У процесі спілкування можна виділити такі аспекти: Зміст спілкування — інформація, яка в міжособистісних контактах передається від однієї людини до іншої. Це можуть бути відомості про внутрішній (емоційний) стан співрозмовника, про середовище, наукові та побутові знання, навички та уміння, про саму людину (її зовнішній вигляд, особливості характеру, манера поведінки тощо). Мета спілкування — це обмін думками, інформацією та індивідуальним досвідом. Засоби спілкування - шляхи передачі інформації. Інформація може передаватися за допомогою органів чуття, мови та інших знакових систем.
Зміст спілкування реалізується за допомогою вербального і невербального спілкування. Вербальне (словесне) спілкування відбувається за допомогою мови. Володіючи мовою, люди обмінюються думками, розуміють одне одного і взаємодіють. Невербальні засоби передавання інформації людина засвоює раніше, ніж вербальні. Невербальне спілкування відбувається мимовільно, за допомогою міміки, жестів, поз, інтонації. Прикладом може бути спілкування з немовлям, коли воно реагує на жести, вираз обличчя, інтонацію дорослих.
Авторитарний стиль. За такого стилю спілкування співрозмовник сам вирішує всі питання життєдіяльності, визначає кожну конкретну мету, виходячи лише з власних установок, суворо контролює виконання будь-якого завдання і суб'єктивно оцінює досягнуті результати. Головними формами взаємодії такого стилю спілкування є наказ, вказівка, інструкція, догана, чітка мова, короткі розпорядження. Найяскравіше стиль спілкування виявляється у ділових партнерів, керівника і підлеглого.
Демократичний стиль. Такий стиль орієнтований на розвиток активності співрозмовників, залучення кожного до вирішення спільних завдань. Цей стиль ґрунтується на повазі і довірі. Демократичний стиль — найбільш сприятливий спосіб організації співробітництва в колективі. Під час використання цього стилю основними способами взаємодії є заохочення, порада, інформування, координація.