Стаття " Застосування в педагогічній діяльності технологій, методів і прийомів, які формують в учнів з ООП уміння навчатися"

Про матеріал
З метою розвитку інтересу учнів з особливими освітніми потребами до змісту уроку доцільно включати загадки, головоломки, скоромовки, пісні, виконувати які бажано з рухами, жестами, музичним супроводом та інсценізацією. В процесі гри мовний матеріал закріплюється в захоплюючій для дітей формі. Вони розвивають спостережливість, пожвавлюють урок.
Перегляд файлу

Застосування в педагогічній діяльності технологій, методів і прийомів, які формують в учнів з ООП уміння навчатися

Головна мета інклюзивного навчання – реалізація права дітей з особливими освітніми потребами на отримання освіти у відповідності з їх можливостями і здібностями за місцем проживання, їх соціальна адаптація та інтеграція в суспільство, підвищенні ролі сім’ї у вихованні і розвитку дитини. Інклюзивне навчання в освітніх закладах вимагає створення відповідних умов з метою забезпечення виконання корекційно-розвиткового та навчально-виховного процесів дітей з особливими потребами.

Учитель, володіючи сучасними педагогічними технологіями, при постійній взаємодії з учнями, їхніми батьками, медичним працівником та шкільним психологом, повинен планувати й організовувати свою діяльність з урахуванням пріоритетів збереження та зміцнення здоров’я всіх суб’єктів освітнього процесу. У своїх працях видатний педагог В. Сухомлинський писав: «Досвід переконав нас у тому, що приблизно у 85% усіх учнів, що не встигають головна причина відставання у навчанні – поганий стан здоров’я, якесь нездужання або захворювання, найчастіше зовсім непомітне і таке, що можна вилікувати тільки спільними зусиллями матері, батька, лікаря та вчителя»На його думку, заклад освіти й учитель зокрема повинні брати активну участь у збереженні здоров’я школярів. Тому головною технологією має стати «здоров’язбережувальна», що об’єднує у собі всі напрями діяльності закладу загальної середньої освіти щодо формування, збереження та зміцнення здоров’я учнів.

Найбільш прийнятними методами в практичній роботі вчителя з дітьми з обмеженими освітніми можливостями вважаємо пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, частково-пошуковий, комунікативний, інформаційно-комунікативний.

Для активізації діяльності дітей з обмеженими освітніми можливостями на уроках варто використовувати такі активні методи та прийоми навчання :

• сигнальні картки для виконання завдань (з одного боку на ній зображений « + », з іншого – «-»; кола різного кольору за звуками; картки з літерами). Діти виконують завдання або оцінюють його правильність. Картки можна використовувати під час вивчення будь-якої теми з метою перевірки знань учнів, виявлення прогалин в пройденому матеріалі. Зручність і ефективність сигнальних карток полягають у тому, що одразу видно роботу кожної дитини;

 вставки в дошку (літери, слова) під час виконання завдання, розв’язування кросворда та ін. Дітям дуже подобається змагальний момент у виконанні цього виду завдання: щоб прикріпити свою картку до дошки, їм потрібно правильно відповісти на питання чи виконати запропоноване завдання краще або швидше за інших;

• «вузлики на пам’ять» (складання, записування й вивішування на дошку основних моментів вивчення теми, висновків, які потрібно запам’ятати). Цей прийом можна використовувати наприкінці вивчення теми – для закріплення, підбиття підсумків; у процесі вивчення матеріалу для надання допомоги під час виконання завдань;

• малюнковий матеріал для зміни виду діяльності під час заняття, розвитку зорового сприйняття, уваги і пам’яті, активізування словникового запасу, розвитку зв’язного мовлення;

• активні методи рефлексії. Ці види рефлексії можна проводити як індивідуально, так і колективно. Обираючи той або той вид рефлексії, слід зважати на мету заняття, зміст і труднощі навчального матеріалу, тип заняття, способи й методи навчання, вікові та психологічні особливості учнів;

• рефлексія настрою та емоційного стану;

• прийоми з різними кольоровими зображеннями.

З метою розвитку інтересу учнів з особливими освітніми потребами до змісту уроку доцільно включати загадки, головоломки, скоромовки, пісні, виконувати які бажано з рухами, жестами, музичним супроводом та інсценізацією.

В процесі гри мовний матеріал закріплюється в захоплюючій для дітей формі. Вони розвивають спостережливість, пожвавлюють урок.

 

 

 

 

 

 

 

Джерела:

  1. https://lib.iitta.gov.ua/723113/2/
  2. https://dpsz2018.blogspot.com/2018/11/blog-post94.html
  3. https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-tvorche-vikoristannya-progresivnih-tehnologiy-navchannya-ta-suchasnih-priyomiv-pedagogichno-tehniki-v-inklyuzivnomu-klasi-143066.html

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Англійська мова, Інші матеріали
Інкл
Додано
8 листопада 2023
Переглядів
236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку