Спостереження за роллю дієслів у мовленні. Узагальнення знань учнів за темою «Слова, які називають дії предметів. Фразеологізми»

Про матеріал
Тема: Спостереження за роллю дієслів у мовленні. Узагальнення знань учнів за темою «Слова, які називають дії предметів. Фразеологізми» На уроці використовую педагогічні ігри "Розумники"
Перегляд файлу

Тема: Спостереження за роллю дієслів у мовленні. Узагальнення знань учнів за темою «Слова, які називають дії предметів. Фразеологізми»

Мета: удосконалювати вміння знаходити дієслова в текстах і влучно вживати їх у мовленні; навчати працювати в парах, розігрувати діалог; розвивати діалогічне мовлення, творчу уяву; виховувати любов до природи.

 

Хід уроку 

I.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Гро «Упіймай дієслово»

 Послухайте вірш. Знайдіть у ньому дієслова і скажіть, що не так. (Почувши дієслово, учні плещуть у долоні.)

ЩО НЕ ТАК?

Посадив ведмідь в лісочку

Шість берізок, два дубочки. 

Рахувати сам не вмів

І ворону попросив. 

Почала вона кувати.

Та не може полічить.

Л.Савчук

— Поставте питання до знайдених дієслів.

III.   СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 

1.    Робота за підручником (с. 106-107)

Впрово 1

— Відгадайте загадку.

 З тексту загадки випишіть дієслова, які відповідають на питання що робить?, що зробить?, що зробимо?.

Впрово2

— Відгадайте загадку.

  На голові його корона з гілля, 

Копитця топчуть буйне зілля. 

На спинці плямки білі, наче день, 

Звірятко звати це... (олень).

— Прочитайте текст. Спишіть, уставляючи пропущені дієслова з довідки

Вправа З

— Послухайте віршик

ЗАЙЧИК

Зайчик сіренький Стрибав у ліску, 

Аж поки зима Закружляла в танку. 

Снігом поля і ліси Замела,

Білесеньку шубку Зайчику дала.

Н. Становська

— Що ви знаєте про зайчика? Розкажіть.

— Як зайчики готуються до зими?

— Прочитайте текст.

— Випишіть із тексту три речення про зимову ніч. Підкресліть дієслова.

Робота в парах

— Розіграйте діалог зайчика й місяця.

Спілкуймося красно! Пам'ятайте!

Під час спілкування вживайте слова, які втішають, заспокоюють. Від заспокійливих слів стає тепло й радісно на душі.

— Спишіть речення, в якому зайчик вимовив подяку.

Фізкультхвилинка

СІрІ зайчики маленькі (Вушка є у них довгенькі)

В лісі грались, веселились,—

Працювати вже стомились.

А щоб добре працювати,

Треба трішки пострибати.

 Відпочили, розім'ялись

Й до роботи знову взялись.

2.     Цікаво знати!

Чи багато ви знаєте про зайців? «Полохливий заєць і пенька боїться» — стверджує прислів'я. Але насправді така характеристика не зовсім виправдана — наприклад, задніми ногами довговухий може відбитися від орла або лисиці. Досить часто зайчихи відважно захищають своїх дитинчат від ворон. Відомий також факт, коли зайчиха зуміла налякати невелику собачку. А старі зайці, обізнані щодо обережної поведінки, на очах у величезного собаки на ціпку спокійнісінько поїдають те, що росте в саду або городі. Однак мовчазне опудало зазвичай уселяє в косооких вегетаріанців стільки поваги, що вони довго не можуть зважитися розпочати трапезу в його присутності.

3.     Гра «Голоси тварин»

Розумники Ч5.Т.2.З.1.

Утвори пари слів. Вибери спочатку  іменник, а потім –відповідне  дієслово.

(2 сцени)

Розумники Ч.5 Т.2. З.8.

Вибери відповідні дієслова. І ти допоможеш учням лісової школи дати відповідь на запитання .

(3 сцени)

Розумники Ч.5. Т.3. З.2.

Вибери відповідні дієслова. І ти допоможеш мурахам добудувати мурашник.(2 сцени)

IV. Підсумок уроку.  Гра «Закінчи речення»

  На уроці я вчився...

  Найбільше мені сподобалося...

  Я запам'ятав...

V.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 108, завдання після рубрики «Спілкуймося красно»

 

docx
Додано
3 березня 2019
Переглядів
501
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку