Стаття "Діти з особливими освітніми потребами".

Про матеріал
Варто підкреслити, що в Україні основною категорією дітей з особливими освітніми потребами загально прийнято вважати саме дітей з особливостями ( порушеннями) психофізичного розвитку та обдарованих дітей.Джерело:https://krasnosv.gov.ua/wp-content/uploads/2020/01/children.pdf
Перегляд файлу

Діти з особливими освітніми потребами

Варто підкреслити, що в Україні основною категорією дітей з особливими освітніми потребами загально прийнято вважати саме дітей з особливостями ( порушеннями) психофізичного розвитку та обдарованих дітей. Діти з особливостями психофізичного розвитку Залежно від типу порушення виділяють такі категорії дітей:

  з порушеннями слуху (глухі, оглухлі, зі зниженим слухом);

 з порушеннями зору (сліпі, осліплі, зі зниженим зором);

 з  порушеннями інтелекту (розумове відсталі, із затримкою психічного розвитку);

  з мовленнєвими порушеннями;

  з порушеннями опорно-рухового апарату;

 зі складною структурою порушень (розумово відсталі сліпі чи 3 глухі; сліпоглухонімі та ін.);

  емоційно-вольовими порушеннями та дітей з аутизмом.

Поділяють:

 - вроджені порушення, спричинені шкідливим впливом на плід генетичних факторів,інтоксикацій, інфекцій, травм, порушенням живлення, гормональним розладами, резусною несумісністю груп крові матері та дитини, впливом медичних препаратів, алкоголю наркотичних та отруйних речовин .

 - набуті порушення зумовлені, переважно, різноманітними шкідливими впливами на організм дитини під час народження та у наступні періоди розвитку (механічні ушкодження плоду, тяжкі пологи, пологова асфіксія, крововиливи у мозок, інфекційні захворювання тощо).

Кілька порад вчителеві:

 - Коли ви помітили, що у вашому класі є учень, який має схожі труднощі, проконсультуйтеся з учителями, котрі навчали дитину в попередні роки.

- Зверніться до психолога та логопеда, поговоріть з батьками. Виконуйте усі настанови та рекомендації фахівців.

 - Від складу команди, яку ви організуєте, залежатиме правильність визначення діагнозу, стратегії корекційної допомоги та вибір необхідних засобів для успішного навчання дитини у вашому класі.

 - Запитуйте у учня про труднощі, які він/вона відчуває під час сприйняття, обробки, застосування інформації (нового матеріалу). З'ясуйте, яку інформацію учень не сприймає.

 - Запропонуйте інший спосіб (якщо учень не може читати, поясніть усно, якщо не сприймає на слух - подайте у письмовому вигляді)

-Виконуйте всі рекомендації логопеда, інших фахівців, батьків щодо спеціальних вправ та адаптації матеріалу для конкретного учня. 

-Дізнайтеся про можливості використання спеціальних комп'ютерних програм (наприклад, перетворення друкованого тексту в аудіо відтворення), інших технічних засобів, залежно від особливостей навчання конкретного учня.

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
22 жовтня 2020
Переглядів
918
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку