Спілкування з майстром слова

Про матеріал
Мета - вшанування памяті письменника-земляка, майстра слова, імя якого носить наш заклад; бажання привернути увагу до творчості митця як дорослих, так і школярів; виховання почуття патріотизму, любові до Батьківщини, глибокого вивчення української мови та літератури.
Перегляд файлу

                                           Спілкування з майстром слова

      Добрий день,  шановний Борисе Дмитровичу! Звертаюся до Вас я, учениця навчального закладу, який  із гордістю носить Ваше ім’я.  Минуло дуже багато років, як Ви залишили гімназію. З того часу школа, звичайно, змінилася. Навчаються нові учні, на роботу прийшли нові вчителі, нова зміна, інше покоління. Біля вхідних дверей у навчальний корпус розміщена меморіальна дошка з барельєфом відомого митця та вказівкою років його життя.

        В окремому корпусі був розміщений меморіальний музей митця, Бориса Дмитровича  Антоненка-Давидовича. Учні, учителі, гості нашого міста та охтирчани  з задоволенням і цікавістю відвідували кімнату-музей, розглядали експонати, свідків життя і творчості великої людини.

        Піднімаюся сходами на другий поверх головного приміщення, заходжу до класу, відкриваю сторінку підручника,  уважно дивлюся на портрет письменника. Непомітно він оживає, і я тихо веду з ним неспішну розмову. Раджуся, турбуюсь, запевняю, сумую, переконую, що життя він прожив недарма: його слово цінували сучасники, дійшло воно й до нашого покоління. А Борис Дмитрович непомітно, лише куточком вуст посміхається, підтримує розмову. Він розповідає, як жив, працював, ідучи тернистою дорогою, уболівав за долю українського народу, свого краю, своєї Вітчизни.

         Дитинство – це грунт, на якому виростають розкішні сади людських талантів та характерів. Якими б високими й розкішними вони не були, саме там, у дитинстві, бере свій початок великий талант, що живить і підтримує майбутнє. Одним із таких є Борис Дмитрович Антоненко-Давидович. Вихований дитинством, загартований власним життям талановитий письменник, незважаючи на перешкоди у творчості, залишив нам у спадок чудові зразки різноманітних творів: оповідань, повістей… Словами «я не можу там бути, де зневажають мій народ» у повісті «Слово матері» Борис Дмитрович перевершив самого себе. Ми й сьогодні звертаємось до них, читаємо, вникаємо у зміст, думаємо, міркуємо, робимо висновки, присвячуємо йому вірші… Ось рядки вірша  одного з випускників нашого навчального закладу:

Він народився на межі століть,

Вклонімось його пам’яті в цю мить.

Ми стоїмо ось на межі віків,

Полинуло в минуле сто років.

Та й нинішні дівчатка, юнаки

Кладуть до бюсту квіти залюбки…

Через кордон у серці пронесуть

Найголовнішу, найважнішу суть:

Хай пам’ятає  двадцять перший вік,

За що страждав цей мужній чоловік.

Любив він свій замучений народ,

Охтирщину і  плин ворсклянських вод…

docx
До підручника
Українська література (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Авраменко О.М., Пахаренко В.І., Мовчан Р.В.)
Додано
27 липня
Переглядів
80
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку