Спортивно туристичний квест для учнів 8-10 класів

Про матеріал
Поєднавши гру з туристичним походом для дітей, отримаємо нові враження, емоції, зацікавимо проявом азарту гри і приємним почуттям перемоги. В процесі проходження квесту, учасників чекає маса цікавих завдань. Його можна проводити на території школи так і на природі за наявності поблизу приміщення.. Заздалегідь визначається місце проведення, дистанції, етапи та завдання на них. Розпочинається квест з проведення інструктажу з техніки безпеки та з оголошення програми його проведення. Результатом перемоги, буде здобутий артефакт – наприклад, футбольний м’яч (організатори проведення самі можуть обрати артефакт). В грі приймають участь учні 8-10 класів по 5-10 чоловік у команді. Гра триває близько 3-3,5 годин
Перегляд файлу

Сценарій проведення спортивно-туристичного квесту

Вступ

Поєднавши гру з туристичним походом для дітей, отримаємо нові враження, емоції, зацікавимо проявом азарту гри і приємним почуттям перемоги. В процесі проходження квесту, учасників чекає маса цікавих завдань. Його можна проводити на території школи так і на природі за наявності поблизу приміщення..

Заздалегідь визначається місце проведення, дистанції, етапи та завдання на них.

Розпочинається квест з проведення інструктажу з техніки безпеки та з оголошення програми його проведення. Результатом перемоги, буде здобутий артефакт – наприклад, футбольний м’яч (організатори проведення самі можуть обрати артефакт).

В грі приймають участь учні 8-10 класів по 5-10 чоловік у команді.

Гра триває близько 3-3,5 годин

Програма (етапи)

  1. Дерево надії
  2. Павутина -плутанина
  3. Переправа маятник
  4. Знайди відмінність
  5. Туристичний
  6. Переправа  через колоду
  7. Обережно болото
  8. «Третя зайва»
  9. Зустріч з привидами
  10.  Силач
  11.  «Наземний кулекат»
  12.  Взяття фортеці

Діти в костюмах піратів на старті роздають реєстраційні картки та картки з напрямками руху (орієнтування на місцевості за заданими координатами). Траєкторія руху для команд до заданих об’єктів різна. Таким чином учасники потрапляють на перший етап за різним азимутом.

Перший етап «Дерево надії».  Добравшись до нього, команда має знайти на дереві підказку-малюнок наступного етапу і записати слово-підказку в реєстраційній картці.

 На дереві вішаються будь-які малюнки, один з яких є дійсно на території проведення гри.  Наприклад: казанок, ліхтар, відро, лійка, пеньок, бочка, машина.

Команди визначають, оглядаючи по сторонах, що це пеньок.

Потрапивши на другий етап «Павутина-плутанина», командам пропонується завдання: скласти вірні слова з переплутаних, а потім скласти з перших букв назву наступного етапу. (Заканок – казанок, кошім – мішок, фактерат – артефакт, мая – яма, ватра – трава, ядані – надія, иииии). Ключове слово – маятник (записати в реєстраційній картці).

Третій етап «Переправа маятник». Вчитель фізкультури зустрічає команди, які мають переправитися через умовне болото. Якщо учасник якоїсь команди впаде, він вибуває із гри. Вчитель відмічає кількість чоловік, що пройшли етап в реєстраційній картці.

Пройшовши даний етап капітан команди отримує конверт з новим орієнтиром (орієнтування на місцевості за об’єктами, що є на території).

Поки інші команди будуть переправлятися, перша команда вирушає на наступний етап.

Четвертий етап «Знайди відмінність» (завдання: знайти відмінність, вказане на одному із рюкзаків). Команда знаходить два рюкзаки. Завдання: розібрати рюкзаки і виявити відмінності між наповнюваністю (записати відмінність у реєстраційну картку). На дні рюкзака учасники знаходять малюнок стільця, що слугує підказкою наступного етапу.

І вирушають на наступний етап, де стоїть стіл.

В цей час відповідальний за цей етап вчитель чи учень складає рюкзаки для наступних команд.

П’ятий етап «Туристичний». Конкурс капітанів. За 5 хвилин необхідно написати, які речі взяли б з собою в дводенний туристичний похід.

Капітан пише на аркуші паперу слова. Вчитель, що стоїть на цьому етапі рахує і записує їх кількість до реєстраційної картки. Після цього вчитель направляє дітей до наступного етапу.

Шостий етап «Переправа через колоду». Головне на цьому етапі переправитись по колоді і не впасти. Вчитель, який стоїть на даному етапі записує в реєстраційну картку кількість падінь.

 Подолавши перешкоду, команда отримує лист-завдання: зазвичай утворюється двома способами. Часто зустрічається в лісах, вкрите переважно мохами, іноді з’являються на ньому карликові берези та вільхи. Це місце - справжній рай для журавлини.

Відгадавши, що це болото, команда прямує шукати саме його.

Сьомий етап «Обережно болото». На цьому етапі команді необхідно переправитися через імпровізоване болото по купинах. Контролює даний етап вчитель фізкультури та відмічає в реєстраційній картці кількість падінь.

     Купинами можуть слугувати насипи з піску.

      Пройшовши даний етап, команда отримує конверт із завданням: по заданому азимуту потрапити на наступний етап.

Восьмий етап «Третя зайва». За заданим азимутом команда потрапляє на місце п’ятого етапу. Витягують конверт із завданням: викреслити зайві голосні букви і записати вірні слова. Наприклад: туарнуік – турнік, шуашоки – шашки, утенуіс – теніс, гоируя – гиря, шотаунога – штанга.

В реєстраційну картку вчитель записує кількість правильних слів. Учні отримують наступне завдання підказку: Карлсон, Каспер, ніч, страх, простирадло, будинок.

Поряд має бути будівля чи школа. Команда має знайти приміщення з привидами.

Дев’ятий етап «Зустріч з привидами». Учні переодягнені в привидів пропонують командам розв’язати географічні задачі (запропонувати можна будь-який вид географічних задач). Наприклад:

  1. Визначте, якою буде температура повітря за бортом літака, який летить на висоті 10 000 м, якщо біля земної поверхні вона становить 20°С.
  2. Відстань від Києва до пункту А, що лежить від нього на північ на меридіані 30° сх. д., становить 1000 км. Визначте висоту полуденного сонця у цьому пункті у дні осіннього і весняного рівнодення та у дні зимового і літнього сонцестояння.
  3. Температура повітря 20°С, а дефіцит вологи становить 3,2г/м³. Визначити відносну вологість повітря, якщо точка роси при даній температурі становить 17 г/м³ водяної пари.

В реєстраційну картку записують результат. Отримують підказку до наступного завдання: мотузка з міткою посередині. Команда має здогадатися, що наступний етап – перетягування канату.

Десятий етап «Силач». Команди-суперники по-черзі перетягують канат. Вчитель фізкультури фіксує результати в реєстраційних картках. Учасники отримують конверт із завданням: за азимутом визначити місце наступного етапу

Одинадцятий етап «Наземний кулекат»

У землі, на добре утрамбованій площині, викопати п'ять півкіл різних діаметрів. Два отвори мають діаметр 15 см, два — 20 см і один, середній, — 25 см.

З відстані 5 м потрібно закотити кулю в один із от­ворів. При попаданні в найбільший отвір гравець одержує 5 очок, в отвір діаметром 20 см — 10 очок і, нарешті, в наймен­ший отвір — 15 очок. Кулю всі кидають по черзі. Результати фіксуються у реєстраційній картці.

Кулею може служити більярдний чи плетений хокейний м'яч. Бажано також на відстані одного метра від викопаних ямок, на протилежному від гравців боці, спорудити загорожу: кулі під час гри не будуть далеко закочуватися.

Після цього етапу команди отримують наступне завдання: використовуючи схему руху знайти артефакт. Кожна команда отримує різні схеми руху, але однакові по відстані.

Дванадцятий етап «Взяття фортеці». Для цього команди потрапляють знову у приміщення різними входами (бажано, щоб команди, рухаючись по схемі, не пересікалися). По приміщеннях розкидані частини карти Львівської області (карту можна обирати будь-яку). Зібравши всі райони і склавши пазли, можна буде прочитати в якому місці знаходиться артефакт. Потрапивши в дане місце, на команду чекає хаотично розкидані речі, серед яких необхідно знайти підказку. Підказкою слугує карта Львівської області із зворотної сторони якої написано – м’яч (артефакт). Команда знаходить артефакт (м’яч) і виходить з приміщення. Яка команда першою знайшла артефакт, та і перемогла.

ІІ та ІІІ місце встановлюється за результатами реєстраційної картки.

Підводяться підсумки. Вручаються грамоти та призи.

 

 

Розробила та провела вчитель географії

 Чернилявської ЗОШ І-ІІІ ст. ім. Т. Перуна

 Гуменюк С.М.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, 8 клас, Сценарії
Додано
9 вересня
Переглядів
21
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку