Ефективне використання
можливостей інтерактивної дошки
на заняттях математики
ПЛАН.
|
Вступ. |
3 |
1. |
Екскурс в історію педагогіки: від наскельних рисунків до електронної дошки. |
5 |
2. |
Сценарії використання інтерактивної дошки. |
7 |
3. |
Інтеграція інтерактивної дошки в навчальний процес. |
9 |
4. |
Класифікація інтерактивних дошок. |
11 |
5. |
Способи використання можливостей інтерактивної дошки викладачем математики. |
13 |
6. |
Переваги та недоліки використання інтерактивних дошок. |
16 |
7. |
Організація заняття з використанням інтерактивної дошки Smart Board |
18 |
|
Висновки. |
20 |
Ви не можете навчити людину чому-небудь;
Ви можете тільки допомогти їй зрозуміти це самій"
Галілео Галілей
Модернізація освіти передбачає підвищення якості підготовки спеціалістів з тим, щоб із стін навчального закладу виходили люди, конкурентоздатні на ринку праці, готові до ухвалення самостійного відповідального рішення в умовах морального вибору, здатні нести відповідальність за свою долю і бути відповідальними перед сім'єю, суспільством. Випускник сьогодні - це людина, що має ключові компетенції. Формування їх - найважливіше завдання будь-якого навчального закладу.
Компетенція - це готовність людини до мобілізації знань, умінь і зовнішніх ресурсів для ефективної діяльності в конкретній життєвій ситуації.
Компетентність - це здатність людини результативно діяти в нестандартних ситуаціях, готовність діяти в ситуації невизначеності.
Ключові компетенції - це компетенції універсальні, застосовні в різних життєвих ситуаціях.
Для освітньої практики можна виділити наступні ключові компетенції:
комунікативна - уміння вступати в комунікацію з метою бути зрозумілим;
інформаційна - володіння інформаційними технологіями;
автономізаційна - здатність до самовизначення, самоосвіти;
соціальна - уміння жити і працювати в колективі;
моральна - здатність, потреба жити за загальнолюдськими, моральними законами.
Бачимо, що до числа ключових компетенцій входить інформаційна компетенція, яка включає дві групи базових компетенцій :
1) компетенції роботи з інформацією: усвідомлення потреби в інформації; вибір стратегії пошуку інформації; відбір, порівняння і оцінка інформації; систематизація, обробка і відтворення інформації; синтез існуючої інформації і створення нового знання ;
2) компетенції використання інформаційних технологій : використання стандартного програмного забезпечення, технічних пристроїв(комп'ютера, оргтехніки, цифрової техніки); пошук інформації в Інтернеті; мережева взаємодія.
Показником інформаційної компетентності стає створення нових інформаційних продуктів (проектів, звітів, моделей, презентацій, електронних посібників і розробок ).
З раннього віку діти вже звикають до зручностей технічного прогресу і сучасних засобів отримання інформації. І з цим нічого не поробиш, так дитині набагато легше сприймати інформацію. Нині при навчанні викладачам необхідно враховувати, що нове покоління, що виросло на мобільних телефонах і комп'ютерах, вимагає постійної зорової стимуляції, швидкого динамічного освітнього процесу.
Якщо оглянути історію педагогіки, то стає зрозумілим, що дошка є невід'ємним атрибутом школи. А все пішло від наших пращурів - це вони винайшли першу дошку - кам'яну й почали викарбовувати наскальні наочні зображення, що збереглись дотепер.
Можна припустити, що ця вдала спроба не була першою: первісний учитель перепробував купу матеріалів, припустимо, той же розповсюджений пісок? на якому теж можна щось зображати... Коли всі скелі було розписано, учителі дійшли думки, що можна використовувати дошку з деревини та робити надписи глиною, а згодом - крейдою. І це ще не все. У пошуках зручної шкільної дошки звертались і до грифеля, і до скла, і до лінолеуму...
А пригадаємо, яким проривом стала поява у школі пластикової дошки білого кольору, на якій учителі маркерами вимальовували новий матеріал уроку. Це здавалось вершиною витвору шкільної дошки, але й вона йде сьогодні в історичне небуття - над світом нависла інформаційно-технічна революція...
Так, новітні інтерактивні технології стали прикметою сучасної доби. Якщо говорити відверто й радикально, то школа має взагалі забути про найзвичайнісінькі речі. Усі традиційні ТЗН (відеопроектори, а тим більше кінопропроектори, магнітофони з відео й інше грамофоно-патефонне обладання), нескінченні шафи в кабінетах із запилено-нафталіновими наочними (чи ненаочними за відсутністю?) посібниками... І, нарешті, святая-святих будь-якої освітньої установи - бібліотеки, де зберігаються книги - «джерело знань і мудрості».
Щоб провести таку «велику чистку», необхідно придбати сучасне електронне обладнання, і тоді все, окрім підручників, стає зайвим. Не будемо дискутувати із приводу браку коштів - рано чи пізно (бажано якомога раніше!) наші навчальні заклади матимуть сучасний вигляд. Оце й буде вінцем «гуманістичної», «особистісно зорієнтованої», «індивідуально-диференційованої» педагогіки. Ось тоді можна серйозно вести розмову про «якісну українську освіту для кожної дитини».
Ще вчора всі ми вважали, що комп'ютерний клас повністю забезпечує використання інтерактивних технологій у навчанні. Наявність комп'ютера є незаперечною ознакою навчального закладу ХХІ століття. Але комп'ютер має одну найсуттєвішу характеристику: він є персональним приладом, тобто працювати за ним має одна людина. І це добре, коли йдеться про індивідуалізацію навчання, коли треба кожному студенту особисто відпрацювати навчальний матеріал - комп'ютер стає чи не найпотужнішим засобом.
А що робити, коли треба пояснити всім студентам новий навчальний матеріал, організувати творчу студентську дискусію, «мозковий штурм» чи іншу колективну чи групову форму роботи? Знову бігти викладачу до дошки, хапати крейду з ганчіркою й писати, малювати, креслити та стирати? Ось тут і знадобляться мультимедійні засоби навчання. Якщо говорити дуже стисло, то сучасна інтерактивна технологія заняття забезпечується трьома чинниками: комп'ютер, мультимедійний проектор та електронна дошка. Про комп'ютер і його можливості та використання на заняттях вже писано-переписано. Мультимедійний проектор є за своєю суттю певною «трансформаторною будкою», призначення якою зв'язати джерело інформації (комп'ютер) з оприлюдненням інформації. Можливості таких проекторів більш-менш однакові. А мова далі піде про дошку...
Здавалось би, звичайнісінька річ - дошка, де фіксується зображення з комп'ютера. Якщо ви скажете, що можна для цього використати білий екран чи навіть за його відсутністю стіну, то будете не праві, ну аж ніяк не праві. Дошка-то має бути електронною... й інтерактивною! Що це означає? А все чи майже все! Якщо стисло - викладач біля такої дошки може управляти комп'ютером. Тобто, використовуючи більше наукової термінології, електронна інтерактивна дошка є сенсорною панеллю, що працює в комплексі з комп'ютером і проектором.
Це подарує вам як викладачу безмежні можливості конструювання заняття, надавши йому максимум технологічності та простоти в побудові. І приходити в аудиторію треба не з торбою конспектів, книжок, папок із дидактичним матеріалом, а з будь-яким невеликим носієм електронної інформації, котрий легко покласти в невеличку жіночу сумочку.
Використання інтерактивних засобів на заняттях стає невід'ємною частиною і спілкування на занятті, і процесу освіти в цілому. Найбільшою трудністю навчання із застосуванням сучасних технологій є підтримка динамічної взаємодії з учнями. Електронні інтерактивні дошки допомагають впоратися з цією трудністю і виводять взаємодію учнів з викладачем на новий рівень.
Інтерактивна дошка дозволяє зробити заняття більш інформативним і мотивованим, з її допомогою одночасно реалізуються такі важливі принципи навчання, як - наочність і активізація розумової діяльності студентів.
Окреслимо сценарії використання інтерактивної дошки:
Застосування інтерактивного обладнання на заняттях математики дозволяє виробити індивідуальні освітні траєкторії студентів, підвищує ефективність навчального процесу і взаємодії студент - викладач, дає можливість отримувати своєчасну інформацію про засвоєння предмета в режимі реального часу, розширює можливості для надолужування пропущеного зайняття і для додаткової освіти, стимулює інтерес студентів до предмета.
Студенти непомітно вчаться відмічати ту або іншу особливість інформаційного повідомлення, яке (зовні мимоволі) доходить до їх свідомості. Коментарі викладача у поєднанні з якісною візуальною інформацією, музичним супроводом, елементами анімації і інтерактивними завданнями забезпечують умови для розширеного і поглибленого засвоєння знань і умінь студентами, підвищують їх інтерес до навчання.
Інформатизація освіти є одним їх пріоритетних напрямів програми розвитку освіти. Використання комп'ютерної техніки і інформаційних технологій значно підвищує ефективність процесу навчання завдяки його індивідуалізації, наявності зворотного зв'язку, розширенню наочності.
Застосування інтерактивної дошки, педагогічних майстерень і методу проектів в освітньому процесі сприяє формуванню інформаційних компетенцій студентів, серед яких можна назвати наступні:
ЗАВДАННЯ.
ПЕРЕВАГИ.
1. Одночасне використання декількох каналів сприйняття студентами в процесі навчання, за рахунок чого досягається інтеграція інформації, що доставляється декількома різними органами чуття
2.Можливість стимулювання складних реальних експериментів
3.Візуалізація абстрактної інформації за рахунок динамічного представлення процесів.
Кожен викладач мріє, щоб на занятті працювали всі студенти. На кожному занятті з використанням інтерактивної дошки працюють усі без виключення. У них вже є улюблені програми і завдання, іноді вони просять мене встановити саме їх. Їм легко і цікаво вчитися. Щодня вони готові дізнаватися нове, тому що вони хочуть цього самі Як говорять діти, інтерактивна дошка - це супер! Важко описати усі її достоїнства. Навчальний процес проходить досить легко, цікаво і весело. Дітям подобається працювати на занятті, їм цікаво - це головне. Їм подобається пересувати предмети і слова, будувати геометричні фігури, креслити схеми до завдань, писати маркерами, стирати з дошки. Інтерактивна дошка не покликана замінити класну дошку і класичні форми навчання, вона покликані допомогти викладачу пояснити тему найбільш ефективним способом тільки тоді, коли вимагається продемонструвати процес, створити яскравий образ і тому подібне. Іншими словами, коли самою темою затребувана мультимедійність представлення матеріалу.
Як відомо прогрес в області комп'ютерних технологій не стоїть на місці, і нині на ринку з'являються все нові і нові моделі інтерактивного навчального устаткування.
Пропоную розглянути основні типи інтерактивних дошок. Інтерактивні дошки діляться на два класи залежно від розташування проектора : з фронтальною і зворотною проекцією. Останнім часом на ринку з'явилися спеціальні моделі проекторів з короткофокусним об'єктивом, що призначаються для роботи з інтерактивними дошками. Використовувані в інтерактивних дошках технології підрозділяються на чотири основні типи.
Поверхня досить м'яка для того, щоб трохи прогинатися при натисненні. Дошки працюють впродовж багатьох років, не втрачаючи якості і надійності. Для роботи не обов'язково мати спеціальні маркери, можна користуватися пальцем або указкою. Не можна при роботі спиратися кистю руки на дошку: вона відразу на це зреагує і що-небудь написати або намалювати буде неможливо.
Інтерактивні дошки, що використовують аналого-резистивну технологію, випускають компанії EganTeamBoard, InteractiveTechnologies, PolyVision, SMART Technologies.
При використанні електромагнітної технології інтерактивна дошка має тверду поверхню. Для роботи потрібний спеціальний маркер. Електромагнітні дошки зазвичай відгукуються на дії користувача дещо швидше, ніж аналого-резистивні.
Лазерна технологія інтерактивних дошок зажадала для своєї розробки чималого мистецтва. У систему входять два інфрачервоні лазерні кутоміри, що зазвичай розташовуються згори по кутах дошки.
Для роботи потрібний спеціальний маркер. Принциповий недолік лазерної технології - доповідач може випадково перекрити промінь лазера, внаслідок чого процес виміру координат порушується.
Лазерні інтерактивні дошки найбільш дорогі у виробництві. Їх випускає, наскільки нам відомо, тільки одна компанія - PolyVision.
Основний недолік ультразвукової/інфрачервоної технології той же, що у електромагнітної і лазерної - необхідно використати спеціальний електронний маркер. Інтерактивні дошки з використанням ультразвукової/інфрачервоної технології випускають компанії Hitachi, Panasonic і ReturnStar.
Загальновідомо, що в пам'яті людини залишається 25% почутого матеріалу, 33% побаченого, 50% побаченого і почутого, 75% матеріалу, якщо студент залучений в активні дії в процесі навчання.
На відміну від звичайного мультимедійного проектора, інтерактивна дошка дозволяє не лише демонструвати слайди і відео, але і малювати, креслити, наносити на проектоване зображення позначки, вносити будь-які зміни, і зберігати їх у вигляді комп'ютерних файлів. А окрім цього, зробити процес навчання яскравим, наочним, динамічним.
Оскільки наочно-образні компоненти мислення грають виключно важливу роль в житті людини, то використання їх в навчанні виявляється надзвичайно ефективним. Використовувані різноманітні електронні носії навчального характеру містять в собі навчальну, наочну інформацію, тренажери, засоби діагностики і контролю, вони служать для формування образного уявлення про об'єкт, що вивчається, і для індивідуальної роботи зі студентами.
Способи використання можливостей інтерактивної дошки викладачем математики :
Зупинюся детальніше на деяких моментах використання інтерактивної дошки на заняттях математики.
1. Доведення теорем.
У презентації статичне креслення з підручника ми можемо «оживити», тобто показати послідовні кроки побудови, показати динаміку додаткових побудов, необхідних для доведення. Використовуючи презентацію можна дати значно більший об'єм інформації на занятті. Наприклад, представити інші способи доведення теореми. А скільки завдань для відпрацювання доведених теорем можна запропонувати! Внісши невеликі зміни на слайдах, ці завдання можна використати на наступному занятті, як завдання з подальшою перевіркою.
2. Ілюстрація визначень.
Розглянемо найпростіший варіант роботи над новим поняттям. Це анімовані слайди, де на екран послідовно виводяться об'єкти і написи, виділяються на кресленні точки відрізку, кути. Поза сумнівом, наявність таких модулів в скарбничці викладача, допоможе проілюструвати вивчення нового матеріалу, показати цікаві приклади. Показавши, такий модуль, викладач може запропонувати студентам намалювати, наприклад, трикутник в зошиті, позначити вершини іншими латинськими буквами, виписати назви вершин, сторін і кутів.
3. Розв’язання завдань з геометрії.
Оформлення завдань з геометрії в PowerPoint можна зробити дуже наочним, якщо використати застосування кольору, анімації послідовних кроків розв’язування, візуальні підказки. У завданні можна анімувати послідовні кроки побудови креслення. Такий покроковий показ допоможе студентам правильно зробити побудови, осмислити текст завдання. Візуальна підказка дає ключик до алгоритму розв’язання задачі.
4. Завдання на рух.
Текстові завдання на рух можна «оживити» за допомогою анімації. Для деяких завдань можна встановити кнопки, що управляють. Це зручно, якщо ви працюєте з інтерактивною дошкою.
5. Координатна площина.
Дошка в клітинку дуже зручна при вивченні координатної площини. Також проведення ігрових моментів на таких уроках буде цікавішим на інтерактивній дошці. А можливість рухати графіки функцій за допомогою маркера дозволяє краще зрозуміти перетворення графіків.
Математика відрізняється абстрактністю об'єктів, а дослідницька діяльність з математичним змістом носить переважно розумовий характер. За допомогою завдань на інтерактивній дошці можна зробити видимими, наочними процеси, що вивчаються, складні для розуміння.
З використанням інтерактивної дошки ефективніше проводяться навчальні самостійні роботи. Поряд з кожним завданням можна написати не лише відповіді, але і розв’язки . Перевіряючи свою роботу, студенти бачать свої помилки, тут же виправляють їх. Підвищується концентрація уваги, покращується розуміння матеріалу.
Застосування інтерактивної дошки на заняттях математики педагогічно виправдане, оскільки дає цілий ряд переваг, як викладачу, так і студентам:
Проаналізувавши можливості і ресурси ПЗ, помічаємо, що навіть фрагментарне використання інтерактивної дошки на занятті ефективне. Найбільший інтерес у студентів викликають такі можливості використання інтерактивної дошки, як новизна викладення матеріалу, досліди, демонстрація і експеримент. З'являється можливість в реальному часі наносити на проектоване зображення різні позначки, створювати і переміщати об'єкти, змінювати послідовність сторінок, вносити будь-які корективи і зберігати їх для подальшого редагування, друку на принтері або розсилки по електронній пошті. І усе це прямо з дошки, не втрачаючи візуального контакту з аудиторією і не прив'язуючись до свого комп'ютера.
Використання інтерактивних інструментів, таких як циркуль, лінійка, транспортир, викид випадкового числа і так далі допомагає стимулювати пізнавальну діяльність і творчу ініціативу студентів. Дії, проведені на дошці, можна записати у відеофайл, у тому числі і із звуковим супроводом. Завдяки наочності і інтерактивності, аудиторія залучається до активної роботи. Підвищується і інтерес до предмета в цілому.
Одним з цікавих інструментів, що дозволяють ефектно користуватися заздалегідь підготовленими слайдами, є «Шторка», що закриває будь-яку прямокутну частину дошки. Інструмент «Затемнення» дозволяє поетапно демонструвати інформацію студентам. Затемнити можна ту частину дошки, яку необхідно. Знання не подаються у вигляді готових виведень, а стають результатом дослідження на занятті.
Контроль знань студентів можна організувати за допомогою завдань, згрупованих у вигляді «Математичного лабіринту». Студенти активно включаються в позакласну роботу з предмету, в підготовку завдань до заняття, що розвиває у них навички самостійної навчально-дослідницької діяльності і дозволяє добитися кращих результатів не лише у вивченні математики.
Працюючи з інтерактивною дошкою, студенти можуть спробувати свої сили, продемонструвати свої знання перед аудиторією. А значить, відчути себе успішними. Крім того, економиться час на занятті у момент видачі завдання студентам, оскільки немає необхідності писати завдання на дошці і витирати дошку після роботи чергового студента.
Важливо відмітити, що студенти, які раніше боялися вийти до дошки, тепер частіше відповідають і виконують завдання біля дошки. У слабких студентів з'являється упевненість у власних силах, вони починають активніше працювати на зааняттях. І якщо студент від мотиву «потрібно» прийде до мотиву «мені цікаво, я хочу це знати», то шлях цей буде радіснішим і пліднішим. Розв’язанню цієї задачі якраз і сприяє використання в процесі навчання інтерактивної дошки.
Але, на жаль, є і ряд недоліків роботи з інтерактивною дошкою:
Інтерактивна дошка марки Smart Board супроводжується програмним забезпеченням Notebook, до складу якого входять засоби для підготовки матеріалів до заняття. Програма Notebook дозволяє створювати свого роду «презентацію» до уроку, яка складається з окремих сторінок(слайдів), що змінюють один одного в довільному порядку. Готувати матеріали до заняття з використанням інтерактивної дошки можна на будь-якому комп'ютері, де встановлена програма Smart Board, потім створений файл-презентацію треба перемістити на ПК, безпосередньо сполучений з інтерактивною дошкою і проводити заняття. Причому, на відміну від звичайної презентації, кожна сторінка Notebook в процесі заняття інтерактивна, з нею можуть працювати викладач і студенти, змінюючи її зміст, вносячи будь-який текст, переміщаючи, видаляючи і додаючи різні об'єкти за допомогою набору наданих інструментів.
При підготовці занять можна використовувати програму SMART Notebook - 10(11) і інструмент Lesson Activity, який містить багато матеріалу з математики а також колекцію інтерактивних засобів LAT 2.0 - RU.
Сприйняття студентами навчального матеріалу багато в чому залежить від міри і рівня його ілюстрації. Візуальна насиченість навчального матеріалу робить його яскравим, переконливим, сприяє кращому його засвоєнню і запам'ятовуванню. Тому при вивченні нової теми часто використовують презентації. Перевага презентації, відтвореної через інтерактивну дошку в тому, що ми можемо робити в ній позначки, додаткові записи, виділяти кольором найбільш важливу інформацію. Усе це дозволяє акцентувати увагу студентів на важливих моментах інформації, що викладається.
Застосовують інтерактивну дошку на усіх етапах заняття : при поясненні і закріпленні нового матеріалу, повторенні і перевірці його засвоєння. Зупинюся на деяких з них.
Отже, початок уроку. Куди естетичніше виглядає тема уроку, зафіксована не на крейдяній дошці, а на слайді.
Дуже зручно використати інтерактивну дошку при перевірці домашнього завдання. Можна заздалегідь зберегти розв’язки завдань, і на занятті відтворити і прокоментувати їх. Можна сканувати і проектувати на дошку розв’язки із зошита студента і відразу ж робити перевірку. Якщо в розв’язках були помилки, студенти бачать їх, разом обговорюють і виправляють. А можна зробити заготовку, в якій пропущені ключові слова, фрази. Студент заповнює пропуски, коментує свою роботу і формулює правило.
Наприклад, правило побудови квадратичної функції. А також завдання на читання графіка.
Часто використовують інтерактивну дошку для перевірки засвоєння усного матеріалу, наприклад, правил, визначень.
При вивченні теми «Многогранники» можна за пропонувати студентам завдання на відповідність, яка встановлюється завдяки переміщенню заздалегідь заготовлених відповідей.
Дуже подобається студентам працювати над математичними поняттями і термінами за допомогою інтерактивного засобу «анаграма», розташовуючи букви в потрібному порядку.
Зручно використати інтерактивну дошку при організації усної роботи.
Велику допомогу викладачу надає інтерактивна дошка при організації самостійної роботи студентів. Вони виконують завдання в зошитах, а потім на дошку проектується розв’язок задачі і робиться перевірка. Це дозволяє економити час і виключає бездумне списування з дошки.
Дуже ефективно використати інтерактивну дошку на заняттях з геометрії. Наприклад, для усної роботи можна заздалегідь заготовити креслення, а вже безпосередньо на занятті використати їх, тобто виконувати розв’язування завдань за готовими кресленнями.
Використання готових шаблонів і кольорової заливки дозволяє робити креслення наочнішим, сприяє кращому візуальному сприйняттю.
В процесі розв’язування задачі можна видозмінювати креслення. Робиться це досить просто: натисненням кнопки або за допомогою спеціального маркера.
Дуже зручно використати інтерактивну дошку при побудові всіляких креслень. Для виконання креслень зручно користуватися інструментами, що входять в колекцію дошки, - транспортир, циркуль, лінійка.
Не менш ефективно можна використовувати інтерактивну дошку під час практичної роботи, навчального дослідження.
На етапі рефлексії використовують функцію клонування. Інтерактивний вибір сови дає моментальний результат підсумку заняття.
Висновки.
Використання інтерактивної дошки надає викладачеві нові можливості для оптимізації процесу навчання, створенні змістовних і наочних завдань, що розвивають пізнавальну активність студентів, сприяє розвитку їх творчих здібностей.
Але необхідно відмітити, що застосування інтерактивної дошки на заняттях математики повинне поєднуватися з традиційними методами навчання. Студенти не повинні втратити навички роботи з підручником, додатковою літературою, наочними посібниками. Викладач повинен чітко визначити доцільність застосування інтерактивної дошки, що є одним з інструментів педагогічної діяльності і що вимагає відповідного застосування.
Разом з багатьма перевагами, підготовка заняття з використанням інтерактивної дошки є трудомістким процесом і вимагає великих затрат часу. Застосування її на занятті має бути дозованим. Згідно нормативної документації вимагається враховувати, що при комп'ютерному супроводі занять загальний час роботи викладача з комп'ютером не повинен перевищувати 15-20 хвилин. Можна використати комп'ютер і інтерактивну дошку фрагментами по 2 - 5 хвилин, розподіляючи час упродовж усього заняття.
Використання інтерактивної дошки в навчальному процесі значно підвищує ефективність засвоєння матеріалу студентами при значному заощадженні часу, а також мотивує їх на отримання знань і успішність. Робота на занятті стає живою дією, що викликає у студента непідробну зацікавленість.
Пам'ятаючи слова К. Ф. Гауса про те, що «математика - наука для очей, а не для вух», вважаю, що математика - це один з тих предметів, в якому використання інтерактивної дошки може активізувати усі види навчальної діяльності : вивчення нового матеріалу, підготовка і перевірка домашнього завдання, самостійна робота, перевірочні і контрольні роботи, позакласна робота, творча робота.
Робота з інтерактивною дошкою з допоміжного засобу на занятті математики переходить в основний засіб навчання для формування творчих здібностей студентів, самостійності, дослідницьких і проектних робіт.
Наочність і інтерактивність - ось основна перевага інтерактивної дошки. Завдяки наочності і інтерактивності, аудиторія залучається до активної роботи. Підвищується концентрація уваги, покращується розуміння і запам'ятовування матеріалу.
Проте актуальним залишається питання методичної підтримки викладача у використанні інтерактивного устаткування в освітній діяльності. Украй важливе поширення успішного досвіду і формування банку різних технологічних прийомів і дидактичних матеріалів.
За використанням інформаційних технологій майбутнє.
Використання комп'ютера і інтерактивної дошки в сучасній навчальній діяльності стає масовим, буденним явищем.
Створення власних програмних продуктів теж не нововведення, кожен викладач математики в тій чи іншій мірі створює презентацію до уроку. Найактуальніше зараз створення тестів, які можна виконувати на комп'ютері. Для цього використовуються шаблони тестів. Найбільш вдалими вважаю тести, в яких студент відразу може побачити результат і отримати оцінку.
Створення презентацій і тестів цікаво і студентам. Вони із задоволенням створюють міні презентації для усного рахунку, для математичних диктантів.
Але при усіх перевагах інтерактивної дошки важливим є бажання педагога розширити свої кругозір і фантазію. Треба боротися із стереотипизацією, ніколи не дозволяючи собі звикнути до чого-небудь. Кінець кінцем, кращий спосіб навчання, будь то математика, історія або географія, — це зробити так, щоб студенти відчули красу предмета. «Хто випробував насолоду творчості, для того усі інші насолоди вже не існують.» А.П. Чехов.
Інформаційні джерела.
1