Стаття на тему «Система роботи вчителя математики при підготовці учнів до ЗНО»

Про матеріал
Стаття на тему «Система роботи вчителя математики при підготовці учнів до ЗНО»
Перегляд файлу

Стаття на тему

«Система роботи вчителя математики при підготовці учнів до ЗНО»

 

       Математика - одна з найскладніших шкільних дисциплін, яка викликає труднощі у багатьох учнів.  Підготовка до випускних іспитів - це завжди відповідальний процес.  І від того, наскільки ми грамотно побудуємо його, залежить наш результат.

     ЗНО з математики - незалежна перевірка знань, отриманих за час навчання в школі.  Це перші державні іспити, тобто організовані не школою, а органами, покликаними роботу цієї самої школи контролювати.  Звідси всі організаційні складності.  Робота пишеться в іншій школі, контролюють незнайомі педагоги, перевіряють незалежні експерти ... Все це додає нервозності до того факту, що це об’ємний іспит, що включає завдання практично по всій шкільній програмі.

      Як учитель зі стажем зауважу, що не можна забувати і про перехідний вік.  У всіх підлітків він протікає по-різному, і не у всіх, в цьому віці, питання успішності та підготовки до ЗНО виходять на перший план.

      Однак залишимо психологію і повернемося до математики.  Як я вже зазначила, іспит тестує знання, вміння, навички за весь курс математики. Тому головна проблема, з якою доводиться стикатися при підготовці - це прогалини в знаннях.

       Звідси виникає перше завдання, яке треба вирішити вчителю - це виявити і ліквідувати всі прогалини в базових знання. 

      Починаючи з самого початку викладання у дітей предмета, веду моніторинг рівня знань учнів з усіх тем, починаючи з 5 класу

        У своїй роботі, поряд із тренувальними варіантами, що містять завдання на всі теми, які подібні до екзаменаційних тестів, я активно використовую різні тематичні добірки.  Це особливо важливо, коли якийсь розділ учневі дається з великими труднощами.  В цьому випадку великий обсяг розв’язаних завдань з однієї теми дозволяє перевести кількість в якість і твердо засвоїти цю тему.

 

         Також вважаю, що найбільш ефективною при підготовці до ЗНО є методика різнорівневого уроку, заснована на диференційованому підході до учнів.  На уроках використовую технології рівневої диференціації, що особливо допомагає при підготовці до здачі тестів.

          Величезну увагу приділяю самостійній, груповий роботі, практикую в своїй роботі заліки та огляди знань за темами.  Заліки проводжу в кінці теми у вигляді тесту, який складений із завдань трьох рівнів.  При тестуванні використовую як паперові, так і електронні варіанти.  Останні особливо привабливі, тому що дозволяють отримати результати практично відразу після закінчення тесту.  Головна умова тут - систематичність, робота на кожному уроці.

         Звичайно, ідеальний варіант, до якого прагне кожен учитель - самостійна навчальна робота дитини в інтерактивному середовищі навчання, використовуючи готові електронні навчальні курси, навчальні, тренувальні та перевірні роботи в мережі Інтернет.

          Успішній реалізації ІКТ на уроках математики для мене є застосування Інтернету з його, практично необмеженими, можливостями збору та зберігання інформації.  Завдяки використанню мережі Інтернет учні отримують доступ до великого потоку нової інформації по темах.

         Величезну можливість для участі в різних конкурсах і форумах надають різні сайти.  Використання Інтернет-ресурсів дозволяє учням брати участь в дистанційних конкурсах, олімпіадах в режимі online. 

         Ну і, звичайно, важливо організувати систему роботи вчителя математики з батьками при підготовці учнів до ЗНО.

        Проблема взаємодії сім'ї і школи не нова.  Час йде, світ змінюється, змінюються і взаємини батьків та школи.  Нерідко важко буває залучити батьків до процесу виховання дітей, і часто батькам самим потрібна допомога вчителя у вирішенні багатьох питань.

 

        Звичайно, дуже важливо позитивно налаштувати дітей на самостійну працю по підготовці до тестування, тому на початку кожного навчального року з великим задоволенням повідомляю їм інформацію про те, що знову, практично всі наші випускники вступили до вищих навчальних закладів, багато з них навчаються на бюджетній  основі.  Обов'язково при цьому прошу підрахувати, скільки батьківських грошей діти заощадять за 4-5 років навчання. Думаю, що цей стимул для більшості сімей має велике значення.

          Роль вчителя в школі дійсно велика, але він не всемогутній, і навчити може лише того, хто хоче вчитися і хто сам вчиться.

          У порівнянні з іншими навчальними предметами математика, безсумнівно, вирізняється своєю трудомісткістю, необхідністю великої самостійної, повсякденної роботи.  Треба вдумливо, щодня, серйозно працювати, щоб оволодіти математикою навіть в мінімальних розмірах, не кажучи, вже про більш значні успіхи. Необхідно виробити позитивне ставлення учнів і батьків до математики, створювати ситуації успіху, ліквідувати боязнь робити помилки, формувати у дітей впевненість у своїх здібностях.

         На закінчення хочу відзначити.  Успішна підготовка до ЗНО вимагає зусиль всіх учасників процесу: і учня, і вчителя, і батьків, адже спільними зусиллями завжди легше досягти успіхів!  Успішної вам підготовки та відмінних результатів!

1

 

docx
Додано
21 листопада 2019
Переглядів
1322
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку