Комп'ю́терна гра́мотність — оволодіння мінімальним набором знань і навичок роботи на персональному комп'ютері. Розглядається нині як вміння, таке ж необхідне, як і вміння читати й писати.ІТ-компетентність (інформаційно-технологічна компетентність) - це здатність використовувати інформаційні і комунікаційні технології для здійснення інформаційної діяльності (пошуку інформації, її визначення і організації, управління і аналізу, а також її створення і розповсюдження) в своїй професійній сфері.
Формула Нової української школи. Наскрізне застосування ІКТ в освітньому процесі та управлінні ЗЗСО и системою освіти має стати інструментом забезпечення успіху НУШЗапровадження ІКТ в освітній галузі має перейти від одноразових проектів у системний процес, який охоплює всі види діяльностіІКТ суттєво розширять можливості педагога, оптимізують управлінські процеси, таким чином формуючи в учня важливі для нашого сторіччя технологічні компетентності
Інформатика: новий старт у Новій школіЗ урахуванням поетапного переходу закладів освіти на здійснення діяльності за новим Державним стандартом у 2019/2020 навчальному році освітня програма закладу освіти може розроблятися на основі:для 1-2 класів – Державного стандарту початкової освіти (2018), типових освітніх програм (наказ МОН України від 21.03.2018 № 268);для 3-4 класів – Державного стандарту початкової загальної освіти (2011 р.), типових освітніх програм (наказ МОН України від 20.04.2018 № 407).
Інформатична освітня галузьІнформатика (у курсі «Я досліджую світ«) міжпредметна інтеграція;тематичну основу курсу складають змістові лінії;компетентнісний підхід;опрацювання програмового змісту ґрунтується на частково-пошуковому методі навчання;діяльнісний підхід;дослідницький метод навчання.
Особливості організації освітнього процесу інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 2 класах(типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я.)Типовою освітньою програмою інтегрованого курсу для другого класу визначено особистісний поступ молодших школярів на основі формування цілісного образу світу в процесі засвоєння різних видів соціального досвіду, який охоплює систему інтегрованих знань про природу і суспільство, світоглядних орієнтацій, формування інформатичної, технологічної й інших ключових компетентностей, необхідних для життя та продовження навчання, ціннісні орієнтації в різних сферах життєдіяльності та соціальної практики, способи дослідницької поведінки, які характеризують здатність учнів розв’язувати практичні задачі. Програма побудована лінійно-концентрично (з горизонтальним поглибленням)ПЗ, яке використовується: графічний редактор (офлайн та онлайн версії), зокрема графічний редактор середовища Scratch{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Рівні навчання. Засоби та об’єкти навчання. Змістові лінії2 клас3 клас4 клас. Графічний редактор. Текстовий редактор. Середовище програмуванняІнформація. Дії з інформацією☼☼☼, зокрема пошук інформації у мережі Інтернет. Комп’ютерні пристрої для здійснення дій із інформацією☼☼☼Комп’ютерні програми. Меню та інструменти☼☼☼Об’єкт. Властивості об’єкта☼☼☼Створення інформаційних моделей. Змінення готових. Використання.☼☼☼Алгоритми☼☼☼
Особливості організації освітнього процесу інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 2 класахІнтеграція змісту та видів діяльності різних освітніх галузей відбувається навколо тем та проблемних питань природничого та соціокультурного змісту. Змістові лінії :“Я у світі інформації (Дані. Інформація. Моделі)”, “Моя цифрова творчість” “Комунікація та співпраця” “Я і цифрові пристрої” “Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві”.
3-ий клас НУШ. Інформатика{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я.типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р. Б.)Мета формування інформаційно-комунікаційної та інших ключових компетентностей, здатності до розв’язання завдань з використанням цифрових пристроїв та інформаційно-комунікаційних технологій для розвитку критичного, аналітичного, синтетичного, логічного мислення, реалізації творчого потенціалу, формування активної, відповідальної, безпечної та етичної діяльності в інформаційному суспільстві. Метає формування в учня/ учениці здатності до вирішення проблем із використанням цифрових пристроїв, інформаційно-комунікаційних технологій та критичного мислення для розвитку, творчого самовираження, власного та суспільного добробуту; безпечна та відповідальна діяльність в інформаційному суспільстві.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р. Б.)«Інформація. Дії з інформацією», «Комп’ютерні пристрої для здійснення дій із інформацією», «Об’єкт. Властивості об’єкта», «Створення інформаційних моделей. Змінення готових. Використання» «Алгоритми» “Я у світі інформації (Дані. Інформація. Моделі)”, “Моя цифрова творчість”, “Комунікація та співпраця”, “Я і цифрові пристрої”, “Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві”Оцінювання якості підготовки здобувачів освіти з предмету здійснюється в таких аспектах: рівень володіння теоретичними знаннями; здатність до застосування вивченого матеріалу у практичній діяльності; свідоме та відповідальне ставлення до етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії; вміння співпрацювати;використання матеріалу із повсякденного життя, навчальних предметів;свідоме знання правил безпечної праці. Вказані змістові лінії передбачають можливу інтеграцію інформатичної освітньої галузі з іншими освітніми галузями через розв’язування дослідницьких завдань, формування наскрізних умінь учнів, інформатичної грамотності та культури.
Викладання інформатики 5-9 класи https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-5-9-klas/onovlennya-12-2017/8-informatika.docx В основу навчального курсу «Інформатика» для 5-9 класів покладено розвивальнно-компетентнісний підхід, що передбачає формування предметних і ключових компетентностей, а також розвиток певних мисленнєвих навичок Наскрізні змістові лінії є соціально значущими надпредметними темами, які допомогають формувати в учнів уявлення про суспільство в цілому, розвивати здатність застосовувати отриманні знання в різних ситуаціях. Екологічна безпека та сталий розвиток. Громадянська відповідальність. Здоров'я та безпека. Підприємливість та фінансова грамотність
Старша школа Реалізація змісту освіти в старшій школі, визначеного Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392, у відповідності до навчальних планів типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженої наказом МОН від 20.04.2018 № 408, забезпечується в тому числі й вивченням «Інформатики» як вибірково-обов’язкового предмета. Метою навчання є продовження формування в учнів інформаційної культури та інформатичної компетентності для реалізації їх творчого потенціалу та соціалізації у суспільстві завдяки здатності до ефективного використання засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
Програма профільного рівня складається з двох змістових ліній: інформаційно-комунікаційні технології «Основи алгоритмізації та об’єктно-орієнтованого програмування» та «Інформаційні технології у проектній діяльності». Старша школа. Профільний рівень 10 клас: ● Мова програмування та структури даних ● Сучасні інформаційні технології ● Аналіз і візуалізація даних ● Графіка/мультимедіа ● Електронні публікації 11 клас: ● Бази даних ● Алгоритми ● Веб-технології ● Парадигми та технології програмування
Матеріал для опрацювання https://www.youtube.com/watch?v=xq. E_Yj. Qr3-I&feature=em-lbrm –вебінар видавництва «Ранок»https://www.youtube.com/watch?v=I4 KZq. Z3r. RXU – відеопрезентація підрусників 4 клас, видавництво «Основа»https://www.irf.ua/publication/organizacziya-osvitnogo-proczesu-v-shkolah-ukrayiny-v-umovah-karantynu-2020/ -аналітична записка з організації дистанційного навчання