19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

Соціально - правовий проект "Скажи "Ні" пияцтву та тютюнопалінню"

Про матеріал

Проект створений з метою пропагувати серед школярів здоровий спосіб життя. В проекті зібрана інформація про проблеми сучасності щодо збереження та зміцнення здоров'я; дослідження – тестування (додаток 1) з метою виявлення рівня знань учнів з формування здорового способу життя. розробки виховних заходів.

Перегляд файлу

Відділ освіти

Костянтинівської районної адміністрації    

    Методичний кабінет

Марківська ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

                                                         Координатор проекту:

                                                          учитель предмету основи здоров’я

                                                          Марківської ЗОШ І-ІІІ ступенів

                                                                                     Кулінченко О.Л.

 

 

images.jpg

 

2016 р.

Мета проекту:

  • пропагувати здоровий спосіб життя
  • розкрити шкідливий вплив алкоголю і нікотину на організм школяра
  •  довести руйнівну дію алкоголю, цигарок на організм людини;
  • показати вплив алкоголю на організм людини
  • дати учням рекомендації щодо ведення здорового способу життя
  • навчити учнів робити вільний вибір при повній  поінформованості
  • розвивати навички інформаційно – дослідницької роботи, роботи на комп’ютері, усне мовлення
  • сприяння розвитку творчого потенціалу
  • розвивати життєві компетенції учнів.

Тип проекту: 

  • За діяльнісною спрямованістю – здоров’язберігаючий;
  • За географією контактів – загальношкільний;
  • За кількістю учасників – колективний;
  • За тривалістю проведення – довготривалий.

 

Учасники проекту: учні, їхні батьки, вчителі і класні керівники Марківської ЗОШ

 

За кількістю учасників: колективний.

 

За тривалістю виконання:  довготривалий.

 

Термін реалізації проекту: вересень-листопад

 

Очікувані результати:

  • усвідомлене ведення здорового способу життя;
  • розвиток життєвих компетенцій учнів;
  • набуття учнями навичок дослідника;
  • розвиток навичок створення соціальної реклами
  • розвиток почуття відповідальності за свої дії;
  • підвищення загальної культури учнів.

Шляхи реалізації проекту:

Інформаційно - аналітична робота

  • збір інформації про існуючі проблеми сучасності щодо збереження та зміцнення здоров'я;
  • проведення соціологічного дослідження – тестування (додаток 1) з метою виявлення рівня знань учнів з формування здорового способу життя;
  • проведення дослідів, які підтверджують негативний вплив алкоголю та нікотину на живі організми.

Інформаційно – просвітницька робота

  • Привернення уваги учнів до проблем здорового способу життя;
  • Виступи учнів на класних виховних годинах;
  • Розповсюдження інформаційних листівок, буклетів щодо формування корисних звичок;
  • Випуск листівок – антиреклам, плакатів

Етапи реалізації проекту:

І. Підготовчий етап:

  • Вивчення актуальних проблем збереження здоров'я, визначення мети, цілей, завдань.
  •  Дослідження проблеми, анкетування, збір інформації щодо визначеної теми
  •  Створення списку справ для розвязання проблеми.
  •  Створення груп, розподіл обовязків між учасниками проекту. 
  •   Поширення інформації про проект.

Визначення способів представлення результатів:

2,4 класи - виставка малюнків

6-11класи - виставка листівок, плакатів, розповсюдження антиреклами, показ презентацій

Розподіл обов'язків між членами групи в класі

1 група «Історики» - надати інформацію про історію виникнення тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії. 

2 група «Лікарі»" – ознайомити учнів з негативним впливом шкідливих звичок на організм людини. 

3 група «Психологи» - розповісти про найбільш розповсюджені причини вживання наркотиків, алкоголю, а також, чому діти починають палити. 

4 група «Дослідники» - демонстрація дослідів, які підтверджують негативний вплив тютюнового диму та спирту на живі організми. 

5 група «Хіміки» - які поясність наскільки небезпечний склад хімічних речовин.

 

6 група «Художники» - створення презентацій, листівок, плакатів
 

ІІ. Планування:

  • Розробка та планування конкретних дій відповідно до визначеної проблеми.

ІІІ. Практичний етап:

  • Проведення дослідів та ознайомлення з їх результатами;
  • Поширення інформації про негативний вплив алкоголю, нікотину, наркотиків на живі організми;
  • Накопичення всієї інформації з урахуванням теми.

ІV. Підсумковий етап.

  • Створення власних рекомендацій
  • Систематизація та оформлення комп’ютерної презентації проекту
  • Планування подальшої роботи


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Година спілкування

 

Мета: сконцентрувати увагу на проблемі ВІЧ\СНІД, паління, вживання алкоголю, перевірити рівень інформованості по даному питанню, визначити чинники, які згубно впливають на здоровя, як вони впливають на стан здоровя людини, розвивати вміння аналізувати інформацію, розвивати логічне мислення, виховувати бережливе ставлення до свого здоровя, пропагувати здоровий спосіб життя .

Обладнання: антіреклама-малюнки на теми: «Згубний вплив на здоровя паління, алкоголю, наркотиків», плакати, відеокасета «Уроки правди», «Лекція професора Жданова».

 

Слово вчителя. ХХІ століття-це вік наукового й технічного прогресу, коли без знань, науки не обійтись жодному з нас. Кожен може здійснити свої мрії у житті. А це не завжди легко і просто, тому що мрій досягають, доклавши великих зусиль. Ще треба мати силу й волю, а це доступно лише тим, котрі здорові фізично та духовно.

 


Хто здоровий, той сміється,

               Все йому в житті вдається.

               Він долає всі вершини,

               Це ж чудово для людини!

    Хто здоровий, той не плаче,

    Жде його в житті удача.

    Він уміє працювати,

    Вчитись і відпочівати.

                 Хто здоровий не сумує,

                 Над загадками мудрує,

                 Він сміливо в світ іде

                 Й за собою всіх веде.

     Бо здоровя -це прекрасно.

     Здорово, чудово, ясно!

     І доступні для людини

     Всі дороги і стежини!


Людина завжди прагнула до зміцнення свого здоровя , збільшення сили, спритності, витривалості. Але, на жаль, мрії про здоров’я не завжди здійснюються.

 Іноді і дорослі, і діти наче навмисно все роблять для того щоб утратити своє здоров’я. Вони ведуть неправильний спосіб життя, набувають шкідливих звичок, яких потім не можуть позбутися.

  (Сценка)        Входить студент із цигаркою в роті, співає:

                          З ранку до ночі я курю охоче.

                           З ранку до ночі тільки курю!

       Студент. Що ви тут розвели за дебати? Немає від вас ніякого спокою, все       повчаєте!              
      Вчитель. Ми говоримо про вплив шкідливих звичок на організм людини.

      Студент. Який негативний вплив,  про що ви говорите? Я багато курю і нічого зі мною не сталося. Навіть навпаки- отримую задоволення. Яка шкода може бути від однієї цигарки? Я такий молодий і здоровий, а цигарка така маленька. А попереду все життя. І взагалі, курити модно і престижно. В закордонних фільмах усі круті герої курять. А я так хочу бути схожим на крутого!

      Вчитель. Паління справедливо називають епідемією людства, яка не припиняється. В минулому столітті тютюн вживали переважно чоловіки, а зараз до цього захоплення приєднуються жінки, молоді люди, підлітки і навіть діти.

     Учень.

             Дитя цигарку витягає,

             Бо хочеться дорослим стать.

             Та сильним, гарним він не стане!

             Бо зріст вповільнюватись став.

             Усе , що в світі є погане,

             Хлопчина в організм запхав.

             Та ще й в залежність від цигарки

              Потрапив хлопець, як в капкан.

  Вчитель. Щоб переконати вас в тому, що тютюн шкодить здоровю ми запросили лікаря.

  Лікар. Ніхто, на жаль, не розуміє, що смертельна доза нікотіну для людини-50-75 мг. Якщо тютюн згорає повільно, то у дим переходить 20% нікотіну, а якщо швидко –то 40%. Коли підлітки на перерві спішно викурюють цигарку, то в їхній організм надходить максимальна кількість нікотіну. Викурюючи 20-25 цигарок на день, людина дістає смертельну дозу нікотину. Але чому вона не вмирає? Тому що отрута надходить в організм повільно і встигає вступити в процеси обміну речовин.

  А от, наприклад, нещодавно стався такий випадок: група молодих людей затіяла змагання, хто викурить більше цигарок за один присід. Двоє хлопців одну за другою викурили по 60 цигарок і обоє померли від отруєння.

   Вчитель. Скажіть діти ,чому курити-це шкідливо і безглуздо?

    Учені. –Цигарки містять більше ніж 4000 хімічних речовин.

               -Через чадний газ у цигарковому димі шкіра стає сірою та         зморщеною.

              -Куріння протягом року по пачці цигарок коштує близько 1200 гривень.

             -Курці бігають повільніше ніж ті,хто не курить і мають задишку.

             -Куріння змінює колір зубів і викликає неприємний запах з рота.

             -Від тютюнового диму смердить волосся і одяг.

             -Курці часто вмирають від раку легенів.

             -У жінок, що курять під час вагітності частіше народжуються мертві або недоношені діти.

             -Людина, яка стоїть поряд із курцем  мимоволі вдихає 50% тютюнового диму.

             -Куріння погіршує пам’ять.

             -Гете писав:»Від куріння тупієш. Воно не сумісне з творчою працею. Куріння добре лише для бездіяльних людей.»

               -1 викурена цигарка підвищує артеріальний тиск на 10 мм рт.ст.

               -Під час куріння пульс прискорюється на 10-15 ударів на хвилину.

               -Легені хронічного курця майже чорні, закіптявілі.

  Студент. Розкажіть ще мені й про те, що крапля нікотіну вбиває коня.

  Лікар. Так, ми часто не задумуємось над змістом цих слів. Але ж таки справді вбиває. Якщо голуба помістити під скляний ковпак і випустити туди дим від однієї цигарки, то через кілька хвилин він загине. А якщо завзятому курцеві поставити медичну пявку, то вона дуже швидко відпадає і гине в судомах, бо смоктала кров із вмістом нікотіну.

  Студент. Я знаю,що це погано ,але ж приємно. До того ж болячки загрожуватимуть мені аж десь через 15-20 років. Тому зараз треба використати всі можливості.

  Лікар. Якщо ти не слухаєш мене , то послухай, що говорить ця шкідлива звичка сама про себе.

  (Сценка. Виходить цигарка)

                         Едким дымом проникаю

                         Я в людей, чтоб их травить.

                         Пусть любезные узнают,

                          Как со мною им дружить.

                                            Мозг и сердце я дурманю

                                            Молодым и старикам,

                                            Независимо от знаний,

                                            Прямо скажем – слабакам.

                          Я особенно стараюсь

                          Молодого в сети брать,

                          В нем-то силу я черпаю,

                          Пусть покуривает брат.            

                                             Я живу уже столетья-

                                             Не берут меня года.                     

                                              Вот что значит долголетье,

                                               И всегда я молода.

                            Я поистене бессмертна-

                            Победить меня нельзя.

                             Убиваю незаметно

                             Вас наивные друзья!

Накидує на студента сітку і разом йдуть зі сцени.

Показ відео слайдів «Уроки правди», лекції професора Жданова

Вчитель. Відгадайте загадки:

1.Чому курця не кусають собаки?

 2. Чому курця не обкрадають грабіжники?

3. Чому курці не старіють? (Учні відповідають)

  Учні розповідають свої вірші

               1.    Стоїть дівка, як марево у зубах цигарка.

                   Викидає дим хмарою, наче кочегарка. 

                        2 .      Не спідниця- нитку носить, не ховає пупа,

                               І очима кругом косить, ще й ногою тупа.

                3 .   Зазиває, як реклама, щоб «покайфувати»,

                     Не навчили тато й мама себе шанувати.

                         4 .    З нею все дозволено, повністю розкута,

                              Неначе щось намовлено, пошкоджено круто.

                 5.     А родилась лебідкою, і щастям і дивом,

                      Та згасає гарна квітка, летить життя димом.

Вчитель. На жаль, не тільки димом летить житття, але й змиває з шляху алкоголем. Це ще одна звичка, яка приносить людям зло, горе, руйнує життя, долі, позбавляє розуму.

   Учні.            1.       Пьянство много бед несет,

                                Как противен тот, кто пьет!

                                Агресивний и развязный

                                Дебоширит и кричит, 

                                Ну, а если больше выпьет,

                                То тогда еще й мычит!

         2 .       Пьяный может без зазренья

                 Что угодно вытворять,

                  И от выходок пьянчужек

                  Всем приходиться страдать!                             

                          3 .       В  пьяном  умопомрачении

                                  Черные творят  дела

                                   Но потом ошибки ети

                                   Неисправить никогда!

             4 .      Многих пьянка загубила,

                     Принесла им много зла,

                    Под откос их жизнь пустила,

                    Уничтожила  дотла!

                              5 .    Не теряйте, люди разум,

                                   Контролируйте себя,

                                   Пусть не правит вами водка,

                                   Сложится пускай у вас судьба!

Ось як про це говорить народна мудрість(Діти читають написані на плакаті прислівя):

            -Що в тверезого на умі,те в п яного на язиці.

            -Де чарка, там і сварка.

            яному море по коліна.

            -Хто горілку любить, той сам себе губить.

            -Як до праці- руки дрижать, а чарочку-добре держать.

  Вчитель. Спитаємо у нашого лікаря: «Як впливає алкоголь на організм людини?»

   Лікар. Проведемо дослідження. Візьмемо колбу, наливаємо води і капаємо кілька капель крові. Вода стала червоного кольору. Додаємо в колбу кілька крапель горілки  і на наших очах кров зсідається пластівцями.

  Такий самий процес відбувається і в  людських судинах. (Перегляд відео)

  Підведемо підсумки і дамо відповіді на такі питання:

  • Чому в п’яниці фіолетовий колір шкіри?
  • І чому в пяниці болить голова з похмілля?

(Сценка.  Посередині сцени стоїть камінь з надписом. Біля нього зявляється неохайного вигляду людина і читає надпис.)                 

       Прямо підеш

 В міліцію потрапиш!

 

Праворуч підеш

   В лікарню

   потрапиш

Алкоголь

 

Ліворуч підеш  в пекло потрапиш

 

    Назад підеш

В бійку потрапиш

Пяниця. Який шлях вибрати? Піду прямо.

Міліціонер. Вас притягнуто до відповідальності!

Пяниця. За що?

Міліціонер. В нетверезому стані ви затіяли бійку, потім сіли в машину і збили перехожого.

Пяниця. Та я коли тверезий навіть муху не трону! Це горілка все за мене витворяє!

 Міліціонер. То кидайте пити!

Пяниця. Та не можу я без неї жити, розумієте?

(Знову опиняється біля надпису) Піду праворуч.

Лікар. Пацієнт, у вас всі внутрішні органи хворі, печінка напіврозклалася, нервова система зруйнована, склероз, виразка шлунку...

Пяниця. Досить вже перераховувати, я й так відчуваю, що хворий. А змолоду було сили на два  життя.

(Знову опиняється біля надпису) Піду назад.

(Вибігає компанія)

П’яниця. Хлопці, дайте випити!

1 хлопець. Відчепись, ми що тобі чимось винні?

Пяниця. Та дайте, хоча б 100 грамів!

2 хлопець.  В нас немає грошей! Пий за свої!

Пяниця. Та дайте, хоча б 50 грамів!

1 хлопець. Відчепись!

Пяниця. Ну, то я вам зараз покажу!

(Розпочінається бійка. Гасне світло, в темряві чути голоси. А коли зявляється  світло, то пяниця знову опиняється біля надпису.)

Залишився тільки один шлях-ліворуч.

являються чорти і співають )

                  Огненный  круг, ад вокруг,

                   Снова встречает пьянчужек.

                   Черт-сатана, тварей орда

                    Скажут о них лишь слова.

     ПРИПЕВ:

                     К нам идут все пьянчужки,

                     Их дрянные подружки,

                     Коль гуляет по свету алкоголя чума!

                     Сколько бед и несчастий

                     Принесло людям пьянство,

                     Принесла людям водка,

                     Как шальная война!

П’яниця. Ні, не хочу в пекло, хочу додому!

( Виходить група з кульками в руках, на них написані слова: щастя, радість, здоровя, успіх).

УЧНІ:

1 учень. Всього цього можна досягти!

2 учень. Ти тільки в житті не лінуйся!

3 учень. Про алкоголь забудь навіки!

4 учень. Ні цигаркам ти скажи!

5 учень. Здоровя своє змолоду бережи!

Вчитель.

             Я вірю,  до снаги нам світ змінити,

             Здоровю скажеш  так!, хворобам  ні!”.

             І довго та щасливо будуть жити

             Здорові люди на оновленій землі!

             Єдина річ цінується найбільше

             Лише тоді, коли немає вже її,

            І ти не знаєш втрати більшої-

             Здоровя найцінніше на Землі!

 

 

 

Година спілкування


                                                  «Здорова людина є найціннішим 

                                                                                   витвором природи»

                                                                                 Т. Карлейль, англ.. письменник

Вчитель. Що не купиш за гроші? Звичайно, здоров'я! Усі знають, але...

Життя найцінніше, що є у людини. Людина... Вона прийшла в цей світ творити лише добро й дарувати прекрасне, на це здатна лише здорова людина. Усі ми молоді, сповнені мрій, хочемо все осягнути, рухаємось вперед, мріємо про успіх. Усе життя для нас - попереду . Від сьогоднішніх наших рішень залежить наше майбутнє. Ми повинні бути здоровими.

 Але статистика на сьогодні повідомляє, щодо ситуації на території України:

  • Кожна третя дитина має відхилення у фізичному та психічному розвитку;
  • Високий рівень смертності немовлят
  • За тривалістю життя Україна посідає  108 місце у світі і відстає від економічно розвинутих країн на 10 – 15 років
  • Темпи зменшення кількості населення в Україні найвищі в світі, тому українців слід занести до Червоної книги як народ, що зникає.

За останні роки населення України страждає на величезну кількість захворювань, абсолютно здорових людей немає.

Отже, ми можемо зробити висновок, що завданням кожної людини є навчитися зберігати, зміцнювати власне здоров'я, використовуючи природні, соціальні фактори довкілля, резерви власного організму, досягнення науки та народний досвід.  

 

Прислухайтеся до  порад лікарів та старших людей:(виступи учнів)

 

  1. Щоб здоровим  бути – завжди пам’ятай:

Не сумуй, не сердься, а ходи й співай.

Рівномірно м’язи й мозок навантаж.

Сам роби все – не чекай, що зробить «паж». 

 

  1. Добрим будь – допоможи, як змога є.

Не вагайся, коли треба дать своє.

Якщо зробиш так – спаде тягар з душі.

Все роби з любов’ю, не гріши.

 

  1. А чи  труд втомив тебе, чи путь, -

Про фізичні вправи не забудь.

Відпочинок повний буде лиш тоді,

Коли тіло вимите в воді.

 

  1. Походи, навіть побігай босоніж,

Смажене і жирне менше їж.

Більше овочів і фруктів споживай,

Вдосталь спи, але ранесенько вставай.

  Вчитель. Багато людей починають цінувати здоров'я, втративши значну частину цього природного скарбу. Тому з молодих років потрібно замислюватись, що здоров'я потрібно берегти.

Тут доречно пригадати народні прислів'я про здоров'я. (виступи учнів)

Здоров 'я - найдорожчий скарб.

Бережи плаття знову, а здоров 'я - змолоду.

Весела думка — половина здоров 'я.

Нема здоров 'я — нема щастя.

Хто здоровий, той ліків не потребує.

Здоровому здається, що ніколи не захворіє.

Здоровий хворого не розуміє.

Тримай голову в холоді, а живіт у голоді - будеш здоровим.

Було б здоров’я а все інше наживемо.

Руйнувати здоров’я - значить обкрадати себе.

Гроші загубив - нічого не загубив; час втратив - багато

втратив, здоров’я загубив — все втратив.

  Необхідною умовою збереження здоров'я є  -  знання і навички здорового способу життя. Учні цих навичок набувають в школі, в сім'ї, в суспільстві.

Вам зараз по 16 років. Вік дуже цікавий, але і небезпечний. Чому?   ( відповіді учнів)

 (бо в 16 років підлітки поспішають жити дорослим життям, хоча вони до цього ще неготові ні фізично, ні морально . В такому віці підлітки починають набувати шкідливих звичок).

 

 А Як ви гадаєте, чому?( відповіді учнів)

 

(Хочуть швидше бути дорослими.

Круто!

Це модно.

Хочуть подобатись дівчатам.

З цікавості.

Багато вільного часу.

Так хочуть зняти стрес.

В кампанії всі це роблять, чого бути « білою вороною».

Багато реклами тютюну, пива, алкогольних напоїв на вулиці, по

телебаченню.

Це показують в усіх фільмах.

Це роблять майже всі дорослі; батьки, лікарі - також:.

Так роблять наші кумири - співаки, артисти.)

 

  Ви стоїте на початку великого шляху, який називається життям, кожен з вас стоїть перед вибором.

   Отже, що краще - бути здоровим, багатим і щасливим, чи хворим, бідним і нещасним? ( відповіді учнів)

 

 Вчитель . Для того, щоб зберегти здоров'я, бути успішним у житті, створити гарну сім'ю, потрібно не піддаватися шкідливим звичкам..

  Дорослі часто усвідомлюють, що колись почавши курити, зробили це необачно. Вони б раді кинути, та вже пізно. їм також важко сказати вголос, що через власну слабкість дуже багато чого втратили: здоров'я, час, красу.

   Задумайтесь ! І беріть краще приклад з   цих людей, про яких написано в буклеті, який було видано фондом «Здоров'я для всіх».

   На початку заняття я говорила, що Уряд нашої країни прийняв Програму     здоров'я. Було створено також фонд «Здоров'я для всіх».

   Цей фонд було створено за ініціативою народного депутата Сергія Шевчука, який провів опитування серед старшокласників з проблеми тютюнокуріння і запропонував поставити запитання зіркам спорту, мистецтва, науки, стосовно куріння.

   Я пропоную вам ознайомитись з їх відповідями, які розміщені в буклеті. Прислухайтесь до порад людей, що досягли в житті найвищих вершин і по - справжньому щасливі без куріння.

Було поставлено такі запитання:

  1. Чи курите Ви?
  2. Чи курили Ви, коли Вам було 16?

3.Якими тоді були Ваші захоплення?

4.Ваші поради — як досягти в житті успіху?

 

Ось що вони відповіли: (виступи учнів – журналістів)

1 .Чемпіони світу з боксу брати Клички відповіли, що на куріння просто не було часу, а також і бажання. Вони в 16 років займалися спортом. Порадили старшокласникам знайти заняття по душі. А головне запам'ятати, що в 16 років молодь творить своє майбутнє і потрібно цілеспрямовано працювати, а не тратити час марно, бо результати будуть протилежними.

2. Перший український космонавт Леонід Каденюк відповів, що він в 16 років мріяв про небо, про космос, вивчав астрономію, багато часу приділяв спорту,  фантазував, уявляв собі будову Всесвіту: як рухаються планети, зірки, комети, зачитувався фантастичними, художніми, філософськими творами. Він радить поставити перед собою високу мету і свідомо йди до її досягнення.

3.Перший український чемпіон світу з шахів Руслан Пономарьов відповів, що він не палить і ніколи не палив. Успіхів у своєму житті досяг, тому що не витрачав свій час на марне й шкідливе для здоров'я заняття. Улюблені заняття у цей період було навчання та гра в шахи. Він радить старшокласникам цінувати час, бо потім не наздоженете, цінувати здоров'я, щоб потім його не зміцнювати. І обов'язково ставити перед собою благородну мету, багато працювати заради її досягнення, не розмінюватися на сумнівні захоплення.

4. Чотириразова чемпіонка Олімпійських ігор, Герой України Яна Клочкова відповіла, що в неї не те, що бажання, навіть, думки не виникало спробувати закурити. Найголовнішим в 16 років для неї були постійна праця, творча напруга, тренування, бажання досягти перемоги, не підвести своїх наставників. Вона від своїх успіхів завжди була щаслива і горда.

Кожна людина від природи наділена талантом, спробуйте якомога раніше розпізнати його в собі. Треба багато працювати, витрачати енергію на справжнє, корисне, шукати однодумців і вірити в своє покликання. Тоді успіх, визнання, повага від людей прийдуть. А це потрібно кожному.

 

5.Заслужена артистка України Ольга Сумська вважає, що куріння - це антипод здоров'я, який нівечить красу і робить людину сірою, непомітною у натовпі курців. Вона радить не крокувати у натовпі курців до передчасної старості та смерті. Потрібно розвивати свої таланти. Тільки в цьому насолода, успіх, щастя. Вона також радить берегти свою природну оригінальність, не піддаватися сумнівним, начебто дорослим і модним, спокусам, залишатися самими собою, не поступати так, як від тебе вимагають інші, стояти на своєму, бути сильними.

6.Народна артистка України, переможниця міжнародного конкурсу «Євро бачення - 2004» Руслана Лижичко відповіла, що вона не курить і дуже не любить бути там, де курять. У її студії закон: «Ніякого куріння!». Вона з раннього дитинства захоплювалася музикою і мріяла стати музикантом. Тому присвячувала заняттям з музики багато часу. А щоб досягти успіхів у житті, вона радить бути сміливим і сильним у своїй справі. Причому, сильним потрібно бути передусім до себе. Дуже легко піддатись чиємусь впливу, а відстоювати свою власну думку та ідею, в яку ти справді віриш, працювати над собою - це справжня перемога. Вона особисто завжди робила так.

Вчитель звертається до учнів з запитаннями:

- Як ви гадаєте, як змінюється життя курців після того, як вони почали
курити?      (відповіді учнів )

(Начебто, впевнені у собі, почуваються старшими, мають конфлікти з батьками, витрачають більше грошей, мають поганий подих, стають залежними від тютюну).

- Як бачите позитивних зрушень, що приносили б радість і задоволення,
значно менше, ніж негативних.

- Що ж підштовхує людину перейти до табору курців ?   ( відповіді учнів)

( хибне уявлення, що курять всі, нібито курять усі відомі люди. Така думка виникає, коли сидиш перед екраном телевізора, де курять всі., хто на екрані досягає успіху.)

Вчитель зазначає, що це хитрощі режисерів. Ореол успішності тютюновий дим створює лише на екрані, а в житті доводить до втрати здоров'я і життя,

Отже, не все золото, що блищить, а тютюн і здоров'я несумісні.

 

  •                      Що згоряє у вогні сигарети разом з тютюном ?

 

(Тютюнова пожежа з’їдає чималі гроші, які потрібні на спортивний одяг, взуття, відпочинок, комп’ютер, мобільний телефон, поїздку на канікулах на море... А найголовніше на заняття курінням згоряє дорогоцінний час, здоров’я, які потім вже не повернеш).

 

- Що значить вислів «Курити - все одно, що стріляти в себе з
револьвера)?      ( відповіді учнів)

Вчитель. В Міжнародній класифікації хвороб тютюнова залежність віднесена до групи « Психічні і поведінкові розлади внаслідок вживання психоактивних речовин», з а підрахунками ВООЗ щороку від хвороб, які спричиняє тютюн вмирає 5 млн. людей. І коли тенденція не зміниться, то до 2020 ця кількість зросте до 10 млн. Серед них можеш бути і ти, якщо зараз перший раз візьмеш у руку цигарку. В Україні тютюн вбиває нині до 120 тисяч людей на рік. На планеті від тютюну кожні 8 секунд помирає людина.

Класик німецької літератури В. Гете сказав «Від куріння тупіють. Воно несумісне з творчою роботою. Куріння годиться лише для нероб».

  •    А кому потрібні нероби?
  •    Яких вони успіхів у житті досягнуть?
  •    Ви хочете бути разом з ними ?         ( відповіді учнів)

 

Король Англії Яків І висловився, що «Звичка, огидна для зору, нестерпна для нюху, шкідлива для мозку, небезпечна для легенів - ось що таке куріння».

Класик англійської літератури Бернард Шоу вважав, що «Сигарета - це паличка. На одному кінці якої вогник, на іншому дурень».

А ще запам'ятайте, ми йдемо до співпраці в Європу, а в Європі зараз курити не модно.

 

  На здоров'я людей і на їх рішення вливає і реклама, про яку ми вже

сьогодні згадували.

 

- Що ви бачите, коли  дивитесь рекламу тютюнових виробів по телевізору чи на вулиці?   ( відповіді учнів)

 

(красиву упаковку, повну цигарок, яку герой реклами тільки-но розкрив; красивих, молодих, здорових, процвітаючих людей, що закурюють іззадоволенням, бо вони буцімто зробили якусь важливу справу і зробили її відмінно;їх куріння не заважає оточуючим).

 

- Чого ніколи не буває у рекламі тютюнових виробів?

 

(недопалків у попільничках, пустих, зім'ятих удавок в урнах, хворих. Нещасних людей із тремтячими, пожовклими від тютюнового диму, ніколи немає дітей, рідних і сусідів курця, яким заважає тютюновий дим, ніхто не курить при сварках, програші, після скандалу, не напльовано на вулиці).

 

Реклама - це хитрощі режисерів, психологів, господарів підприємств, що випускають рекламовану продукцію. Мета в них одна - доказати вам, що їхній товар найкращий, щоб ви купили товар, який вони рекламують. Ваші гроші - це їхні прибутки. Вони дбають тільки про власну наживу, а не про ваше здоров'я!(перегляд презентації )

 

А тепер послухайте нашу антирекламу. Може хтось в ній упізнає себе чи своїх знайомих.

 


Учень. Якщо справжній ти балбес –

Цигарки пали «Експрес».

 

Наковтатись хочеш диму,

То пали бридотну «Приму».

 

Хай в легені потрапляє,

В організмі осідає.

 

Якщо ти геть нетямущий-

Станеш «Чахликом Вмирущим».

 

Хочеш вмерти в тяжких муках-

Цигарки пали «Прилуки».

 

Якщо хочеш мати астму,

То мерщій підпалюй «Астру».

 

Якщо хочеш мати горе,

Закури цигарки «Море».

 

Запалив ти «Отаман»-

Вдарив в голову дурман.

Димом ледве не вдушився,

Добре, що живим лишився.

В хмарі диму заховавсь,

І смердоти наковтавсь.

 

Спокою нема ніде,

Бо скурив оте «LD».

 

Безліч матимеш проблем,

Як запалиш ти «LM».

І серцеву недостатність,

       Й виразку, й непрацездатність.

 

       Якщо справжній ти осел -

Підійде тобі «Кемел».


 

Вчитель. На те, вам друзі, всім і голова,

               Щоб на подібне вас ніхто не підбивав!

 

Займайтесь спортом, танцями, співайте!

Учіть науки,  в творчості дерзайте.

Життю радійте, йдіть у світ краси.

 Милуйтесь ним крізь капельки роси!

 Краса врятує світ !

 А здоровий спосіб життя – врятує нас всіх.

 

 Здоров’я людини – це дар, який потрібно берегти. І берегти його потрібно ще змолоду, бо потім вже може бути пізно.

Недаремно народне прислів’я так і передається від покоління до покоління  - «Бережи здоров’я змолоду».

Зберігаючи своє здоров’я ти збережеш  здоров’я нації.

 

То ж будьмо здорові!

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота над реалізацією проекту.

Учасниками   соціально - правового проекту «Скажи «Ні» пияцтву та тютюнопалінню»  стали  учні, їхні батьки, вчителі, класні керівники  Марківської ЗОШ І – ІІІ ступенів.

На підготовчому етапі ініціативна група учнів вивчила актуальні проблеми здорового способу життя  провела тестування з метою виявлення рівня знань учнів з формування здорового способу життя.

Визначила основні напрями роботи: збір та накопичення інформації з урахуванням теми, підготовка наочного матеріалу, презентації, листівок, плакатів, малюнків, підготовка виховних годин і годин спілкування, уроків  здоров’я.

 Виходячи з актуальності й важливості проблеми, здоров'язберігаючий проект діяв під девізом «Здорова людина є найціннішим витвором природи».

 Для реалізації проекту було складено план роботи, де передбачено конкретні види діяльності, виконання яких сприятиме досягненню поставленої мети та приведе до очікуваних результатів. У ході проекту ми організували виставку листівок – антиреклам, залучивши до неї класні колективи. Переможцями цього конкурсу стали Кулінченко Олексій (11кл.), Бударєва  Інна (9кл), Василенко Софія  (8кл.),

Переможцями конкурсу- виставки малюнків стали Чурсін Єгор (4 кл.), Шпиця Олександра (6 кл.)

Переможцями конкурсу- виставки плакатів стали колективи 11 та 6 класів.

Провели  виховні години і години спілкування по класам, перегляд відеокасети «Уроки правди», «Лекцій професора Жданова»

За час реалізації проекту вдалося привернути увагу дітей, батьків до проблем здорового способу життя. Проект сприяв особистісній реалізації учнів, розширенню кола їх спілкування, морально – психологічний підтримці виступаючих учнів через насичення їх життя спілкуванням, цікавими подіями та культурними заходами. 

Крім того, реалізація даного проекту мала значний вплив на  учасників – школярів. Участь у проектній діяльності сприяла вихованню соціально активних молодих громадян, здатних працювати в команді, брати на себе відповідальність за свої дії, толерантно ставитися до інших. Проект стимулював громадянську активність школярів, сприяв накопиченню ними досвіду роботи.


Висновки: 

Вивчаючи літературу про вплив паління та алкоголю на живі організми, ми дійшли висновку, що ця проблема є актуальною для сучасного суспільства.

Проаналізувавши методики дослідження можна із впевненістю сказати, що їх можна використовувати для дослідницької роботи з учнями.


З проведених дослідів встановлено, що тютюновий дим та алкоголь негативно впливають на живі організми.

Розробили план шкільних заходів з профілактики куріння та вживання алкоголю.

Завершення:

  • У ході написання проекту ми не тільки оцінили вплив паління та алкоголю на живі організми, але й допомогли набути нові наукові знання та практичні навички.
  • Своєю роботою ми довели учням нашої школи та їх батькам, що шкідливі звички негативно впливають на розвиваючийся організм. 
  • Серед учнів молодшого шкільного віку необхідно проводити просвітницьку роботу, серед учнів середнього та старшого шкільного віку – пропагувати здоровий спосіб життя, показати неактуальність паління та вживання алкоголю у сучасний час, у своєму подальшому особистому житті та професійній кар’єрі.
  • Склали план шкільних заходів з профілактики шкідливих звичок.
  • Плануємо проводити більше дослідів, які доводять шкідливий вплив наркотичних речовин, алкоголю, тютюну на живі організми.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бібліографія:

  1. Безбородько Б.М., Белінський В.П. Алкоголь і серцево – судинна система. – К.; Здоров'я, 1985.
  1. Бєляєв І.І. Тютюн – ворог здоров'я. – М.; Медицина, 1979.
  1. Левитский П.М., Опыты, доказывающие вред табачного дыма и алкоголя// Биология в школе. - 1982.- №5.- стр. 48 – 54.
  1. Хрипкова А.Г., Колесов В.Д. Анатомия и физиология подростка. – М.; Просвещение, 1982.
  1. Ягодинский В.Н. О вреде никотина и алкоголя. – М.; Просвещение, 1986.
  1. Заготова С.Н., Валеология. Справочник школьника. – Р.; Баро – пресс, 1999.
  1. Тагліна О.В. Метод проектів на уроках біології. – Х.; Ранок, 2009.
  1. Ф. Блум, А. Лейзерсон, Л. Хорстелтер, «Мозг, разум и поведение», М.: Мир, 1995 г.
  1. Н.А. Пугал, Р.А. Маш, В.И. Беляев «Практикум по гигиене», М. Дрофа, 2000 г.



Презентації  :

  1. «Ціннісне ставлення до свого здоровья» класного керівника 9 класу Бударевої Н.В.
  2. «Паління і реклама» учениці 8 класу Василенко Софії.

Відеокасети «Уроки правди», «Лекція професора Жданова».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Тестування «Що я знаю про шкідливі звички?»

Позначити правильні варіанти відповідей.

  1. Шкідливі звички – це:

А) мити руки з милом перед їдою;

Б) палити, вживати алкоголь та наркотики;

В) вранці та ввечері чистити зуби;

Г) човгати ногами; смоктати пальці, гризти нігті.

  1. Що відбувається з дитиною, яка вживає алкоголь?

А) вона швидше росте;

Б) у неї покращується пам'ять;

В) вона погано вчиться;

Г) вона завдає неабиякої шкоди власному здоров’ю.

  1. Які наслідки може викликати паління?

А) захворювання на рак легенів;

Б) піднесення настрою;

В) зниження гостроти ти зору, слуху;

Г) прискорення процесів дорослішання.

  1. До чого призводить вживання наркотиків?

А) з’являється унікальна можливість відвідати віртуальні світи;

Б) виникає фізіологічна і психологічна залежність від отрути;

В) деградує мозок людини;

Г) людина стає більш розкутою і товариською.

 

Правильні варіанти відповідей:

  1. б,г.
  2. в,г.
  3. а,в.
  4. б,в.

За кожну правильну відповідь учень зараховує собі 1 бал.

 

8 балів – учень має чіткі уявлення про наслідки шкідливих звичок.

7 – 5 балів – загалом учень знає про шкідливий вплив алкоголю, тютюну та наркотиків на організм людини, але не має уявлення про конкретні наслідки вживання цих небезпечних речовин.

4 – 0 балів – учень потребує особливої уваги з боку педагогів та батьків і додаткової роз’яснювальної роботи щодо наслідків шкідливих звичок.

docx
Додано
26 вересня 2018
Переглядів
302
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку