"Співвідношення між одиницями вимірювання часу. Календар."

Про матеріал
Конспект уроку. Проведений як показовий у 3 класі. Математика. За Оляницькою Мета: формувати вміння користуватися одиницями вимірювання часу, вчити переводити одні одиниці часу в інші; користуватися календарем; закріплювати вміння розв’язувати приклади, задачі; розвивати логічне мислення, обчислювальні навички, пам’ять, математичну мову; виховувати бажання вивчати математику. розвивати увагу, пам’ять ,пізнавальний інтерес через ігровий момент взаємоконтролю і самоперевірки; виховувати старанність, самостійність, бажання та інтерес до вивчення математики.
Перегляд файлу

                                 Математика                                     3 клас

 

Тема.  Співвідношення між  одиницями  вимірювання часу.  Календар.

 

Мета:  формувати вміння користуватися одиницями  вимірювання часу,  вчити переводити одні одиниці часу в  інші; користуватися календарем; закріплювати  вміння розв’язувати приклади, задачі;  розвивати логічне мислення, обчислювальні навички,  пам’ять, математичну  мову; виховувати бажання вивчати математику.

розвивати  увагу, пам’ять ,пізнавальний інтерес через ігровий момент взаємоконтролю і самоперевірки; виховувати старанність, самостійність, бажання та інтерес до вивчення математики.

Обладнання:  картки для груп і пар; ілюстрації  різних  видів календарів;  таблиця «Одиниці часу». мультимедійна презентація, демонстраційний матеріал,

 

 

1.  Організаційний  момент.

Пролунав уже дзвінок.

Починається урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Тож і ми часу не гаємо-

Працювати починаємо.

Прошу вас зайняти місця за столами, згідно з завданням домашнього проекту.

2. Організація класу.

Експерт (дитина) вивішує на дошці інформацію про дату, день тижня, місяць, пору року.

  • Що повідомив нам експерт?
  • Як назвати ці поняття? (Одиниці вимірювання часу)

Повідомлення теми уроку. Сьогодні на уроці ми продовжуємо працювати з одиницями вимірювання часу, а також пригадаємо співвідношення між ними.

Але крім цього ми дізнаємось щось нове.

Ось перед нами на дошці друга частина теми нашого уроку. Нам треба її відкрити, але ми бачимо замок. А шифр від замка у конверті. Але щоб відкрити, треба виконати завдання. Порахувати приклади та з букв зібрати слово.

  • У кожної команди на парті є приклад, розв’язавши який ми отримуємо код доступу до відгадки

3. Розв’язати приклади письмово. 

Із букв зібрати слово. Рахуємо у стовпчик.

Діти обраховують приклади у зошитах. Результат представляють на магнітних дошках для перевірки, звіряють з екраном телевізора.

Ці літери вивішені на дошці  з самого початку, але закриті зверху листочком з числами, які потім знімає вчитель. Літери без прикладів можна залишити перевернутими білою стороною і відкрити, коли діти відгадають слово.

* Зменшити число  136  на  123 - Л

*  Збільшити  144 на 235 - Д

*  - К

*   На скільки 999  більше за 467 – А

*   На скільки 753  менше за 232 - Н

*  Знайти різницю чисел 858 та 325 - Е

*   -А

*  Знайти суму чисел  642  і  316 – Р.

Л – 13  Д – 379  А- 532  Н- 521  Е- 533   Р- 958

  • Чудово! Прекрасна робота! Але зверніть увагу, не всіх літер вистачає. Давайте спробуємо відгадати що це за слово?

    (Слово -  к а л е н д а р)

На екрані з’являється напис календар.

—  Сьогодні на уроці ми ознайомимося з календарем, будемо вчитися орієнтуватися в ньому.

Це і буде друга частина нашої теми уроку.

Перед нами лепбук “Машина часу” він стане нашим помічником, та допоможе нам підкорити час. (Стати володарями часу)

-Але як відкрити замок?

4. На екрані транслюється відео з мульт-героєм Грінчем( викрадач часу)

Він повідомляє, що вкрав календар, щоб Новий рік не настав. Але, щоб спробувати його повернути він пропонує дітям завдання, то він поверне календар і Новий рік.

Для цього він підготував конверт з завданням (ключ).

Щоб його використати, нам необхідно вгадати, яке число загадав Ґрінч.

5.  Усний рахунок

Гра «Так або Ні»

Учитель відкриває конверт з ключем на якому  число від 1 до 50 пропонує дітям відгадати число, ставлячи питання, на які можна відповісти «так» або «ні».

Діти задають питання:

  1. Число більше ніж 10?
  2. Число менше ніж 40?
  3. Твоє число ділиться на 7?
  4. Твоє число парне?
  5. Це число кругле?
  6. Це число двоцифрове?

Після того, як учні впевнилися в числі, вони пишуть відповідь на магнітній дошці.

-Молодці ! Ви вірно відгадали число Ґрінча, тож можемо відкрити замок.

- Давайте дізнаємось, яке перше завдання підготував нам Ґрінч, відгадавши загадку.

6. Відгадування загадки

• Стоїть дуб, на ньому — дванадцять гілок, а на кожній гілці — по чотири гнізда, а в кожному гнізді — по семеро пташенят. (Дні, тижні, місяці, рік)

-Молодці! А що об'єднує всі ці поняття? (Це одиниці вимірювання часу)

Коли загадка відгадана , учитель  відкриває напис одиниці вимірювання часу

7. Пояснення матеріалу

- Діти, що ви знаєте про час?

А тепер послухайте, що ще ми повинні знати про час.

- Земля робить повний оберт навколо Сонця приблизно за 365 діб і 6 год. Це - один рік. Для зручності лічби з давніх часів прийнято, що три роки налічують по 365 днів у кожному, а четвертий - високосний - 366 днів. Проміжок часу в 100 років має назву століття.

Рік поділяють на 12 проміжків - місяців. Проміжок часу обертання Землі навколо своєї осі - доба. Доба поділяється на 24 рівні частини - години. 1 год - це 1/24 доби. Година поділяється на 60 рівних частин - хвилин, а хвилина - на 60 секунд, 1 с - це 1/60 хвилини.

8. Хеш тег (хмара слів)

На партах у дітей написи різнокольорові які позначають проміжки часу, а також зайві одиниць вимірювання маси та довжини. Завдання дітей на першій сторінці лепбука  розташувати написи від найменшого до найбільшого. Вилучити написи, які не відповідають одиницям вимірювання часу.

Слова:

Вірні : Година, доба, століття, місяць, рік, тиждень,  секунда, хвилина, семестр, секунда, сезон, мілісекунда.

Не вірні: Кілограм, тонна, сантиметр, метр, ширина,  периметр.

По дві дитини з кожної групи по черзі, чіпляють слова у лепбук.

  • Чудово! А тепер давайте пригадаємо, як перетворити одну одиницю вимірювання часу в іншу.

9.  Вправа кубування.

    Учитель по черзі передає куб на гранях яких написані одиниці вимірювання часу.

Завдання перетворити в інші одиниці часу (усно)

       1 століття  = … років

       1 рік          = …  місяців

       1 доба       = …  години

       1 година   = … хвилин

       1 хвилина = … секунда

1 тиждень= … днів

10. Порівняння одиниць вимірювання часу. (письмово)

-А зараз виконайте порівняння одиниць вимірювання часу в зошитах.

1 доба_48 год     1 р._12 міс.

6 год_60 хв     90 діб_2 р.

Правильні відповіді на екрані телевізора. Діти проводять самоперевірку. Використовують сигнальні картки.

  • Прийшов час трохи відпочити після плідної роботи.

11. Фізхвилинка (рухлива)

  • Наступна частина нашого лепбуку ще не відкрита. Ґрінч ховає від нас час. Ми зможемо дізнатись, що чекає нас в другій частині, відгадавши загадку.

Відгадування загадки про годинник.

У квартирі на стінці загадка висить,
І цілими днями вона говорить,
Коли мені гуляти, пити кефір, танцювати,
Дивитися телевізор, комп'ютер включати.
Можу я крутити у загадки вуса.
Ну, ви здогадалися, що це?

Відкривання напису на лепбуці (годинник)

- Які види годинники ви знаєте?

Кожна група підготувала цікаву інформацію про один з видів годинників.Давайте їх послухаємо.

 

 

12.  Презентація дослідів . Проект «Види годинників»

Одна дитина з кожної групи виходить та презентує окремий вид годинників. Та розміщає інформацію на дошці.

Види годинників:

  • Сонячний годинник
  • Водяний годинник
  • Пісочний годинник
  • Механічний годинник
  • Цифровий годинник
  • Квітковий годинник

- Ось ми і дізнались про різноманіття годинників, а тепер давайте спробуємо попрацювати з ним

13. Годинникова Ґава

Учитель пропонує переглянути  та зафіксувати кожен час, який називає ґава. (8:00, 9:20, 11:15, 12:30, 13:55, 15:45)

Учитель пропонує вийти до дошки по одному учню з групи з годинниками ( у кожної групи свій), на яких встановлено час зафіксований з відео.

Учням треба стати у порядку зростання часу.

Діти рахують різницю між показами годинників.

  • Настав час дізнатися, що останнє вкрав у нас Ґрінч. Для цього послухайте загадку.

14. Відгадати загадку.

• Сам днів не знає,

А іншим указує.

(Календар)

Вчитель відкриває напис “Календар” на останній сторінці лепбука.

https://www.youtube.com/watch?v=pgs9bdu4_uQ

https://www.youtube.com/watch?v=6BqQtuQczx4

 

15. Робота з календарем.

- Пропоную вам переглянути відео

Григоріанський календар. За ним ми живемо вже більш двох тисяч років.

Але, є ще багато різних календарів , створених у різні століття.

  •                  Які місяці мають по 30 днів? по 31 дню? по 28 днів?
  •                  У кожної групи по 2 місяці. Вам потрібно згадати всі важливі дати у році та відмітити їх у календарі. Розповісти про ці свята.

У дітей на партах лежать частини календаря за місяцями. Вони відмічають кружечком дати. Презентують по одному біля дошки та чіпляють на останню частину лепбука по-порядку.

  • Якщо у вас виникне бажання на нашому календарі позначити дату свого Дня народження, ви можете це зробити на перерві.

16. Розв’язування задачі (письмо у зошитах)

-Таким чином ми відновили з вами календар, та розташували всі місяці по-порядку.

Тож тепер ми зможемо подолати чари Ґрінча, та зустріти Новий рік.

Давайте порахуємо скільки днів нам залишилось до Нового року? (за календарем)

А тепер подумайте, як дізнатись скільки днів вже минуло від початку року?

Запишіть це у вигляді задачі.

Рік – 365 днів

Залишилось –  16 днів

Минуло - ? днів

365-16=349 (дн.)

Відповідь: Від початку року минуло 349 днів.

  • Давайте доведемо Ґрінчу, що ми все знаємо про час, та можемо його підкорити.

17. Гра «Правда-неправда»

За допомогою цеглинок лего (червоний, зелений) визначити істинні та хибні

факти:

У кожному році 12 місяців;

Чотири повні тижні – це 28 днів;

У кожному році 365 днів;

У січні завжди 31 день;

У лютому завжди 28 днів;

Два місяці – це більше ніж 61 день;

У весни менше ніж 90 днів;

У літа 92 дні;

Пів оберта годинникової стрілки – це 6 годин;

Одна година – це 60 секунд.

17. 1 Домашнє завдання.

Завдання додому, дослідити та дізнатися, які ще були створені календарі у давні часи, та підготувати про це проекти.

 

18.  Підсумок уроку.

Що найбільше сподобалось на уроці?

Що ти дізнався нового?

Чому навчилися?

19. Прощання

А злий Ґрінч зрозумів свою помилку, став добрішим та вирішив пригостити вас смачненькими подарунками у вигляді годинників.

Він просить вибачення та бажає святкувати з нами також Новий рік.

Тож прощаємо його?

- На цьому наш урок закінчено.

- До побачення.

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 лютого 2022
Переглядів
1612
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку