Сприймання музики - головний компонент музичної гри.
Ефективність музичного розвитку в процесі музичної гри забезпечується адекватністю співпереживання дитини музично-ігрового образу, активним сприйманням музики, яка є головним компонентом музичної гри.
Краще зрозуміти й відчути музику допомагають заняття, на яких
дається можливість передати свої враження у творчому русі. Як відзначає В.В. Медушевский, «реально-пластичне прочитання музики ... виявляє її схований зміст».
Озвучуємо вірші: музично-дидактична гра „Телеграма”
сл. Л.Гончарової.
Дана модель – мовна ритмічна гра.
Дізнайтеся, чи знають діти що таке „телеграма. Розкажіть дітям про телеграму, про азбуку Морзе, в якій кожна буква означалась короткими чи довгими рисочками - тире. Коли передавали таку телеграму за допомогою спеціального пристрою, то чулася музика „морзянка”, яка складалася із різних комбінацій звуків, коротких та довгих.
Дятел теж послав своїм друзям телеграми в теплі краї, щоб вони швидше повертались додому. За допомогою оплесків, або паличок, діти відтворюють зміст телеграми.
Зимова телеграма.
Дятел сів на товстий сук, тук да тук.
Розсилає пісню-стук, тук да тук.
Телеграми швидко посилає, туки, туки тук.
Що зима не за горами, туки, туки тук.
Сніг літає навкруги, туки-тук, туки-тук.
Морозець насвистує навкруг, туки-тук, туки-тук.
Дятел зиму зимував, тук да тук.
В країнах теплих не бував, тук да тук.
Зрозуміло, ось чому! Сумно дятлу одному.
Весняна телеграма.
Надсилають друзі дятлу телеграму.
Пишуть друзі: тук, тук, тук.
Сніг розтанув вже навкруг, тук, тук, тук.
Сонце землю зігріва, туки-тук, туки-тук.
Вітерець листки хіта, туки-тук, туки-тук.
Вітер хмарки розігнав, туки, туки,тук; туки,туки, тук.
Дощик всім подарував, туки, туки, тук; туки, туки, тук.
Дятел друзів всіх зустрів, тук, тук, тук.
В рідний край усіх повів, тук, тук, тук.