Стаття "Вивчення англійської мови дітьми з порушеннями зору за допомогою гаджетів та у повсякденному житті"

Про матеріал
Вивчення англійської мови дітьми з порушеннями зору за допомогою гаджетів та у повсякденному житті - рекомендації з власного досвіду
Перегляд файлу

Вивчення англійської мови дітьми з порушеннями зору

(за допомогою гаджетів та у повсякденному житті)

Навчання дітей з порушеннями зору англійської мови – завдання не просте, але знання мови розширює освітні можливості таких людей, дозволяє їм стати частиною глобального освітнього середовища та відчувати себе соціально адаптованими.

З кожним роком вивчення англійської мови набуває все більшого значення для соціальної адаптації, для пошуку роботи, здійснення подорожей і взагалі невід’ємною частиною життя сучасної особистості.

Ні для кого не секрет та не новина, що люди з порушеннями зорового аналізатора активізують та опираються на інші види чуттів або, маючи залишковий зір концентрують увагу на деяких деталях навіть більше, ніж люди з хорошим зором.

Порушення зору у дитини може суттєво вплинути  на формування важливих навчальних навичок і пізнавальних механізмів. Відзначають, що при значному зниженні гостроти зору у дітей з вадами зору спостерігається фрагментарність, сповільненість сприйняття, страждає повнота огляду, спостережливість. У зв'язку з цим виникають труднощі у формуванні цілісного образу зовнішнього світу. Труднощі, які зустрічають діти з порушенням зору, пов'язані з проблемами сприйняття навколишньої дійсності і формування психічних функцій організму, можуть ускладнювати процес управління та організації навчання таких дітей.

Хотілося б систематизувати, нгадати та, можливо, познайомити з методами, котрі актуальні для використання у вивчені англійської мови зі слабозорими дітьми:

- мультфільми, фільми, відео

Намагайтесь знайти відео за інтересами дитини, на цікаві теми. Можливо, цікавлять нові технології та хоче дізнатися більше про конкретну модель смартфону? Чому б не переглянути огляд?

Якщо любитель кіно, то можна дивитися інтерв'ю улюблених акторів і актрис або ж хоч трейлер до фільму/ мультфільму. Не має значення коли інтерв'ю або огляд були зняті, головне, слухати та навчатись справжній розмовній англійській мові. Можна відео переглядати по черзі рідною мовою та ангійською.

- пісні (навіть фонове прослуховування)

Всім подобається слухати музику. Однак, для того, щоб вивчити англійську мову, необхідно зробити наголос на прослуховуванні англійських пісень.

Практикуватися найкраще на популярних піснях , тому що їх чути скрізь: у авто, в магазині або у торгівельному центрі, соціальних сітях. Що стосується музичного жанру, то краще уникати року та репу, тому що тексти можуть бути занадто швидкими та погано розбірливими на слух, а також включати скорчення або сленги.

Навіть фонове прослуховування пісень відкладається на підсвідомому рівні та запам’ятовується вимова. А для кращого результату можна відкривати «лірику» пісні (слова) та підспівувати разом зі співаком. Це веселий,простий та комфортно-підсвідомий спосіб вивчення мови.

- аудіокники (по 1 розділу на англ.- укр. Мові)

Аудіокниги – хороший аналог читання книг, але при цьому не напружучи зір, що неабияк важливо для дітей з його порушенням та вадами. Слухаючи аудіо книгу можна виписувати слова по звучанню, знаходити їх за голосовим пошуком онлайн та виправляти власне написання. Проходячи всі ці кроки слова мимоволі закріплюються в пам’ят навіть разом з правильним написанням.

Слухати аудіо книги краще невеликими частинами, розділами або ж навіть по кілька хвилин. Неабияк допоможе прослуховування тієї ж частини рідною мовою, але вже після усвідомлення англійського варіанту.

Метод Пімслера

Система Пімслера заснована головним чином на аудіювання. Аудіозапис відтворює фрази і речення англійською, а потім повторює їх українською.

Метод не передбачає використання книг, тільки аудіозаписи. Тим самим автор підкреслює, що ви зможете швидко вивчити англійську мову без особливих зусиль. Цей метод був побудований на особистих дослідженнях лінгвіста Пола Пімслера. Автор стверджує, що щоденні уроки за його методикою дають потрібний результат для швидкого вивчення англійської мови.

Головне в методі – це повторення. 30-хвилинні уроки бажано виконувати щодня. Кожен аудіозапис містить речення з перекладом і дає вам час на повторення. Тобто ви не просто бездумно слухаєте аудіо, як слухали б музику під час пробіжки, ви включаєтеся в роботу і відчуваєте деякий тиск, адже вам потрібно відповідати на запитання і повторювати речення. Це якась психологічна маніпуляція, адже якщо ви не відповідаєте, то відчуваєте якесь розчарування, яке стимулює вас зосередитися.

Всі аудіозаписи виконані носіями мови. Це дає можливість практикувати акцент і переймати правильну вимову. Адже найважливіше в мові і в подальшому її вживанні в спілкуванні з іншими – це розуміння ритміки. Кожен запис містить правильні відповіді, слухаючи які, ви будете краще вловлювати інтонацію та вимову.

На відміну від інших методик, методика Пімслера відрізняється оригінальністю мови в аудіозаписах. Усе аудіодорожки записані максимально натурально і наближено до реальності. Автори ніби створюють міні-історії для кожної фрази.

- підписання оточуючих предметів, враховуючи деталі

Неможливо не звертати увагу на предмети, що оточують, люди/діти з порушеннями зору навіть надають знаходженню та вивченню предметів, що оточують більшу увагу. Для того, щоб англійську мову активно вводити у повсякденне життя, щоб слова та думки виникали на підсвідомому рівні,а не лише під час уроку безпосередньо є порада «оглянутись довкола – подумати про назву тих предметів, котрі знаємо (знає дитина) на англійській мові – ті предмети, що викликали труднощі у «перекладі» підписати за допомогою аркуша паперу та маркеру великими буквами. В такому разі дитина не буде вчитуватись, концентрувати увагу,щоб прочитати те чи інше слово, а просто мимоволі,буде звертаючись до тієї чи іншої речі бачити перед собою її назву на англійській мові. Хочеш не хочеш, але після певної кількості «зустрічей зі словом» слово почне засвоюватись та запам’ятовуватись.

- ігри (включаючи ігри на гаджетах)/ переведення гаджету на англійську мову

Ні для кого не секрет, що сьогодні велику увагу надають «навчанню через гру». Чому ж вільний час, гру та проводження часу з гаджетом не зробити і корисною, не використати в користь навчанню, зокрема вивченню англійської мови. Он-лайн ігри та комп’ютерні ігри і так включають багато лексики на англійській мові і діти інколи знаючи вже слово по “грі» не усвідомлюють, що це було нове вичене слово англійською мовою.

Діти настільки активно користуються смартфонами, планшетами та комп’ютерами, що більшість дій доведені до автоматизму. Чому б тоді не спробувати перевести гаджет на англійську мову? Спочатку дії будуть невпевнені, так як слова будуть незнайомі, але з часом механічна пам’ять відіграє свою роль і дасть навіть самостійний переклад тих чи інших дій, додатків та вказівок.

Діти знають роботу гаджетів, можна сказати «наосліп», тому, при  налаштуванні телефону (планшету, ноутбуку) на англійську мову особливих труднощів у користуванні не виникне. В той же час при цьому зорове сприйняття відіграє свою роль,  і нові слова на рівні підсвідомості перекладатимуться при пошуку потрібної функції чи додатку на гаджеті.

Ситуативні з повсякденного життя/  рольові п’єси

Рольова гра мотивує розумову діяльність, оскільки учні опиняються в ситуації, коли актуалізується необхідність щось сказати, попросити, дізнатися, довести, чимось поділитися зі співрозмовником. Відомо, що рольова гра являє собою умовне відтворення її учасниками реальної практичної діяльності людей, створює умови реального спілкування. Ефективність навчання тут обумовлена в першу чергу вибухом мотивації, підвищення інтересу до предмета.

Практично весь навчальний час у рольовій грі відведено на розмовну практику, при цьому не тільки той, що слухає, хто розмовляє, але й той, хто слухає, максимально активний, так як він повинен зрозуміти й запам`ятати репліку партнера, співвіднести її із ситуацією і правильно відреагувати на репліку.

Ігри позитивно впливають на формування пізнавальних інтересів учнів, сприяють свідомому засвоєнню іноземної мови, розвитку таких якостей, як самостійність, ініціативність, почуття колективізму. Учні активно, захоплено працюють, допомагають один одному, уважно слухають своїх друзів. Учитель тільки керує навчальною діяльністю.

- спілкування з друзями онлайн

Спілкування з друзями дозволяє найбільш розкуто себе почувати, не зважаючи на використання іноземних слів, так, можливо не завжди правильно, але звикання до  мови дає змогу мозку адаптуватись до іншої мови та її звучання.

Спілкування з друзями онлайн - це цікавий спосіб самостійного вивчення англійської мови, навіть не усвідомлюючи цього. Відмінність цього способу від розмови з вчителем, або навчання в класі, у тому, що спілкування відбувається в розслабленій обстановці, що робить мову дуже легкою для сприйняття.

Ви можете спілкуватися у програмі Messenger Facebook, через Viber або навіть через WhatsApp голосові повідомлення.

Спілкування - це дивовижний спосіб вивчити англійську мову, тому що практикується те, що вивчили у невимушеній, безстресовій обстановці.

Через письмове спілкування отримується можливість перевірити граматичні помилки, перш ніж натиснути на кнопку «enter/ надіслати» . А онлайн голосові дзвінки допоможуть практикувати розмовну англійську мову.

Крім того, спілкування з друзями англійською мовою це завдання, яке дуже мотивує.

  • - прогулянки з проговорюванням

Протягом прогулянок можна активізувати та візуально закріплювати такі теми як «Colors» («Кольори»), «Adjectives», «Degrees of Comparison» («Прикметники», «Ступені порівняння»): показуючи на оточуючі предмети давати завдання дітям, щоб вони описували їх, або ж навпаки, щоб учні по-черзі описували предмети, а інші діти відгадували, про що йде мова; «Animals», «Plants», «Weather» («Тварини», «Рослини», «Погода»): вихованці по-черзі складаючи по реченню, дивлячись кругом себе можуть скласти розповідь за даними темами, що одночасно буде розвивати не лише знання з англійської мови, але й патріотичну любов, спостережливість, увагу, турботу про навколишнє середовище; «Verbs», «Tenses» («Дієслова», «Часи») рухаючись на прогулянці можна зображувати безліч дій супроводжуючи їх вивченими дієсловами а також розповідати про дії оточуючої живої та неживої природи; «Prepositions», «Sides» («Прийменники», «Сторони»): кожен предмет розміщений по-різному відносно інших предметів і діти можуть описувати або відгадувати місцезнаходження предмета, використовуючи лексику даних тем на англійській мові.

Основним завданням тифлопсихології є компенсація відсутнього зору за рахунок інтенсифікації роботи інших аналізаторів (слуху, дотику), а також формування відчуття перешкоди. Для побудови адекватних образів предметів можуть підключатися процеси уяви; при цьому формування пам'яті логічної зазвичай випереджає розвиток пам'яті образної.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури:

1. Киселева Е. Е. К вопросу о методике использования тактильной книги на уроках английского языка в классе слепых и слабовидящих детей // Молодой ученый. — 2017. — №7. — С. 442-445. — URL

2. Журнал “Green Forest

1. Демішева А. К. Рольові ігри на уроках англійської мови // Англійська мова та література. - 2010. -№13

2. Дербаремдикер О. І. Рольові ігри на уроках англійської мови. -К., 2009

3. Миронова Т. В. Використання рольних ігор на уроці англійської мови. -К, 1996

 

docx
Додано
29 лютого 2020
Переглядів
1390
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку