«Становлення особистості. Біосоціальний характер особистості. Розвиток особистості. Формування самосвідомості у підлітковому віці.»

Про матеріал
«Становлення особистості. Біосоціальний характер особистості. Розвиток особистості. Формування самосвідомості у підлітковому віці.»
Перегляд файлу

Конспект уроку

з основ здоров’я у 5-класі

 

Тема: «Становлення особистості.   Біосоціальний характер особистості. Розвиток особистості. Формування самосвідомості у підлітковому віці.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                               Підготував вчитель                                

                                                                              Ладичинської гімназії          

                                                                              Теребовлянського району

                                                                               Тернопільської обл.

                                                                               Дичковський В. М.

                              

                                                              2021 р.

 

 

 

Тема : Становлення особистості. Біосоціальний характер особистості. Розвиток особистості.          Формування самосвідомості у підлітковому віці.

Мета: Дати уявлення про біосоціальний характер особистості та основні етапи її розвитку; вчити здійснювати аналіз складових свого особистісного розвитку; сприяти формуванню в учнів самосвідомості; розвивати толерантність, навички самоусвідомлення та самооцінки; виховувати свідоме прагнення ставити цілі й досягати їх.

Обладнання: папір, контурне зображення силуету людини, мультимедійна дошка, додатки.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

Організаційний момент:

Вітаюся, перевіряю присутність.

Актуалізація чуттєвого досвіду, опорних знань учнів:

Вправа «Стартове завдання»

1. Візьміть однакові аркуші паперу, складіть їх навпіл і без ножиць сформуйте половину контуру людського тіла.

2. Розгорніть фігурки і напишіть на них своє ім’я і п’ять особливих якостей (кмітливий ,романтичний …)

3. По  черзі покажіть і прочитайте, що у вас вийшло.

4. Поміркуйте, чому з однакових папірців за однаковою інструкцією вийшли цілком різні фігурки.

Мотивація навчальної діяльності учнів

Слухання та обговорення  притчі пар.12 ст.63. Отже, на сьогоднішньому уроці ми повинні зрозуміти, що кожна особистість є індивідуальна, також ми будемо навчатись формувати власну особистість та постановку і досягнення мети.

Вивчення нового матеріалу:

Об'єднайтесь у групи (1,2,3,4) й обговоріть правильність таких тверджень: спокійна музика для релаксації та картки із завданнями для кожної із груп     

1 групи додаток 1 із завданням «1 Біосоціальний характер особистості» ст.  63-64

  1. Що таке особистість?
  2. Чим людина відрізняється від тварини?
  3. Особистість у соціумі.

2 групи додаток 2 із завданням «2 Стадії і завдання психічного розвитку особистості» ст. 64-65

  1. Хто такий Ерік Еріксон?
  2. Які є стадії розвитку особистості?
  3. На якій стадії розвитку ви зараз знаходитеся?

3 групи додаток 3 із завданням «3 Формування самосвідомості у підлітковому віці» ст.65

  1. Що таке самосвідомість?
  2. Що  відбувається у підлітковому віці?
  3. Чому важливо, щоб людина сама обирала свій шлях і планувала майбутні дії?

 

4 групи додаток 4 із завданням «4 Піраміда потреб»ст.65-66

  1. Які потреби для немовлят, малюків, дорослої людини?
  2. Визначте, чи всі щаблі потреб актуальні для вас?
  3. Найвищий щабель піраміди потреб?

Учні працюють в групах з підручником 10 хв. Потім кожна група оголошує відповіді на поставлені запитання. Вчитель робить підсумок після виступу кожної із груп.

Фізкультхвилинка  додаток-8.

 

 Кожна людина — особистість;

особистість — це те, що відрізняє людину від тварини;

особистість є продуктом історичного розвитку, тобто виникає на певному ступені еволюції людського суспільства;

особистість людина, яка має свідомість, здатна до пізнання, спілкування та праці, до управління своєю поведінкою, діяльністю й психічним розвитком; особистість є відмінною характеристикою людини, тобто тим, що відрізняє одну людину від іншої.

Біосоціальний характер особистості. Людина є частиною природи як біологічна істота. Соціальною істотою людина стає вже в дитинстві в процесі формування особистості як майбутнього члена суспільства. Цей процес відбувається паралельно:! біологічним розвитком людини. Соціальне існування людини характеризується здатністю до аналізу себе й навколишнього середовища, на відміну від переважно інстинктивної поведінки тварин.

Людина — біосоціапьна істота, невід'ємна частина природи, живий організм, що підкоряється біологічним законам і, з огляду на особливості свідомості та психіки, пристосований до суспільного способу буття разом із подібними собі. Людина органічно поєднує у своїй життєдіяльності фізичний, практичний і духовний способи існування, вона спроможна цілеспрямовано вдосконалювати світ і саму себе. Якщо людська особа усвідомлює свої якості, свою унікальність, свої вади та переваги, вона стає особистістю. Коли ж це усвідомлення сягає розуміння, що внаслідок унікальності та неповторності особистості існує дещо таке, що здатна зробити лише вона й прагне це виконати будь-що, людська особистість набуває рис індивідуальності.

 

 

Чинники становлення людини

Біологічні                                                                               Соціальні

Прямоходіння                                                                       Праця

Розвиток руки                                                                       Колективна діяльність

Розвиток мозку                                                                     Мислення

Мовлення                                                                               Мова і спілкування

                                                                                                  Моральність

 

Сторінка 65 запитання: Виберіть із переліку те, що характеризує людину, як особистість у соціумі.

Сторінка 65 Ерік Еріксон визначив стадії розвитку людини протягом життя. Ви зараз перебуваєте на порозі переходу від підліткового віку до юнацтва – це дуже важливий і відповідальний період життя. Запитання: «Хто я», «Куди я рухаюся», «Ким я хочу стати».

Сторінка 65-66

-Проаналізувати стадії психо – соціального розвитку особистості. Скласти список своїх якостей та соціальних ролей.

- Придумати, яким(ою) ви хочете бути в майбутньому.

Формування самосвідомості  в підлітковому віці

Сторінка 66

Піраміда потреб.

 

Сторінка 66-67

Проаналізувати піраміду потреб.

Закріплення вивченого матеріалу:

Гра дешифратор  дод.5

Сторінка 68

Прочитайте китайську притчу. Поясніть, яка її основна думка.

Відпрацювання алгоритму постановки і досягнення мети.

Сторінка 69

Існують певні прийоми планування часу та досягнення мети, один із них – SMART:

S  - спеціфік - каонкретний

M - мішуребл – вимірний

А – етінебл – досяжний

R – релевант – актуальний

Т – тайм баунт – обмежений у часі

За допомогою дод.6 спланувати досягнення мети на це літо.

Вправа  « Намалюй смайлик» на одному із пальців руки намалюй смайлик та дізнаєшся хто ти. Дод. 7

 

Домашнє завдання: опрацювати параграф 12, скласти алгоритм постановки і досягнення мети одного із моїх батьків на це літо.

 

 

Дод.6

 

 

 

Мета:

S –specific - конкретний

Чітко визначте та письмово сформулюйте результат, якого ви хочете досягти

 

M – measurable - вимірний

Результат досягнення мети повинен бути вимірним: досягнута вона повністю, частково чи ні

 

A – attainable - досяжний

Ставте реальну мету, щоб вона була досяжна для вас. Якщо ж досягти мети неможливо – змініть її.

 

R – relevant - актуальний

Мета має бути вам цікава, корисна, важлива та значуща.

 

T – time – bound – обмежений у часі

Визначте час, протягом якого ви реалізуєте мету, щоб спланувати конкретні кроки та етапи.

 

 

 

 

Мета:

S –specific - конкретний

Чітко визначте та письмово сформулюйте результат, якого ви хочете досягти

 

M – measurable - вимірний

Результат досягнення мети повинен бути вимірним: досягнута вона повністю, частково чи ні

 

A – attainable - досяжний

Ставте реальну мету, щоб вона була досяжна для вас. Якщо ж досягти мети неможливо – змініть її.

 

R – relevant - актуальний

Мета має бути вам цікава, корисна, важлива та значуща.

 

T – time – bound – обмежений у часі

Визначте час, протягом якого ви реалізуєте мету, щоб спланувати конкретні кроки та етапи.

 

 

 

 

 

Дод.1

1 Біосоціальний характер особистості

  1. Що таке особистість?
  2. Чим людина відрізняється від тварини?
  3. Особистість у соціумі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дод.2

 

 

2 Стадії і завдання психічного розвитку особистості

  1. Хто такий Ерік Еріксон?
  2. Які є стадії розвитку особистості?
  3. На якій стадії розвитку ви зараз знаходитеся?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дод.3

3 Формування самосвідомості у підлітковому віці

  1. Що таке самосвідомість?
  2. Що  відбувається у підлітковому віці?
  3. Чому важливо, щоб людина сама обирала свій шлях і планувала майбутні дії?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дод.4

 

4 Піраміда потреб

  1. Які потреби для немовлят, малюків, дорослої людини?
  2. Визначте, чи всі щаблі потреб актуальні для вас?
  3. Найвищий щабель піраміди потреб?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 листопада 2021
Переглядів
1090
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку