20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Спостереження за вживанням антонімів у прислів’ях. Підсумок по темі «Слово. Значення слова».

Про матеріал

Тема: Спостереження за вживанням антонімів у прислів'ях. Підсумок

по темі «Слово. Значення слова».

Ключові компетентності:

навчально-організаційні вміння та навички:

  • ¾виконувати різні види завдань, орієнтуватися у тривалості часу;
  • ¾співпрацювати в парі, групі;
  • загально мовленнєві вмінні і навички:
  • ¾міркувати взаємопов'язаними судженнями;
  • загально пізнавальні вміння та навички:
  • ¾робити висновок-узагальнення з допомогою вчителя;
  • ¾виконувати навчальні творчі завдання;

контрольно-оцінні вміння:

  • ¾користуватися способами перевірки, застосовуючи алгоритми;
  • ¾висловлювати оцінні судження щодо якості своєї роботи.

Предметні компетентності

(конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати):

Початковий рівень:

  • ¾знає слова з прямим та переносним значенням, близькі за значенням та протилежні слова;
  • ¾визначає, які значення мають виділенні слова;

Середній рівень:

  • ¾розпізнає антоніми у прислів'ях;

Достатній рівень:

  • ¾добирає антоніми та синоніми до предметних малюнків та загальновживаних слів;
  • ¾добирає слова для точного вираження думки в усному мовленні;

Високий рівень:

  • ¾складає і записує речення різні за метою висловлювання;
  • ¾будує усне зв'язне висловлювання за даним прислів'ям.
Перегляд файлу

 

Тема: Спостереження за вживанням антонімів у прислів’ях. Підсумок  

                            по темі  «Слово. Значення слова».

 Ключові компетентності:

   навчально-організаційні вміння та навички:  

  • виконувати різні види завдань, орієнтуватися у тривалості часу;
  • співпрацювати в парі, групі;

загально мовленнєві вмінні і навички:

  • міркувати взаємопов’язаними судженнями;

загально пізнавальні вміння та навички:  

  • робити висновок-узагальнення з допомогою вчителя;
  • виконувати навчальні творчі завдання;

контрольно-оцінні вміння:

  • користуватися способами перевірки, застосовуючи алгоритми;
  • висловлювати оцінні судження щодо якості своєї роботи.

Предметні компетентності

(конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати):

Початковий рівень:

  • знає слова з прямим та переносним значенням, близькі за значенням та протилежні слова;
  • визначає, які значення мають виділенні слова;

        Середній рівень:

  • розпізнає антоніми у прислів’ях;

       Достатній рівень:

  • добирає антоніми та синоніми до предметних малюнків та загальновживаних  слів;
  • добирає слова для точного вираження думки в усному мовленні;

        Високий рівень:

  • складає і записує речення різні за метою висловлювання;
  • будує усне зв’язне висловлювання за даним прислів’ям.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План уроку

  1. Вступне слово вчителя ( звучить мелодія української пісні) з метою повідомлення теми уроку. Слайд 1,2,3.
    - Вслухайтеся в слова великого Кобзаря, Тараса Григоровича Шевченка. 
    Про що він говорить? 

    Ну щоб, здавалося слова... 
    Слова та голос – більш нічого... 
    А серце б’ється, ожива, 
    Як їх почує! 

    Бог дав людині слово: 
    - Чи є цінніше що? 
    Немов весна, чудове 
    І радісне воно. 

    Бог дав людині слово 
    І мовив до усіх: 
    «Слова мої чудові; 
    Слова погані – гріх!» 

    - Правильно. Про слово. 
    Задумайтесь над цими рядками. Давайте сьогодні на уроці ми оживимо свої серця і душі красою рідного українського слова... 
  2. Вправа дерево «Очікувань», з метою з’ясування очікувань учнів.
  3. Тестові завдання з метою перевірки знань про слово та його значення.

Вибери правильну відповідь. (Додаток 1)

  1. Каліграфічна хвилинка.
  • Слайд №4,5,6,7
  • Складіть звукову модель слів І група – канікули, ІІ – група – осінні
  • Доберіть слова-ознаки до слова канікули
  • Придумайте речення зі словом канікули І група –розповідне, ІІ- група – питальне, підкресліть головні та другорядні члени речення.
  1. Добирання антонімів до предметних малюнків. Слайд 8, 9, 10
  2. Добирання синонімів до поданих слів. Слайд 11
  3. Визначення скільки значень мають виділенні слова. Слайд 12,13.(робота в групах)
  4. Відгадування загадок з метою закріплення знань про антоніми та синоніми. Слайд 14, 15, 16, 17.
  5. Фізкультхвилинка.
  6.  Заміна виділених слів антонімами. Слайд 19.
  7.  Знаходження антонімів у прислів’ях. Слайд 20
  8.  Вставлення антонімів у прислів’я. Слайд 21.
  9.  Виберіть з дужок найбільш влучний синонім із запропонованих, обведіть його та прочитайте утворений вірш. Слайд 22.
  10.  Побудуйте усне зв’язне і висловлювання за даними прислів’ями (робота в групах) Слайд 23
  11.  Вправа дерево «Очікувань», з метою підсумку уроку. Слайди 24, 25, 26.

16.Домашнє завдання. Слайд 27.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №1

Вибери правильну відповідь.

  • Словосполучення золотий годинник вжито …

П  в переносному значенні

С  в прямому значенні

  • Носить півник-співунець на голівці гребінець. Скільки значень має слово гребінець?

А  одне

Л  два

  • Слова близькі за значенням називаються…

О  синоніми

Е  антоніми

Н   багатозначні

  • Слова протилежні за значенням називаються…

Б  синоніми

Д  багатозначні

В  антоніми

Замініть вислів одним словом : Викинути з голови

Ч  заважати

С  замовкнути

О  забути

  • Починаючи з першої обведеної букви і до останньої, прочитайте слово.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №2

Добирання синонімів до поданих слів

 

Додаток №3

Заміни  підкреслені  слова  антонімами (Ігрупа)

       Засинає  матінка – природа.  Відлетіли  у  теплі  краї  птахи,  і  тепер  немає  кому  звеселити  самотню  берізку.  Засмутились   дерева.

Заміни  підкреслені  слова  антонімами (ІІ група)

  Зі  смутком  чекають  вони  холодної  ночі.  Тихо  співають  птахи,  сумний  гамір  чути  у  лісі. Незабаром  прийде  зима.

 

 

 

 

Додаток 4

  1. Побудуйте усне зв’язне і висловлювання за даними прислів’ями (робота в групах) Слайд 23

 

Додаток 5

Знайди антоніми у прислів’ях та підкресли їх.

 

 

 

 

Додаток 6

  1. Виберіть з дужок найбільш влучний синонім із запропонованих, обведіть його та прочитайте утворений вірш. Слайд 22.

 

 

 

Додаток 7

Встав антоніми у прислів’я

 

 

 

 

 

 

 

 

     Конспект уроку

з української мови у з класі на тему:

Спостереження за вживанням антонімів у прислів’ях. Підсумок

по темі  «Слово. Значення слова».

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

docx
Додано
3 грудня 2018
Переглядів
142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку