Стаття "Стратегії до заохочення учнів"

Про матеріал
Вислів: «Мені подобається» Опис: вислів передає щире захоплення учнем. Мета: нагадати учням, що хоча би одна доросла людина цінує їх. Учень дуже добре виконав вправу треба його похвалити, можна сказати: «Дуже добре. Ти добре виконав вправу». Це є «ти – вислів», в ньому сказано: «Ти добре виконав вправу». Варіант 2: «Молодець, я ставлю тобі 12 балів». Тут наголос зроблено не на якості виконання, а на винагороді за неї. Варіант 3: В іншому разі можна вжити «я-вислів»: «Мені подобається, як добре ти виконав вправу». Тут намір ­ висловити щире особистезахоплення, а не банальну чи завищену похвалу.
Перегляд файлу

Додаток 3

 

Стратегія 1.

Вислів: «Мені подобається»

Опис: вислів передає щире захоплення учнем.

Мета: нагадати учням, що хоча би одна доросла людина цінує їх. Учень дуже добре

виконав вправу          треба його похвалити, можна сказати: «Дуже добре. Ти добре

виконав вправу». Це є «ти – вислів», в ньому сказано: «Ти добре виконав вправу».

Варіант 2: «Молодець, я ставлю тобі 12 балів». Тут наголос зроблено не на якості

 виконання, а на винагороді за неї.

Варіант 3: В іншому разі можна вжити «я-вислів»: «Мені подобається, як добре ти

виконав вправу». Тут намір ­ висловити щире особисте захоплення, а не банальну чи

завищену похвалу.

 

 

Приклади, як можна висловити захоплення:

  •    дякую;
  •    дуже добре;
  •    мені подобається;
  •    добре ,що ти ризикнув;
  •    дякую, що ти спробував.

 

Увага: Щире захоплення рідко має негативні наслідки, якщо вчитель висловлює його кожному учневі. Адже завжди можна знайти значиме захоплення в кожній людині, хоча іноді треба краще придивитися.

Стратегія 2.

Вислів: «Я також...»

Опис: вислів, що виражає співчуття й розуміння з боку вчителя до учня.

Мета: допомогти учням зрозуміти, що вони не одні.

Вислів: «Я теж...» говорить учневі: «Ти не сам. Я з тобою».

 

Приклади:

  •             багато людей відчувають те саме;
  •             я розумію, що ти хвилюєшся;
  •             я думаю, що розумію, що ти відчуваєш;
  •             я б теж пишався на твоєму місці;
  •             здається, в тебе сьогодні невдалий день.

 

Стратегія 3.

Увага без похвали.

Опис: приділити учневі увагу, вислухавши його, без похвали.

Мета: підтримувати і заохочувати учнів, не роблячи їх занадто залежними

від схвалення інших.

Щоб показати учням, що ви не байдужі, помічайте кожного з них; що кожен

учень є важливим ­ без вживання банальних висловів на зразок:

«Молодець» чи «Добре». Залежно від особистості учня можна вживати:

                  

               Приклади:

  • фізичний дотик;
  • погляд у вічі;
  • вияви турботи;
  • привітання після відсутності.

Стратегія 4.

Вислів: «Правильно».

Опис: повідомити учневі, що його відповідь правильна, і перейти

до наступного виду роботи.

Мета: підтвердити правильність відповіді, не відвертаючи при

цьому уваги учня від роботи.

 

                                                           Фрази:

  •             так, це правильно;
  •             так, саме це я хотіла побачити;
  •             саме так;
  •             правильно ;
  •             дякую.

 

Увага: Коли вчитель просто підтверджує правильність відповіді (виконання рухової дії), він ставиться до учня як до розумної, гідної людини, яка віддає перевагу щирому схваленню, а не перебільшеній похвалі.

 

Стратегія 5.

Вислів: «Неправильно».

Опис: повідомити учневі, що його відповідь неправильна, і перейти

до наступного виду роботи.

Мета: підтвердити хибність відповіді (рухової дії),не відвертаючи

при цьому уваги учня від роботи:

  •             ні, правильно так...;
  •             ні, я не це хотіла побачити.

 

 

Стратегія 6.

 

Похвала і нагорода для всіх.

Опис: похвала і нагорода для цілої групи.

Мета: заохочувати цілу групу, не нехтуючи при цьому жодним

учнем, і розвивати  почуття єдності:

  • Ваша група робить успіхи! Мені приємно з вами працювати.
  • Ми якраз усе встигли! Ви молодці!
  • Який ви гарний клас! Хоч вправи були складні, ви намагалися їх

опанувати.

  • Я пишаюся тим, що Денис, один із ваших однокласників, зайняв

перше місце у районних змаганнях з легкоатлетичного кросу.

Я пишаюся  тим, як ви всі його підтримували.

 

doc
Додано
7 лютого 2021
Переглядів
492
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку