«Снігова королева» - казка Г.Х. Андерсена

Про матеріал
Ганс Хрістіан Андерсен — датський казкар, романіст, поет і драматург — народився 2 квітня 1805 року в невеличкому провінційному містечку Оденсе в сім'ї чоботаря. Батько, незважаючи на свій фах, був людиною начитаною і свою любов до книги зумів передати Гансу Хрістіану. Потяг до творчості привів його в 1819 році до столиці, де він, живучи впроголодь, зміг закінчити школу й університет. Перші три роки в Копенгагені Андерсен пов'язує своє життя з театром: робить спробу стати актором, пише трагедії та драми. У 1822 році виходить п'єса "Сонце ельфів", написана за давньоскандинавським сюжетом. Драма виявилася незрілим, слабким твором, але привернула увагу дирекції театру, з яким на той час співпрацював автор-початківець. Рада директорів домоглася для Андерсена стипендії й права безкоштовного навчання в гімназії. Сімнадцятирічний юнак потрапляє до другого класу латинської школи й, незважаючи на глузування товаришів, закінчує її.
Перегляд файлу

Тема: «Снігова королева» - казка Г.Х. Андерсена

 

Клас: 5-й

 

Мета уроку:

 

  • Розширити знання учнів про життєвий шлях Ганса Крістіана Андерсена та його творчість.
  • Розвивати вміння розуміти текст оповідання та здійснювати аналіз його головних героїв.
  • Виховувати увагу та уважність при читанні тексту.

 

Обладнання:

 

  • Текст казки «Снігова королева»
  • Презентація
  • Роздатковий матеріал з питаннями до тексту

 

 

Хід уроку:

 

І. Організаційний момент

 

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

 

Учитель пропонує учням відповісти на запитання про життя та творчість Г.Х. Андерсена.

  • Хто такий Г.Х. Андерсен?
  • Які твори він написав?
  • Яка тема казки «Снігова королева»?

 

IV. Основна частина

 

  1. Читання оповідання вголос

Учитель читає казку «Снігова королева» вголос. Учні слухають та намагаються зрозуміти зміст.

 

  1. Аналіз тексту

Учитель пропонує учням розібратися в головних героях казки «Снігова королева».

  • Хто така Снігова королева?
  • Хто такий Кай?
  • Які риси характеру має Ґерда?
  • Які подорожі мали місце в оповіданні?

Учитель пропонує учням скласти план оповідання.

 

  1. Розвиток мовленнєвих навичок

Учитель пропонує учням прочитати діалоги між персонажами та зробити висновки про їх характер та вчинки.

 

  1. Робота з текстом

Учитель пропонує учням прочитати певні абзаци або речення з оповідання «Снігова королева» та відповісти на питання до них. Наприклад:

 

  • Які почуття викликає у тебе опис країни, де живе Ґерда?
  • Чому Кай загинув від льодовика? Що це може символізувати?

 

Учитель також може запропонувати учням написати короткий зміст оповідання або скласти кілька питань до тексту.

 

V. Заключна частина

 

  1. Підсумки уроку

Учитель підбиває підсумки уроку, запитуючи учнів, що нового вони дізналися про життя та творчість Г.Х. Андерсена та про оповідання «Снігова королева».

 

  1. Домашнє завдання

Учитель пропонує учням на вибір одне з наступних завдань:

  • Написати твір про подорож до країни, яку описується у оповіданні «Снігова королева».
  • Переказати оповідання «Снігова королева» з точки зору одного з героїв.
  • Скласти питання до іншої оповідання Г.Х. Андерсена.

 

docx
Додано
5 березня 2023
Переглядів
285
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку