Додаток 3
Стратегія 1.
Вислів: «Мені подобається»
Опис: вислів передає щире захоплення учнем.
Мета: нагадати учням, що хоча би одна доросла людина цінує їх. Учень дуже добре
виконав вправу треба його похвалити, можна сказати: «Дуже добре. Ти добре
виконав вправу». Це є «ти – вислів», в ньому сказано: «Ти добре виконав вправу».
Варіант 2: «Молодець, я ставлю тобі 12 балів». Тут наголос зроблено не на якості
виконання, а на винагороді за неї.
Варіант 3: В іншому разі можна вжити «я-вислів»: «Мені подобається, як добре ти
виконав вправу». Тут намір висловити щире особисте захоплення, а не банальну чи
завищену похвалу.
Приклади, як можна висловити захоплення:
Увага: Щире захоплення рідко має негативні наслідки, якщо вчитель висловлює його кожному учневі. Адже завжди можна знайти значиме захоплення в кожній людині, хоча іноді треба краще придивитися.
Стратегія 2.
Вислів: «Я також...»
Опис: вислів, що виражає співчуття й розуміння з боку вчителя до учня.
Мета: допомогти учням зрозуміти, що вони не одні.
Вислів: «Я теж...» говорить учневі: «Ти не сам. Я з тобою».
Приклади:
Стратегія 3.
Увага без похвали.
Опис: приділити учневі увагу, вислухавши його, без похвали.
Мета: підтримувати і заохочувати учнів, не роблячи їх занадто залежними
від схвалення інших.
Щоб показати учням, що ви не байдужі, помічайте кожного з них; що кожен
учень є важливим без вживання банальних висловів на зразок:
«Молодець» чи «Добре». Залежно від особистості учня можна вживати:
Приклади:
Стратегія 4.
Вислів: «Правильно».
Опис: повідомити учневі, що його відповідь правильна, і перейти
до наступного виду роботи.
Мета: підтвердити правильність відповіді, не відвертаючи при
цьому уваги учня від роботи.
Фрази:
Увага: Коли вчитель просто підтверджує правильність відповіді (виконання рухової дії), він ставиться до учня як до розумної, гідної людини, яка віддає перевагу щирому схваленню, а не перебільшеній похвалі.
Стратегія 5.
Вислів: «Неправильно».
Опис: повідомити учневі, що його відповідь неправильна, і перейти
до наступного виду роботи.
Мета: підтвердити хибність відповіді (рухової дії),не відвертаючи
при цьому уваги учня від роботи:
Стратегія 6.
Похвала і нагорода для всіх.
Опис: похвала і нагорода для цілої групи.
Мета: заохочувати цілу групу, не нехтуючи при цьому жодним
учнем, і розвивати почуття єдності:
опанувати.
перше місце у районних змаганнях з легкоатлетичного кросу.
Я пишаюся тим, як ви всі його підтримували.