Соціально-педагогічний проект
«Я — громадянин свого міста »
Мета:
Завдання проекту:
Завдання з підготовки та реалізації проекту
Етапи управління проектною діяльністю |
Завдання |
|
проектної групи |
вчителя |
|
Визначення складу проектної групи |
Розподілити між членами групи обов’язки щодо реалізації проекту
Провести анкетування. |
Узагальнити і систематизувати інформацію, отриману проектною групою |
Уточнення мети
Визначення вимог до проекту, його ресурсів, моніторингу проекту |
Конкретизувати завдання членів групи з підготовки, реалізації та моніторингу проекту
Опрацювати наукову, методичну, історичну
Визначити методи розвитку у молодших школярів ціннісного ставлення до рідного міста та форми роботи з дітьми |
Сформулювати мету
Надати консультацію членам проектної групи з основ управління проектом
Створити банк наукової, методичної, історичної та мистецтвознавчої інформації
Укласти договори про співпрацю з соціальними інститутами (театрами, музеями, школою мистецтв тощо) |
Реалізація та моніторинг проекту
Внесення коректив |
Реалізувати визначений проект
Здійснювати самоконтроль
Корегувати діяльність відповідно до результатів моніторингу |
Здійснювати моніторинг реалізації проекту
Вносити корективи відповідно до результатів моніторингу
Підтримувати зворотній зв’язок з кожним членом проектної групи |
Підбиття підсумків: аналіз досягнення поставленої мети і отриманих результатів |
Проаналізувати та оцінити отримані результати |
Провести аудит проекту
Узагальнити отриману інформацію та сформулювати колективну оцінку результатів проекту |
Основні методи розвитку в учнів ціннісного ставлення до рідного міста
Екскурсії до пам’ятників архітектури рідного міста
Мета:
Опис: педагог організовує екскурсії до пам’ятників архітектури рідного міста. Будь-яка екскурсія містить три етапи: підготовчий, сама екскурсія, заключний етап як узагальнення побаченого, відображення вражень у продуктивних видах діяльності — конструюванні, малюванні, аплікації тощо.
Бесіди про архітектуру
Мета:
Опис: бесіди можуть бути на тему «Ти і твоє місто», «Що таке архітектура?», «Хто такий архітектор?», «Чи може будинок про щось розповісти?» тощо. Під час бесід слід використовувати наочність — картини, фотографії, малюнки, ілюстрації тощо.
Діалогово-ігрові методи пізнавально-естетичного розвитку дитини
ДІАЛОГ З АРХІТЕКТОРОМ
Мета:
Опис: педагог пропонує одному з дітей виступити в ролі архітектора. Разом з педагогом діти обирають форму відповіді на запитання, які вони ставитимуть одне одному. Формою відповіді можуть бути слово, жест, міміка, знак, символ.
ДІАЛОГ АРХІТЕКТУРНИХ СПОРУД
Мета:
Опис: педагог показує дві ілюстрації (фотографії) архітектурних споруд у різних стилях і пропонує дітям придумати діалог, розмову між цими спорудами. Аналогічно можна побудувати діалог між архітектурними елементами — аркою і колоною; високими і низькими будинками тощо.
ІГРИ-КОНКУРСИ
Поле чудес
Мета:
Опис: діти об’єднуються у команди і вибирають капітанів. Кожний з них одержує конверт із завданням, яке може бути, наприклад, таким: упізнати споруду, зображену на фотографії, ілюстрації, розповісти про неї, назвати архітектора тощо. Призами можуть бути солодощі і фрукти.
Подорож у часі
Мета:
Матеріал:
Опис: педагог, переодягнений як печерна людина, з’являється у класі і пояснює дітям, що його сюди доставила машина часу. Учні діляться на три племені, вибирають вождів, розгадують схеми машини часу, складають розповіді про рідне місто. Перше плем’я здійснює мандрівку в минуле, друге — залишається у теперішньому часі, а третє — зазирає у майбутнє.
РЕЖИСЕРСЬКІ ІГРИ
Розкажи міні-жарт
Мета:
Опис: вчитель пропонує дітям ілюстрації; фотографії знайомих і незнайомих творів архітектури різних стилів. Уважно розглянувши їх, діти мають скласти розповідь про події, які передували побудові споруди і про майбутнє споруди в гумористичній формі.
Світ архітектури
Мета:
Опис: педагог виставляє ілюстрацію, фотографію архітектурної споруди в сучасному стилі або у стилі минулого століття і пропонує дітям за допомогою жестів зобразити її, визначити її цінність.
РОЛЬОВІ ІГРИ
Спільний твір
Мета:
Опис: педагог пропонує дітям об’єднатися у пари, скажімо, архітектор і музикант. Обговорити задум майбутніх творів, способи створення проекту будівлі й музичного твору. При цьому демонструвати твори діти мають разом, одночасно — один звуками, другий за допомогою графічного зображення.
ІГРОВІ ВПРАВИ
Домалюй геометричну форму
Мета:
Опис: вчитель пропонує дітям перетворити зображену геометричну фігуру в теремок, будівлю минулих років або будівлю майбутнього.
Зникле зображення
Мета:
Опис: педагог пропонує дитині «реставрувати» стародавню будівлю — зобразити архітектурні деталі на її контурі та розфарбувати малюнок.
МАНІПУЛЯЦІЙНІ ІГРИ
Склади з паличок
Мета:
Опис: вчитель пропонує школярам викласти із лічильних паличок зображення будь-якої будівлі, а потім — прикрасити її.
Перетворення споруди
Мета:
Опис: педагог дає школярам ілюстрацію архітектурної споруди і пропонує зобразити її так, ніби її проектував похмурий (веселий, добрий) архітектор, скласти про неї музику, якби її складав злий (добрий) композитор; промовити фразу про неї, коли в тебе радісний (сумний) настрій.
ІМІТАЦІЙНІ ІГРИ
Реклама архітектурних творів
Мета:
Опис: вчитель пропонує дітям описати твір архітектури так, щоб він сподобався глядачам, щоб усі зрозуміли, у чому його цінність; щоб усім захотілося його зобразити на малюнку, аплікації тощо.