Стаття "Видатні балетні артисти України"

Про матеріал
Балет – вид сценічного мистецтва, танцювальна театральна вистава, у якій музика поряд з танцем відіграє важливу роль у розвитку сюжету і створенні відповідного настрою. Джерела виникнення балетного жанру закладені в народних іграх, хороводах, сюжетних танцях тощо. На нашу думку, балет в Україні набув великого розвитку. Професійна культура і майстерність виконання залежать від таланту й досвіду балетмейстерів-репетиторів та педагогів, про яких описано в даній статті.
Перегляд файлу

 

Видатні балетні артисти України

  Балет – вид  сценічного мистецтва, танцювальна театральна вистава, у якій музика поряд з танцем відіграє важливу роль у розвитку сюжету і створенні відповідного настрою. Джерела виникнення балетного жанру закладені в народних іграх, хороводах, сюжетних танцях тощо[1].

       Балет зародився при княжих дворах Італії в епоху Відродження і, у міру того як росла його популярність і удосконалювалася техніка виконання, поширювався по всій Європі. У 18 ст. сталося відділення балету від опери, з'явився новий вид театральної вистави, де виражальними засобами були танець і пантоміма. Жан Жорж Новерр (1727-1810) був найбільш визначним хореографом цього напрямку, причому не тільки практиком-новатором, а й автором досить переконливих публікацій.  Подолавши чималі труднощі, він зумів затвердити балет як самостійну форму спектаклю в цьому знаменитому оперному театрі. Балет став поширюватися по Європі.

      До початку 20 ст. постійні балетні трупи працювали в Данії та Франції, але істинного розквіту хореографічний театр досяг лише в Росії. Незабаром з Росії балет почав поширюватися по Європі, обом Америках, Азії і по всьому світу.

       Як самостійний жанр хореографічного мистецтва балет в Україні починає розвиватись за часів радянської влади. В 1919 в Києві був поставлений балет «Жизель» А.Адана (балетмейстер М.Мордкін). Того ж року в театрі Державної української музичної драми в опері М. Лисенка «Утоплена» були поставлені танці русалок. Створення першого українського балету «Пан Каньовський» М.Вериківського (балетмейстер В.Литвиненко, Харків, 1930) поклало початок самобутньому українському національному балету. У розвитку радянського хореографічного мистецтва велике значення має творчість видатних представників радянської школи танцю: Г. Уланової, О. Лепешинської, В. Чабукіані, О. Єрмолаєва та ін. Серед відомих артистів українського балету: М.Апухтін, А.Бєлов, А.Васильєва, Л.Герасимчук (1922-58), Є.Єршова, В.Каверзін, О.Потапова, Н.Слободян, О.Сталінський,В.Терно- вченко та ін[5].

     На нашу думку, балет в Україні набув великого розвитку. Професійна культура і майстерність виконання залежать від таланту й досвіду балетмейстерів-репетиторів та педагогів, серед яких не можна не згадати Н.Верекундову, А.Яригіну, Л.Цхомелідзе, А.Бєлова, а також сьогоднішніх майстрів – А.Лагоду, В.Калиновську, А.Кальченко, Варвару й Олену Потапових; режисерів, що ведуть вистави Г.Потапову і В.Тернову; балетних диригентів – Б.Чистякова, К.Єременка, А.Власенка, О.Баклана. Українцям можна тільки пишатись такими гарними та талановитими балетними артистами як: Боровик Т.,  Філіп’єва О.,  Писарєв В.Я., Мацак Н., Матвієнко Д.В., Дорош Г.А.   

     Боровик Тетяна Василівна – відома українська балерина, артистка балету. Народна артистка України (1989), лауреат Міжнародного конкурсу ім. С.Дягілева, лауреат Республіканського конкурсу артистів балету та балетмейстерів, лауреат Всесоюзного конкурсу артистів балету та балетмейстерів.  Видатна балерина лірико-драматичного дарування, створила на українській сцені галереї неповторних образів. Танець Тетяни Боровик вражав надзвичайною виразністю та технічною віртуозністю, полонив легкістю стрибків, красою арабески, співучістю ліній, витонченою грацією[2].

     Писарєв Вадим Якович – артист балету, хореограф, педагог. Народний артист України, лауреат численних премій, конкурсів і нагород. Серед них «Кращий танцівник світу» (1995, приз ЮНЕСКО), «Людина року» (1996) та інші. Вадим Писарєв присвятив усе своє життя хореографії і дійсно його внесок у розвиток цього мистецтва є просто неоціненний. Його бездоганна техніка, академізм поєднуються в творчості із артистизмом, одухотвореністю, поетичною піднесеністю. Він здобув славу не тільки в Україні, але і за кордоном[8].

     Наталія Мацак – заслужена артистка України, провідна солістка Національного академічного театру опери та балету України ім. Т.Г. Шевченка. Мацак Наталія дуже успішна балерина. ЇЇ творчий почерк позначається витонченістю ліній, академічною чистотою, глибоким проникненням у створюваний образ[7].

     Матвієнко Денис Володимирович (23 лютого 1979 року, Дніпропетровськ, Україна) – артист балету, художній керівник балетної трупи Національного академічного театру опери і балету ім. Т.Г. Шевченка. Єдиний у світі володар чотирьох Гран-прі міжнародних конкурсів артистів балету. Денис Матвієнко –  один з кращих на сьогоднішній день танцівників світу. Перебуваючи в постійному творчому пошуку, він ощасливлює свого глядача низкою яскравих вистав[6].

     Філіп’єва Олена – прима-балерина, народна артистка України (1993). Лауреат Міжнародних конкурсів артистів балету – у Москві (1989, ІІI премія), Санкт-Петербурзі (конкурс «Майя», 1994, золота медаль), Японії (Нагоя, 1996, срібна медаль; 1999, срібна медаль). Нагороджена орденом Княгині Ольги III та II ступеню, Орденом Святого Станіслава.[9] Олену Філіп’єву називають «гордістю українського балету». Балерина, яка вже в 23 роки стала народною артисткою України. Володарка великої кількості нагород престижних світових балетних конкурсів, улюблениця Майї Плісецької[10].

     Ганна Дорош – артистка балету, прима-балерина Національної опери України, народна артистка України (2001), педагог. Балерина лірико-романтичного плану[4]. Академізм танцю з'єднується з поетичністю, внутрішньої одухотвореністю, виразністю розкриття почуттів героїв. Вихована в традиціях російської академічної школи, А.Дорош захоплює вишуканою чистотою віртуозного класичного танцю, артистичною грацією і пластикою. У її акторській палітрі гармонійно поєднуються іскристі фарби, прониклива лірика, натхненна романтика і драматизм[3].

     Український балет набув дуже великого розвитку. Ставились цікаві, гарні, захоплюючі балети, які завжди радували своїх глядачів. Звичайно це заслуга таких відомих, наполегливих, професійних та талановитих балетмейстерів-репетиторів, режисерів, що ведуть вистави, балетних диригентів, та артистів балету.

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

1.Балет  [Електронний ресурс]    Режим  доступу  до  документа: http://uk.wikipedia.org/wiki/Балет. – Назва з екрану.

2. Боровик   Т.В.  [Електронний  ресурс]    Режим  доступу  до  документа:

http://www.musictheatre.kiev.ua/ru/dossier/ Боровик_Тетяна. – Назва з екрану.

3.Дорош   Г.А.   [Електронний   ресурс]    Режим  доступу  до  документа:

http://www.opera.com.ua/solisti-baletu/staff-86/Дорош_Ганна. – Назва з екрану.

4. Дорош   Г.А.  [Електронний   ресурс]    Режим  доступу  до  документа:

http://ru.wikipedia.org/wiki/Дорош_Ганна. – Назва з екрану.

5. Історія  балету  [Електронний ресурс]    Режим  доступу  до  документа:

http://ua-referat.com/Історія_балету. – Назва з екрану.

6. Матвієнко  Д.В.  [Електронний  ресурс] – Режим  доступу  до  документу:

http://uk.wikipedia.org/wiki/Матвієнко_Денис. – Назва з екрану.

7. Мацак  Н.   [Електронний    ресурс]      Режим  доступу   до  документу:

http://4461.ru/t/matsak_natalya.Мацак_Наталія. – Назва з екрану.

8. Писарєв  В.Я.  [Електронний   ресурс]   Режим  доступу  до  документу:

http://ru.wikipedia.org/wiki/Писарєв­_Вадим. – Назва з екрану.

9. Філіп’єва  О.В.  [Електронний   ресурс]    Режим  доступу до  документа:

http://www.opera.com.ua/solisti-baletu/staff/Філіп’єва_Олена. – Назва з екрану.

10. Філіп’єва О.В. [Електронний   ресурс]    Режим  доступу  до  документа:

http://www.shodydoneba.com.ua/interview-43.htm.Філіп’єва_Олена. – Назва

з екрану.

docx
Додано
19 жовтня 2022
Переглядів
965
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку