Розробку уроку можна застосовувати при викладанні Всесвітньої історії в 10 класі
10 клас. Всесвітня історія.
Тема: СРСР у 20-30-х роках.
Мета уроку: ознайомити учнів з навчальним матеріалом; сприяти виникненню й розвитку пізнавального інтересу; залучити до роботи із додатковим матеріалом; формувати уміння встановлювати причиново-наслідкові зв’язки; виховувати негативне ставлення до будь-яких проявів насилля.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Основні поняття, положення: неп, індустріалізація, колективізація, радянська влада, репресії, культурна революція, колгосп, радгосп, федералізм, автономіям, націоналізація засобів виробництва, директивно-планова економіка, централізоване господарювання; ліквідація ринку – основа більшовицького реформування економіки.
ХІД УРОКУ
І. Мотивація навчальної діяльності
У ч и т е л ь. У 1921 р. більшовики відмовилися від політики «воєнного комунізму». Але чи надовго? Що примусило їх зробити такий крок? Як розгорталися події, які процеси відбувалися в 20 – 30-х рр..? Відповіді на ці та інші питання ми спробуємо одержати на цьому уроці.
ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
План.
ІІІ. Сприймання й первинне усвідомлення нового матеріалу
Під час пояснення нового матеріалу учні під керівництвом учителя складають порівняльну таблицю: «Економічна політика більшовиків під час «воєнного комунізму» та у 20-30-х рр..»
Питання для порівняння |
«Воєнний комунізм» |
20-30-ті роки |
|
|
|
Питання «Утворення СРСР» та «Масові репресії» можна доручити окремим учням, які підготують презентації.
ІV. Осмислення об’єктивних зв’язків і відносин, розкриття суті явищ
Спростуйте або підтвердіть такі висновки:
V. Узагальнення й систематизація знань
Варіант 1
Можна запропонувати учням дискусійне питання: « Комуністичний режим, встановлений у 30-х роках СРСР, тоталітарний за своєю суттю, був єдино правильним і виправданим за тих умов, що склалися».
Варіант 2
Інтерактивна вправа «Займи позицію»
Організація роботи
VI. Підбиття підсумків уроку.