26 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Стаття "Хмарні технології в освіті. Новітні тенденції у створенні презентацій"

Про матеріал
Хмарні технології в освіті. Новітні тенденції у створенні презентацій .
Перегляд файлу

Хмарні технології в освіті.

Новітні тенденції у створенні презентацій

 

Федор Леся Мирославівна,

спеціаліст вищої категорії,

педагогічне звання вчитель-методист,

вчитель інформатики

Чернівецької гімназії № 5

Чернівецької міської ради

 

 В умовах швидкого розвитку інформаційно-комунікаційних технологій та зростання вимог до якості освіти необхідним стає процес адаптування та впровадження нових інформаційних сервісів на основі конкурентних технологій.

 Хмарні технології (cloud computing) являють собою вільний спосіб доступу до зовнішніх обчислювальних інформаційних ресурсів у вигляді сервісів, що надаються за допомогою мережі Інтернет. Вперше термін був використаний у даному контексті в 1997 році на лекції Рамнат Челлаппа (Ramnath Chellappa), де він визначив його як нову "обчислювальну парадигму, при якій межі обчислювальних елементів залежатимуть від економічної доцільності, а не тільки від технічних обмежень".

Поява першої технології, що можна охарактеризувати як хмарну, приписується компанії Salesforce.com, заснованої в 1999 році. Вона надала доступ до свого додатку через сайт за принципом – програмне забезпечення як сервіс (Software as a Service [SaaS]).

Наступним кроком стала розробка хмарного веб-сервісу компанією Amazon у 2002 році, потім у 2006 році компанія Google почала впроваджувати сервіси під назвою «Google Apps» та платформи як сервіси під назвою «Google App Engine».

У наш час ці технології набувають все більшого значення у професійній діяльності вчителів загальноосвітніх навчальних закладів. Пояснюють це, перш за все, новими можливостями для представлення динамічних і актуальних, що базуються на Інтернет-технологіях, електронних додатків для освіти.

 

Нелінійна інтерактивна презентація

 Загальною перевагою для всіх користувачів хмарних технологій є те, що отримати доступ до «хмари» можна не лише з ПК чи ноутбука, але також з нетбука, смартфона, планшета, тому що головною вимогою для доступу є наявність Інтернету, а для роботи програмного забезпечення «хмари» використовуються потужності віддаленого серверу.

За оцінками експертів, використання хмарних технологій в багатьох випадках дозволяє скоротити витрати в два-три рази в порівнянні з утриманням власної розвиненої IT-структури. Також, головною перевагою використання даних технологій є можливість швидко пристосовуватись до змін у середовищі будь-якої установи, що зараз, в умовах стрімкого розвитку всіх галузей науки і техніки, є дуже актуальним. Завдяки зростанню популярності хмарних технологій для навчальних закладів з’являються нові можливості управління навчальним процесом.

Очевидним є те, що сьогодні для переведення комп'ютерної інфраструктури внавчальних закладах в хмару є важливі аргументи. Наприклад, стандартні програми, що широко використовуються в освіті (текстовий процесор, редактор електронних таблиць, графічний редактор, електронна пошта тощо) завжди будуть актуальними,  тим більше при використанні хмар.

  Коли набрид стандартний PowerPoint, як щодо створення більш оригінальної презентації? Тоді Вам на онлайн-сервіс https://prezi.com/ . Тут Вам не доведеться створювати окремі слайди з традиційним «перелистуванням». Презентація в Prezi виглядає єдиним великим полотном, інтерактивним полем, кожен з елементів якого може бути наближений і акцентований в потрібну Вам мить. Така презентація виглядає нестандартно.

 

(30 днів безкоштовно, потрібна реєстрація, є російський варіант сервісу)

Інфографіка

 Це візуальне відображення даних, призначене для швидкого сприйняття. Адепти інфографічного способу відображення інформації давно зрозуміли просту істину: люди не хочуть витрачати багато часу і сил на нові знання. І єдиний спосіб полегшити їм завдання: добре структурувати інформацію та дуже лаконічно її представити.

  Якщо Ви стверджуєте, що ніколи в очі не бачили інфографіку, то помиляєтеся. Адже, простіше кажучи, інфографіка — це діаграми, схеми, графіки, карти. І виникли вони аж ніяк не в XXI ст. Просто зараз існує більше інструментів для створення привабливої інфографіки. До Ваших послуг безліч онлайн-сервісів: https://visual.ly/, https://www.easel.ly/,  https://crello.com/uk/,  https://www.canva.com/ ,  https://infogram.com/

 

Скрайбінг

  Чому б не перетворити Вашу презентацію на невеличкий анімаційний ролик? Це точно приверне увагу аудиторії та змусить досмакувати Ваші ідеї до кінця.

  Динамічні анімаційні презентації стають просто-таки мастхевом в арсеналі успішної людини.

  Тим більше, що створення анімаційних презентацій стає не набагато складнішим за користування звичним вже PowerPoint. Спробуйте спеціальні сервіси і переконайтеся: GoAnimate, Moovly, PowToon. Кожен з них потребує нескладної реєстрації, що дає можливість зберігати роботи у власному акаунті, або виставляти у блозі чи на FB

 

  Скрайбінг - новітня техніка презентації (від англійського "scribe" - накидати ескізи або малюнки), винайдена британським художником Ендрю Парком для британської організації, що займається популяризацією наукових знань - RSAЦе прийом анімації з ефектом промальовування від руки. Зроблена таким чином презентація точно не залишиться непоміченою. Спробуйте програму https://www.videoscribe.co/en і подайте свої ідеї ефектно. (7 днів безкоштовно).

 

 

Інтерактивні картинки

Сервіс ThingLink дозволяє додавати додаткову інформацію до фото або картинок за допомогою посилань, тим самим створювати інтерактив  https://www.thinglink.com/

Thinglink може вбудовувати теги – гіперпосилання і текст – прямо на зображення. Доволі простий інструмент, що дозволяє створити інтерактивний матеріал матеріал при мінімумі затрат. Доцільно використати коли треба описати склад, будову чогось чи розтлумачити карту, тощо. Потрібна реєстрація.

https://www.thinglink.com/scene/1248954895277490177

 

Анімовані картинки

Кожен знає, що анімована картинка завжди більш вигшно подасть інформацію і приверне увагу ніж статична, тому то і всі полюбляють їх використовувати. Існує безліч сайтів з галереями таких картинок, але нас цікавлять сервіси, що пропонують їх самотужки створити. Виявляється їх теж не мало.

https://www.youtube.com/watch?v=zphTWTg86E4 В цьому відео уроці можна дізнатися як самостійно створити анімацію за допомогою онлайн-сервісу Animatron. https://www.animatron.com

 

 

Наступний прекрасний навчальний відео урок по онлайн-сервісу https://gifius.ru/ . Сервіс безкоштовний, дозволяє створювати gif анімаційні аватарки, банери і слайд шоу з ефектами.  Сервіс російський, легкий у опануванні. Не потребує реєстрації. Просто зберігає файл автоматично на ваш комп’ютер і далі використовуєте його за бажанням.

Ще один сервіс https://wave.video/, що дозволяє створювати відео-листівки та  публікувати їх в соціальних мережах.  Він потребує реєстрації, має дуже багато шаблонів, доволі простий і потужний одночасно.

 


Висновки

Український хмарний ринок, на відміну від ринків США чи ЄС, нині знаходиться у фазі розвитку – формування попиту і акумулювання первинного досвіду споживання хмарних рішень, – але за одностайними експертними дослідженнями вже з 20152016 років він демонструє експоненціальне зростання, характерне для хмарних ринків розвинених країн. Багаторазове збільшення ринку найближчими роками приведе до виникнення нового специфічного і значущого сектору української економіки та інфраструктури.

Зараз спостерігається поступова міграція освітніх сервісів за допомогою сучасних інформаційно-комунікаційних технологій та інформаційних ресурсів в хмару, що неминуче привело до стрімкого впровадження цих сервісів в освіту і соціальну сферу.

 

Список використаних джерел

 

  1. Самойлова І.А. Хмарні технології в освіті. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://docs.google.com/presentation/d/1t1YfIIb1vH5Rsg38JZCyUJ6BoWxwps85wDja1yrNROQ/edit#slide=id.p13
  2. Шиненко М.А., Сороко Н.В. Використання хмарних технологій для професійного розвитку вчителів.  [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ite.kspu.edu/webfm_send/308
  3. Сабліна М.А. Можливості використання хмарних технологій в освітній та соціальній сферах.  [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://elibrary.kubg.edu.ua/4116/1/M_Sablina_OD_7_IS.pdf
docx
Додано
3 лютого
Переглядів
162
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку