Змагання допомагають вчителю створити атмосферу свята в грі; розвивати уміння стійко долати труднощі; сприяють розвитку спритності,витривалості; направлені зміцнювати здоров'я; виховувати любов до фізкультури та спорту, почуття дружби, взаємодопомоги та колективізму.
Спортивні змагання для 1 – 4 класу « Веселі старти»
Мета:
Створити атмосферу свята в грі-змаганні; розвивати уміння стійко долати труднощі; сприяти розвитку спритності,витривалості; зміцнювати здоров’я; виховувати любов до фізкультури та спорту, почуття дружби, взаємодопомоги та колективізму.
Обладнання:
костюм для Барвінка; українські костюми, коровай; вишитий рушник; спортивний інвентар для ігор та естафет; музичний супровід для музичних пауз; плакати та малюнки на спортивну тематику; квіти та грамоти для переможців.
Хід свята
Спортзал святково прибраний. У центрі стоять троє дітей в українському вбранні: двоє хлопчиків і одна дівчинка. Дівчинка тримає в руках на вишитому рушнику коровай. Звучить спортивний марш.
Дівчинка
Гостей дорогих ми вітаємо щиро,
Стрічаємо з хлібом і сіллю, любов’ю і миром.
Хлопчик
Для гостей відкрита
Школа наша рідна,
Тільки б жодна кривда
В неї не забігла.
Учень
Хліб ясниться в залі,
Сяють очі щирі,
Щоб жилось по правді,
Щоб жилось у мирі.
Учень
Є святкових днів багато,
Нам усіх і не згадати…
А між ними й наше свято –
Година спортивних змагань.
Дівчинка
Любі гості, мами й тата,
В нас – спортивне свято.
Добре, що прийшли до нас –
Ваша підтримка потрібна нам зараз!
Хлопчик
Сьогодні свято всіх зустріне,
Сьогодні всі родини тут,
І в цьому залі радість лине:
« Веселі старти» всіх нас ждуть.
Дівчинка
Організатором сьогоднішніх змагань є вчитель початкових класів … .А визначати переможців сьогодні буде журі у складі:
Слово надається голові журі. Після його виступу діти вручають журі коровай.
Дівчата 6 класу танцюють ритмічний танок із м’ячами.
Виходять команди та ведуча змагань.
Організатор змагань
У змаганнях сьогодні беруть участь початкові класи: об’єднана команда дівчат і об’єднана команда хлопців.
Команди, надаю вам слово.
Вітання команд:
Віршована «дуель» команд
1 команда
Для боротьби ми не збирали
Ані рушниць, ані гармат.
Здоров’я повен міх набрали
Вистачить його для обох команд.
2 команда
Ми прийшли сюди сьогодні,
Щоб вести запеклий бій,
Тільки ні, не кулаками,
А в веселій дружній грі.
1 команда
А ми прийшли сюди сьогодні,
Щоби всіх вас розважати –
І свої могутні сили
Всім вам показати.
2 команда
Ви команда дуже сильна,
Ми – команда ще сильніша.
Проти вас ми будемо грати,
Й постараємося обіграти.
Всі разом
Ми веселі й жартівливі,
Є в нас хлопці та дівчата,
Є високі та низенькі,
Та худенькі, та повненькі.
А ще ми всі дуже дружні,
Спритні, сильні та розумні.
І обміняти ми раденькі
Подарунки оці гарненькі.
Обмін команд подарунками
Команда хлопців
Хочете перемогти
ви команду нашу,
То візьміть оцей горнець
І з’їжте всю кашу.
Команда дівчат
Хочете перемогти
Ви команду нашу,
То візьміть оце відро
Та випийте все молоко!
Організатор змагань
Яскраве сонечко для вас
Промінням щедро світить зрання.
Ви всі приготувались? Час
Спортивні починати змагання.
Звучать фанфари. З’являється Барвінок.
Барвінок
Добрий день, діти, шановні гості, Журі.
Сьогоднішні змагання буду проводити я – Барвінок.
Вам, малята, мій привіт і наступне слово.
Спорт любіть з дитячих літ
І ростіть здорові.
Ну – мо, дружно, дітвора,
Всі гукнемо: « Фізкульт – ура!» …
Молодці, малята,
А зараз будемо змагатись!
Барвінок
Нехай дзвенить веселий сміх,
Лунає пісня всюди,
Хто пробіжить спритніше за всіх,
Хто спритнішим буде?
Кожен гравець команди отримує свій порядковий номер. Барвінок називає любий номер. Гравці обох команд під цими номерами почувши свої номери пробігають задану дистанцію і повертаються на свої місця. Барвінок називає інший номер …
Барвінок повинен у любій послідовності дати змогу пробігти цю естафету всім гравцям.
Виграє та команда, гравці якої будуть уважнішими.
За цим слідкує журі.
Кожен гравець команди пробігає дистанцію спиною вперед, передає естафету, становиться останнім у команді.
Виграє та команда, яка закінчує естафету першою і без помилок.
У цій естафеті кожен гравець пробігає свій етап на « всіх чотирьох» - у позі мавпи – допомагаючи собі руками й ногами.
Виграє команда, яка зробить все швидко і без помилок.
Музична пауза; підсумок 3 – х ігор.
Барвінок
Дуже я люблю скакалку.
Хочу спритним бути змалку!
За стрибком – іще, стрибок.
На носок, на носок!
І на лівій, і на правій –
Ось яка чудова вправа!
Музична пауза, підсумок .
Барвінок
Діти-дітвора! В мене новина!
Бо знаю я гру
Цікаву, нову,
А яку - не скажу,
Як зберетесь – покажу!
Музична пауза, підсумок результатів.
Барвінок
Любі хлопчики й дівчатка,
Годі вам байдикувати!
Ой, ду-ду, ой, ду-ду!
Знаю я цікаву гру!
Гей, біжіть усі сюди –
Приступаємо до гри!
Музична пауза, підсумок гри.
Барвінок
Швидше, швидше всі, сюди,
До заключної ігри!
Досить спати на печі
Та їсти м’якенькі калачі!
Калачі кінчаються –
Велика естафета починається.
Музична пауза. Доки судді підводять підсумок - усі танцюють
Барвінок
За руки візьміться, діти, -
Нам треба міцно всім дружити.
У коло станемо мерщій.
Поведемо таночок свій.
Після танцю Барвінок надає слово головному арбітру, підводиться підсумок.