Соціально-педагогічні прийоми створення ситуації успіху для учасників освітнього простору

Про матеріал
Для роботи з педагогічним колективом, практичними психологами, соціальними педагогами.
Перегляд файлу

Тема: Соціально-педагогічні прийоми створення ситуації успіху

для учасників освітнього простору

Мета: розвиток педагогічної майстерності вчителя; підвищення професійної компетент­ності педагога; підвищення результативнос­ті освіти, навчання, виховання, розвитку учнів, поглиблення  знань про поняття «успіх» та його складових, розвиток навичок самоаналізу; підвищення мотивації до активної професійної діяльності.

Матеріали: фліп-чарт, зображення акваріума, заготовки Золотих Рибок,  мішечок, клубок ниток, ватман (2 шт.), магніти, кнопки, пам’ятка, мультимедійна установка, відео заняття.

 

Хід заняття

1.Вступ.(2хв) 

- Доброго дня шановні колеги. Сьогодні ми з вами зібралися на семінарі для обговорення актуальної проблеми.   

Професія педагога – професія творча. Чим вищою є креативність вчителя, тим більше шансів для розвитку творчого потенціалу в учнів. Діяльність нашої професії надзвичайно багатогранна, коло обов’язків дуже широке. Є і прикрощі, і невдачі, радощі і перемоги. Але водночас - це радість спілкування,  це бажання бути потрібним кожному своєму учневі й досягнення маленьких чи  великих висот у навчанні та вихованні. Кожен  з нас намагається відшукати свої шляхи вирішення  цих завдань, хоче добра, щастя, успіху, але, що стосується успіху, він не повинен бути метою життя, а повинен бути наслідком кропіткої, наполегливої  праці.

Тема сьогоднішньої нашої  зустрічі: «Соціально-педагогічні прийоми створення ситуації успіху  для учасників освітнього простору». Тому наша увага сьогодні буде зосереджена  саме на успіхові та на створенні ситуації успіху.

Вправа «Золота рибка» (2 хв.)

 У всім нам відомій казці Золота Рибка завжди виконує бажання,  тому я пропоную кожному учасникові написати свої бажання - очікування від сьогоднішнього заняття на стікері. Далі запускаємо своїх рибок в акваріум.

Вправа «Асоціація»

Для дальшої роботи нам необхідно визначити, що ж це таке «успіх». Для цього ми з вами по черзі називаємо, що ж для кожного з Вас успіх і з чим він асоціюється. Учасники по черзі висловлюють своє бачення значення «успіху».

  • Отже ми з вами визначили, що ж це успіх у вашому розумінні.

Створення ситуації успіху породжує радість, задоволення. А вони є джерелом внутрішніх сил дитини, що породжує енергію для боротьби з труднощами, ба­жання вчитися, а також є підґрунтям для творчої співпраці вчителя з учнем і досягнення ними високих результатів. Існує багато прийомів створення ситуації успіху, з деякими я сьогодні пропоную попрацювати.

Прийом «Емоційний сплеск». Вправа «Комплімент»

Комплімент - це особлива форма похвали, прояв захоплення зовнішнім виглядом людини, її манерами, вдало сказаним словом. «Одягнений у ввічливу форму», він завжди приносить задоволення - у кожному з нас є хоча б трохи самолюбства і марнославства.

Компліменти - це важлива складова для створення приємного настрою в суспільстві. Комплімент повинен бути легким, грайливим, простим, природним і, головне, правдивим. Якщо говорити компліменти нечасто, до того ж розумно і тонко, вони надають бесіді бажану атмосферу. І навпаки, коли в компліментах чується претензія або пихатість, тоді вони стають смішними і вульгарними. Комплімент є однією з основ створення ситуації успіху. Тому я сьогодні Вам пропоную виконати вправу «Комплімент». Для цього ви повинні вибрати людину в колі якій би ви хотіли зробити комплімент. Далі продумуєте, що саме вам подобається в цій людині і передаючи клубок ниток робите комплімент. Наступний учасник аналогічно вибирає іншого учасника і так доки всі не отримують комплімент. А далі в зворотному напрямку кожен з вас робить подарунок тому, хто зробив вам. Продумайте, щоб ви хотіли подарувати колезі. Розплутуємо наше панно, що утворилося.

Хочу зазначити, що надія на успіх живе в кожній людині. Але, на жаль, не кожна надія справджується, тому що успіх гарантований лише для тих, хто прикладає для його здійснення великі зусилля. 

 

Прийом «Зараження» Вправа «Чарівний глечик»

Колеги! Пропоную вам дістати по одному папірцю з чарівного глечика (вази, мішечка), який підкаже, що на вас чекає сьогод­ні або що вам потрібно зробити найближчим часом. Ці побажання чарівно впливають на на­стрій, підбадьорюють, надають упевненості.(побажання можна змінювати за бажанням тренера)

  •                   Тобі сьогодні особливо пощастить!
  •                   Життя готує тобі приємний сюрприз!
  •                   Усе складається для тебе найкращим чи­ном!
  •                   Сьогодні твій день, щасти тобі!
  •                   Сьогодні Фортуна з тобою разом!
  •                   Пам’ятай: ти народилася, щоб бути щас­ливою!
  •                   Сьогодні очікуй прибутку!
  •                   Люби себе такою, якою ти є, - неповтор­ною!
  •                   Потурбуйся про здоров’я свого тіла!
  •                   Зроби собі подарунок: ти на нього за­слуговуєш!
  •                   Вищі сили оберігають тебе!
  •                   У тебе є все, щоб насолоджуватися жит­тям!
  •                   Усе, що потрібно тобі, легко приходить до тебе!
  •                   Усі твої бажання та мрії реалізуються, повір у це!
  •                   Сьогодні з тобою спокій і радість!
  •                   Сьогодні щасливий день

 

Робота в групах ( 15 хв.)

Для подальшої роботи нам необхідно об’єднатися в 2 групи. Кожна група повинна  вибрати собі завдання (у конвертах):

  1. визначити якості успішної особистості;
  2. «Що нам заважає бути успішними у житті

Представники груп витягують завдання і зачитують його. Групи записують свої думки на ватманах, а потім презентують роботи.

Час 10 хвилини.

Обговорення вправи.

  1. Чи легко вам було виконувати завдання? (Відповідають групи по черзі1, 2. )
  2. Якщо важко, то чому? Що саме було важко виконувати?
  3. Чи можна вважати, що якості успішної людини притаманні успішному учневі? ( 1 група)
  4. Чи є складові успіху важливими у навчанні? (2  група)
  5. Що ви взяли для себе, виконавши вправу?

Висновок. Я дякую групам за роботу і хочу додати, що життєвий шлях людини багато в чому залежить від неї самої, її вміння та знань, особливостей характеру. Особистісна зріла людина покладає відповідальність за свої вчинки, за своє життя на себе, а не на оточуючих людей, долю, обставини.

Нам необхідно визначити і причини, що нам заважає бути успішними, тобто обмеження,  яка людина ставить перед собою сама.

 

Прийом «Обмін ролями» Вправа «Казковий вернісаж»

Мета: активізувати образну пам’ять і творчу уяву, розвивати швидкість та гнучкість думки, вміння міркувати нестереотипно.

Психолог. Усі ми родом із дитинства. І завжди з любов’ю та ніжністю згадуємо казки, які чули вдома, в дитячому садку, в школі. Адже казка - не просто найпопулярніший фольклорний жанр, це чарівне джерело, що дає наснагу кожній творчій людині. Казка дарує радість і дорослим, і дітям. Тому зараз до вашої уваги відео частинки заняття з учнями 1 класу «Казка в гості завітала», де казкових героїв грали також учні.

 

Прийом «Емоційне погладжування». Вправа «Рука дружби»

Обведіть на своєму аркуші праву руку, підпишіть своє прізвище і передайте по колу своєму сусідові, де кожен напише свої побажання. Вправа продовжується до тих пір поки «своя» рука не повернеться до свого власника.

  • Що ви відчували коли писали про колег? А коли читали написане про Вас?

 

Прийом «Йди за нами». Вправа «Настрій на творчість»

Матеріали: кольоровий папір, скотч, дерев’яні палички, заготовки обличчя, стрічки

Для досягнення більшого результату від нашого заняття я вам пропоную попрацювати руками і на згадку виготовити успішну людину яка буде нагадувати про складові успіху та, що потрібно робити, щоб бути успішною людиною. Для цього беремо папір та згортаємо його гармошкою з однієї сторони. Стрічкою перев’язуємо складений папір вище середини так, щоб утворилися дві руки. З гори наклеюємо обличчя. Закріплюємо дерев’яну паличку в місці з’єднання паперу.

 

Прийом «Даю шанс». Вправа «Гарячий стілець»

  Завдання: перед учасниками ставиться стілець. Тренер пояснює, що це шановний і поважний стільчик. Той, хто сідає на цей стільчик, з почуттям гідності та самоповаги продовжує речення: «Сьогодні я пишаюсь …» Учасники тренінгу сідають на стільчик і висловлюються хто чим пишається. Рефлексія: як почувались під час виконання вправи? Як ви думаєте, навіщо ми виконували цю вправу?

Підсумок заняття

І на кінець давайте повернемося до наших рибок. Якщо вам сподобалося заняття, ви отримали позитивні емоції, якщо справдилися ваші очікування випустіть вашу рибку з акваріума в безмежні простори океану. Нехай ваша золота рибка завжди допомагає вам іти  шляхом успіху до поставленої мети.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Скорик Наталія
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
13 березня 2019
Переглядів
957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку