Спостереження за вживанням прикметників в загадках

Про матеріал
Роль прикметників в усному і писемному мовленні, редагування загадок,самостійне складання загадок
Перегляд файлу

Тема. Спостереження за вживанням прикметників у загадках.

Мета. Систематизувати і закріпити знання учнів про прикметник; вчити влучно вживати прикметники в усному і писемному мовленні; розвивати інтерес до усної народної творчості; збагачувати активний словник школярів; виховувати любов до рідного слова.

Обладнання.

Хід уроку.

  1. Організаційний момент.

Я рада бачити тут кожного із вас.

Ви всі готові до уроку? Сідайте. В класі тиша.

Весна вже заглядає потайки у клас

І за вікном чарівну казку пише.

  1. Актуалізація опорних знань.

Гостя до нас завітала.

Холод, сніг увесь прогнала.

І дарує залюбки

Всім нам трави і квітки.

  • Хто ж ця гостя? Так, це весна. Вона залишила кошик з квітами. Але квіти не прості, в них пелюстки чарівні. Із завданнями. ( У квітки на пелюстках написані завдання на весь урок: мікрофон, каліграфічна хвилинка, усна гра, загадка про квітку, загадка про пташку, вправи в підручнику, робота в групі, створи свою загадку)

      Завдання № 1. Вправа «Мікрофон».

  • Що таке прикметник? На які питання відповідають прикметники? Як змінюються прикметники?

      Завдання №2. Каліграфічна хвилинка.

  • Повторюємо написання і поєднання букви Я. 

Біля яру, біля стежки одягла верба сережки.

Визначити  члени речення, частини мови, слова, в яких буква Я позначає один або два звуки, усно підібрати прикметники до слова ВЕРБА.

     Завдання №3. Усна гра «Упізнай за описом».

Рідна, лагідна, найдорожча, ніжна - ….. (мама).

Запашний, смачний, духмяний, пшеничний-…. (хліб).

Нова, цікава, бібліотечна, яскрава-…. (книга).

  • Як прикметники прикрашають нашу мову!
  1. Повідомлення теми уроку. Створення проблемної ситуації.

Завдання №4. Загадка про квітку.

  • Послухайте загадку. Росту я на луках, в парках. У мене є голівка, листочки. Перетворююсь на кульку. Чи можна здогадатись, про яку квітку йдеться? Чого не вистачає в загадці? Змінімо текст, щоб розгадати!  Використовуйте подані прикметники.

 (Робота на картах фронтальна. Після закінчення – перевірка. Подані прикметники: зелених, весняних, зелені, пухнаста, жовта, ніби сонечко, білу, легеньку, прозору.

Росту я на … луках, у …парках. У мене є … листочки, … голівка. З з часом перетворююсь на … кульку.)

  • То яка ж це квітка ? Кульбаба!

-Народ створив багато загадок, у яких «заховав» прості і відомі всім предмети. Прикметники виявились дуже зручними для того, щоб описати предмет, не називаючи його. Саме це і потрібно робити в загадках.

4. Робота над темою уроку.

 Завдання №5. Загадка про пташку. Списування з дошки, розбір прикметника ВЕЛИКИЙ як частину мови.

Птах великий і красивий.

Чорний, а ще білий-білий.

Гострий дзьоб, тоненькі ноги,

Вернувсь з далекої дороги.

Завдання №6. Вправи в підручнику.

Вправа 374. Списати. Відгадати. Розібрати за будовою виділені слова.

Вправа 376. Прочитати. Пояснити, чому вона вчить. Списати 1 речення. Самостійний розбір прикметника як частину мови з перевіркою.

Фізкультхвилинка.

Завдання №7. Робота в групах. Відтворити загадки, щоб можна було розгадати.

Перша квітка …….

Тихо під сніжком куняла.

Дмухнув вітерець…….

І з`явився цвіт…… . (весняна, тепленький, біленький). Це підсніжник

Дзвіночки в лісі…..

Немов сніжинки……. .

В …… листі спочивають,

Дуже…. запах мають.(білосніжні, ніжні-ніжні, зеленім, солодкий). Конвалія

Завдання №8. Створи свою загадку.

-Радість усьому живому несе сонечко. Спробуємо скласти загадку про сонечко. ( під керівництвом учителя учні складають загадку.

Жовтеньке, тепленьке,

Світило та гріло.

За день натрудилось,

За обрій покотилось.) – Записати загадку. Відгадку намалювати.

  1. Підсумок уроку.
  • Чи сподобалось вам розгадувати загадки? А самим складати? Яка частина мови дуже допомагає в загадках?
  1. Домашнє завдання.

Спробуйте скласти загадку про тварину.

  1. Оцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 січня 2020
Переглядів
1007
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку