20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок на тему:Вимова і правопис слів з ненаголошеними [е],[и] в коренях, що не перевіряються наголосом Робота з орфографічним словником..

Про матеріал

Тема: Вимова і правопис слів з ненаголошеними [е],[и] в коренях, що не перевіряються наголосом Робота з орфографічним словником.

Мета: закріплювати вміння добирати слова для перевірки ненаголошених голосних;формувати вміння правопису слів з ненаголошеними[е],[и], що не перевіряються наголосом, удосконалювати навички роботи із орфографічним словником; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мовлення учнів, уміння узагальнювати;виховувати охайність, увагу, взаємодопомогу, інтерес до знань.


Перегляд файлу

Тема: Вимова і правопис слів з ненаголошеними [е],[и] в коренях, що не перевіряються наголосом Робота з орфографічним словником..

Мета: закріплювати вміння добирати слова для перевірки ненаголошених голосних;формувати вміння правопису слів з ненаголошеними[е],[и], що не перевіряються наголосом, удосконалювати навички роботи із орфографічним словником; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мовлення учнів, уміння узагальнювати;виховувати охайність, увагу,взаємодопомогу,інтерес до знань.

Хід уроку

Ι  Організація класу до уроку

Пролунав дзвінок,

Починається урок.

Працюватимемо старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у третім нашім класі.

Діти – просто молодці.

 Працювати на уроці ми будемо під гаслом…Щоб прочитати треба скласти його з розсипаних слів (слова прикріплені на магнітній дошці).

навчати, Добре, знати, хто, хоче, все, того

(Добре того навчати,хто хоче все знати)

 

-А ви хочете багато знати?

- А що для цього треба робити?

- Тож налаштуємось на урок і промовимо слова  аутотренінгу:

 

Я учень (учениця)

Я ходжу до школи

Мене вчать учитися

Я все розумію, я хочу все знати

 

 

ΙΙ Актуалізація опорних знань

- А зараз проведемо вправу « Мозкова штурм».

- Якими буквами ми позначаємо на письмі звуки е, и ? (е, и)

- Які звуки вони позначають голосні чи приголосні (голосні).

- Якими бувають голосні звуки? (наголошеними, ненаголошеними)

- Як перевірити написання слів з ненаголошеними [е],[и].

- Зараз закінчується місяць листопад. Майже всі дерева стоять безлисті. Я назбирала листочків і ними ми прикрасимо наші дерева

Е                                                  И

з..лений ,в…селка, м…довий ,л…сток, кр…чить, д…мить, з…мля, гр…би.

ΙΙΙ Повідомлення теми, мети уроку

- Сьогодні на уроці ми поглибимо свої знання про ненаголошені е, и, познайомимось зі словами, які не перевіряються наголосом, працюватимемо з орфографічним словником, будемо робити висновки та узагальнення.

- Незабаром настане холодна зима. Ви всі чекаєте з нетерпінням цієї пори, коли можна буде покататись на санчатах, лижах, ковзанах, зліпити снігову бабу, пограти в сніжки. Але все одно ви чекаєте теплого літечка. Ι сьогодні ми на деякий час повернемось до цієї пори року.

Відгадайте загадку.

На дорозі лежить квітка

Пелюстки згортає

Я хотів іі підняти,

А вона літає. (метелик)

Уяви ,що ви опинилися на лужку, де багато квітів. Ви чуєте спів пташок, буяння квітів і трав. Ι з’являються прекрасні різнокольорові метелики.

- Правда красива картина постала в нашій уяві?

- За кожне виконане вами завдання уроку до нас на лужок буде прилітати метелик. Отже, постараємось працювати гарно, щоб якнайбільше метеликів прилетіло на нашу галявину.

- Діти, а чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Яким ви хочете його бачити? (цікавим, навчальним, казковим, продуктивним, веселим, загадковим, проблемним)

- А чого ви хочете навчитись від сьогоднішнього уроку мою думку: «Сьогоднішній урок навчить мене…(працювати з орфографічним словником, працювати зі словами ненаголошеними е, и; виконувати різні вправи, будувати речення, грамотно писати)»

-А ви якими повинні бути? (Дисциплінованими, уважними,зібраними, активними, вправними, наполегливими). Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок. А він сьогодні незвичайний. Отже, все залежить від вашої активності, творчості, уважності.

- А щоб цікавіше було на нашій мовній  галявині поуправляємось в каліграфії.

Каліграфічна хвилинка.

- Запишіть число, класна робота.

- Запишіть каліграфічно слово

Пшениця.

(Запис слова каліграфічно)

- Що роблять з пшениці( борошно).

- Люди яких професій причетні до вирощування пшениці?

- Чи легко дається людям вирощування пшениці?

- Чому труба берегти хліб?

- Які прислів’я ви пригадаєте?

- Складіть речення зі словом пшениця

- Поділіть слово на склади, позначте наголос.

VΙ Вивчення нового матеріалу.  Створення емоційного фону.

Поетична хвилинка.

Але є слова, що в них

Написання голосних

Через наголос, бува,

Перевірить неможливо

А тому такі слова

Пам’ятати нам важливо.

 - Отже, сьогодні ми будемо вивчати слова, правопис яких не можна перевірити наголосом, а їх треба запам'ятати. А ось і завдання. Щоб отримати метелика, треба відгадати загадку, а відгадки записати в зошит.

(Діти записують відгадки в зошит, а вчитель демонструє правильність напису цих слів на дошці)

Загадки.       1. Народився у пустелі,

Де піски і дуже жарко,

Маю два горби на спині

Ι живу у зоопарку ( верблюд)

2.Тримаюсь тільки на ходу,

Зупинюсь - упаду. (велосипед)

3.По дроту ходить,

Пітьму розгонить

Вогнем не запалити

Водою не погасити. (електрика)

4. Таким пузатим і поважним

Він починає новий рік

Та худне швидко із днем кожним,

Дивись змарнів і зовсім зник. (календар)

- Молодці діти, відгадали загадки. Отримайте за кожну правильну відповідь приз. А в кінці уроку ми порахуємо, хто назбирав більше, той і переможе.

- Скільки складів в цих словах? Який склад наголошений? Як дізнатись, яку букву треба писати в ненаголошеному складі?

- Спробуйте  дібрати перевірні слова.

Хвилинка - цікавинка.

- Готуючись до сьогоднішнього уроку, я знайшла багато цікавого матеріалу, а учні нашого класу підготували для вас повідомлення. Послухайте, будь ласка!

1.Учень

Влітку любить малювати,

А зимою в лігві спати

Як зачує він весну,

Прокидається від сну. (ведмідь)

Далеко не всім відомо, що «ведмідь» - несправжня назва звіра. Прадавня його назва – арктос. Так називали звіра  стародавні греки. Відтоді й походить назва «Арктика»- «Ведмежий край». У нас ця назва не прижилась. Переважала пристрасть клишоного до меду. Його прозвали «медоїдом» чи «відаючим, знаючим, де мед». Поступово ці слова злилися і перетворилися у слово «ведмідь».

2 Учень

Відгадайте, діти, хто

Має носик – долото?

Ним комах з нори  виймає,

Про здоров’я лісу дбає (дятел).

А чим же цікавий дятел?

Послухайте приказку, яку склав народ про дятла.

 Хто б дятла знав, якби не його ніс. А ви знаєте, який у дятла ніс? Цікаво, що у чорного дятла – довжина дзьоба досягає 65 мм. Довгий язик у зеленого дятла – 14 см. Язик може висуватися на відстань, яка більша за довжину дзьоба в 4 рази.

Фізкультхвилинка.

V Тренувальні вправи.

Вправа144

Роздаю дітя картки зі словом з пропущеною буквою. Діти за допомогою орфогр. словників вставляють пропущену букву і добирають до нього слово з правого стовпчика.

М_даль   золота

Ч_ерешня    біла

В_дмідь   бурий

Тр_вога нічна

Ч_р_вики   чорні

Т_атр    шкільний

- Чим ми користувалися для перевірки написання цих слів?

- Складіть речення з цими словами.

Вправа  145

Погляньте скільки метеликів у кожного з вас. Давайте повернемося на нашу галявину. Саме про них ми прочитаємо у наступній вправі підручника.

  • Прочитайте текст
  • Вставте пропущені буви
  • Самостійно спишіть текст, слова зі вставленими буквами підкресліть.
  •  

Вправа 146.

  • Спишіть вставляючи пропущені букви
  • Взаємоперевірка
  • Пояснення пікреслених фразеологізмів

 

 

 

Рефлексія. Підсумок уроку.

- Зараз виконає розподільний диктант. Треба записати слова в дві колонки: в першу – в яких ненаголошені голосні [е],[и] перевіряється наголосом, а в другу – правопис яких треба запам’ятати.

 Апетит                                                                      степи

велосипед                                                                  гриби

диктант                                                                      швидкий

дециметр                                                                   близький

неділя                                                                         високий

понеділок                                                                   кленовий

предмет                                                                      зелений

театр

- Ось і добігає до кінця наш урок.

- Як перевірити, яку букву е чи и писати в ненаголошеному складі?

- Чи всі слова в українській мові, в яких є ненаголошені [е],[и], можна перевірити наголосом? (Ні)

- А як перевірити написання цих слів?

( треба запам’ятати ці слова  або звернутися до словника)

- Чи виправдались ваші очікування?

- Візьміть до рук «Мікрофон» і по черзі  дайте відповіді на питання «Сьогодні на уроці я навчився…» прикріплюючи метеликів на галявину

- Отже наш урок був яким…?

- Найцікавішим завданням було…

Підведення підсумків, щодо отримання призів

- Подивіться, якою яскравою стала наша галявина. Скільки метеликів сюди прилетіло.

Домашнє завдання.

Вправа 147

  • Дійсно, добре того навчати, хто хоче все знати.
  • Поаплодуємо собі за хорошу роботу.
docx
Додано
5 грудня 2018
Переглядів
197
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку