"Спогади про літо" (створення об'ємної композиції з природних матеріалів)

Про матеріал
Матеріал для уроку підібраний так, що можна використати на уроці з дітьми різного рівня підготовки. Буде цікавий кожному вчителю, який творчо проводить уроки трудового навчання
Перегляд файлу

Тема: Спогади про літо. Створення макету обємної композиції з

      природних форм. Відтворення руху реальних тварин (лебідь).

      Правила поведінки в природі.

Мета:   -  формувати стійкий інтерес до роботи з мушлями, гарним і неповторним природним матеріалом;

  •       ознайомити з новими видами ракушок, поглибити знання про вид тварин-птахів;
  •       виховувати шанобливе ставлення до природи, привчати дітей самостійно добувати  знання.

Обладнання: виставка ракушок, демонстраційне коло, малюнки птахів, ілюстрації до казок, роботи з природних матеріалів, мушлі, пір'я, пластилін.

Тип уроку: інтегрований.

Хід уроку

І.  Організація класу.

ІІ. Актуалізація знань учнів.

 

  1. Чим займалися на попередніх уроках ?
  2. Розгляд макету виставки.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Чи знаєте ви, як виглядала наша Земля багато мільйонів років тому ? Величезні материки, вкриті лісами, океани, бурхливі моря, гігантські фантастичні тварини, які жили на суші і в воді. До цього світу можна доторкнутися. Багато чого змінилося в обличчі Землі. Але існує маленька мушля (ракушка). Своїми чудернацькими формами й перламутровим блиском, шумом моря, який назавжди оселився всередині, ця мушля нагадує нам про те фантастичне минуле. І недарма, пращури називали мушлі «вузликами вічності». Які ж вони гарні!

В мушлі живе дивна істота - молюск. Він вміє будувати будинок із власної слини, яка застигаючи навколо нього утворює мушлю. Подивіться як вони відрізняються одна від одної. У мідії подовжена, схожа на трикутник форма. З цієї мушлі ми на минулому уроці робили гарних метеликів. Ось вони представлені на виставці.

Серцевидна мушля з характерними ребрами - це кардіум.

Морський метелик або королевка мають овальну форму.

А ось клатрус, схожий на вершу, що має видовжену форму і нагадує старовинне веретено.

Рапан - найбільша мушля і сама поширена на Чорному морі.

А крім цих і ще є венерки, серцевидки, гребінці, донакси. Дуже різні за формою та кольором спірально закручені мушлі равликів. Збір мушлі - це дивне заняття. Краще всього це робити на березі річки, моря, озера. Найкраща пора для цього літо.

Як ви збирали мушлі цього літа? ( розповідь учня ).

Зробивши з ракушок сувенір і ми подаруємо їй друге життя. Демонстрація виставки сувенірів з морських ракушок.

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

 

  1. Відгадайте загадку:

Ця птаха тендітна та сильна, Пливе вона в річці повільно.

Шия довга, наче спиця,

А постава, як в цариці.

Білосніжні, гарні птиці Дім будують на водиці, Душе схожі на гусей, Обережні до людей!

2. Розповідь про лебедів.

В усі часи найбільшою популярністю користувалися лебеді. І не дивно, бо саме цей сильний і гарний птах - справжнє втілення грації. Подивишся на таку красу - і зразу настає стан спокою. Лебідь по своїх розмірах, силі, красі і величавій поставі давно вважається царем всіх водоплавних птахів. Білий , як сніг, з блискучими прозорими очима, з чорним дзьобом, і чорновими лапами, з довгою, гнучкою і гарною шиєю, він невимовно гарний, коли спокійно пливе по між зеленого очерету по темно-синій гладкій поверхні води.

Одним із цікавих фактів про лебедів є те, що їхні пташенята вилуплюються із лебединих яєць тільки під час сильної зливи і що саме грім і блискавка розбивають шкарлупку.

Лебідь - символ мудрості, мужності, відродження, поезії, вірності та кохання, чистоти.

І наречені слов'янських народів виходять заміж саме у білих сукнях, вони схожі на білих лебедиць.

Як і все в житті має дві свої половинки, так і лебеді. Білий - день або життя ,

чорний - ніч або смерть. Чорних лебедів вперше побачили в Австралії в той момент, коли вона була відкрита моряками.

Як день і ніч два лебедя кружляють.

До якого виду тварин  належить  лебідь ? Які характерні ознаки  птахів ?

V.Музична  фізкультхвилинка.

 

3. Показ зразка роботи, виготовленого раніше.

4. Показ поетапного виконання роботи:

  • скачування,
  • витягування,
  • кріплення крил, дзьоба, хвоста.

VI. Самостійна робота дітей.

VII. Виставка дитячих робіт «Лебедине озеро»
VIII.Правила поведінки в природі.

IX. Лебідь в казках та музичних творах ( результати пошукової роботи ).

  1. Розповідь учня:
  2. Композитор Петро Ілліч Чайковський створив двохактний балет
    «Лебедине озеро». Цей балет в різних країнах світу зі сцен різного рівня
    більше ста років дивує глядачів своєю красою.
  3. І диво, до нас також залетіли лебеді.

Танець лебедів ( танцюють діти ).

X.  Підсумок уроку.

 

docx
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
1495
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку