Стаття для 1-4 класів на тему "Особистісне орієнтоване навчання слабозорих учнів"

Про матеріал
Стаття про організацію та проведення індивідуальної тоботи та самопідготовки слабозорих учнів молодших класів (1-4 кл.).
Перегляд файлу

     Особистісне орієнтоване навчання слабозорих учнів

 

  Перед новою українською початковою школою стоїть завдання сприяти становленню дитини як неповторної індивідуальності, розвивати її творчий потенціал, прагнення до самостійної пізнавальної діяльності. У цьому сенсі є актуальним особистісно орієнтувальний підхід до навчання. Його основні ідеї таки:

  • школа складає частину життя;
  • велика увага приділяєтья навчанню, вихованню як процесу, а не як результату;
  • активне залучення учнів до розв'язання навчальних і виховних проблем і планування;
  • відповідність методики навчальним можливостям дитини;
  • домінуюча форма навчального спілкування — діалог між учнями, учнями та вчителем, учнями та вихователем;
  • задоволення навчальних потреб кожної дитини на уроці;
  • особлива увагу до групових і парних форм роботи;
  • формування в учнів раціональних способів дії;
  • залучення учнів до аналізу своєї діяльності, стимулювання їхнього самооціновання.

     Уроки та самопідготовка, побудовані на особистісно орієнтованій взаємодвї, дають змогу здійснити індивідуальний підхід, стимулюють пізнавальну актівність учнів, навчають школярів визначати шлях здобуття грунтових знань, умінь і навичок. Виховання навичок спілкування та співпраці, навчання маленького слабозорого школяра вчитися потребує докорінної зміни змісту діяльності самого вчителя, вихователя. Головне його завдання — забезпечити  кожному учню можливість виявити себе як суб'єкта навчально-пізнавальної діяльності.

      Готуючись до проведення уроків та самопідготовки зі слабозорими дітьми за особистісне орінтованою технологією, ми аналізуємо зміст навчального матеріалу: визначаємо види діяльності учнів; готовимо завдання на вибір або завдання для групової роботи; враховуємо обсяг навчального матеріалу з обліком його рівня складності відповідно до навчальних можливостей учнів та особливості зорового сприймання.

      Ми чітко формулюємо пізнавальні завдання, спрямовуємо учнів на вирішення певної проблеми, спонукаємо до активності, творчого мислення, пошуку нових знань і нових способів дій. При цьому важливе значення має емоційна культура вчителя, вихователя, його голос, інтонації, мовлення.

      Таким чином , дотримуючи всіх цих умов, ми проводимо уроки та самопідготовку зі слабозорими учнями відповідно до основного принципу формування особистості в системі особистісне орінтованого навчання — забезпечуємо їм спілкування й співробітництво на уроці та самопідготовці зі задоволення навчальних потреб кожної дитини.

              Правила спостереження для слабозорого школяра

  1. Забезпечення комфортних для зору умов спостереження об'єктів, процесів,явищ ( оптимальна відстань, розміри об'єктів, контрастність, насиченість кольорів тощо).
  2. Збільшення емоційного характеру спостережень, зацікавлення учнів, утворення проблемних ситуацій.
  3. Для проведення спостережень під час екскурсій необхідно провести підготовчу роботу ( зачитати оповідання, вірші, провести беседу про об'єкт спостережень; обстежити природний об'єкт під керівництвом вчителя, вихователя, використати порівняння об'єкта в різні пори року, в різній час, підсумувати спостереження).
  4. Комплексне поєднання під час спостережень всіх можливих видів сприймання ( слухових, кінестетичних, смакових і дотикових)
  5.  Спостереження великих об'єктів проводити частиними, а потім цілісно.
  6. Супровід спостереження словесним поясненням. Використання словесного пояснення для створення цілісного образу.
  7. Попередження можливого травматизму під час спостережень на природі.
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, 4 клас, Виховна робота
Інкл
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
534
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку