«Сьогодні дошкільник – а завтра школяр. Базові якості випускника ДНЗ ( досвід впровадження програми «Впевнений старт») »

Про матеріал
Методичне об'єднання для практичних психологів, мета якого активізація знань з психології, ознайомлення з особливостями розвитку пізнавальних процесів дітей. Психологічний супровід процесу впровадження активних форм роботи з вихованцями за програмою «Впевнений старт». Удосконалення педагогічної майстерністі у напрямку роботи з дітьми старшого дошкільного віку та сприяння ефективній взаємодії всіх учасників освітнього процесу у ДНЗ.
Перегляд файлу

ВІДДІЛ ОСВІТИ

МІРНОГРАДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

 Методичне об’єднання

для практичних  психологів

за темою:

«Сьогодні дошкільник – а завтра школяр.

Базові якості випускника ДНЗ

( досвід впровадження програми «Впевнений старт») »

 

 

 

Підготувала:

Пр. психолог

   Зейтуньян  О.Н.

 

 

 

 

ДНЗ № 4 «Іскринка»

м. Мирноград

 

  Мета: активізація знань з психології, ознайомлення  з  особливостями розвитку  пізнавальних процесів дітей старшого дошкільного віку.  Психологічний супровід  процесу впровадження  активних форм роботи з вихованцями за програмою «Впевнений старт».

 

 Завдання:

1. Підвести фахівців до глибокого розуміння базових якостей та пізнавальних процесів дітей старшого дошкільного віку.

2. Ознайомити  з основними компонентами загальної (психологічної) готовності дитини до школи, рівнями сформованості соціальної зрілості дітей старшого дошкільного віку.

3. Підготувати до впровадження активні форми роботи з вихованцями за програмою «Впевнений старт».

4. Посилити потребу в тематичних знаннях щодо психологічного портрету дошкільника напередодні його вступу до школи.

5. Удосконалити педагогічну майстерність практичних психологів у напрямку роботи з дітьми старшого дошкільного віку.

6. Сприяти ефективній взаємодії всіх учасників освітнього процесу у ДНЗ за програмою «Впевнений старт».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 «У дитини своє особливе вміння бачити, думати і відчувати.

Потрібно тільки  розвивати все це у правильному,

Корисному для неї напрямку»

Честертон

ХІД ЗАНЯТТЯ

    Шановні колеги, я рада Вас вітати у нашому дитячому садку. Сьогодні ми з Вами зібрались на методичному об’єднанні  за темою:

«Сьогодні дошкільник – а завтра школяр. Базові якості випускника ДНЗ ( досвід впровадження програми «Впевнений старт») »,

щоб краще вивчити це завжди актуальне питання  та поповнити власний багаж тематичних  знань та обмінятися своїм професійним досвідом.

  Тому пропоную розпочати …

Вправа  «Саморозкриття»

  Мета: вивчення рівня  психологічного комфорту кожного учасника та готовності до взаємодії .

 Усі ми знаємо, як важлива групова атмосфера під час будь-яких занять, як для дітей, так і для дорослих.  Тому  пропоную Вам наступну вправу, яка  дозволяє отримати дані про це дуже простим засобом.

  Інструкція: мені важливо, щоб ми з'ясували, наскільки кожен з нас зараз відчуває себе комфортно та готов до активної взаємодії  під час нашої зустрічі. Заплющте очі і послухайте:  будь ласка , уявіть собі шкалу від 1 до 10. Одиниця на цій шкалі означає, що ви ще не готові так мовити «розкриватися» зараз , десять - що ви можете зараз бути активними та відвертими. Тепер вирішите, якою кількістю балів ви оцінюєте свою здатність до саморозкриття.  Коли ви визначите для себе, підніміть, не відкриваючи очей, відповідне число пальців. Тримайте пальці до тих пір, поки я не попрошу вас відкрити очі. Я зроблю це, коли останній з вас покаже на пальцях свої бали. Тепер відкрийте очі і подивіться, скільки пальців піднімає кожен. Дякую усім!

  Погодьтесь, ми постійно знаходимося у взаємодії та маємо певний  вплив один на одного, створюючи тим самим неповторну  психологічну атмосферу.  

 

 

Вправа « Дізнайся про мене, що я…»

Мета:  активізація учасників групи.

 Інструкція: кожного разу, коли ми зустрічаємося, я наприклад, дізнаюся про кожного з вас щось нове та несподіване. Тому пропоную Вам продовжити цю традицію та пограти разом. Будь-ласка, станьте у коло  (учасники  стають  по колу).  Я буду казати вислів, якщо він відноситься до Вас - виконуйте  певну дію. Починаємо…

Варіанти висловлювань (темп гри повинен зростати):

  • хто сьогодні прокинувся з гарним настроєм – ПОСМІХНИТЬСЯ!
  • хто робить ранкову зарядку – ТРИЧІ ПРИСЯДЬТЕ!
  • хто сюди прийшов пішки –  ЗРОБИТЬ КІЛЬКА КРОКІВ НА МІСЦІ!
  • той, хто сьогодні вранці з'їв смачний сніданок – ПОГЛАДЬТЕ СЕБЕ ПО ЖИВОТИКУ!
  • хто народився зимою – ВІЗЬМІТЬ ЗА РУКУ СУСІДА ПРАВОРУЧ!
  • хто любить компліменти – ВИГУКНІТЬ  «ТАК-ТАК!»
  • хто любить котів – ПРОМУРЧИТЬ!
  • у кого є захоплення  - ПІДСТИРБНІТЬ ТА НАЗВІТЬ ЙОГО!
  • у кого є син – ТРИЧІ МОРГНИТЬ!
  • у кого є донька – ПОАПЛАДУЙТЕ!
  • хто народився літом – ВІЗЬМІТЬ ЗА РУКУ СУСІДА ЛІВОРУЧ!
  • хто любить готувати – СКАЖІТЬ «ТАК! Я ІСНУЮ!»
  • хто любить довго спати – СХРЕСТИТЬ РУКИ НА ГРУДЯХ!
  • хто полюбляє танцювати – ПОКРУЖІТЬСЯ!
  • хто полюбляє співатизаспівайте «ДО, РЕ,МІ, ФА,СО, ЛЯ, СІ»
  • у кого день народження у травні -  СТАНЬТЕ У ЦЕНТР  КОЛА ТА НАЗВІТЬ ЧИСЛО!
  • хто хоче у відпустку –  ПІДНІМИТЬ РУКИ ВГОРУ!
  • хто дуже любить свою роботу - вигукніть фразу «Я В ЗАХВАТІ!»
  • хто вважає, що гра триває досить довго - голосно крикніть «ДОСИТЬ!»
  • хто вважає, що всі ми молодці  скажіть «ТАК!»
  • кому сподобалася ця гра – покажіть «КЛАС!»

 Я рада, що ця гра допомогла нам весело замислитись, яки ми є сьогодні… Сідайте, будь ласка на свої місця.

Вправа «Перший раз у перший клас»

   А  зараз пролунає незвичайний дзвоник, який нас поверне у минуле, а саме    до того часу, коли ми з Вами були маленькими дітьми та збирались перший раз у перший клас… (підготуйте свої  фото з шкільних років)

  З того часу, багато чого сталося. Зараз, я пропоную Вам зануритися у власні спогади (музичний супровід ), будь-ласка перегляньте фото, які знаходяться перед Вами (чи заплющить очі) та спробуйте згадати себе  першокласницею (яка я була: особливості характеру, поведінки, який був настрій, тощо). Пригадали? А зараз, будь ласка, кожна з Вас, напишіть  невеличкий твір-спогади  про себе-першокласницю …  (роздаються аркуші),  але не підписуйте власне ім’я (під час виконання фоном лунає музика).  Після завершення, будь-ласка , здайте свої твори.  Дякую усім!

 (Лунає дзвоник)  Той самий дзвоник повертає нас у сьогодення …Тому наступне завдання для дорослих учасників.  Кожен з Вас, будь-ласка, по черзі оберіть один аркуш  навмання   та зачитайте вголос, що там написано, а ми уважно слухаємо та намагаємось вгадати, про кого йдеться у творі…

  Зараз пропоную Вам обговорити цю вправу та відповісти на наступні запитання:

«Кого з учасників  вдалося вгадати швидко? Як Ви вважаєте чому?»

 «Чи були такі, учасники, яких не вдалося вгадати? У чому були труднощі?»

«Чия  розповідь  здалася Вам несподіваною?»

«Які емоції Ви відчували під час виконання цієї вправи?»

А зараз питання до всіх, будь ласка по черзі скажіть: «Якщо б Ви мали змогу звернутися  з  побажаннями чи з застереженнями  той  маленькій дівчинці, щоб ви собі сказали?»

Сподіваюсь, ця маленька подорож до шкільного часу подарувала нам усім  приємні спогади!

   Ці розповіді довели нам, як по-різному може розпочатися мандрівка під назвою «Шкільне життя».  Дитина вступає до першого класу ще зовсім малечею,  а завершує навчання вже зрілою особистістю.  Відомо, що перебування дитини у навчальному закладі, будь то ДНЗ, школа та інші навчальні установи, залежить від  узгоджених дій батьків, педагогів та фахівців. Коли вони не просто поруч, а разом!

   Одним із головних обов'язків сім'ї і дошкільних установ є підготовка дітей саме  до навчання у школі. Як правило, діти, які у старших дошкільних групах розуміють, що їх чекає у школі, володіють необхідними для навчання у ній навичками, легко вживаються у шкільне середовище. Однак не всі з них просто долають цей етап, що проявляється передусім у незадовільній їх успішності та в поведінці.

Причина цього здебільшого в психологічній непідготовленості до навчання в школі. Готовність до шкільного навчання водночас є проблемою соціальної зрілості дитини. Адже, йдучи до школи, вона опиняється в реальній соціальній позиції, вперше отримавши право і опинившись перед обов'язком здійснення суспільної за змістом і формою діяльності, якою є навчання. 

  Готовність до навчання у школі є інтегративною характеристикою психічного розвитку дитини, яка охоплює компоненти, що забезпечують її успішну адаптацію до умов і вимог школи. Цей феномен постає як загальна (психологічна) і спеціальна готовність до навчання у школі, в якій розкриваються рівні розвитку тих психологічних якостей, що найбільше сприяють нормальному входженню у шкільне життя, формуванню навчальної діяльності.

  Сучасний підхід до побудови освітнього процесу ґрунтується на усвідомленні важливості дошкільного віку як унікального періоду розвитку особистості. І саме педагоги та психологи ДНЗ мають величезний вплив на формування та розвиток цієї унікальності у дітей.  Адже, кожен з фахівців сам володіє певними  знаннями та засобами роботи, які роблять його справу та взаємодію з оточуючими особливою.

Вправа-притча «Зірки та зіроньки»

 З цього приводу, доречна буде одна притча … Але спочатку кожен з Вас оберіть, будь ласка. одну зірочку будь якого кольору та начебто перетворившись на ці зіркі почніть танцювати (розміщені зірки червоного, синього, жовтого, зеленого  кольору).  Лунає музика.

Притча

  Високо в темному небі, на одній величезній зоряній галявині жили - були зірки. Було їх дуже багато, і всі зірки були дуже гарними. Вони світилися й іскрилися.  Всі ці зірки були різних кольорів. Тут були червоні зірки, і тим, хто народжувався під їхнім світлом, вони дарували сміливість. Тут були сині зірки - вони дарували людям красу. Були на галявині й жовті зірки - вони обдаровували людей розумом, а ще на галявині були зелені зірки. І всі люди, хто народжувався під їхнім світлом зелених променів, ставали дуже добрими.

  І от одного разу на зоряному небі щось спалахнуло! Всі зірки зібралися подивитися, що ж відбулося. А це на небі з'явилася ще одна маленька зірочка. Але була вона абсолютно... біла! Озернилася  зірочка навколо й навіть замружилася: «Скільки прекрасних зірок навколо», -  прошепотіла вона.  Ця зірочка начебто,  як маленька дитинка,  здивовано гадала … «А що ж далі?»

  Ми бачимо, що серед нас є різнокольорові зірки,  які дарують своє світло навколо та  наповнюють різноманіттям  фарб життя  своїх  маленьких вихованців.  Я бажаю вам «світитися» завжди й скрізь,  а щоб світло було ще яскравіше пропоную Вам зараз об’єднатись у сузір’я  за кольором,  та створити свої зіркові небосхили,  наповнити  біленьку зірочку різнобарвною палітрою, тим самим підготувавши її для наступного дуже важливого кроку її життя.

Вправа «Зіркові сузір’я»

  Зверніть увагу, навколо нас на кожному столі розташовано білі аркуші, будь ласка, кожне сузір’я (група) наблизьтеся  до них та розміститься як Вам буде зручно…   (на кожному столі – «зірка», усього 4 стола у кожному куті приміщення ) оберіть свої промінчики відповідного кольору  ( тобто кольорові олівці - кожна група отримує олівець  одного кольору (червоний, синій, жовтий, зелений). Подивіться на кожному  аркуші є певна складова, яка має важливий вплив на подальший всебічний  та  гармонійний розвиток дитини.

 

1. Мотиваційна готовність дитини до навчання у школі –

2. Емоційно-вольова готовність дитини до навчання в школі -

3. Розумова готовність дитини до навчання в школі -

4. Психологічна готовність дитини до спілкування та спільної діяльності

  Ми усвідомлюємо, важливість саме дошкільного віку, як фундаменту для подальшого особистісного становлення, навчання  та розвитку  дитини. І щоб  діти випромінювали світло, як справжні зірочки, їх треба надихнути.

Тобто сформувати відповідний рівень готовності випускника дитячого садочка, адже попереду на нього чекає тривала шкільна мандрівка. 

Будь ласка, кожна група запишіть свою відповідь та за моїм  сигналом   перейдіть  по колу  до іншого столу (олівці свого кольору заберіть із собою).  Ознайомтесь з думкою попередників та допишіть свою думку щодо нового питання (олівцем свого кольору). Так буде відбувається доти, доки кожне сузір’я  не повернеться до того місця, з котрого розпочало.

А зараз оберіть представника 1 сузір’я (групи), який  зачитає нам загальну відповідь  про мотиваційну готовність дитини  до навчання у школі

(по черзі слухаємо представників кожної групи),

   Дякую Вам!  Хочу додати, що мотиваційна готовність до навчання у школі -  виявляється у прагненні дитини  бути школярем; у достатньо високому рівні пізнавальної діяльності і операцій мислення; у володінні елементами навчальної діяльності; у певному рівні соціального розвитку. Все це забезпечує психологічні передумови включення в дитячий колектив, свідомого, активного засвоєння навчального матеріалу, виконання різноманітних шкільних обов'язків. Свідченням мотиваційної готовності є наявність у дитини бажання йти до школи і вчитися, сформованість позиції майбутнього школяра. Якщо в дитини сформувалися адекватні уявлення про школу, вимоги до нової поведінки, вона не відчуватиме труднощів у прийнятті нової позиції.

 А зараз представник 2 групи поділиться відповіддю  про емоційно-вольову готовність дитини до навчання в школі!

 Узагальнюючи все це, додам що, вимоги до позиції школяра ставлять дитину перед необхідністю самостійно і відповідально виконувати навчальні обов'язки, бути організованою й дисциплінованою, вміти адекватно оцінювати свою роботу. Тому цей вид психологічної готовності називають морально-вольовою, оскільки вона пов'язана із сформованістю особистісної позиції дитини, з її здатністю до управління власною поведінкою. Йдеться про вміння дотримуватися правил, виконувати вимоги вихователя, гальмувати афективні імпульси, виявляти наполегливість у досягненні мети; уміння довести до кінця розпочату справу, навіть якщо вона не зовсім приваблива для дитини.

 Представник 3 групи запропонуйте  загальну відповідь про розумову готовність дитини до навчання в школі.

 Хочу додати, що розумова готовність дитини до навчання в школі виявляється у загальному рівні її розумового розвитку, володінні вміннями і навичками, які допоможуть вивчати передбачені програмою предмети. Загалом розумова готовність дитини до навчання у школі охоплює її загальну обізнаність з навколишнім світом, елементи світогляду; рівень розвитку пізнавальної діяльності і окремих пізнавальних процесів; передумови для формування навчальних умінь і загалом навчальної діяльності.

  Представник 4 групи зачитайте відповідь щодо психологічної  готовність дитини  до спілкування та спільної діяльності.

  Узагальнюючи все це, хочу додати, що психологічна  готовність дитини  до спілкування та спільної діяльності - це важливе новоутворення обумовлене зміною провідних типів діяльності, переходом від сюжетно-рольової гри до навчальної діяльності. Загалом, психологічна готовність є цілісним станом психіки дитини, що забезпечує успішне прийняття нею системи вимог школи і вчителя, успішне оволодіння новою для неї діяльністю та новими соціальними ролями.

  А зараз, кожен з Вас  прикріпіть свою власну кольорову зірочку там, де записані, на Вашу думку, найважливіші  складові  готовності дитини до навчання у школі.   Дякую Вам!

Програма «Впевнений старт»

   Сьогодні інтенсивно здійснюється реформування шкільної освіти – будується «Нова українська школа». Забезпечення неперервності здобуття дитиною  освіти є можливим за умови реалізації принципів перспективності і наступності між суміжними ланками освіти, зокрема дошкільною і початковою.

  Основною метою закладу дошкільної освіти є виховання здорової та компетентної особистості з максимальним урахуванням індивідуальних фізичних, психологічних, інтелектуальних особливостей дитини кожної вікової групи, підготовка дошкільнят до умов нової української школи. Колектив постійно шукає шляхи оновлення, вдосконалення педагогічного процесу, вивчає і втілює в освітньо-виховний процес  педагогічний досвід та освітні інноваційні технології. Так, у цьому навчальному році вихователям  старших груп було запропоновано  організовувати  навчально-виховну  діяльність за програмою розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт». Для ефективного впровадження у роботі з цієї програми педагоги використовували повний комплект навчально-методичного забезпечення  (методичний посібник «Впевнений старт: книга вихователя», навчальний посібник для дитини старшого дошкільного віку «Впевнений старт: книга дошкільника», альбом «Впевнений старт: альбом для художньо-творчої діяльності». Книга вихователя містить методичні поради, перспективне та календарне планування (за тематичним принципом). Книга дошкільника вміщує розвивальні завдання за кожним розділом програми, вправи з розвитку дрібної моторики, завдання для роботи з батьками вдома та ін. У комплект також входить довідник «Впевнений старт: книга для батьків» – видання просвітницького характеру, що сприятиме активній співпраці педагогів і батьків майбутніх першокласників ). 

 Програма «Впевнений старт»  пропонує орієнтири змістового наповнення освітньої роботи з 5-річними дітьми і націлює педагогів і батьків  на  особистісний розвиток дітей 6-го року життя за основними напрямами та робить окремий акцент на ігровій діяльності – провідному виді діяльності для всього дошкільного дитинства,  незамінному засобі розвитку дітей.  Цим зумовлена структура програми. Основний програмовий зміст упорядковано за розділами:

  • «Фізичний розвиток»,
  • «Пізнавальний розвиток»,
  • «Мовленнєвий розвиток»,
  • «Художньо-естетичний розвиток»,
  • «Ігрова діяльність».

    У кожному розділі окреслюються ключові освітні завдання, подаються поради батькам стосовно організації спільного буття дорослих з дітьми та визначаються показники розвитку дітей.

        Особливо, я  вважаю, доцільним та важливим, що  у програмі «Впевнений старт» сім’ю визнано основною соціальною інституцією, відповідальною за якісну підготовку дітей до оволодіння життєвою компетентністю. Оскільки сім’я обирає доступну для себе форму здобуття дітьми дошкільної освіти, вона має право розраховувати на кваліфіковану допомогу держави у реалізації  прав і гарантій щодо рівних умов отримання дітьми якісної, доступної освіти  вже у передшкільний період свого життя. З метою такої допомоги родинам кожний розділ даної програми пропонує адресовані їм поради, дотримання яких забезпечить цілісність і неперервність освітнього впливу на дітей.

    Важливо, що  у  додатку  до  Програми  наведено  орієнтовні  форми   роботи  з  дітьми  (з кожного розділу ) та  орієнтовні  показники нервово-психічного розвитку дітей 5-6 років.

  У нашому ДНЗ за цією програмою займалися вихованці двох старших груп. Працюючи за програмою «Впевнений старт»  педагоги відмітили, що зміст та  алгоритм тематичних занять сприяє   формуванню  у дітей позитивних  взаємин серед однолітків, організації спільних конструктивних розмов, іграм, навчає вмінню не лише слухати, а чути, співпереживати, включатися, реагувати, запитувати, підтримувати пропозиції однолітків та відстоювати свою особисту позицію. Упродовж дня діти мають можливість не лише брати участь в організованих формах групового навчання, а й самовизначатися в різних видах активності, діючи одноосібно чи в командах. Різні моменти дня наповнені значними для дітей традиціями і ритуалами: «Ранкове коло», «Спільне коло», «Вечірнє коло». Особливе місце займають незвичні та цікаві для дітей соціально-ігрові проекти «Створюємо картинну галерею», «Готуємо каравай», інше , де у вихованців повною мірою можуть розкритися інтереси, таланти і здібності. Специфічні дитячі види діяльності – ігрова, пізнавальна, художньо-образна, надають дітям безцінну розвивальну практику. 
  Успішність виконання даної програми залежить від об’єднання зусиль педагогів і сім’ї.

 

Вправа «Запитай мене»

  Але не завжди всі вихователі готові до впровадження нових форм роботи і  незрозуміле іноді відштовхує, його хочеться обійти стороною.

Тому саме психологи, мають допомогти сформувати мотиваційні дії педагогів, допомогти здолати можливі перешкоди. Адже вихователь – це ключова фігура в організації навчально-виховного процесу ДНЗ.  В арсеналі психолога мають бути різноманітні форми роботи з педагогічним колективом,  давайте разом їх згадаємо!

 Для цього, будь ласка,  об’єднайтесь в пари, за певної ознакою. Подивіться уважно один на одного, що спільного у вас сьогодні з іншим учасником, з тим і будете разом у парі  (наприклад , сьогодні у Вас спільне те, що у вас гарний настрій, чи те, що ви обидві одягнуті у довгі сукні, тощо). 

Домовтесь, хто з Вас буде психологом, а  хто – вихователем. Готові?

Моделюємо ситуацію: психолог повинен  тим чи іншим засобом зацікавити вихователя взяти участь у впровадженні нової освітньої  програми, а задача вихователя  -  намагатися відмовитися від участі (назвати причини чому він не може це зробити, тощо). На обговорення вам надається декілька хвилин. Будь ласка , можете розпочинати. 

  Шановні учасники, час вийшов. А зараз кожна пара поділиться своїми враженнями ( що відчували під час виконання, чи погодився вихователь на вашу пропозицію, тощо).  Дякую!

 

 Якщо казати про  існуючи  форми роботи  психолога з педагогічним колективом,  варто  відзначити:

  • тематичні семінари-практикуми;
  • тренінги;
  • інтерактивні  ігри;
  • лекторії;
  • індивідуальні та групові консультації.

  Сприяючи розвитку подальшої професійної майстерності педагога, тим самим ми сприяємо й повноцінному розвитку дитини. Сьогодні дуже вважливо, щоб вихователь відчував нові тенденції в освіті та добре орієнтувався в сучасних пріоритетах, підвищуючи  якість розвитку та освіти вихованців. Завдяки чому сформуються вкрай необхідні  базові якості особистості майбутнього школяра. 

Зрозуміло, що про результати реалізації програми «Впевнений старт» для дітей старшого дошкільного віку говорити ще зарано, але хочеться, в рекомендованому освітньому форматі проживання дітьми даного етапу життя, розвинути в них бажання навчатися протягом всього життя! Важливо стартувати впевнено!

 

 

 

 

 

Вправа «Портрет випускника ДНЗ»

  Пригадавши  власний досвід та  знання, хочу Вам запропонувати загальну підсумкову вправу  «Портрет сучасного випускника  ДНЗ»

(дві дошки з різнокольоровою крейдою).

  

 Перед Вами дві дошки, будь ласка по черзі виходьте до них та на одній дошці перший учасник розпочне малювати портрет дитини, це має бути певна частина, далі продовжує  наступний  й так далі, поки не вирішите, що портрет готовий.

   А тим часом на іншій дошці – учасники по черзі оформлюють  психологічний портрет випускника  ДНЗ (тобто напишіть особистісні якості сучасного майбутнього першокласника).

Погляньте, які портрети в нас вийшли. Дякую!

 Питання для обговорення:

  • який портрет Вам було складати простіше?Чому?

 

Вправа «Продовжи вислів»

  Шановні колеги, наша зустріч добігає кінця, я дуже вдячна що Ви  активно брали участь у ній! І  пропоную вправу на завершення, для цього давайте об’єднаємось у коло, взявшись за руку та по черзі висловимо свої побажання один одному.

Бажаю Вам миру і світлої долі,
Запалу, енергії, сили доволі.
Творчого вогнику, віри й наснаги,
Щедрості серця, людської поваги.
На довгих стежках Вашої ниви
Будьте завжди Ви здорові й щасливі!

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
1174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку