Спілкування. Цілі й завдання спілкування. Українська мова НУШ 5 клас

Про матеріал

П'ятикласники дізнаються про спілкування його цілі , зможуть поглибити знання про форми й види мовленнєвої діяльності, виконають навчальні вправи, з'ясують правила соціальної поведінки, реалізують свій творчий потенціал. (за підр. авторів Н. Б. Голуб, О. М. Горошкіна )

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Українська мова НУШ5 клас. Спілкування. Цілі й завдання спілкування. Учитель Саєнко Марина Сергіївна

Номер слайду 2

Мета уроку: систематизувати знання учнів про основи спілкування; дати їм практичні рекомендації щодо удосконалення свого мовлення, уміння спілкуватися; спонукати їх застосовувати набуті знання у повсякденному спілкуванні; формувати навички тактовно, цікаво говорити, установлювати тісні стосунки із співрозмовником; виховувати високу мовну культуру; сприяти самовдосконаленню учнів, їхньому інтелектуальному і моральному розвитку.

Номер слайду 3

«Єдина справжня розкіш на світі – це розкіш людського спілкування» – любив повторювати французький льотчик Антуан де Сент-Екзюпері, автор відомих у нашій країні книг «Планета людей", «Маленький принц», творів, які закликають людей до людяності, вчать вмінню спілкуватися, приносити один одному радість.

Номер слайду 4

Небагатьох людей природа наділила вмінням спілкуватися легко, невимушено, ефективно без конфліктів. Переважна більшість людей цього вчиться, і краще за все це робити безпосередньо під час спілкування. Сьогодні ми з вами згадаємо правила спілкування, будемо вчитись розрізняти вербальні та невербальні сигнали спілкування, повторимо правила спілкування в мережі Internet.

Номер слайду 5

Мета : активізувати учасників, налаштувати на розмову з теми заняття. Хід вправи: учні попарно за допомогою рук (без слів) з заплющеними очима по команді вітаються, прощаються, сваряться, миряться, танцюють.«Спілкування руками» Мотиваційна вправа. Те, що ви зараз робили і є спілкуванням.

Номер слайду 6

Мистецтво спілкування — одна з найбільших здібностей людини, вона піднімає її над усім живим і робить людиною! Слово — найбільш змістовний, об'ємний, виразний засіб людського спілкування. Уміння говорити,слухати —важ­ливі умови взаєморозуміння. Немає у світі зброї, сильнішої за слова. rrrr

Номер слайду 7

Спілкування – це взаємодія між людьми чи групами людей, за допомогою якої учасники краще пізнають один одного, обмінюються інформацією, думками, почуттями, досягненнями тощо, досягають взаєморозуміння. Отже, спілкування – це коли є взаємодія і взаєморозуміння. Правило

Номер слайду 8

Цілі й завдання спілкування. Шукаємо відповіді на запитання:1. Що таке «цілі спілкування»? 2. Які завдання виконує спілкування? 3. Яке спілкування є результативним, успішним? 4. Що може бути результатом спілкування?

Номер слайду 9

У «Повчанні синам» Володимира Мономаха гово­риться:«При старих мовчати, мудрих слухати, старшим коритися, з рівними собі й молодшими...без лукавого на­міру розмовляти і більше вдумуватися, не шаленіти словом, не осуджувати мовою». Ще з «Одіссеї» великого Гомера беруть витоки такі при­казки: «Про одне слід говорити, а про інше мовчати», «Про одне хоч сім кіп, про інше заціп». Вислови давньогрецького драматурга Софокла: «Мовчи, глуха,— менш гріха», «Хто мовчить, той двох навчить» — теж стали приказками. Ще в давню давнину писали…rrrrr

Номер слайду 10

Цілевизначення: Відповідно до поставлених запитань сформулюйте особисті цілі. Правило. Цілі спілкування – це те, заради чого ви почали спілкуватися (поінформувати, переконати, вплинути на думки, дії, поведінку; поділитися враженнями, поліпшити настрій, розважити…). В учасників спілкування завжди є певні очікування, і якщо вони справджуються – спілкування вважають успішним, результативним

Номер слайду 11

Погане слово краще проковтнути, ніж …. Яка людина, така її …. Вмієш сказати — вмій і ……Ласкаві слова — весняний …. Слово не стріла, а серце…… Гарне слово дорожче за ……. Говорить гарно, мов горіхи…… Холодне слово поки до серця дійде — ...... На сухому дереві немає плодів, у порожньому слові — ……А Які ви знаєте приказки ? ….(промовити.) ….(мова.)……(змовчати.)…..(день.)……….(пробиває.)……..(гроші.)……..(гризе.) ......(льодом стане.) ……(глузду.) Вправа « Продовж приказку»

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

– Привіт, Лусіє!– Привіт, Ерику!– Як твої справи? Як вихідні?– Нормально. А в тебе?– Нормально.– Пока!– Пока!– Привіт, Лусіє!– Привіт, Ерику!– Як провів вихідні?– Добре! З’їздили до бабусі й там відсвяткували День матері. А в тебе?– Так собі… Футбольний матч у суботу й велосипед у неділю– Прикольно (За А. Пунсет).554. Порівняйте тексти в обох колонках. Яке спілкування більш корисне? Чому? Що б ви відредагували в діалогах? Чи може бути спілкування марнуванням часу?

Номер слайду 15

555. Прочитайте текст. Хто з ким спілкується? Про що вони розмовляють? Які очікування в хлопчика? Чи справдилися вони? Який із епіграфів підтверджує думки, висловлені в тексті? Пригадайте розділові знаки при діалозі. Наш сусід дідусь сидів біля свого дому й зачаровано дивився на пожовкле осіннє дерево. Звичайнісіньке дерево, мушу зазначити.– А що такого з цим деревом? – запитав я.– Завтра почне облітати, – відповів дідусь і ще ширше усміхнувся.– Хіба ж це добре? – здивувався я. – Це ж означає, що знову почнеться зима, усе замете й доведеться весь час сидіти вдома. Зізнаюся Вам по секрету: я зовсім не люблю зими. І оце жовте листя навіває на мене самі лише сумні думки. А на Вас хіба ні?– А ти поглянь на це інакше, – відказав дідусь. – Завтра листя почне опадати, а отже, таким красивим, як оце зараз, уже ніколи не буде. Саме зараз, коли ти на нього дивишся, воно най-найкрасивіше (Т. Поставна).

Номер слайду 16

Якщо ми хочемо навчитися правильно розуміти інших людей, потрібно вміти вловлювати не тільки зміст сказаних ними слів, але й усі невербальні сигнали. Розпізнати невербальну інформацію досить складно. Вправа «Впізнай емоцію»

Номер слайду 17

Виберіть один із варіантів домашнього завдання і виконайте його:556. І. Складіть і запишіть уявну розмову, під час якої співрозмовник очікує від вас дізнатися про таке: 1. Яка твоя улюблена книжка? 2. Про що ти запитав би / запитала б її автора / авторку під час зустрічі?3. З ким із героїв твору хотів би / хотіла б поговорити? Про що?ІІ. Прочитайте текст. Який настрій передає письменниця? Які емоції викликав у вас зміст прочитаного? Складіть і запишіть уявну розмову з дідусем. Визначте мету й очікування мовців. Сьогодні знову хлющ. Несподівано, зненацька. Прогнози віщували сонце, а тут – він. Прямолінійно – з неба. Ніхто не чекав. Ніхто не бажав. А він прийшов. Потоки прозорої небесної води вмивали вулиці й дороги. На лаві біля фонтану непомітно сидів дідусь під старенькою парасолею. Усміхнений… (Слава Світова).ІІІ. Напишіть есе «Моє спілкування з природою». Як орієнтири можете використати подані запитання.1. Що, на вашу думку, означає «спілкування з природою»? 2. На що спрямоване таке спілкування? 3. Які очікування від нього? 4. Чи вдається вам спілкуватися з природою? 5. Як ви це робите? Що відчуваєте?rrrrrrrr

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Єскіна Наталія Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
11 лютого 2023
Переглядів
7866
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку