Стаття "Виховання національної еліти на уроках англійської мови у молодших школярів

Про матеріал
Виховання патріотизму було й залишається однією з головних завдань учителів англійської мови
Перегляд файлу

Виховання національної еліти на уроках англійської мови у молодших школярів

Дітей  треба   не просто вчити, їх треба виховувати щодня, планомірно, але обов'язково доброзичливо.

Дитяча радість – потужний емоційний імпульс, що творить початок у процесі становлення особи. Ось чому введення дитини в чужий йому світ  іноземної мови   і іншомовної культури  повинно здійснюватися    по естетичних  законах, в єдності радості, добра і краси.

Виховання патріотизму було й залишається однією з головних завдань учителів англійської мови.Іноземна мова є досить специфічним предметом серед навчальних дисциплін. Його своєрідність полягає в тому, що в ході вивчення іноземної мови учні здобувають не лише знання з основ науки (освоєння фонетичного, лексичного та граматичного компонентів), а вміння й навички користуватися чужою мовою як засобом спілкування, засобом одержання нової корисної інформації. Викладання англійської мови в сучасній школі дає вчителю широкі можливості по вихованню активної громадянської позиції, патріотизму, високих моральних якостей особистості. Цьому сприяє комунікативна складова предмету, його спрямованість до вивчення побуту, звичаїв, традицій і, насамперед, мови іншого народу крізь призму «діалогу культур» в рамках тематик ситуативного спілкування передбачених навчальними програмами.

Патріотизм зароджується разом із формуванням родинних почуттів до своєї сім’ї: матері, батька, бабусі, дідуся, родичів.

Провідною темою у вивченні іноземної мови у початковій школі є, безумовно, тема «Сім’я», упродовж якої учні розповідають про своїх найближчих людей і родинне коло.

Учні із задоволенням малюють родинні дерева, приносять сімейні фотографії та розповідають про родичів.

Під час вивчення матеріалу з теми «Свята і традиції», молодших школярів іде ознайомлення з елементами культури Великобританії та порівняння з традиціями святкування в Україні. Зокрема порівнюємо особливості святкування Різдва, Великодня, Нового року. Знайомлячись із святковими традиціями зарубіжних ровесників, завжди обговорюємо сімейні традиції, традиції святкування у власній родині. Також учні виготовляють листівки до новорічних свят.

Під час вивчення тем «Подорожування» та «Подорож до англомовних країн» ознайомлюємось з державною символікою України та країн, мова яких вивчається. Учні розфарбовують державні прапори, герби тощо.

При вивченні теми «Помешкання» (4 клас) варто звертати увагу учнів на будинки в українському стилі сільської місцевості, що сприяє формуванню  почуття трепетної поваги до домівок батьків і дідів.

При вивченні теми «Погода» розглядаємо карту України та Великобританії, порівнюємо погоду в цих країнах.

На мій погляд, в початковій школі дуже важливо зацікавити дітей навчанням, тому перед нами, вчителями англійської мови стоїть дуже важливе завдання не тільки навчити мові, але й розвинути інтерес до її вивчення. Але постає питання:  як це зробити? Тому багато вчителів на уроці намагаються використати цікаві завдання, багато наочності і так далі. Але нажаль при виконанні більшості таких завдань діти тільки втомлюються від великої кількості різноманітності на уроці.

Під час навчання англійської мови учнів початкових класів я би запропонувала такий спосіб засвоєння знань, який би був спрямований спеціально на розвиток дитини. Для цього важливо, щоб молодший школяр був головним дієвим героєм на уроці, почував себе вільно та комфортно, брав активну участь в усьому уроці. Саме цей факт передбачає широке використання у практиці навчання англійської мови учнів початкових класів різноманітних форм роботи, цікавих ігор. Педагогічна практика підтверджує, діти краще сприймають і засвоюють матеріал, якщо він подається в ігровій формі, інсценується. В цьому на допомогу приходять вірші, казки, невеличкі п’єси, дитячі спектаклі та свята з використанням англійських пісень і віршів.

З власного досвіду переконалася і тому хочу запропонувати вчителям  на уроці частіше театралізувати казки, наприклад «THE MITTEN», «KOLOBOK». Це викличе великий інтерес до того, що вони будуть робити. Театралізація казки буде сприяти розвиткові образного і творчого мислення. А  для того, щоб це сприяло вихованню естетичного смаку треба перед початком такого уроку провести з дітьми невеличку бесіду стосовно того, як вдягнуті герої, яких вони зображують(чи так повинно бути, чи ні), що треба змінити в їх образах і так далі.

На мою думку, одним із найголовнішим етапом розвитку та виховання учнів початкової школи є участь у позакласній роботі з іноземної мови. Ця робота не тільки поглиблює і розширює знання іноземної мови, але і сприяє також розширенню культурологічного кругозору школярів, розвитку їх творчої активності, естетичного смаку і, як наслідок, підвищує мотивацію до вивчення мови та культури іншої країни. Позакласні заходи з англійської мови є вагомою складовою всього навчально-виховного процесу початкової школи. Вони розкривають низку додаткових можливостей як для вчителів, так і для учнів. Методично правильно організовані та проведені позакласні заходи не лише систематизують та поглиблюють набуті знання учнів з англійської мови, але й вдосконалюють сформовані у них навички, сприяють підвищенню мотивації до вивчення мови та знайомства з культурою народу, мова якого вивчається, розвивають комунікативну компетентність, допомагають розкрити творчі здібності учнів. Наприклад, у 1 класі ми з дітками проводимо дуже цікавий захід «We Love English». (Додаток) Метою якого є стимулювання інтересу до вивчення англійської мови за допомогою гри, повторення  і закріплення  пройденого  матеріалу по предмету, розвиток навичок спілкування та вміння  працювати в команді. Для учнів 2-3 класів пропоную провести захід «Mother’s Day», під час якого учні будуть вдосконалювати вміння декламування, інсценування, розвивати почуття гордості за свою родину, виховувати любов, повагу до своїх матусь, формувати вміння бути уважними та толерантними у стосунках із рідними.

    Я вважаю, уроки англійської мови  вносять свій внесок у вдосконалення людини  морально, інтелектуально, духовно, поглиблюють ерудицію, сприяють розширенню іі світогляду.  Я впевнена, що викладання англійської мови дає вчителю широкі можливості по вихованню громадянськості й патріотизму. Цьому сприяє комунікативна спрямованість предмета, зокрема:  до вивчення побуту, звичаїв, традицій та мови іншого народу.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Англійська мова, Виховна робота
НУШ
Додано
30 жовтня 2023
Переглядів
64
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку