“СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ”
Безрук І.В. (м. Дергачі)
У сучасному суспільстві зростає роль інтернаціонального виховання, а найвищу цінність становить вільна, освічена, творча особистість, готова до міжособистісного і міжкультурного співробітництва. І тут предмет "іноземна мова" має більші можливості, ніж інші предмети шкільного циклу. Зараз як ніколи необхідно, щоб люди володіли іноземними мовами.
Сьогодні перед учителем іноземної мови постає нелегке питання: як зробити, щоб урок був цікавим для учнів, щоб розкрив їх творчий потенціал особистості, поставив її в ситуацію самостійного пошуку, сприяв розширенню кругозору, забезпечив використання знань з інших предметів на практиці.
На сьогоднішній день , основним завданням сучасної школи є розвиток гармонійно цілісної особистості, де у центрі уваги – учень з його обдарованістю, здібностями, потенційними можливостями, а також створення інноваційного простору.
Розвиток системи освіти вимагає від педагогічної науки й практики вивчення і впровадження нових методів навчання і виховання дітей. Інновації в педагогіці пов'язані із загальними процесами у суспільстві, глобальними проблемами, інтеграцією знань і форм соціального буття. Нині створюється нова педагогіка, характерною ознакою якої є інноваційність - здатність до оновлення, відкритість новому.
У науковій думці тема співвіднесення традиційних та інноваційних підходів у викладанні іноземних мов актуалізувалася порівняно недавно. Сьогодні існує значна кількість відповідних публікацій, проте у більшості з них увага акцентується на інноваційних підходах, а традиційним зазвичай відводиться другорядне місце, або вони взагалі опускаються (Ю.С. Авсюкевич, С.У. Гончаренко, О.Є.Маслико, Р.В. Миленкова, С.О. Сисоєва, Т.Н. Фоміна та ін.
Розвиток та модернізації освіти у вищих навчальних закладах потребує проведення широкого кола наукових досліджень і розробок, пов’язаних із впровадженням в навчальний процес, а особливо у процес вивчення іноземних мов для професійного спілкування, новітніх технологій та сучасних підходів. Випускники ВНЗ повинні володіти іноземною мовою на достатньому для особистісного та професійного спілкування рівні, а для цього потрібно забезпечити ефективність навчання та покращити якість отриманих знань. [1; 2; 3; 4].
Важливою рисою розвитку сучасного освітнього процесу стало формування системи неперервної освіти, в якій можна виділити три аспекти. По-перше, процес становлення особистості в ході постійного навчання людини в освітніх закладах чи шляхом самонавчання, що забезпечує їй професійну підготовку відповідно до потреб людини і суспільства. По-друге, неперервну освіту можна розглядати з позицій освітнього процесу, викликаного потребами суспільства до рівня та якості освіченості людини. По-третє, її тлумачать як породження самих освітніх систем, що трансформуються в напрямку саморозвитку особистості шляхом впровадження новітніх освітніх технологій.
1. Коваленко О. Реформа рухається вперед // English. – 2003.- № 6 (150). – С. 7
2. Нові технології навчання: Наук.-метод. Зб. / Кол. авт. – К.: Наук.-метод центр вищої освіти, 2004. – Спецвипуск. – 187 с.
3. Riabushko Svitlana. Interactive Training: New approaches to the foreign language teachers’ training // English. – 2003. - №8 (152). – Р. 7-8
4. http://www.langust.ru/method.shtml