Стаття "Розвиток слухового сприймання та формування вимови на групових заняттях"

Про матеріал
В статті висвітлено матеріал, щодо проведення групових занять з розвитку слухового сприймання та формування вимови для дітей з порушеннями слуху.
Перегляд файлу

Діти з порушенням слуху

 

"РОЗВИТОК СЛУХОВОГО СПРИЙМАННЯ ТА ФОРМУВАННЯ ВИМОВИ НА ГРУПОВИХ ЗАНЯТТЯХ".

 

Помаз Я.В.  сурдопедагог    Комунального   закладу   Київської   обласної   ради

«Білоцерківського   багатопрофільного   навчально-реабілітаційного    центру»

 

 

 

Групові заняття з англійської мови   Групове  заняття -

це форма організації роботи з розвитку слухового сприймання та формування вимови в старших класах.

На групових заняттях вчитель має включити такі види діяльності:

- діалог, монолог;

- розвивати самоконтроль за слуховим сприйняттям і розмовною мовою;

- ввести мовне спілкування між учнями, вчителями та учнями;

   Завдання  групових  занять - посилення слухового компонента в комплексному слухо - зоровому сприйнятті мови з індивідуальним слуховим апаратом - метою, якого є організація спілкування з оточуючими людьми як умови адаптації  в середовищі чуючих.

   У роботі  використовуються  тексти, адаптовані статті з газет, журналів, книг, матеріал предметних уроків.

   Так само як і на індивідуальних заняттях використовуються різні мовні одиниці: пропозиції, словосполучення, слово, склад, звук.

   Особливості групових занять: 

- сприйняття мовного матеріалу на слух, тактильно, вібраційно, за екраном;

- забезпечення активної участі всіх учнів групи в роботі;

- відбір мовного матеріалу для групи, виходячи з їх індивідуальних і типологічних

  особливостей;

- використання прийому "витягування відстані";

- посилення контролю за власною мовою і співрозмовника;

 

   На групових заняттях можна запропонувати учням задавати питання вчителю, потім учні можуть задати по-одному  - два питання один одному.

   Для більш сильної групи підбирається мовний матеріал більшого обсягу і з  більш складними мовними конструкціями, для іншої групи - кілька полегшений матеріал, як за обсягом, так і за мовними конструкціями.

   Тому одну і ту ж статтю або текст з книги можна адаптувати в залежності від особливостей розвитку дітей у даній групі.

   На групових заняттях, як і на індивідуальних, використовуються  здогад,  ситуація, контекст,  якими слід вчити користуватися учнів.

   Для цього потрібно заздалегідь продумати, які ситуації створити на занятті, які питання скласти, щоб учні, спираючись на контекст, могли здогадатися і правильно відповісти на запитання.

   У процесі групових занять є можливість навчати дітей сприймати мову не тільки вчителів та однокласників, а й мову інших людей (вихователів, батьків, кухарів, лікарів і т.д.). Дуже цікаво використовувати магнітофонні (диктофонні) записи самих дітей та інших людей .

   Доцільно використовувати на групових заняттях розрізнення на слух не тільки фраз, але й більш дрібних за звучанням мовних одиниць. Підбирати слова, близькі за звучанням, що відрізняються складом або звуком: наприклад: рама-мама, сом-сон.

   Слова з протилежністю звучання типу: бочка-точка, нирка, нічка, донька. Особливо цей вид діяльності дає можливість розвивати у дітей навички самоконтролю за своєю мовою і мовою співрозмовника.

   На групових заняттях як і на індивідуальних має використовуватися дидактичний матеріал, схеми, таблиці, технічні засоби та інші посібники.

   Можна використовувати різні мовні одиниці, види робіт (таблиці, схеми, картинки, макети та ін.). Це основна частина заняття, де розкриваються всі можливості учнів: мовленнєвий розвиток, розумові здібності. Активність слухового сприйняття і самоконтроль.

   На організації закінчення заняття сурдопедагог має з'ясувати: що дізналися на занятті нового, чим займалися, оцінка діяльності учнів.

   Отже, застосовані форми роботи групових занять можна використовувати на різних етапах загальноосвітніх уроків.

   А саме: у вигляді діалогу, монологу, роботи парами, гри, відповіді на питання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Помаз Яна
Пов’язані теми
Логопедія, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
22 березня 2023
Переглядів
302
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку