СтаттяФормування життєвих компетентностей учнів підчас вивчення математики.

Про матеріал
Стаття "Формування життєвих компетентностей учнів під час вивчення математики" містить конкретні методичні рекомендації щодо формування життєвих компетентностей школярів: соціальної,полікультурної, комунікативної,інформаційної, компетентності самоосвіти і саморозвитку, компетентності продуктивної творчої діяльності.
Перегляд файлу

Сучасні зміни в освіті, реалізація Концепції НУШ вимагають зміни і оновлення відповідних форм навчального процесу. Оскільки в основі компетентісного підходу лежить активна свідома діяльність суб’єктів  навчально-виховного процесу  абсолютно-логічним є використання в методичній роботі діяльнісного підходу, інтерактивних методів. У своїй практиці поряд з традиційними методами використовую інноваційні. Новий зміст освіти заснований на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві.

Можливості математики  щодо формування основних груп компетентностей учнів величезні.

Соціальна компетентність.

1.Вибір учителем завдань,які передбачають самостійний пошук розв’язання.

2.Надання учням можливості обрання варіанту завдання чи способу розв’язання задач.

3. Надання учням можливості вибору творчих завдань.

4.Використання самооцінки і взаємооцінки учнів.

5. Розв’язування задач різними способами та визначення раціонального шляху розв’язання.

6.Організація дітей до роботи в групах. Обов’язкова умова – врахування індивідуальних особливостей школярів.

7.Надання учням можливості проявити ініціативу. Схвалення будь-якої думки учня, навіть якщо вона хибна. Учень має право на помилку.

8. Учні складають різноманітні задачі за темами на місцевому матеріалі.

 Полікультурна компетентність .

1.Використання інформації з історії математичних відкриттів.

2.Використання  джерел усної народної творчості в процесі викладання математики

3.Розв’язування задач історико-культурного змісту.

4. Розв’язування задач екологічного змісту.

5.Характеристика внеску в науку вчених різних епох і національностей.

6.Наголошення на внесок у розвиток науки українських вчених – математиків.

7.Проведення інтегрованих уроків «Математика і українська література», «Математика і історія»,«Математика і географія», «Математика і музика» та інших.

8.Виховання учнів на прикладі життєвого та творчого шляху видатних математиків.

9.Характеристика значення конкретних математичних відкриттів у повсякденному житті.

Комунікативна компетентність.

1.Стимулювання вміння учнів висловлювати власну точку зору.

2.Сприяння удосконалення вмінь вести навчальний діалог. («метод «Математичне доміно», «математичний футбол», «Крісло автора».

3.Використання усних рецензій на відповідь.

4.Удосконалення умінь формувати мету і робити висновки за результатами досягнення мети.

5.Не зволікати коментування при розв’язуванні вправ.

6.Застосовувати взаємоопитування та взаємоперевірки.

7.Організація групової роботи.

8.Практикувати проведення нестандартних уроків:уроків –подорожів, уроків КВК, інтегрованих уроків.

9.Використання комунікативних прийомів, навчальна реклама, навчальний диспут.

10.Проведення захистів творчих робіт.

11.Забезпечення умови толерантності в навчально-виховній роботі.

 

Інформаційна компетентність

1. Використання додаткової інформації в процесі викладання математики.

2. Активна співпраця з кабінетом інформатики щодо використання при викладанні математики електронних ресурсів, можливостей Інтернету.

3.Активна співпраця із шкільною бібліотекою.

4.Використання малюнків ,таблиць, схем як джерел інформації та самостійне їх складання.

5.Складання шкільних проектів «Математика в житті людини», випуск шкільних газет.

6.Аналіз співвідношення інформації про математичні явища з конкретними життєвими ситуаціями.

 

Компетентність самоосвіти і саморозвитку.

1.Написання рефератів, самостійних творчих робіт.

2. Виступи на конференціях.

3 .Випереджаючі завдання.

4. Організація учнів до участі у творчих виставках.

5. Консультування учнів з питань самоосвіти.

6. Організація інтелектуальних конкурсів, математичних тижнів.

7.Організація учнів до роботи консультантами.

Компетентність продуктивної творчої діяльності.

1.Забезпечення високого наукового викладання математики, вмотивований, компетентний учитель.

2.Використання творчих завдань, завдань типу «Знайди помилку».

3.Створення проблемних ситуацій на основі сучасності.

4.Розв’язування розрахункових задач різними способами, розв’язування задач підвищеної складності.

5.Складання та розв’язання учнями тестів, задач, кросвордів про математичні поняття.

6. Складання учнями  віршів,ребусів, казок, фантастичних оповідань  про математичні поняття.

7.Організація учнів до участі у Всеукраїнській учнівській олімпіаді з математики, Всеукраїнських інтернет-олімпіадах «Олімпус», «Всеосвіта», «На урок».

8.Створення на уроці ситуацій задач,близьких до життєвих.

9.Організація зустрічей з Людьми різних професій, вроботі яких необхідні математичні знання.

10. Вчити учнів використовувати комп’ютер як необхідне джерело інформації.

11.Стимулювати критичне ставлення до повідомлень масової інформації.

12.Виховувати загальну інформаційну культуру.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 лютого 2021
Переглядів
321
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку