Стаття "Інноваційні логопедичні технології у роботі з дітьми з ООП"

Про матеріал
Пропоную ознайомитись із інноваційними логопедичними технологіями у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами.
Перегляд файлу

 

ІННОВАЦІЙНІ ЛОГОПЕДИЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ

В РОБОТІ З ДІТЬМИ З ООП

Інноваційні технології - це нові впровадження , що допомагають ефективно використовувати методи та  прийоми, які є кінцевим результатом інтелектуальної діяльності педагога.

Інноваційні технології в логопедії:


  •   арт-терапевтичні технології;
  •   сучасні технології логопедичного і пальцевого масажу;
  •   сучасні технології сенсорного виховання;
  •   «Су - Джок» -терапія;
  •   кріотерапія;
  •   інформаційні технології.

Арт-терапія з дітьми та дорослими. Техніка «Зім`ятий папір».

Види арт-терапії:


      Музикотерапія (вокалотерапія, гра на музичних інструментах);

      Ізо-терапія (нетрадиційні техніки малювання);

      Кінезіотерапія (танцювальна терапія, логоритміка, психогімнастика);

      Казкотерапія;

      Мнемотехніка;

      Креативна ігротерапія (пісочна терапія);

      Сміхотерапія;

      Аромотерапія;

      Кольоротерапія (хромотерапія).


«Арт-терапія» є засобом вільного самовираження. В особливій символічній формі: через малюнок, гру, казку, музику - ми можемо допомогти людині дати вихід своїм сильним емоціям, переживанням, отримати новий досвід вирішення конфліктних ситуацій.

Основне завдання арт-терапії полягає у розвитку самовираження і самопізнання людини через творчість і в підвищенні його адаптаційних здібностей.

Техніки арт-терапії:


      техніка «кляксографія»;

      пальчиковий живопис;

      малювання м'ятим папером;

      малювання на склі;

      ниткографія;

      техніка малювання листям, паличками, камінчиками і т. п.;

      техніка друкування ватою;

      техніка «відтиск пробками»;

      малювання долонями.


 Йога для дітей

Тілесноорієнтовані техніки:

                 біоенергопластика – з'єднання рухів артикуляційного апарату з рухами рук;

                 вправи для релаксації – сприяють розслабленню, спогадам подій і відчуттів, і є цілісним процесом;

                 дихальні вправи – покращують ритміку організму, розвивають самоконтроль.


КІНЕЗІОЛОГІЧНІ ВПРАВИ :: Rozvuvajko

Кінезіологічні вправи – це комплекс рухів, що активізують міжпівкульну взаємодію.

Вони розвивають мозолисте тіло головного мозку, підвищують стресостійкість, покращують розумову діяльність, сприяють поліпшенню пам'яті та уваги. Вправи типу «Кулак – ребро – долоня», «Зайчик – кілечко – ланцюжок», «Зайчик – коза – виделка» та ін.


 

Логопедичний масаж – масаж м'язів периферичного мовного апарату допомагає нормалізувати м'язовий тонус і тим самим підготувати м'язи до виконання складних рухів, необхідних при артикуляції звуків.


Виконання прийомів логопедичного масажу вимагає чіткої діагностики стану м'язового тонусу не тільки самих м'язів, що беруть участь в артикуляції, але також м'язів обличчя та шиї.

Массаж кистей рук и пальцев для детей – НАУМЁНОК

Пальчиковий масаж:


       масаж долоней кам'яними, металевими і скляними різнокольоровими кульками;

       масаж з прищіпками;

       масаж горіхами, каштанами;

       масаж шестигранними олівцями;

       масаж трав'яними мішечками;

       масаж камінням;

       масаж зондами;

       масаж приладами Су-Джок терапії.


 


 

Логоритміка – це система музично-рухових, мовно-рухових і музично-мовних ігор та вправ, що здійснюються з метою логопедичної корекції.


小型などのおすすめ家庭用製氷機12選 作る氷の種類や安い商品、電動ならではの長所や電気代節約のヒントも紹介

Кріотерапія – одна із сучасних нетрадиційних методик корекційної педагогіки, яка полягає у використанні ігор із льодом. Дозований вплив холоду на нервові закінчення пальців сприяє покращенню мови.

 


Казкотерапія – метод використання казки для мовного розвитку особистості, удосконалення взаємодії з оточуючим  середовищем через мову.

Казкотерапія для чайників. Правило перше: не нашкодь | ВСЛ


Мнемотехніка – це система прийомів, що полегшують запам'ятовування і збільшують обсяг пам'яті шляхом утворення додаткових асоціацій.


Мнемотехніка для підвищення мовленнєвої активності дітей з ООП

Мнемотехніка допомагає в розвитку:

 - зв'язного мовлення;

 - асоціативного мислення;

 - зорової та слухової пам'яті, уяви;

 - прискорення процесу автоматизації та диференціації поставлених звуків.


Суть мнемосхем полягає в наступному: на кожне слово або маленьке словосполучення підбирається картинка (зображення).

Таким чином, весь текст замальовується схематично. Дивлячись на ці схеми – малюнки, дитина легко відтворює текстову інформацію.

Відбувся ІV Регіональний науково-практичний семінар «Нетрадиційні методи  терапії в логопедичній роботі» – Факультет дошкільної та спеціальної освіти

Інформаційна технологія навчання – це педагогічна технологія, що використовує спеціальні, програмні та технічні  засоби (кіно-, аудіо-, відеоапаратуру, комп'ютери, телекомунікаційні мережі) для роботи з інформацією.

Можливості використання ІКТ в логопедії:

                    Підвищення мотивації до логопедичних занять;

                    Організація об‘єктивного контролю розвитку та діяльності дітей;

                    Розширення сюжетного наповнення традиційної ігрової діяльності;

                    Можливість швидкого створення власного дидактичного матеріалу;

                    Візуалізація акустичних компонентів промови;

                    Розширення спектру невербальних завдань.

 

Список використаних джерел:

  1.               Бичкова С. Ю. Інноваційні технології як засіб підвищення якості логопедичних занять. Режим доступу: http://almanah.ltd.ua/save/2018/1%20(10)/208.pdf
  2.               Логопсихологія: навч. посіб. / С. Ю. Конопляста, Т. В. Сак; за ред.                   М.К. Шеремет. – Київ: Знання, 2010. – 293 с.
  3.               Мартиненко І. Логопсихологія. Курс лекцій: навч. посіб. 3-є вид., випр. і допов. – Київ: ДІА. – 2019. –  120 с.
  4.               Туренко Н. М. Кінезіотейпування у логопедичній практиці // Педагогіка здоров’я: зб. наук. пр. ІХ Всеукр. наук.-практ. конф. – Чернігів, 27–28 верес. 2019 р. / ДНУ «Ін-т модернізації змісту освіти» [та ін.]. – Чернігів. – 2019. – С. 319-321.
docx
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
3 січня
Переглядів
460
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку