РОЗВИТОК ОСОБИСТІСНОІ
СФЕРИ
Цей опитувальник виявляє загальний рівень мислення, кругозір та розвиток соціальних якостей дитини.
Тест проводиться у вигляді бесіди “запитання-відповідь". Завдання може звучати так: Зараз я буду задавати запитання, а ти намагайся відповісти на них”. Якщо дитині важко відразу відповісти на запитання, можна допомогти їй декількома навідними питаннями. Відповіді фіксуються в балах, потім сумуються.
Запитання
Яка тварина більша - кінь чи собака?
Вранці ми снідаємо, а вдень ...
Вдень світло, а вночі ...
Небо блакитне, а трава ...
Черешні, груші, сливи, яблука - це що?
Чому перед тим як проїде потяг, опускається шлагбаум?
Що таке Київ. Одеса. Львів? (Назвати будь-які міста)
Котра година? (Показати на годиннику, справжньому чи іграшковому)
Маленька корова - це теля, маленька собака - це .... маленька овечка - це ...?
Собака більше схожий на курку або кішку? Чим? Що у них спільного?
Чому на всіх автомобілях є гальма?
Чим схожі один на одного молоток і сокира?
Чим схожі один на одного кішка і білка?
Чим відрізняються цвях і гвинт? Як би ти впізнав їх. якби вони лежали перед тобою на столі?
Футбол, стрибки у висоту, теніс, плавання - це ...
Які ти знаєш транспортні засоби?
Чим відрізняється старий чоловік від молодого? Яка між ними різниця?
Чому люди займаються спортом?
Чому це погано, коли хтось ухиляється від роботи?
Чому на конверт з листом потрібно наклеювати марку?
Оцінювання
Кінь = 0 балів;
неправильна відповідь = -5 балів
Обідаємо, їмо суп, м'ясо = 0;
вечеряємо, спимо і інші неправильні відповіді = -3 бали Темно = 0;
неправильна відповідь = -4 Зелена = 0;
неправильна відповідь = -4 Фрукти = 1;
неправильна відповідь = -1
Щоб поїзд не зіткнувся з автомобілем; щоб ніхто не постраждав і т.д. = 0: неправильна відповідь ;:= -1
Міста = 1; станції = 0; неправильна відповідь = -1
Правильно показано = 4;
показано тільки цілу годину або чверть години = 3; не знає годин = 0
Цуценя, ягня = 4;
тільки одна правильна відповідь = 0; неправильна відповідь = -1
На кішку, тому що у них по 4 лапи, шерсть, хвіст, пазурі (досить одної подібності) = 0; на кішку без пояснення = -1 на курку = -З
Вказано дві причини: гальмувати з гори, зупинятися, уникати зіткнення і так далі = 1; одна причина = 0; неправильна відповідь = -1
Дві загальні ознаки: вони з дерева і заліза, це інструменти, ними можна забивати цвяхи, у них є рукоятки і т.д. = 3; одна ознака = 2; неправильна відповідь = 0
Визначення, що це тварини або приведення двох спільних ознак: у них 4 лапи, хвости, шерсть, вони можуть лазити по деревах і т.д. = 3; одна ознака = 2; неправильна відповідь - 0
У гвинта різьба (така закручена лінія навколо) = 3:
гвинт вкручується, а цвях забивається або у гвинта є гайка = 2;
неправильна відповідь = 0
Спорт (фізкультура) = 3;
ігри (вправи, гімнастика, змагання) = 2;
неправильна відповідь = 0
Три наземних транспортних засоби + літак або корабель = 4;
тільки три наземних транспортних засоби чи повний перелік з літаком, кораблем, але тільки після пояснення, що транспортні засоби - це те. на чому можна пересуватися = 2; неправильна відповідь = 0
Три ознаки (сиве волосся, відсутність волосся, зморшки, погано бачить, часто хворіє і т.д.)
= 4;
одна або дві відмінності = 2;
неправильна відповідь (у нього палиця, він курить ...) = 0
З двох причин (щоб бути здоровими, загартованими, щоб не були товстими і т.д.) = 4; одна причина = 2;
неправильна відповідь (щоб щось вміти, щоб заробити гроші і т.д.) = 0
Інші повинні працювати за нього (або інший вираз того, що хтось несе збиток внаслідок цього)= 4;
він ледачий, мало заробляє, не може нічого купити = 2; неправильна відповідь = 0
Так платять за пересилання цього листа = 5; отримувач повинен був би заплатити штраф = 2; неправильна відповідь = 0
Підсумовуємо бали
° сума + 24 і вище - високий вербальний інтелект (кругозір).
° сума від + 14 до 23 - вище середнього.
° сума від 0 до + 13 - середній показник вербального інтелекту.
° від -1 до - 10 - нижче середнього.
° від - 11 і менше - низький показник.