Спортивна гра "Містечка"

Про матеріал
Методичні рекомендації щодо проведення цікавих ігрових компонентів на уроках фізичної культури, факультативах, позаурочних спортивних заходах
Перегляд файлу

Гра в містечка

Суть гри:

Суть гри - кидками біт (палиць) вибити з «міста» (звідси і назва) по черзі певну кількість фігур, складених з 5 містечок - циліндричних стовпчиків з берези, липи, бука. Головне завдання - затратити на вибивання 15-ти фігур якомога менше кидків. Хто за підсумками трьох турів використовував менше спроб, той і переміг.

Гра в містечка:

Гра в городки полягає у вибиванні фігур, побудованих з п'яти містечок, з обмеженим майданчиком, званим "містом", бітами з певної відстані.

Городкові фігури:

Для гри в городки використовуються 15 фігур. Послідовність і правильна їх постановка в партії з 15 фігур показана нижче:

У партії з 10 фігур фігури ставлять і вибивають в наступній

послідовності!

"Гармата "

" Вилка"

"Криниця"

"Стріла"

"Артилерія"

"Серп"

"Кулеметне гніздо"

"Літак"

"Тир"

"Лист"

 

 

Всі фігури, окрім фігури "Лист", ставлять на середині лицьової лінії, не виходячи за її межі. Городки встановлюють щільно один до іншого без зазорів.

Кутові городки фігури "Лист" ставлять на зовнішній лінії "міста", не виходячи за його межі, так, щоб в кутах утворювалися трикутник. Городок, що позначає марку , встановлюють у центрі діагоналі, що йде від заднього правого кута "міста " до переднього лівого (для тих, хто грають правою рукою) або в центрі діагоналі, що йде від заднього лівого до переднього правого кута "міста" (для тих, хто грають лівою рукою)

 

 

 

 

 

 

 

Майданчик для гри. Обладнання

Інвентар:

Містечковий майданчик розміщується на рівній горизонтальній ділянці розміром ( 22-30 ) х (12-15 ) метрів.

Обладнання містечкового майданчика:

 

Металеві або полімерні листи, на яких фарбою наносяться лінії "містечок" і "передмість". Оптимальна товщина листа - 10-12 мм; відбійна стінка і огорожа; освітлювальні прилади для гри ввечері;

фіксовані планки висотою 50-60 мм на особових лініях конів і напівкону;

навіси для укриття гравців і секретаря від атмосферних опадів.

Бажане обладнання загального навісу "містами", "передмістями" і відбійною стінкою.

Поверхня кону і напівкону повинна бути достатньо твердою, виключає ковзання взуття. Найбільш доцільним є асфальт.

"Місто" - зона, що має форму квадрата зі стороною 2 м.

"Передмістя" - зона, що знаходиться між лицьовою і штрафною лініями, обмежена з боків продовженнями діагоналей "міста". По центру "передмістя" на відстані 20 і 40 см від штрафної лінії наносять дві відмітки довжиною 20 см для установки на них штрафних містечок.

Штрафна лінія і площа, що знаходиться перед нею, називаються штрафною зоною. Її засипають піском або покривають крейдою ( з водної суспензії).

Листи, на яких розмічаються два "міста " з " передмістями ", повинні мати розмір не менше 8,0х3,5м і розташовуватися строго горизонтально (містечко, спокійно покладене в будь-якому місці "міста" або "передмістя" , не повинно мимовільно котитися в будь-якому напрямку за умови відсутності будь-яких впливів на нього (вітру, струсу майданчика).

Бічні лінії кону і напівкону повинні знаходитися строго навпроти бічних ліній "міста" з урахуванням того, що ширина обмежувальних ліній "міста" і бічних ліній "передмістя" входять до розмірів "міста", "передмістя", а ширина обмежувальних ліній кону і напівкону в розміри цих зон не входить.

Лінії розмітки шириною 2 см фарбують фарбою, що контрастує з покриттям.

 

Містечко

Городок виготовляється з дерева у формі циліндра довжиною 200 мм і діаметром 48-50 мм. Торці містечка повинні мати фаску 2-3 мм і бути рівними. Городок може бути пофарбований.

Біта:

 

Біта являє собою круглий стержень довжиною не більше метра, довільної ваги і діаметра. Біта збирається з вставок, втулок, кінцевої склянки і ручки.

Найбільш доцільно виготовляти вставки з дерево-шаруватого пластику або з кизилу. Ручки - з текстолітових стержнів або з кизилу, втулки - з суцільної сталевої труби. Вставки повинні щільно з'єднуватися з втулками і закріплюватися керненням або іншим способом кріплення. Відстань між втулками не повинна бути менше діаметра вставки. Довжина втулки не повинна бути менше двох діаметрів вставки. Відстань від краю втулки до місця кріплення 10-15 мм (за винятком кріплення ручки). Складові частини не повинні мати взаємних переміщень. Для масових змагань допускаються біти з твердих порід дерева будь-якої конструкції, що забезпечує безпеку.

 

Техніка кидка:

 

 

Види змагань та способи їх проведення

 Змагання ділять на:

  • Особисті;
  • Командні;
  • Особисто-командні.

Вид змагання в кожному конкретному випадку визначається положенням про змагання.

В особистих змаганнях учасники виступають індивідуально.

У командних змаганнях учасники виступають командами. Склад команди і порядок проведення ігор визначається положенням.

В особисто-командних змаганнях учасники можуть виступати і в особистих, і в командних першостях. Переможець змагань визначається за сумою очок, набраних учасниками команд у особистій першості, або за сумою очок, набраних і в особистій, і в командній першостях.

 

Способи проведення змагань

 Особисті та командні змагання можуть проводитися:

  • з певної кількості партій;
  • на вибивання встановленої кількості фігур;
  • по коловому способу;
  • за способом з вибуванням;
  • за змішаним способом.

Кількість фігур, що вибиваються і партій визначається положенням.

Учасники змагань:

Залежно від віку учасники змагань поділяються на групи:

Діти - 12 років і молодше;

Підлітки - 13-14 років;

Юнаки -15-18 років;

Юніори - 19-25 років;

Дорослі - 26-59 років;

Ветерани - 60 років і старше.

Діти і підлітки грають з відстані 6,5 м - кін і напівкону.

Юнаки, юніори та дорослі грають з відстані 6,5 м - напівкону і 13 м - кін. Відстань для гри ветеранів визначається положенням. 

Для участі в змаганнях міського рівня і вище кожен гравець повинен мати довідку про допуск до змагань, підписану лікарем і завірену його особистою печаткою або печаткою медичної установи. Необхідність надання довідки визначається Положенням.

Учасники змагань з молодших вікових груп можуть бути допущені до змагань у старших групах з дозволами головного судді при відповідності їх технічної підготовки рівню змагань.

Форма одягу:

Учасники повинні бути одягнені в спортивну форму, відповідно до погоди та умов проведення змагань.

Гравці команд повинні бути одягнені в єдину спортивну форму з відповідною емблемою. Кожен гравець команди повинен мати на спині порядковий номер, під яким він записаний в протоколі. Номер повинен бути помітний з будь-якої відстані в межах майданчика. Капітан команди повинен мати на рукаві пов'язку, що відрізняється від форми за кольором або знак "капітан"

Тренер (представник):

Організації, що беруть участь у змаганнях, призначають тренера (представника) команди.

Тренер є керівником команди. Він несе відповідальність за дотримання спортивного режиму, дисципліну, чітке виконання спортсменами Правил у Положенні про змагання.

Тренер бере участь у жеребкуванні, присутній на нарадах суддівської колегії, якщо вони проводяться спільно з представниками.

Тренеру забороняється втручатися в дії суддів на майданчику.

Під час гри тренер має право перебувати при команді.

Правила і порядок проведення гри

Побудова та розминка:

Перед початком розминки суддя і учасники шикуються за територією майданчиків, після чого організовано виходять на майданчики і стають на задній лінії " міст " обличчям до глядачів. Місце між командами займає суддя.

Судця-інформатор (суддя) представляє учасників гри і суддів. Учасники вітають один одного.

Під час розминки суддя-інформатор повідомляє відомості про команди (спортсменів) в турнірному становищі, досягнення в минулих змаганнях та рекорди.

Перед початком гри (по закінченні розминки) тренери і капітани команд повинні заповнити протокол і поставити свої підписи.

При виході на майданчик, під час розминки і гри учасники повинні нести битви в одній руці.

Гравець команди, що не виступає протягом однієї партії, має право на розминку на вільному майданчику. При цьому він не повинен заважати проведенню змагань.

Порядок проведення гри

Гру починає команда (учасники) правого "міста", далі суперники виконують кидки по черзі, використовуючи в кожному виході по дві біти.

Склад команди і кількість учасників, що грають в одному заході, визначається Положенням. Черговість виходу гравців встановлює капітан або тренер команди. В одному заході кожен гравець може виходити один раз.

Всі фігури починають вибивати з кону. Якщо вибитий хоча б один городок, то інші вибивають з напівкону. Фігура "Лист" вибивається тільки з кону.

Після закінчення партії команди (учасники) шикуються уздовж бічних ліній "міст" обличчям один до одного і після оголошення результату, по сигналу судді, змінюються "містами".

Якщо перед початком гри у складі команди на дві людини менше, ніж необхідно в одному заході за Положенням, команда не допускається до гри.

Гравці зобов'язані виходити на кін або напівкін і повертатися через бічні лінії.

Запізнившись, гравець може вступити в гру, повідомивши суддю, якщо його прізвище внесене до протоколу. Гравець, прізвище якого записане в протоколі, не має права залишати майданчик без дозволу судді.

Учасники обох команд під час виконання кидків повинні перебувати збоку від своїх "містечок".

Гравцеві забороняється виконувати в одному заході два кидки однією і тією ж битою.

У командних іграх у вирішальній партії після вибивання однієї з команд фігури "Артилерія" команди міняються "містечками". При цьому до переходу обидві команди повинні зробити однакову кількість кидків. Якщо перед зміною "міст" у вирішальній партії у гравців залишилася одна біта, то після переходу він виконує кидок однією битою. Після переходу команди ставлять у своїх "містах" чергові фігури або городки, що не вибиті перед зміною "міст" (в тому ж положенні) і продовжують партію. Якщо гравець команди лівого "міста" вибив (добив) фігуру "Артилерія" першої битою, то після переходу він виконує другий кидок , потім гру продовжує наступний гравець цієї ж команди.

Команда, що грає неповним складом, виконує в кожному заході на два кидки менше. Невиконані кидки вважаються "втраченими".

У першому турі особистих змагань головний секретар розподіляє гравців по майданчиках за результатами жеребкування. У другому турі здійснюється послідовна зміна майданчиків. На кожному майданчику гравці розподіляються по парах суворо за результатами, показаними за два тури, при цьому майданчики для кожної пари визначаються жеребкуванням. У другому і третьому турах гравці, що показали кращі результати, виступають останніми.

Якщо один з учасників особистих змагань закінчив свою партію раніше, то він чекає, поки суперник закінчить свою. При цьому йому дозволяється виконати розминочні кидки у порядку своєї черги. Якщо відставшому супернику на завершення необхідно теоретично не менше п'яти біт, то гравці міняються "містами" і  суперник, що залишився завершує партію, після чого починає нову.

Якщо містечка зрушаться з місця з якоїсь причини раніше, ніж їх торкнеться біта (або пролетить повз них), то їх встановлюють в попереднє положення, біту повертають і кидок виконують повторно. Якщо містечка зрушаться в результаті струсу майданчика (або від вітру) після кидка, коли біта не торкнулася містечок, то їх відновлюють в колишнє положення, але биту не повертають.

Якщо містечко після удару покотиться в один бік, а потім змінить напрямок руху на протилежний, то суддя відкатує його на те місце, з якого він покотився назад.

Якщо після удару містечко розкололося на дві частини або втратило циліндричну форму (більш, ніж на половині довжини) і більша його частина залишилася в місті або передмісті, біта повертається, фігура або положення містечка відновлюються.

Якщо у команди, що грає в лівому "місті", практично не вистачає біт для закінчення партії, то гра в цій партії припиняється.

Якщо гравець грає лівою рукою, зробив промах по фігурі "серп" або "лист" і при цьому не зачепив жодне містечко, то для наступного за ним гравця, що кидає правою рукою, ці фігури переставляються. І навпаки.

 

Змагання (гра) можуть бути тимчасово перервані (скасовані):

  • через незадовільну підготовки майданчиків;
  • через несприятливі метеорологічні умови;
  • для надання медичної допомоги травмованим (хворим) учасникам змагань.

Якщо перерва в грі була не більше 15 хвилин, то гра поновлюється відразу, без розминки, а якщо більше 15 хвилин, то перед грою гравцям надається п'ятихвилинна розминка, після чого гра поновлюється з перерваного положення партії. Якщо перерва тривала більше двох годин, то перервана партія починається заново, а рахунок партій, зіграних до перерви зберігається. Якщо гра переноситься на інший день, то результати зіграних партій анулюються.

У змаганнях дітей та підлітків містечка, викочуються до штрафної лінії на відстань менше 40 см, ставлять на відстань 40 см від штрафної лінії по центру "передмістя". У змаганнях дітей також містечка встановлюються вертикально.

За порушення Правил учасник отримує попередження судді. У разі повторного порушення він (команда) карається позбавленням кидка (не зроблений кидок вважається "втраченим").

За некоректну поведінку учасник видаляється суддею до кінця гри, а головним суддею - до кінця змагань.

Після закінчення зустрічі судця вишиковує гравців без біт вздовж задніх ліній "міст" обличчям до глядачів. Після оголошення результатів гравці і судця обмінюються рукостисканнями і залишають майданчик.

 

Вибите і невибите містечко:

Городок вважається вибитим, якщо він повністю вийшов за межі "міста" або "передмістя "в будь-якому напрямку, крім штрафної зони. Містечка (містечко), що викотилися за межі "міста" і "передмістя" і повернулися назад, вважаються вибитими.

Положення містечка, що зупинилося поряд з кордоном "міста" і "передмістя" з зовнішнього боку, судця визначає візуально, дивлячись зверху по вертикалі. Якщо видно просвіт між лінією і містечком, то містечко вважається вибитим. У сумнівних випадках поряд з містечком на зовнішній кромці лінії ставлять вертикально інше містечко і, якщо містечка не стикаються, - містечко вважається вибитим.

Положення містечка, що зачепила при обертанні лінії "міста" або "передмістя", визначається після повної його зупинки.

Городок, що вкотився в "передмістя" на відстань менше 20 см від штрафної лінії або викотився за неї, встановлюється на відстань 20 см від штрафної лінії паралельно їй проти центру "міста", якщо з фігури вибитий хоча б один городок. Якщо таких містечок кілька, то вони встановлюються встик один до одного. Городок (городки), що досягне покриття над штрафною зоною, стає на штрафну позначку. Якщо з фігури не вибито жодне містечко, то всі містечка, які вкотилися в «передмістя» на відстань менше 40 см від штрафної лінії, встановлюється на відстань 40 см від штрафної ліній. Якщо, яке-небудь "містечко", що знаходиться в "передмісті", заважає установці іншого  "містечка" на штрафну позначку, він мінімально зсувається в напрямку лицьової лінії без зміни орієнтування.

Містечка, які викотилися у "передмістя", але не дійшли до штрафної позначки, залишаються в зайнятому положенні. У всіх випадках, коли існує реальна можливість "штрафного" кидка або зсуву містечок з іншої причини, їх положення суддя зобов'язаний відзначати крейдою або олівцем.

Городок, що підкотили до штрафної лінії на відстань менше 40 см при вибиванні фігури "Лист", ставлять на відстані 40 см від штрафної лінії паралельно їй навпроти місця, раніше займаного цим містечком, незалежно від кількість вибитих містечок.

Якщо вибите містечко, повернувшись в межі "міста" або "передмістя", завадило руху інших містечок, то становище містечок до кидка відновлюються при цьому гравцеві повертається біта.

Якщо два міста стикаються в "місті" або "передмісті" і після цього розходиться, то фіксується їх остаточне положення.

До оголошення результату кидок забороняється:

  • Прибирати або зупиняти містечка, що знаходяться поблизу "міста"
  • або "передмістя";
  • підмітати "місто" або "передмістя";
  • ставати на листи покриття "міста" і "передмістя".

Якщо ці порушення вплинули на результати кидка, команда (учасник), яка допустила порушення, карається тим, що містечко (городки), що викотилося у результаті порушення, встановлюються на краю лінії в місці його виходу.

Положення містечка, що котилося по іншому містечку, визначається після його зупинки.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Переверзєва Світлана Василівна
    Дякую, змістовний виклад матеріалу, цікава гра для НУШ.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 березня
Переглядів
76
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку