неприємної розмови із сусідкою, сумно замислилася чорненька киця. А щоб трохи розвіятися, вийшла на подвір'я й пішла до грядок.
І тут їй спало на думку: а що коли прибрати сміття і розчистити сусідчину землю від бур'янів? Хай і там буде красиво. Може тоді та стане добрішою. І взялася вона до роботи охоче, неначе робила це собі. І зовсім їй легко стало. Лінива ж сусідка на той час солодко спала у себе в хатці. І, звичайно, нічого не бачила.
А вранці прокинулася і вийшла на поріг. Побачила чорну кицю, глянула на неї вороже, щось буркнула й пішла далі. Та побачивши свої грядки, зупинилася вражена. Аж лапками сплеснула та почала озиратися на всі боки, шукаючи, хто ж зробив таке диво. Увесь день вона не з'являлася на подвір'ї, а наступного ранку сама прийшла до чорненької киці. Довго вибачалася за все, що накоїла. І зрозуміла вона, що на світі нічого не досягнеш без друзів і праці.
З того часу обидві киці зажили у великій дружбі і злагоді. Живуть так і досі...
Віра Оберемок
1. Познач жанр прочитаного твору.
А Оповідання
Б Літературна казка
В Народна казка
2.Познач речення, яке висловлює головну думку твору.
А На світі нічого не досягнеш без друзів.
Б Увесь день вона не з’являлася на подвір’ї.
В Хай і там буде красиво.
3.Стрілкою з’єднай антоніми
Гора багатство
Давнина долина
Бідність сучасність
4.Склади і запиши речення з іменниками, щоб показати їх багатозначність._______________________________________________
____________________________________________________________
5.Розглянь малюнки. Склади і запиши речення, щоб слова вживалися в прямому та переносному значенні.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6.Встав пропущені букви. Запиши слова. Склади і запиши речення з багатозначним словом.
Вд..чний, тр..вога, д..ректор, г..лова, м..нулий, кор…дор, черемха.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
7.Відшукай та випиши дві пари антонімів з тексту.
__________________________________________________________________
8.Випиши з тексту слова близькі за значенням
__________________________________________________________________
9.Поясни значення поданих фразеологізмів:
Як кіт наплакав – _____________________________
Розбити глека –_______________________________
10.Прочитай фразеологізми. Заміни їх словами- синонімами. До кожного нового слова добери антонім.
Тримати язик за зубами - _____________________________
Як кіт наплакав -_____________________________________
11.Прочитай прислів’я та доповни словами-антонімами.
Роблячи зло, на _________________не сподівайся.
Не варто з другом сваритися, бо доведеться _______________.
Хто хоче більше мати, тому треба_____________спати.
Результат діагностичної роботи:
Самоаналіз :
Познач + (Як тобі було виконувати завдання? )
Мені було дуже легко |
|
Мені була потрібна допомога вчителя чи однокласників |
|
Мені було дуже важко |
|