СРСР у 20-30-х роках.

Про матеріал

Розробку уроку можна застосовувати при викладанні Всесвітньої історії в 10 класі

Перегляд файлу

10 клас. Всесвітня історія.

Тема: СРСР у 20-30-х роках.

Мета уроку: ознайомити учнів з навчальним матеріалом; сприяти виникненню й розвитку пізнавального інтересу; залучити до роботи із додатковим матеріалом; формувати уміння встановлювати причиново-наслідкові зв’язки; виховувати негативне ставлення до будь-яких проявів насилля.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Основні поняття, положення: неп, індустріалізація, колективізація, радянська влада, репресії, культурна революція, колгосп, радгосп, федералізм, автономіям, націоналізація засобів виробництва, директивно-планова економіка, централізоване господарювання; ліквідація ринку – основа більшовицького реформування економіки.

ХІД УРОКУ

           І. Мотивація навчальної діяльності

У ч и т е л ь. У 1921 р. більшовики відмовилися від політики «воєнного комунізму». Але чи надовго? Що примусило їх зробити такий крок? Як розгорталися події, які процеси відбувалися в 20 – 30-х рр..? Відповіді на ці та інші питання ми спробуємо одержати на цьому уроці.

ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

План.

  1. Нова економічна політика.
  2. Утворення СРСР.
  3. Встановлення сталінського тоталітарного режиму в СРСР.
  4. Форсована індустріалізація.
  5. Насильницька колективізація.
  6. Масові репресії.

ІІІ. Сприймання й первинне усвідомлення нового матеріалу

Під час пояснення нового матеріалу учні під керівництвом учителя складають порівняльну таблицю: «Економічна політика більшовиків під час «воєнного комунізму» та у 20-30-х рр..»

Питання для порівняння

«Воєнний комунізм»

20-30-ті роки

 

 

 

Питання «Утворення СРСР» та «Масові репресії» можна доручити окремим учням, які підготують презентації.

ІV. Осмислення об’єктивних зв’язків і відносин, розкриття суті явищ

Спростуйте або підтвердіть такі висновки:

  • Період непу – період демократичного розвитку радянського суспільства.
  • У 1929 р. Сталін став одноосібним правителем СРСР. Встановилася тоталітарна диктатура.

V. Узагальнення й систематизація знань

 

Варіант 1

  • Чи були альтернативи розвитку СРСР? Укажіть їх.
  • Спрогнозуйте подальший розвиток СРСР і світу.

Можна запропонувати учням дискусійне питання: « Комуністичний режим, встановлений у 30-х роках СРСР, тоталітарний за своєю суттю, був єдино правильним і виправданим за тих умов, що склалися».

Варіант 2

Інтерактивна вправа «Займи позицію»

Організація роботи

  1. Розмістіть плакати в протилежних кутках кімнати: на одному з них написано написано «Так», на другому – «Ні», на третьому – «Не знаю», на четвертому – «Не має конкретної позиції».
  2. Попросіть учнів «проголосувати ногами», як в англійському парламенті (стати біля відповідного плаката).
  3. Запропонуйте всім, хто має спільну думку, обговорити їїй виробити аргументи на її захист (можна записувати на дошці).
  4. Після викладу різних точок зору запитайте, чи не змінив хто-небудь з учасників своєї думки і чи не хоче перейти до іншого плаката. Бажаючі перейти повинні обґрунтувати причини свого переходу.
  5. Попросіть учасників назвати найбільш переконливі аргументи своєї та протилежної сторони.

VI. Підбиття підсумків уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 грудня
Переглядів
8
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку