Використання сучасних іграшок Pop- it під час вивчення англійської мови.
Про навчальні можливості ігрового методу відомо давно. Багато вчених,що займаються методикою навчання іноземних мов,справедливо звертали увагу на ефективність його використання. Це пояснюється тим,що в грі проявляються особливо повно,а часом і зненацька ,здібності будь-якої людини,а дитини особливо. На думку молодших підлітків,гра-це “ радість,відпочинок ”,”…. цікаве і веселе заняття ”. Протягом усього підліткового періоду школярі сприймають та усвідомлюють гру як цікаве ,яскраве,необхідне для їхнього повноцінного життя заняття.
Гру також розглядають як ситуативно-варіативну вправу,коли створюють можливість для багаторазового повторення мовного зразка в умовах,максимально наближених до реального мовного спілкування із властивими йому ознаками – емоційністю,спонтанністю,цілеспрямованістю мовного впливу[2;231].У ході гри в учнів формують вимовні,лексичні,граматичні навички,учні здобувають досвід мовного спілкування.
Хотілось би виділити цілі використання ігор на уроках англійської мови. Основних цілей шість:
1. Формування визначених навичок.
2. Розвиток визначених мовних умінь.
3. Навчання вмінню спілкуватися.
4. Розвиток необхідних здібностей і психічних функцій.
5. Пізнання [у сфері становлення власної мови].
6. Запам’ятовування мовного матеріалу[3;39]
Як казав Василь Сухомлинський:” Дитинство – яскрава,неповторна сторінка в житті кожної людини, і від того, хто буде поряд із нею, залежить не лише майбутнє дитини, а й майбутнє родини і всієї країни ”. [4; 25].Дитина стоїть в центрі, а навколо неї обертається вся педагогічна освіта. Наша задача ,як педагогів,бути на одній хвилі із дітьми і вміти поринути у їхній світ. Методи навчання мають бути сучасними,цікавими і зрозумілими для дітей. На перервах ми,вчителі,часто спостерігаємо що у дітей на іграшки існують певні тренди. Останнім часом дуже популярною стала іграшка - антистрес -ПОП-ІТ. Дуже часто діти не хочуть з нею розлучатися навіть під час уроків. То чому б не спрямувати це у русло навчання. Саме тому ми вирішили ,що замість того щоб робити зауваження ,застосувати її під час вивчення англійської мови.
Але перед тим як ми перейдемо до практичного застосування Поп-ітів, давайте визначимо що це і як це слово перекладається.
Pop-it перекладається як “лусни це”. Це дитяча гра,процес якої можна порівняти із лопанням повітряно - бульбашкової пакувальної плівки - buubke wrap. Лопаючи маленькі бульбашки ,діти насолоджуються хлопаючим звуком.
Хочеться також відзначити,що у дієслова to pop багато корисних значень:
-“ляскати, клацати”.Somebody popped a balloon behind my back.
-“раптово з’явитись”.It was the first thing that popped into her head.
-“заходити ненадовго у гості”.At lunchtime, I popped to the supermarket.
-“підсмажувати доки не лусне”.Pop corn-смажена кукурудза.
Ми вже з вами дослідили походження слова і значення,а тепер давайте перейдемо до практичного застосування. З поп-ітами можна працювати в парах або індивідуально. Ми вибрали поп-іти різної форми і нанесли літери,математичні знаки та цифри перманентним маркером. Під час вивчення деяких тем,вчитель роздає поп-іти учням і вони на практиці застосовують набуті знання.
Наприклад:при вивченні цифр вчитель каже учням:”Children,press number eight” or “Count, please, five plus seven equals….”
Також ми використовуємо ці іграшки при вивченні літер алфавіту та односкладових слів.Наприклад:”Children,press the letter F”or “Click the word “cat”.
Доречним також є використання поп-ітів при вивченні кольорів. Наприклад:”Pupils, please click all red bubbles”.
Коли ми вчимо тему “Прийменники місця”,то ми також застосовуємо ці іграшки. Наприклад: :”Pupils, please,click the letter under the letter X”.
В майбутньому ми плануємо докупити POP-IT різної геометричної форми і у вигляді різних предметів для того щоб мати змогу використовувати їх при вивченні тем:”Іграшки”,”Геометричні форми”.
Отже, під час гри дитина позасвідомо,без напруження засвоює і закріплює надзвичайно багато інформації та формує мовні навички. Давайте допоможемо нашим дітям “навчатися граючись!”
Автори ідеї застосування Pop-it під час вивчення англійської мови:
вчителі Навчально-виховного комплексу №1 м. Покровська Донецької області:
Павілоніс А.К.,Снісаренко О.О.,Мартінович Я.В.
Література
1.Language teaching: methods and approaches. Longman2002.
2.Селе вко Г.К. Современные образовательные технологии: Учебное пособие. -М.: Народное образование ,1998.-231с.
3.Колесникова О.А. Ролевые игры в обучении иностранным языкам//Иностранные языки в школе.-1989.- №4.-с.38-42.
4.Стаття “Філософія дитинства в педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського”.-
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/12697 .-c.25