Стаття "Використання ІКТ у навчально – виховному процесі ".

Про матеріал
Комп'ютер – найпотужніше джерело розвитку не лише пізнавальної активності , а й інтелектуальних почуттів дитини – прагнення до знань , задоволення результатом своєї діяльності , розвиток критичного мислення . Учні з великим задоволенням працюють за комп'ютером. Вдало підібрані комп'ютерні програми , згідно нормативних вимог, забезпечують розвиток творчих здібностей дітей, їх інтересів, умінь і навичок, потребують певного рівня пізнавальної активності.
Перегляд файлу

Використання ІКТ у навчально – виховному процесі .

 На сьогоднішньому етапі розвитку суспільних та економічних відносин інформаційні  - комунікаційні технології в повній мірі можна вважати невід'ємною частиною навчального процесу. Використання комп'ютерних засобів навчання дозволяє збільшити обсяг аудіовізуальної інформації  для засвоєння учнями , що в свою чергу сприяє розвитку їхнього мислення, формує систему  розумових дій, здатність до самостійної творчої роботи.

 Основною метою навчання учнів з інформатики є розвиток мислення, пізнавальної активності, інтелектуальних здібностей.

  Комп'ютер – найпотужніше джерело розвитку не лише пізнавальної активності , а й інтелектуальних почуттів дитини – прагнення до знань , задоволення результатом  своєї діяльності , розвиток критичного мислення . Учні з великим задоволенням  працюють за комп'ютером. Вдало підібрані комп'ютерні програми , згідно нормативних вимог, забезпечують розвиток творчих здібностей дітей, їх інтересів, умінь і навичок, потребують певного рівня пізнавальної активності.

Викладання інформатики у початковій школі.

   Викладання інформатики з раннього віку починається у 2 класі. Основна увага спрямована на розвиток практичних  навичок роботи за комп'ютером, а також на розвиток логічного мислення, зв'язного мовлення, уміння аналізувати  і узагальнювати , що зміцнює  зв'язки між  інформатикою та іншими предметами. Основними завданнями курсу « Я досліджую світ « є: формування у молодших школярів первинних навичок роботи за комп'ютером, розуміння ними сутності застосування комп'ютера та інформаційних технологій  і загальний розвиток дитини.

  Тому кожен урок треба будувати так, щоб підтримувати у молодших школярів стійкий інтерес, навчальну активність, бажання творити та пізнавати , потрібно застосовувати ігрові технології , проблемне навчання. Під час навчання використовуються різноманітні форми занять. Однією з найпоширеніших та найефективнішою формою є ігрова, при цьому враховується особливості дітей та мета кожного конкретного уроку. У виборі ігор звертаю увагу на наукове обгрунтування  навчальної програми, відповідність особливостям світосприйняття, морального та фізичного розвитку дітей на різні етапах, їхнім потребам, інтересам, уподобанням.

 

Творчий та інтелектуальний розвиток учнів середньої та старшої школи.

Інформатика відкриває для дитини перспективи для самонавчання в напрямку, що її цікавить. Під час лекції або практичних занять  з класом  намагаюсь провести роботу всіх учнів «до спільного знаменника « і виконати поставлену  перед собою задачу. Використовуючи комп'ютер, можна проводити більш тривалий і глибокий аналіз , спостерігати розвиток інтелекту учнів.

 Методики, які використовую під час навчання у 9 класі – креативного характеру, які дають можливість учням створити власні освітні продукти. Найважливішими з них є наступні:

  • Метод « Мозкового штурму» ,основною задачею якого їє зібрання та розгляд якомога більшої кількості ідей в результаті обговорення учнями проблеми.
  • Евристичні методи – це система евристичних правил діяльності педагога і діяльності учня, які розроблені з урахуванням принципів педагогічного управління з метою розвитку  інтуїтивних процедур діяльності учнів у розв'язанні творчих задач.
  • Створення тематичних сайтів. Цей метод роботи можна використовувати теж при узагальнені навчального матеріалу. Під час підготовки до створення сайту більша відповідальність покладається вже на учнів , а не на вчителя.

Переваги використання  ІКТ

  • Індивідуалізація навчання;
  • Самостійність роботи учнів;
  • Зростання обсягу виконаних на урок завдань;
  • Розширення інформаційних протоків при використанні Internet;
  • Підвищення мотивації  та пізнавальної активності  за рахунок різноманітності форм роботи, можливості включення ігрового моменту;
  • Комп'ютер дає вчителю  нові можливості , дозволяючи разом з учнем  отримувати задоволення від захопливого процесу  пізнання, не тільки силою уяви, а за допомогою новітніх технологій дозволяє зануритись  в яскравий барвистий світ . Таке заняття викликає у дітей емоційний підйом, навіть учні які відстають у навчанні  охоче працюють за комп'ютером.

    Отже, курс інформатики  має багато можливостей для розвитку творчого інтелекту учнів. Проектне навчання заохочує і посилює активність з боку учнів , тому що воно особистісно – зорієнтоване, використовує множину дидактичних підходів – навчання в справі, незалежні заняття , спільне навчання , мозковий штурм, рольова гра, евристичне і проблемне навчання, дискусія, командне навчання; сприяє само мотивації навчання, що означає зростання інтересу й захопленості роботою в процесі  її виконання; дозволяє вчитися  на власному досвіді та досвіді інших  не на словах , а в конкретній справі; приносять задоволення  учням уже через те, що в остаточному підсумку вони мають продукт власної діяльності.

    Тому комп'ютер природно вписується в життя нашої школи і є ще одним ефективним технічним засобом , за допомогою якого можна значно урізноманітнити процес навчання

 

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Інші матеріали
Додано
22 січня 2021
Переглядів
489
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку