Статистика. Міри центральної тенденції

Про матеріал
Розробка уроку алгебри 9 клас на тему Статистика. Статистичні дані відіграють важливу роль у нашому повсякденному житті і в багатьох аспектах суспільства. Мета уроку: 1. Ознайомити учнів із поняттям статистичних даних та їх значенням. 2. Навчити збирати, представляти та аналізувати статистичні дані. 3. Розвивати навички використання основних методів обробки статистичної інформації.
Перегляд файлу

Тема уроку: Статистичні дані та їх обробка

Автор: Рєзнікова Вікторія Олександрівна, вчитель математики.

Мета уроку:

1. Ознайомити учнів із поняттям статистичних даних та їх значенням.

2. Навчити збирати, представляти та аналізувати статистичні дані.

3. Розвивати навички використання основних методів обробки статистичної інформації.

Хід уроку:

1. Вступ (5 хв)

Пояснення важливості статистичних даних в нашому повсякденному житті.

Статистичні дані відіграють важливу роль у нашому повсякденному житті і в багатьох аспектах суспільства. Ось кілька ключових аспектів, які пояснюють важливість статистичних даних:

1. Прийняття рішень:

Багато рішень, які ми приймаємо, базуються на статистичних даних. Наприклад, уряд приймає рішення щодо бюджету, освіти, охорони здоров'я тощо, використовуючи статистичні дані для визначення пріоритетів і розподілу ресурсів.

2. Економіка:

Статистика використовується для аналізу економічної ситуації. Наприклад, дані про безробіття, інфляцію та рівень споживчої активності допомагають урядові та бізнесу розуміти стан економіки та приймати ефективні рішення.

3. Наука та дослідження:

- В науці статистика використовується для аналізу досліджень та експериментів. Вона допомагає визначити достовірність результатів, робити висновки та передбачати можливі подальші відкриття.

4. Громадське здоров'я:

Статистика важлива для моніторингу та контролю громадського здоров'я. Вона дозволяє виявляти тенденції захворювань, визначати чинники ризику та розробляти стратегії профілактики.

5. Освіта:

- У галузі освіти статистика допомагає визначити ефективність програм, вивчення тенденцій у навчанні та адаптацію методів навчання до потреб учнів.

6. Масові ЗМІ та реклама:

Засоби масової інформації та рекламодавці використовують статистичні дані для розуміння аудиторії, визначення попиту на товари та послуги, а також для розробки маркетингових стратегій.

7. Соціальні дослідження:

Статистика грає важливу роль у соціальних дослідженнях, де вона використовується для аналізу соціальних явищ, вивчення взаємозв'язків та розвитку програм соціального забезпечення.

 

Загалом, статистичні дані є ключовим інструментом для розуміння світу навколо нас, а їх правильний аналіз і використання дозволяють приймати обґрунтовані рішення та впливати на розвиток різних галузей суспільства.

Пояснення основних понять статистики – міри центральної тенденції.

2. Збір статистичних даних (15 хв)

Методи збору даних грають важливу роль у збиранні інформації для подальшого аналізу та використання у наукових, соціологічних, економічних та інших дослідженнях. Ось коротка розповідь про три основні методи збору даних: опитування, спостереження та експеримент.

1. Опитування:

   - Опис: Опитування - це процес отримання інформації від людей або груп шляхом постановки питань і отримання відповідей.

   - Застосування: Використовується в соціології, маркетингу, громадському здоров'ї та інших галузях для дослідження думок, переконань, споживчих звичок та інших аспектів поведінки.

2. Спостереження:

   - Опис: Спостереження - це систематичний процес збору інформації шляхом безпосереднього спостереження та фіксування подій, які відбуваються.

   - Застосування: Використовується в психології, соціології, антропології та інших галузях для вивчення поведінки, взаємодії та подій у природному середовищі.

3. Експеримент:

   - Опис: Експеримент - це метод дослідження, у якому дослідник створює умови для спостереження та вимірювання ефектів впливу змінних на об'єкт дослідження.

   - Застосування: Застосовується у науці, медицині, психології та інших галузях для визначення причинно-наслідкових зв'язків між змінними та ефектів впливу.

Кожен з цих методів має свої переваги та обмеження. Вибір методу залежить від конкретних цілей дослідження, доступних ресурсів та характеру збирання інформації. Комбінація цих методів часто використовується для отримання більш повного та об'єктивного розуміння об'єкта дослідження.  

- Проведення короткого опитування в класі з певними питаннями (наприклад, улюблений предмет, розмір взуття тощо).

3. Представлення даних (10 хв)

   - Внесення отриманих даних в таблицю на дошці.

   - Обговорення методів представлення даних: таблиці, діаграми, графіки.

   - Практичне завдання: власноручне створення графіку з отриманих даних.

4. Математична обробка даних (20 хв)

   - Пояснення розрахунку середнього значення, медіани, моди. (відповідно до інфографіки)

   - Розв'язання прикладів з обчисленням цих показників за отриманими даними.

5.  Групова робота (15 хв):

   - Розділення учнів на групи та надання завдань для групової роботи.

   - Кожна група отримує набір даних із завданням виконати збір, обробку та аналіз.

6. Заключення (5 хв)

Сьогодні ми досліджували та опановували основи статистики та обробки даних, і, сподіваюся, вам стало зрозуміліше, наскільки ці концепції важливі в нашому повсякденному житті.

   - Ми розібралися, що таке статистичні дані, які вони мають форми, і як вони можуть бути використані для розуміння та аналізу різних явищ у нашому оточенні.

   - Ми вивчили методи збору даних, такі як опитування, спостереження та експеримент. Кожен з цих методів важливий в своєму контексті та може допомогти отримати об'єктивні результати.

   - Ми розглянули методи обробки даних, такі як розрахунок середнього значення, медіани, моди.

   - Статистика та обробка даних - це не лише абстрактні концепції, але і практичні навички, які мають безпосереднє застосування в нашому повсякденному житті. Вони використовуються для прийняття рішень, вивчення тенденцій, планування ресурсів та багато іншого.

   - Ми визначили, що статистика використовується в економіці, науці, медицині, соціології, маркетингу та багатьох інших галузях. Вона є невід'ємною частиною нашого розвинутого суспільства.

Релексія:

  • Чи була цікава тема уроку?
  • Що сподобалося найбільше?
  • Щоб ви змінили в сьогоднішньому уроці?

 

7. Домашнє завдання (5 хв):

   - Запропонувати учням зібрати власні дані на задану тему, використовуючи різні методи збору, та підготувати короткий звіт.

 

 

docx
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
29 листопада 2023
Переглядів
169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку