Cтаття "Вплив ігорової діяльності на розвиток творчості дитини на уроках хореографії"

Про матеріал
Творчість ̶ процес людської діяльності, результатом якого є якісно нові унікальні матеріальні і духовні цінності або рішення.Навчаючись у хореографічних гуртках, діти знайомляться з мистецтвом танцю, розвивають пластичність, зміцнюють організм, набувають певну підготовку, виправляють фізичні вади, розвивають уяву та фантазію. Особливість дитячої хореографії в тому, що вона розвиває не лише фізичні здібності молодого організму, але і вибудовує творчі основи особистості: поєднання музики, рухів і драматичного мистецтва, виробляє художній смак у дитини, а також сприяє розвитку загальної культури.
Перегляд файлу

Ганна  Підгорна

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

                                                                      Науковий керівник – O.В.Бикова

Вплив ігорової діяльності на розвиток творчості дитини на уроках хореографії.

 Творчість  ̶   процес людської діяльності, результатом якого є якісно нові унікальні матеріальні і духовні цінності або рішення. [6]

        Елементи творчості присутні не тільки в діяльності митця, письменника, режисера, вченого, а й у щоденній праці інженера, вчителя, програміста, батька, тренера, менеджера, психолога, дизайнера і так далі. Великий радянський психолог Л.С. Виготський говорив, що «в оточуючій нас дійсності творчість є необхідною умовою існування, і все, що виходить за межі рутини і в чому укладена хоч дещиця нового, зобов'язане своїм походженням творчому процесу людини». [5]

        На даний момент, у світі гостро постає питання розвитку творчої особистості. Творча особистість все більш і більш затребувана суспільством у всіх областях від мистецтва і науки до рекламної індустрії та шоу-бізнесу. Постійно прискорюється ритм життя, який вимагає від людини якостей, що дозволяють творчо і продуктивно підходити до будь-яких нововведень, головним чином освоювати нові знання, величезні потоки інформації з користю для себе і суспільства. Для того щоб перебувати на висоті в ситуації постійних змін, щоб адекватно реагувати на них, сучасна людина зобов'язана постійно використовувати свій творчий потенціал. [4]

         Творча особистість є дійсним творцем історії. Саме творчості людства сучасність зобов’язана усіма досягненнями матеріального та духовного життя суспільства. Щоб забезпечити розвиток суспільства, потрібно забезпечити розвиток кожної дитини, тобто виховати творчу особистість.

       Навчаючись у хореографічних гуртках, діти знайомляться з мистецтвом танцю, розвивають пластичність, зміцнюють організм, набувають певну підготовку, виправляють фізичні вади, розвивають уяву та фантазію.         Особливість дитячої хореографії в тому, що вона розвиває не лише фізичні здібності молодого організму, але і вибудовує творчі основи особистості: поєднання  музики, рухів і драматичного мистецтва,  виробляє художній смак у дитини, а також сприяє  розвитку  загальної культури.

      Творчі завдання сприяють оптимальному розвитку особистості дитини, допомагають їй засвоювати моральні та етичні норми  ̶  розрізняти добро і зло, жаль і ненависть, сміливість і боягузтво. [3]

        Дуже доцільно буде на уроках хореографії використовувати ігрову діяльність, для творчого, духовного, фізичного, естетичного та морального розвитку дітей. Під час гри формується уява, розвивається увага, пам'ять, фантазія, формуються естетичні почуття дітей, з’являється спостережли-вість. Діти привчаються помічати красу танцювального мистецтва.

      За допомогою гри діти засвоюють моральні норми, способи практичної та розумової діяльності. [2]

       Людині притаманна творчість, яка необхідна для суспільства заради розвитку людства. Відродження нашого суспільства, його успішний розвиток на сучасному етапі значною мірою залежить від творчості та активності людей, їх ініціативи, тих умов, які створюються для розвитку кожної особистості.

       Виховання творчої особистості вимога сучасного світу. Вирішуючи її, необхідно відштовхуватися, насамперед, від індивідуальності учня. Завдання виховання повинні ставитися не в категоріях кінцевого результату, а як завдання розвитку мотивів дитини з урахуванням її віку, а засоби виховання повинні підбиратися з точки зору ефективного їх впливу як на пам'ять, так і на мислення, уяву , емоції.

      Гра  ̶ це не просто розвага, в ній закладено глибокий зміст. В грі проявляється особистість дитини з своїми найтоншими рисами характеру, в своєму внутрішньому житті. В іграх діти відчувають себе майбутніми вчителями, вихователями, матерями, інженерами, водіями, лікарями льотчиками і т.д.

       Беручи активну участь в іграх, виконуючи ритмічні вправи та танцювальні рухи, які переростають в танець, діти набувають найрізноманітніших знань про життя, в них розвивається спостережливість, орієнтування в просторі й часі.

      Ігри і танці привчають дітей до спільних колективних дій, сприяють їх об’єднанню, виховують почуття дружби, взаємної поваги, справедливості, чесності. [1]

        Створюючи той чи інший образ в грі дитина відверто вірить в те, що відображає:  їхати на потязі, летіти на місяць, стати моряком, перевтілитися в пірата чи будь-яку тварину.  Адже у грі все умовно, все не насправді. Цікавій грі дитина віддається повністю. Тому не випадково К.Станіславський радив акторам вчитись у  дітей, як треба перевтілюватися.

       Цінність методу розвитку та виховання грою полягає в тому, що в ігровій діяльності освітня, розвиваюча і виховні функції діють в тісному взаємов’язку. «Гра має важливе значення в житті людини, має те саме значення, яке в дорослого має діяльність, робота, служба. Яка  дитина в грі, такою в багатьох поглядах буде в роботі, коли виросте. Тому виховання майбутнього діяча відбувається в грі».(А.С.Макаренко).

     Отже, ми повинні бути творчими людьми, адже саме творча діяльність людини робить її істотою, зверненою до майбутнього, творить та видозмінює своє сьогодення.

 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

1.Клепіков О.І.  «Основи творчості особи» : Навч. Посібник / Клепіков О.І., Кучерявий І.Т.   К.: Вища школа, 1996. 295 с.

2.Колногузенко Б.М.  «Методика роботи з хореографічним колективом» / Б.М.Колногузенко   X.: ХДАК, 2005. 152 с.

3.Сивоєва С.О.  «Основи педагогічної творчості» / С.О. Сисоєва  ̶   К: Міленіум, 2006. 344 с.

4.Реферат на тему:  «Творчість» [Електронний ресурс].  – Режим доступу до документа:

http://plagiatik.at.ua/publ/referati/filosofija/referat_na_temu_tvorchist/71-1-0-4775/ Реферат на тему: «Творчість». –Назва з екрану.

5.Розвиток творчої особистості [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ukrbukva.net/8931-Razvitie-tvorcheskoiy-lichnosti-rebenka.html / Розвиток творчої особистості. –Назва з екрану.

6.Творчість [Електронний ресурс].  – Режим доступу до документа: http://uk.wikipedia.org/wiki/ Творчість. –Назва з екрану.

 

docx
Додано
19 жовтня 2022
Переглядів
133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку