Мета: закріплювати вміння читати правильно та виразно вголос, вдосконалювати навички звукового аналізу слів, розвивати вміння аргументувати та висловлювати думку, виховувати старанність, культуру письма;
- формування ключових компетентностей:
- уміння вчитися: удосконалювати вміння дотримуватися правильної постави під час письма; підготувати все необхідне до уроку; виконувати завдання; виявляти ініціативу; виконувати розумові операції й практичні дії:
- комунікативної: розвивати мовленнєві вміння;
- соціальної: здатність співпрацювати в парі;
- інформаційної: удосконалювати навички запам'ятовувати нову інформацію.
Обладнання: Українська мова (автор І.О Большакова, М.С. Пристінська- Харків: Ранок, 2018, 2 частина), конструктор LEGO, дві фотографії, картинки з продуктами, ноутбук.
Хід уроку
Українська мова
1 клас
Тема Букви А і а. Закріплення письма малої букви а. Послідовність подій. Передбачення.
Мета: закріплювати вміння читати правильно та виразно вголос, вдосконалювати навички звукового аналізу слів, розвивати вміння аргументувати та висловлювати думку, виховувати старанність, культуру письма;
- формування ключових компетентностей:
- уміння вчитися: удосконалювати вміння дотримуватися правильної постави під час письма; підготувати все необхідне до уроку; виконувати завдання; виявляти ініціативу; виконувати розумові операції й практичні дії:
- комунікативної: розвивати мовленнєві вміння;
- соціальної: здатність співпрацювати в парі;
- інформаційної: удосконалювати навички запам’ятовувати нову інформацію.
Обладнання: Українська мова (автор І.О Большакова, М.С. Пристінська- Харків: Ранок, 2018, 2 частина), конструктор LEGO, дві фотографії, картинки з продуктами, ноутбук.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Пролунав дзвінок.
Починається урок.
Вправа « Эмоційно-художнє оформлення». Пропонуються дві фотографії із зображенням сумного та радісного пейзажу. Учням пропонується вибрати ту картину, яка відповідає їх настрою.
ІІ. Основна частина
- Що зображено на першій картині ?
- Що це за дерево і як звуться його плоди ?
- Які вони на смак ?
- Який перший звук у слові ?
Які іще ви знаєте фрукти та ягоди , які мають букву а?
( Апельсин , айва, слива, груша, ожина. малина, журавлина, аґрус. смородина)
Отже, головною героїнею нашого уроку буде буква а.
Гра « смачний кошик». Пішла мама на базар і купила повний кошик продуктів в яких є буква а.
Робота в парі - Покласти в кошик продукти. (картинки із зображенням продуктів) Батон, ковбаса, яйця, сир, сметана, капуста, огірок, баклажан, банан, кавун, риба, гречка та ін.)
Гра « Назвіть сусідів»
Назвати сусідів звука [а] в таких словах: бабуся, гараж, басейн.
Стратегія « Входження в картину- Що відбувається на малюнку? Увійдіть у малюнок. Де ви станете ? Кому допоможете?. В яку пору року дозрівають абрикоси? Що можна приготувати з абрикос ? Якщо знімаєте плоди, слід дбати про безпеку, щоб не впасти. Хто любить абрикоси ? Перед тим як з’їсти, що слід робити ?
Робота зі словами
О Звірята
О Смачний пиріг
О Як звірята й пташенята пекли пиріг
Словникова робота
Курага, урюк – сушені плоди абрикоси.
Курага́ — сушені абрикоси або персики без кісточок. Належить до сухофруктів. Крупні сорти сушать без кісточок, дрібні сорти — урюк, сушать з кісточками, оскільки у більшості сортів урюку кісточки погано відділяються від м'якоті. Урюк як цільний плід має більш високу поживну цінність.
Карава́н — група людей разом з в'ючними тваринами, що об'єдналися разом задля взаємодопомоги і взаємозахисту для мандрівки через важкодоступну місцевість, переважно пустелі, з торговими, паломницькими або іншими цілями.
Вправа «Сенкан»
Фізкультхвилинка
Режим доступу : Гімнастика для мозку. Урок 1. https://www.youtube.com/watch?v=difXRMjl79k
Робота над розумінням прочитаного.
Використання стратегії « Ромашка Блума»
Прості питання. Що вирішили спекти звірята і пташенята ? Що приніс песик?
Що принесла киця ? Що приніс ведмідь ? Що принесла корова ? Що принесли каченята ?
Уточнюючі. Я можу помилятися, але чому ведмідь приніс цукор .
Пояснювальні. Навіщо вони пекли пиріг ?
Творчі. Що б було якби песик не приніс борошна ? Чи вдалося б замісити
тісто ?
Оцінюючі. Чи вдалося їм спекти пиріг, якби не були дружними ?
Практичні. Хто з вас приймав участь, коли пекли пиріг ? Що ви можете доповнити ? Ваші враження від спільної роботи ?
Робота з прислів’ям.
Робота спільна - як пісня весела.
Прочитайте. Як ви розумієте?. Чи підходить прислів’я до нашого тексту ?
Каліграфічна хвилинка
А А А а а а ау ао ае аі аи
Списування прислів’я. Робота спільна - як пісня весела.
Абрикоси ( прописування слова та побудова звукової моделі )
Гра «Відшукай у слові слова». ( утворені слова записуємо)
Коси, рис, риба, сир, кора, роса.
ІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія
Метод « Щести капелюхів»