Тема: Спостереження за вживанням антонімів у прислів’ях. Підсумок
по темі «Слово. Значення слова».
Ключові компетентності:
навчально-організаційні вміння та навички:
-
виконувати різні види завдань, орієнтуватися у тривалості часу;
-
співпрацювати в парі, групі;
загально мовленнєві вмінні і навички:
-
міркувати взаємопов’язаними судженнями;
загально пізнавальні вміння та навички:
-
робити висновок-узагальнення з допомогою вчителя;
-
виконувати навчальні творчі завдання;
контрольно-оцінні вміння:
-
користуватися способами перевірки, застосовуючи алгоритми;
-
висловлювати оцінні судження щодо якості своєї роботи.
Предметні компетентності
(конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати):
Початковий рівень:
-
знає слова з прямим та переносним значенням, близькі за значенням та протилежні слова;
-
визначає, які значення мають виділенні слова;
Середній рівень:
-
розпізнає антоніми у прислів’ях;
Достатній рівень:
-
добирає антоніми та синоніми до предметних малюнків та загальновживаних слів;
-
добирає слова для точного вираження думки в усному мовленні;
Високий рівень:
-
складає і записує речення різні за метою висловлювання;
-
будує усне зв’язне висловлювання за даним прислів’ям.
План уроку
-
Вступне слово вчителя ( звучить мелодія української пісні) з метою повідомлення теми уроку. Слайд 1,2,3.
- Вслухайтеся в слова великого Кобзаря, Тараса Григоровича Шевченка.
Про що він говорить?
Ну щоб, здавалося слова...
Слова та голос – більш нічого...
А серце б’ється, ожива,
Як їх почує!
Бог дав людині слово:
- Чи є цінніше що?
Немов весна, чудове
І радісне воно.
Бог дав людині слово
І мовив до усіх:
«Слова мої чудові;
Слова погані – гріх!»
- Правильно. Про слово.
Задумайтесь над цими рядками. Давайте сьогодні на уроці ми оживимо свої серця і душі красою рідного українського слова...
-
Вправа дерево «Очікувань», з метою з’ясування очікувань учнів.
-
Тестові завдання з метою перевірки знань про слово та його значення.
Вибери правильну відповідь. (Додаток 1)
-
Каліграфічна хвилинка.
-
Слайд №4,5,6,7
-
Складіть звукову модель слів І група – канікули, ІІ – група – осінні
-
Доберіть слова-ознаки до слова канікули
-
Придумайте речення зі словом канікули І група –розповідне, ІІ- група – питальне, підкресліть головні та другорядні члени речення.
-
Добирання антонімів до предметних малюнків. Слайд 8, 9, 10
-
Добирання синонімів до поданих слів. Слайд 11
-
Визначення скільки значень мають виділенні слова. Слайд 12,13.(робота в групах)
-
Відгадування загадок з метою закріплення знань про антоніми та синоніми. Слайд 14, 15, 16, 17.
-
Фізкультхвилинка.
-
Заміна виділених слів антонімами. Слайд 19.
-
Знаходження антонімів у прислів’ях. Слайд 20
-
Вставлення антонімів у прислів’я. Слайд 21.
-
Виберіть з дужок найбільш влучний синонім із запропонованих, обведіть його та прочитайте утворений вірш. Слайд 22.
-
Побудуйте усне зв’язне і висловлювання за даними прислів’ями (робота в групах) Слайд 23
-
Вправа дерево «Очікувань», з метою підсумку уроку. Слайди 24, 25, 26.
16.Домашнє завдання. Слайд 27.
Додаток №1
Вибери правильну відповідь.
-
Словосполучення золотий годинник вжито …
П в переносному значенні
С в прямому значенні
-
Носить півник-співунець на голівці гребінець. Скільки значень має слово гребінець?
А одне
Л два
-
Слова близькі за значенням називаються…
О синоніми
Е антоніми
Н багатозначні
-
Слова протилежні за значенням називаються…
Б синоніми
Д багатозначні
В антоніми
Замініть вислів одним словом : Викинути з голови
Ч заважати
С замовкнути
О забути
-
Починаючи з першої обведеної букви і до останньої, прочитайте слово.
Додаток №2
Добирання синонімів до поданих слів
Додаток №3
Заміни підкреслені слова антонімами (Ігрупа)
Засинає матінка – природа. Відлетіли у теплі краї птахи, і тепер немає кому звеселити самотню берізку. Засмутились дерева.
Заміни підкреслені слова антонімами (ІІ група)
Зі смутком чекають вони холодної ночі. Тихо співають птахи, сумний гамір чути у лісі. Незабаром прийде зима.
Додаток 4
-
Побудуйте усне зв’язне і висловлювання за даними прислів’ями (робота в групах) Слайд 23
Додаток 5
Знайди антоніми у прислів’ях та підкресли їх.
Додаток 6
-
Виберіть з дужок найбільш влучний синонім із запропонованих, обведіть його та прочитайте утворений вірш. Слайд 22.
Додаток 7
Встав антоніми у прислів’я
Конспект уроку
з української мови у з класі на тему:
Спостереження за вживанням антонімів у прислів’ях. Підсумок
по темі «Слово. Значення слова».