Стаття: "Предмет і завдання педагогіки"

Про матеріал
Стаття розкриває основні завдання педагогіки та предмет педагогічної науки в цілому
Перегляд файлу

Любомирської Є. М

Предмет та завдання педагогіки, основні категорії

 

 Педагогіка - наука, яка вивчає процеси виховання, навчання і розвитку особистості, можна сказати що педагогіка є аналогом слова виховання.

Починаючи з XVIII ст. педагогіка стає самостійною наукою та навчальною дисципліною, разом з тим з’являються заклади де готують педагогів.

Предметом педагогіки є виховна діяльність її закономірності, зміст та форми, прогнозування на основі педагогічного досвіду результатів педагогічного процесу.

     Завдання сучасної педагогіки як науки полягає у : по-перше вивченні закономірностей розвитку і формування особистості в навчально-виховному процесі. Оскільки вимоги до освіти змінюються під впливом науково-технічного процесу то другим завданням педагогіки буде визначення цілей і завдань  навчання та виховання. Трете завдання полягає у розробці змісту навчання згідно до цілей  і завдань. А заключним є завдання дослідження педагогічних форм і методів, що забезпечують якісне і сучасне навчання.

Як мистецтво педагогіка, а це і наука і мистецтво ці дві складові доповнюють одна одну і спряють головній меті, якою є сформувати людську особистість, займається пошуком методів для розвитку майстерності кожного вчителя.

Як і кожна наука, педагогіка має свій понятійний апарат , або систему педагогічних понять. Ці поняття і є категоріями в педагогіці до них належать: виховання, освіта, навчання, педагогічний процес.

     Виховання - це цілеспрямований і організований процес формування особистості. Ціль виховання - це передача досвіду від старшого покоління до молодшого.

 В широкому розумінні виховання це формування особистості під впливом соціальних умов.

В широкому педагогічному значенні це педагогічна діяльність з формування особистості в навчальних закладах.

В вузькому педагогічному це цілеспрямована, організована та систематична робота вчителя з формування особистості учня.

        Освіта - це процес і результат засвоєння учнями знань , набуття навичок і формування їх моральних рис та творчих здібностей.

Освіта здобувається шляхом навчання в свою чергу навчання - це цілеспрямований взаємовплив вчителя та учнів у процесі якого формуються навички та вміння. Одним із найважливіших понять в сучасній педагогіці є педагогічний процес,  що представляє собою єдиний процес навчання і виховання, як ряд педагогічних та науково-методичних заходів, що спряють розвитку особи учня та формування компетентностей .

          Отже, предметом педагогіки є виховання, а натомість її об’єкт це педагогічний процес в цілому,  у педагогічному процесі всі категорій взаємопов’язані і взаємозумовлені. Освіта і навчання не є механічною передачею знань від учителя до учнів. Навчання це взаємний вплив вчителя і учнів один на одного, це їх спільна праця де вчитель спонукає учнів на засвоєння знань і умінь, організовує їх діяльність і коректує її в разі потреби.

В процесі навчання здійснюється виховання без якого не можливий розвиток особистості учня.

Тому, всі напрями педагогічної діяльності, освіта навчання і виховання доповнюють одне одного створюючи умови для розвитку гармонійної та компетентної людини.

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
15 жовтня 2021
Переглядів
10975
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку