Особистісне орієнтоване навчання слабозорих учнів
Перед новою українською початковою школою стоїть завдання сприяти становленню дитини як неповторної індивідуальності, розвивати її творчий потенціал, прагнення до самостійної пізнавальної діяльності. У цьому сенсі є актуальним особистісно орієнтувальний підхід до навчання. Його основні ідеї таки:
Уроки та самопідготовка, побудовані на особистісно орієнтованій взаємодвї, дають змогу здійснити індивідуальний підхід, стимулюють пізнавальну актівність учнів, навчають школярів визначати шлях здобуття грунтових знань, умінь і навичок. Виховання навичок спілкування та співпраці, навчання маленького слабозорого школяра вчитися потребує докорінної зміни змісту діяльності самого вчителя, вихователя. Головне його завдання — забезпечити кожному учню можливість виявити себе як суб'єкта навчально-пізнавальної діяльності.
Готуючись до проведення уроків та самопідготовки зі слабозорими дітьми за особистісне орінтованою технологією, ми аналізуємо зміст навчального матеріалу: визначаємо види діяльності учнів; готовимо завдання на вибір або завдання для групової роботи; враховуємо обсяг навчального матеріалу з обліком його рівня складності відповідно до навчальних можливостей учнів та особливості зорового сприймання.
Ми чітко формулюємо пізнавальні завдання, спрямовуємо учнів на вирішення певної проблеми, спонукаємо до активності, творчого мислення, пошуку нових знань і нових способів дій. При цьому важливе значення має емоційна культура вчителя, вихователя, його голос, інтонації, мовлення.
Таким чином , дотримуючи всіх цих умов, ми проводимо уроки та самопідготовку зі слабозорими учнями відповідно до основного принципу формування особистості в системі особистісне орінтованого навчання — забезпечуємо їм спілкування й співробітництво на уроці та самопідготовці зі задоволення навчальних потреб кожної дитини.
Правила спостереження для слабозорого школяра